علت های خیانت در مردان

آنچه که اکثر مردم تشخیص نمیدهند این است که داشتن یک رابطه طولانی مدت خود یک خیانت محسوب می شود. اگر در یک رابطه طولانی مدت هستید ، بی تردید نگران رابطه با شریک زندگی خود هستید. شما همچنین ممکن است نگران باشید درگیر همه امور زندگی همدیگر شده اید. شما حتی ممکن است وارد یک رابطه شده اید که ویرانگر است اما باز در همان رابطه به دلیل علاقه و عشقی که در دل دارید باقی بمانید. این امر خود یک خیانت است. معمولا هر خیانتی در زندگی دارای نتایج ناخوشایندی است که سالها در یک رابطه اتفاق می افتد. علت های خیانت در مردان چیست؟

علت های خیانت در مردان

من سه بار ازدواج کرده ام در اولین ازدواج با همسرم من روابط نامشروع همراه با خیانت را داشتم. ما سعی کردیم همه چیز را درمان کنیم، اما درد بیش از حد در رابطه ما  وجود داشت. اعتماد بین ما شکسته شد و ما قادر به ساخت دوباره اعتماد دو طرفه نشدیم . این ازدواج پس از ده سال به پایان رسید. بعد از چندین بار درمان حاصل از رابطه قبلی، دوباره عاشق شدم و ازدواج کردیم. یکبار دیگر به همسرم خیانت کردم. احساس خشم بسیار زیادی داشتم و می خواستم ازینکه دوباره خیانت کردم. اما من شرمنده شدم و از رفتار خودم تعجب کردم که آیا این رفتار واقعا شایسته من است؟ و اینکه چطور این اجازه را دادم که دوباره عمل خیانت در حق همسرم رخ بدهد. با خودم فکر کردم که چه اتفاقی رخ می دهد که من می خواهم با کسی دیگر رابطه جنسی داشته باشم.

چگونه رابطه جنسی باعث خیانت می شود؟

علت های بروز خیانت در مردان

بعد از یک ازدواج مجدد من توانستم در ازدواج آخرم با همسرم در جستجوی راههایی برای خیانت نکردن به او بروم. با تحقیقات زیادی روبرو شدم و خیلی آموختم.اکنون 35 سال است بدون اینکه خیانت کنم در کنار همسرم زندگی می کنم. ابتدا شما باید بتوانید از همسرتان عذر خواهی کنید. به او کمک کنید که دردش کاهش پیدا کند و بدانید که او فرصت زیادی لازم دارد تا بتواند شما را درک کند.

بسیاری از افرادی که با من مشاوره می کنند، به دنبال روابطی با تعهد عمیق هستند، اما آگاهانه یا ناخودآگاه هنوز از زیر تعهد رد می شوند. همانطور که گتمن می گوید، “نگرش اساسی این است:” من با شما هستم… تا زمانی که کسی بهتر پیدا شود”. در این مقاله برای شما مواردی را ذکر می کنیم که تا حدودی با تحقیقات انجام شده نشان داده شده است که باعث خیانت می شوند. ما در این رابطه از تجربیات افراد زیادی استفاده کرده و البته شما می توانید برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر با یک روانشناس و یا مشاور حرفه ای در این باره صحبت کنید.

یک رابطه غیر رسمی

هنگامی که ما در خانه ناراحت هستیم، ما اغلب برای راحتی خود، به درک و حمایت از همکاران کاری و یا افرادی که ممکن است به طور منظم ببینیم می پردازیم. ما به خودمان می گوییم که “آنها فقط دوستان ما” هستند، اما صمیمیت عاطفی خارج از رابطه می تواند به یک رابطه غیر روحانی تبدیل شود.

دروغ گویی علت های خیانت در مردان

علت های بروز خیانت در مردان

فریب می تواند انواع مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات یک مرد یا یک زن پولشان را از همدیگر پنهان می کنند. بعد آنها یک جلسه را با یک غریبه سکسی پنهان می کنند. ما به شریک زندگی خود در مورد نارضایتی از مسائل و مشکلاتمان نمی گوییم، زیرا ما نمی خواهیم احساسات او آسیب برسانیم. ما به خودمان می گوییم که فقط “دروغ مصلحتی هستند برای جلوگیری از درگیری”، اما دروغ باعث تضعیف اعتماد و تعهد پیوند در عشق می شود.

در مقابل شریک زندگیتان می ایستید.

هنگامی که ما از شریک زندگی خود ناراضی هستیم، اغلب دوستان و خانواده ما را تسلی می دهند. ما به بهترین دوستانمان همه چیز را می گوییم اما به همسرمان چیزی نمی گوییم. این احساس ها وقتی با کس دیگری به اشتراک گذاشته شود باعث خیانت می شود زیرا فرد مقابل از شما حمایت کوتاه مدتی خواهد کرد و این احساسات وقتی طولانی مدت می شوند باعث شک و بی اعتمادی خواهد شد.

غیبت یا سردی در رابطه زناشویی علت های خیانت در مردان

هنگامی که ما آسیب پذیر ترین افراد هستیم، ما نیاز به حمایت داریم. ممکن است همسرتان بیمار باشد و او به شما برای رفتن به دکتر نیاز داشته باشد اما شما برای انجام کار دیگر با او نمی روید این باعث یک حس خالی شدن در مرد و یا زن می شود. یا اینکه برخی زنان به بچه های خود بیشتر از همسرشان اهمیت می دهند و همسرشان را کاملا نادیده می گیرند بنابراین یک خلا احساسی برای فرد ایجاد می شود.

علت های بروز خیانت در مردان | مرکز مشاوره همکده

از دست دادن علاقه جنسی در رابطه زناشویی

تغییر زندگی بر روی جنسیت تاثیر می گذارد. ما ممکن است سن بالا یا وزن بالا داشته باشیم. هنوز میخواهیم برای همکارانمان جذابیت جنسی داشته باشیم. ما ممکن است در یک نظر در مورد جذابیت شریک زندگیمان بی اهمیت باشیم و این باعث می شود آسیب پذیر شویم و به همسرمان نیز آسیب برسانیم. ممکن است همسرمان علاقه جنسی به ما نداشته باشد و یا کاهش پیدا کند.اینگونه ما احساس تنهایی بیشتری خواهیم کرد.

بی احترامی در رابطه زناشویی

بی احترامی به اشکال مختلف بر روی زندگی ما تاثیر می گذارد. ما مجبور به تماس با کسی نامتعارف هستیم که مدام به ما بی احترامی می کند . این امر حتی ممکن است با یک نگاه تحقر آمیز رخ بدهد. بی اعتنایی در مردان می تواند به خشونت منجر شود. “او من را رد کرد،” می تواند خشم شدید  را برای مرد ایجاد کند.

بی عدالتی در رابطه زناشویی علت های خیانت در مردان

علت های بروز خیانت در مردان

جهان در اغلب موارد ناعادلانه رفتار می کند. اما در خانه ما می توانیم به راحتی عادلانه زندگی کنیم. وقتی احساس کنیم همه چیز در درون خانه ما نیز ناعادلانه است این وضع باعث نارضایتی ما می شود و این احساس همانند سمی است که وارد قلب و مغز ما می شود.

خودخواهی در رابطه زناشویی علت های خیانت در مردان

یک رابطه سالم نیاز به فداکاری دارد. گاهی اوقات ما باید نیازهای خودمان را به نفع شریک تغییر دهیم. اغلب تنها یک شریک یکطرفه وارد عادات فداکاری می شود و دیگری خود خواه و خود محور است. خودخواهی بسیار عمل ناپسندی در زندگی است و تعادل در گذشت کردن برای سلامتی درازمدت  در زندگی ضروری است.

منابع
goodmenproject.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا