تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی

همه ما برای داشتن زندگی بهتر نیازمند یادگیری قوانین خاص آن هستیم. یکی از این قوانین خلاقیت است. خلاقیت در همه بخش های زندگی ما چه در محل کار چه در خانواده نیاز است. دانشمندان و روان شناسان نظرات و ایده های مختلفی را درباره خلاقیت ارائه کرده اند. پس اگر می خواهید یک فرد خلاق و ایده پرداز در زندگی یا در محل کار خود باشید پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت بخوانید. تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی بسیار خاص است.

خلاقیت

یک عمل خلاقانه همراه با کمی ذوق و اندیشه می تواند مسیر درستی را مهیا کند. برای مثال ایجاد یک نقاشی زیبا یا طراحی یک محصول جدید یا ابتکاری جدید در محل کار نیز می تواند جزئی از اعمال خلاقانه باشد. اما یک ایده لازم نیست حتما برای خلاقانه بودن کار خاصی را انجام دهد یا جهان را به سمت شگفتی ببرد. ما در زندگی خود می توانیم با کمی چاشنی حرکت و مهارت خلاقانه عمل کنیم. پس در واقع هر فردی درون خود خلاقیت را دارد.

خلاقیت مولفه ای است که می توان با یادگیری و پروش آن نیز اقدام نمود. در واقع هر فردی می تواند با یادگیری استراتژی ها و تکنیک های خاصی برای هر چه بیشتر خلاق شدن خود اقدام نماید. اگر در زمینه خلاقیت و تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی به مشکل برخورده اید می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. شما می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کنید.

خلاقیت چیست؟

تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی | مرکز مشاوره همکده

یک عمل خلاقانه می تواند باشکوه و الهام بخش باشد ، مانند ایجاد یک نقاشی زیبا یا طراحی یک محصول جدید ابتکاری. اما یک ایده لازم نیست هنری باشد یا جهان را تغییر دهد تا خلاقانه به حساب آید. زندگی مستلزم نبوغ روزمره و راه حل های جدید است. به این معنا که تقریباً همه افراد دارای مقداری خلاقیت هستند.

تحقیقات نشان می دهد که تفکر خلاق شامل ایجاد ارتباطات جدید بین مناطق مختلف مغز است که با پرورش مهارت های تفکر واگرا و قرار گرفتن عمدی خود در معرض تجربیات جدید و یادگیری ، حاصل می شود. در حالی که روانشناسان تحقیقاتی علاقه مند به استفاده از تفکر نوآورانه هستند ، روانشناسان بالینی گاهی بیماران را به استفاده از بیان هنری به عنوان راهی برای مقابله با احساسات دشوار تشویق می کنند.

پرورش انگیزه های خلاقانه بدون توجه به شغل روزانه به نفع همه است. چگونه کسی می تواند فکر خود را متزلزل کند؟ خلاقیت با بسیاری از عوامل همراه است. این عوامل شامل محیط های مساعد، همکاران ایده آل، ویژگی های شخصیتی، معنویت و نشانه هایی از سرزندگی در افراد است. یافتن ارتباط مناسب بین این موارد همیشه آسان نیست، اما نتایج کاملاً ارزش آن را دارند.

چه چیزی برای خلاقیت لازم است؟

انرژی

افراد خلاق تمایل زیادی به داشتن انرژی جسمی و روانی دارند. با این حال ، آنها همچنین تمایل دارند زمان زیادی را بی سر و صدا به تفکر و تأمل اختصاص دهند.

هوش و تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی

مدت هاست که روان شناسان بر این باورند که هوش نقشی اساسی در خلاقیت دارد. در مطالعه طولی معروف ترمان در مورد کودکان با استعداد ، محققان دریافتند که گرچه ضریب هوشی بالا برای خلاقیت زیاد لازم است ، اما همه افراد با ضریب هوشی بالا خلاق نیستند.

چگونه خلاقیت بیشتری داشته باشیم؟

تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی | مرکز مشاوره همکده

بسیاری از افراد احساس می کنند که توانایی خلاقیت آن ها بسیار محدود یا  بیش از حد است. بسیاری از افراد در زمینه های خلاقیت کار می کنند.  این درست است که یک سری افراد خاص خلاقیت بیشتری نسبت به دیگران دارند. خوشبختانه، خلاقیت را می توان در هر سن یا با هر سطح تجربه ای کسب و اصلاح کرد.

خلاقیت و نوآوری یک موهبت الهی نیست، بلکه در واقع استفاده ماهرانه از دانش به روش های جدید و جذاب است. خلاقیت نیاز به تغییر در روال عادی فرد، بیرون رفتن از منطقه امن معمول و توجه به لحظه حال دارد.

هنگام یادگیری اطلاعات جدید، استراحت، خوابیدن یا لذت بردن از کار های دوست داشتنی روش دیگری است که به ذهن ناخودآگاه اجازه می دهد داده ها را به روش های جدید و شگفت آور پردازش کند. این اغلب زمینه را برای بینش یا دستیابی به موفقیت خلاقانه فراهم می کند.

چه زمانی خلاقیت اتفاق می افتد؟

افرادی که با ویژگی تحریک کننده، جالب و دارای افکار گوناگون غیرمعمول به نظر می رسند خلاقیت را به خود راه می دهند. افرادی که جهان را با دیدی تازه درک می کنند، دارای ایده های بصیر و کشف های مهم شخصی هستند. این افراد به اکتشافات خلاقانه دست می یابند که معمولاً فقط برای آنها شناخته شده است.

افرادی که دستاوردهای خلاقانه بزرگی کسب می کنند که برای همه جهان شناخته شده است. مخترعین و هنرمندانی مانند توماس ادیسون و پابلو پیکاسو در این گروه قرار می گیرند.

چگونه اهداف خود را از طریق عدم اطمینان و تردید پیش ببریم؟

تحقیقات نشان می دهد که ما می توانیم خودمان را آموزش دهیم تا با گشودگی ، انعطاف پذیری و تسلط بیشتر به بحران ها و چالش ها پاسخ دهیم و همچنین بتوانیم کارهای خلاقانه خود را پیش ببریم.

تاثیر هنر و تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی

تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی | مرکز مشاوره همکده

هنرها اعمالی اختیاری و جداگانه نیستند که بتوان آن ها را در دوره های کوتاه بازی های کودکانه جدا کرد. طبیعتاً هنرها فرصتی را برای داشتن خلاقیت ایجاد می کنند. خلاقیت برای بیان شخصی در تفسیر هنر و همچنین در تولید و اجرای هنری وجود دارد.

بحران خلاقیت زمانی رخ می دهد که  تحقیقات علوم شناختی به طور فزاینده ای اطلاعاتی را ارائه می دهند که خلاقیت را با هوش مرتبط می کند. موفقیت تحصیلی ، اجتماعی و عاطفی از جمله این اطلاعات هستند. با این حال، خبر خوب این است که پیامدهای تحقیقات مرتبط با خلاقیت نشان می دهد که بیان و تفسیر هنری با پردازش مغز مرتبط با خلاقیت، حافظه طولانی مدت، ساخت مفهوم و فعال شدن شبکه های عصبی که در هنگام مغز استفاده می شود، ارتباط دارد.

تمامی این نکات گفته شده راجع به خلاقیت برای شما می تواند هم در زندگی و هم در شغل تان تاثیر گذار باشد.  هرچند همه وظایف برابر نیستند. بعضی از قسمت های زندگی ما از قسمتهای دیگر مهم تر هستند. برای مثال می توان ایجاد خلاقیت در آشپزخانه خانه شما را نام برد. اما شاید سازماندهی مجدد آشپزخانه در لیست کارهای شما آنچنان زیاد نباشد، زیرا موارد بسیار مهم دیگری وجود دارد. بنابراین، به جای انتخاب وظایف خلاقیت در جزئیات کوچک، بیایید بررسی کنیم که چگونه خلاقیت می تواند بر مهم ترین زمینه های زندگی شما تأثیر بگذارد.

سلامتی

سلامتی مهم ترین قسمت زندگی ما است. با سلامتی ضعیف، همه موارد دیگر بسیار دشوارتر و مشکل تر می شوند. افزودن خلاقیت به رویکرد شما برای داشتن یک سبک زندگی سالم ممکن است شامل یافتن راه های جدید برای تغذیه سالم با بودجه مناسب، ورزش با حداقل وقت آزاد، مدیریت وقت برای کاهش استرس در زمینه های مختلف و سایر امکانات دیگر باشد.

روابط و تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی

افرادی که بیشترین وقت را با آن ها می گذرانیم به شکل دادن به دیدگاه خودمان و بقیه جهان کمک می کنند. چه از طریق پشتیبانی آنها و چه از طریق مکالمه ای که با آنها دارید، این برقراری روابط هستند که بقیه زندگی شما را راهنمایی می کنند. راه های خلاقانه برای اتصال، حفظ و رشد این روابط پشتیبانی، منابع و سرگرمی بی پایان شما را فراهم می کند.

امور مالی

پول واقعاً تأثیر بسیاری در نحوه زندگی شما دارد. با این وجود تصمیم می گیرید که پول خود را مدیریت کنید و این کاملاً به خود شما بستگی دارد ، اما ارائه راه های خلاقانه برای صرفه جویی و پس انداز می تواند به شما در رسیدن به اهدافی که تعیین کرده اید کمک کند.

حرفه

تاثیر خلاقیت بر یکنواختی زندگی | مرکز مشاوره همکده

ما بیشتر ساعات بیداری خود را در کار خود می گذرانیم. مشاغل ما می توانند به ما انرژی دهند و به ما در یافتن هدف در زندگی کمک کنند. یا اینکه می توانند انرژی ما را تخلیه کنند.این تخلیه انرژی در وقت ، کار، انگیزه و صبر ما صرف می شوند. یافتن یک مسابقه عالی شغلی ممکن است تفکر خلاقانه ای داشته باشد ، اما این چیزی است که شما را از افتادن در یک مسیر شغلی باز می دارد که نه آرزو های شما را برآورده می کند و نه شما را درگیر خود می کند.

دین

دین برای همه قسمت بزرگی از زندگی نیست ، اما دین برای برخی بخش بزرگی از زندگی است. چگونگی ارتباط پیروان با آیینی که پیروی می کنند می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، اما مهم این است که زیاد مسلم نباشیم و به طور مداوم به دنبال راه های جدید برای ارتباط با سیستم اعتقادی خود باشیم. آنچه ممکن است در آغاز سفر با کسی مرتبط باشد ممکن است بعداً دیگر همان ارتباط را ایجاد نکند.

در هر مکانی از زندگی که می ایستید ، می توان با روش های خلاقانه زندگی تان را بهبود بخشید. این خلاقیت است که مرا در طول زندگی در جستجوی رهنمودهای زندگی سالم ، دوستی های عالی و با ارزش ، مقاومت اقتصادی از طریق سختی ها ، تغییرات شغلی و رشد مذهبی افراد به حرکت در آورده است. اگر متوجه شده اید که هر یک از این روند ها فاقد خلاقیت هستند ، تهیه یک برنامه استراتژی برای اینکه ابتدا چه عواملی حمله کنید و چه زمانی می تواند اولین قدم عالی برای زندگی با تأثیر بیشتر باشد اهمیت دارد.

منابع
psychologytoday.comteachthought.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا