فواید آموزش موسیقی به کودکان

والدین اغلب در حال تلاش هستند تا متوجه شوند کدام فعالیت های فوق برنامه می توانند بهترین تناسب را با نیازهای کودک ان ها داشته باشند. شاید مشهورترین فعالیت ورزش های جوانان باشد – بازی های ورزشی که به صورت تیمی بوده و با قانون گذاری همراه است و باعث می شوند اطمینان یابید کودک شما به اندازه ی کافی فعالیت های فیزیکی داشته است. با این وجود حتما باید به یاد داشته باشید موسیقی فواید زیادی برای کودک شما خواهد داشت. در روزگاری که الکترونیک پایه ی ثابت خانه ها و کلاس های درس شده است، یادگیری یک ابزار موسیقی جدید فواید زیادی را به همراه خواهد داشت.

قوی شدن انگشتان و بالا رفتن مهارت

افسانه های مهم درباره اعتماد به نفس که شما را عقب نگه می دارد

یادگیری یک ابزار موسیقی نیاز به دارد کودک در دستان خود مهارت کافی پیدا کند. برای کسب قدرت کافی در انگشتان که برای کار با یک ابزار موسیقی نیاز است شما باید تمرین داشته باشید تا در دستان خود هماهنگی کافی را ایجاد نمایید.ما در دنیای الکترونیک زندگی می کنیم، جایی که تبلت ها و گوشی ها پایه ی ثابتی در درس های کودکان هستند. متاسفانه صفحه های لمسی به شدت شوع به تاثیر عکس گذاشتن روی قدرت و هماهنگی کودکان کرده اند. بسیاری از افراد کم سن را می بینیم که قدرت و هماهنگی لازم برای نگه داشتن درست خودکار یا مداد، ابزارها یا دیگر وسایل را ندارند زیرا مانند نسل قبل از تولید آیپدها نتوانسته اند تمرین های لازم را داشته باشند. یادگیری موسیقی راه خوبی برای کسب این مهارت است.

تحریکات مغزی

یادگیری موسیقی مغز را به شکل هایی تحریک می کند که فعالیت های کم دیگری قادر به این کار هستند. یادگیری موسیقی در سنین کم نواحی متعددی در مغز را تحریک می کند و شواهد بسیار زیادی هستند که نشان می دهند ذهنی که با موسیقی کار کرده است در مقایسه با ذهن های دون موسیقی بهتر می تواند در کلاس درس فعالیت داشته باشد. برای مثال تحقیقات نشان داده اند یادگیری موسیقی در سنین کم کمک می کند بخش زبان و نواحی منطق در مغز رشد بهتری داشته باشند. بعلاوه کودکانی که موسیقی یاد می گیرند در تست های استاندارد مانند SAT نمرات بالاتری کسب می کنند. شروع جلسات موسیقی در سنین کمتر باعث موفقیت کودک شما در تمام موقعیت های زندگی خواهد شد.

قانون گذاری

یادگیری یک ابزار موسیقی تلاشی چالش برانگیز است. این کار درست مانند هر فعالیت ورزشی دیگری نیاز به تمرین و قانون گذاری دارد. کودکانی که در سنین کم موسیقی یاد می گیرند عادات یادگیری سالمی را خواهند داشت که می توانند آن را در تمام زندگی خود ادامه دهند. این قانون گذاری مورد نیاز برای یادگیری یک ابزار موسیقی درست مانند همان قانون گذاری لازم برای مطالعه جهت یکم تست بزرگ یا مصاحبه ی کاری می باشد.

یادگیری موسیقی یک تعهد مشترک است.

فواید آموزش موسیقی به کودکان

یادگیری موسیقی در سنین کم یک تعهد مشترک میان کودک و والدین اوست. دانش آموزان نیاز دارند به تمرین موسیقی تشویق شوند و والدین باید ببیند کودک به اهدافی که توسط مربی مشخص می شود دست می یابد. بدون در نظر گرفتن اینکه کودک شما خود انگیزه دارد یا به این کار علاقه مند است، فواید طولانی مدت ادامه دادن این کار بسیار بیشتر از بهای کنار گذاشتن آن می باشد

البته حتما باید یک مربی موسیقی پیدا کنید که هردو شما و کودکتان آن را دوست داشته باشید و کسی که بتواند یادگیری موسیقی را تبدیل به فعالیتی شاد کند. به حرف های فرزند خود گوش دهید – اگر آن ها خودشان از این کار لذت نبرند اصلا ان را ادامه نخواهند داد. بگذارید خودشان یک مربی موسیقی پیدا کنند که حس می کنند برایشان خوب است.

تمرینی برای صبر

نواختن یک ابزار موسیقی یعنی باید ساعت ها، روزها، و حتی شاید سال ها مشغول به تمرین باشید. کودکان در زمان یادگیری ایجاد اهداف برای خود باید صبور باشند. ویولون ابزاری است که می تواند به کودک صبوری را یاد دهید زیرا یادگیری نحوه ی گرفتن ابزار و نواختن آن برای تولید صدا نیاز به صبر زیادی دارد. اگر به سراغ ویولون می روید باید بدانید این ابزار سایزهای مختلفی دارد پس باید سایزی را برای کودک خود انتخاب کنید که برای او مناسب باشد.

ایجاد مسئولیت

بسیاری از ابزارهای موسیقی نیاز به مراقبت دارند تا ظاهر و صدایی مانند یک وسیله ی جدید داشته باشند و این باعث می شود به کودک مسئولیتی داده شود. همچنین کودکان یاد می گیرند یک برنامه ی تمرینی را دنبال کنند، چه در خانه یا با شرکت کردن در کلاس. برای مثال اگر کودک شما به یادگیری نحوه ی نواختن فلوت علاقه مند است به او باید این مسئولیت را یاد دهید تا مرتبا داخل فلوت خود را با یک دستمال و میله تمیز کند.

بهبود عزت نفس

یادگیری یک ابزار موسیقی برای کودک روزنه ای را برای تمرین، گوش دادن به واکنش ها، ایجاد تطابق و دیدن تغییرات مثبت را فراهم خواهد کرد. با بهبود و پیشرفت کودک، ان ها اعتماد به نفس بیشتری کسب خواهند کرد. پیانو می تواند مثالی عالی برای شما باشد زیرا ابزاری است که می توان ان را جایی گذاشت که دیگران نیز ببینند. اگر فرزند شما به نواختن پیانو علاقه مند است باید ببینید کدام مدل برای خانه ی شما بهتر است. شاید یک پیانوی کوچک با نوع بزرگ آن صدای مشابهی داشته باشند اما انواع کوچتکر حجم کمتری را اشغال کرده و می تواند بهتر دیده شود

بهبود مهارت های مطالعه

برای نواختن یک ابزار موسیقی، کودک با یادگیری خواندن صفحات موسیقی قدرت ادارک بالاتری را کسب خواهد کرد. این کار نیاز به شناخت نت های روی صفحه و همراه کردن آن با ابزار نواختن دارد. با زیاد شدن مهارت های کودک، او بهتر می تواند به طور همزمان نت ها را خوانده و آهنگ را بنوازد. مثلا کودکی که شیپور می نوازد، که تنها سه سوراخ برای کنترل جریان هوا و ایجاد نت ها دارد باید بتواند در عین استفاده از ترکیب دست برای ایجاد نت های خاص، موسیقی را نیز بخواند.

قرار گرفتن در معرض فرهنگ های جدید

موسیقی انعکاسی از تاریخ است. شما کودک را در معرض موسیقی قرار می دهید و به او در مورد جاز، سبک های عجیب و بی قاعده در موسیقی و حتی سبک زیدکو ( سبک موسیقی در آمریکا ) اطلاعاتی خواهید داد. در این فرهنگ ها، کودکان می توانند بهتر در مورد ابزار موسیقی خود یاد بگیرند. مثلا گیتار ابزاری است که دارای سه رشته سیم بوده و در اصل به قرن ها قبل برمی گردد.

بهبود هماهنگی و تناسب

نواختن یک ابزار موسیقی یعنی مغز باید سریع و متفاوت عمل کند. کودکان باید روی خواندن موسیقی و تبدیل نت ها به یک حرکت فیزیکی در نواختن هماهنگ باشند. در نتیجه کودک بهبود قابل توجهی در هماهنگی دست با چشم خود خواهد داشت. 

فواید آموزش موسیقی به کودکان | مرکز مشاوره همکده

بهبود مهارت های ریاضی

نواختن یک ابزار موسیقی خلاقانه به نظر می رسد و اغلب برای بهبود وجهه ی هنری کودک موثر می باشد. اما موسیقی به نوعی متناسب با ریاضی است و به کودک اجازه می دهد فکری انتقادی داشته و بتواند مهارت های حل مشکلات را کسب کند. کودکان باید شمرده، بیت ها را درک کرده، به موسیقی گوش داده و هماهنگ با ریتم بنوازد، همه ی این ها با اعداد اندازه گیری می شوند. درام می تواند یک مثال عالی باشد، زیرا زمان بندی برای ایجاد صداهای درست و ایجاد انسجام اهمیت دارد.

تشویق به بیان احساسات خود

کودکان با نواختن موسیقی خلاقیت خود را نشان داده، و احساسات خود را توضیح می دهند. موسیقی یکی از راه هایی است که کودکان می توانند برای بیان احساسات استفاده نمایند. یکی از این مثال ها ساکسیفون است، یک ابزار موسیقی جاز که به تحریک احساسات قلبی مشهور است. با یادگیری نواختن یک ابزار موسیقی، کودکان می توانند احساسات خود را به شکلی سالم و خلاقانه منتقل سازند.

افزایش ظرفیت حافظه

با زیادتر شدن سن، فراموش کردن چیزهای کوچک متداول است. اما کودکان می توانند در سنین کم با یادگیری نواختن یک ابزار موسیقی به طور موثری مهارت های حافظه ی خود را تقویت کنند. موسیقی به کودکان یاد می دهد تا بتوانند به طور موثرتری خاطرات را ایجاد، نگهداری و بازیابی کنند زیرا درست شبیه به ورزشی برای مغز است. شما برای یادگیری گیتار کودک خود را به یادگیری درس های تازه نیز تشویق می کنید. ان ها باید به یاد داشته باشند کدام رشته ها با کدام نت ها هماهنگ بوده و چگونه با موقعیت های مختلف دست ابزار را بنوازند.

کمک به مهارت های اجتماعی

نواختن موسیقی می تواند خود به تنهایی یک فعالیت عالی باشد اما در کنار ان راهی است که به کودکان کمک می کند با هم ارتباط برقرار کرده و عادات اجتماعی سالمی ایجاد کنند. چه کودک شما بخواهد یک گروه راک را با دوستان خود تشکیل دهد یا عضو گروهی در مدرسه شود، یاد می گیرد چطور با گوش دادن به نواختن دیگران به ان ها احترام بگذارد. ابزارهایی که می توانند در گروه استفاده شوند برای کودک مناسب خواهند بود.

موسیقی به رشد مغز کمک می کند.

تحقیقات مختلف نشان داده اند.
فهم زبان موسیقی می تواند برای سلامت کلی روان کودک مفید باشد. تحقیقات نشان داده اند کودکانی که موسیقی مطالعه می کنند در تست ها موفق تر می باشند. تحقیقات گفته اند ابزارهای موسیقی باعث رشد فیزیکی سمت چپ مغز می شوند که مرتبط با فرایند یادگیری زبان و منطق می باشد.

مهم نیست کودک شما چند سال سن دارد، درک زبان موسیقی یا یادگیری نواختن یک ابزار موسیقی می تواند برای او چالش برانگیز باشد. با این وجود کسانی که موسیقی یاد می گیرند قانون مندی را نیز در تمرینات خود یاد خواهند گرفت زیرا این کلید موفقیت است.

ان ها یاد می گیرند داشتن کار سخت برای رسیدن به اهداف ضروری است و کودک درس ارزشمندی برای زندگی خواهد گرفت.

موسیقی شاد است.

زمانی که کودکان پایه های نواختن یک ابزار موسیقی را یاد گرفتند به احتمال زیاد از آن لذت خواهند بذد. هر آهنگی که یاد می گیرند یک دستاورد شخصی است. 

موسیقی به آن ها یاد می دهد تمرکز کرده و استرس خود را کاهش دهند.

فواید آموزش موسیقی به کودکان | مرکز مشاوره همکده

نواختن موسیقی یا شرکت در کلاس های مربوطه نیاز به توجه کامل دارد. به همین علت موسیقی ابزاری برای کاهش استرس است که به ارامش ذهن و بهبود تمرکز کمک خواهد کرد.

موسیقی به درک ریاضیات کمک می کند.

با وجودی که این دو بسیار متفاوت به نظر می رسند اما موسیقی و ریاضی شبیه به هم هستند. وقتی کودک ریتم را یاد می گیرد او در واقع نسبت ها، کسر و قسمت را یاد خواهد گرفت. موسیقی می تواند راهی عالی برای یادگیری ریاضی به شکلی هنری باشد.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
kumon.co.ukplaygroundprofessionals.comcharlotteobserver.comparents.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا