قاتلان خاموش در روابط زناشویی

اگر شما و همسرتان در رفتار با یکدیگر وارد الگوهایی منفی می‌ شوید نه تنها در وضعیت بدی قرار گرفته‌اید بلکه شما به یکدیگر و ازدواجتان نیز آسیب خواهید رساند. نمی‌توانید به هیچ شکل در این رفتارهای منفی با هم مصالحه یا مذاکره‌ای داشته باشید. شما نمی ‌توانید تنها با گفتن اینکه ” من همین هستم ” این رفتارها را منطقی جلوه دهید. برای حفظ ازدواج خود این رفتارهای مضر را باید کنار بگذارید. قاتلان خاموش در روابط زناشویی چه هستند؟

خشونت فیزیکی یا عاطفی با همسرتان

قاتلان خاموش در روابط زناشویی

ابن رفتار هوشمندانه نیست، اما شاید شما فکر کنید کنترلتان روی زندگی روزانه‌ی همسر خود یا واکنش‌های منفی شما به او ایرادی ندارد.

این ‌طور نیست. روزی می‌رسد که همسرتان می‌گوید ” بس است ” و ازدواج شما را به پایان می‌رساند. اگر به  هر شکلی مقابل همسر خود و بچه‌هایتان خشونت دارید فوراً بهتر است به یک مشاور متخصص مراجعه کنید.

شکستن قول‌ها و همسری غیرقابل ‌اعتماد

چه کسی می‌ خواهد با فردی زندگی کند که نتواند به او اعتماد کند؟ هرچه بیشتر قول‌هایتان را بشکنید بیشتر می‌گویید کاری را انجام می‌دهید و این کار را نمی‌کنید، بیشتر دیر می‌کنید، بیشتر جایی که گفته ‌اید حاضر نخواهید بود و بیشتر همسرتان اعتماد به شما را از دست می‌دهد. باید مراقب حرف‌هایتان باشید و به آن عمل کنید.

حسود بودن

یکی از راه‌ های مطمئنی که همسرتان را از شما دور کرده و ازدواجتان را خراب می‌کند نشان دادن حسادت‌های غیرمنطقی یا تند شدن با همسرتان است. اگر نمی ‌توانید بپذیرید این رفتار شما حسودانه است یا آن را نمی ‌توانید تغییر دهید نزد مشاور بروید.

نخواستن یا نتوانستن بخشش

نفرت به خاطر آسیب‌ها یا دعواهای قبلی به تدریج عشق همسرتان از شما را گرفته و ازدواج شما را خراب می‌کند.

همچنین نبخشیدن همسرتان به سلامتتان آسیب خواهد رساند. بخشش به معنای فراموشی یا بخشیدن تمامی رفتارهای آسیب ‌رسان آن فرد نیست. اجازه ندهید استبداد و خواست شما برای انتقام باعث پایان یافتن ازدواجتان شود.

گذاشتن عشق در فراموشی

با وجودی که شرایط زندگی شما در تمام سال تغییر می‌کند نباید عشق و محبت شما روی هم کمتر شود.

در مورد انتظار خود از محبت، رابطه‌ی جنسی یا عشقتان به یکدیگر صحبت کنید. اینکه به خودتان بگویید ” روز دیگری با هم رابطه‌ی عاشقانه خواهیم داشت ” باعث خواهد شد ازدواج شما آسیب ببیند.

بازی سرزنش

اگر نخواهید مسئولیت مشکلات در زندگی خود را به عهده بگیرید مرتباً بازی سرزنش کردن یکدیگر را خواهید داشت. سرزنش نشانه‌ای از عدم امنیت بوده و می‌تواند ازدواج شما را مسموم کند. به جای اینکه یکدیگر را سرزنش کنید این سؤال را بپرسید ” آیا می‌توان این موضوع را به شکل متفاوتی مدیریت کرد؟ اگر جوابتان مثبت است چطور؟”

انتظارات غیر واقعی قاتلان خاموش در روابط زناشویی

قاتلان خاموش در روابط زناشویی

سرخوردگی شما با برآورده نشدن خواسته‌هایتان زیادتر خواهد شد. وقتی متوجه شدید کدام توقعات شما بر پایه‌ی باورهای نادرست در ازدواج بوده و غیرواقعی هستند با فرد دیگری در مورد داشتن انتظارات قابل ‌دسترسی صحبت کنید.

گوش ندادن یا صحبت نکردن با همسر

با اجتناب از صحبت کردن یا گوش دادن همسر خود را خاموش کرده و ازدواجتان را خراب خواهید کرد. باید هردو افکار و احساسات خود را با یکدیگر در میان بگذارید.

قاتلان خاموش در روابط زناشویی | مرکز مشاوره همکده

مهربان نبودن با همسرتان

وقتی نداشتن محبت یا توجه یا خودخواه بودن وارد ازدواج شما می‌شود یک شیب لغزنده به سمت جدایی شروع خواهد شد. آیا واقعاً گفتن ” لطفاً” یا ” متشکرم ” به همسرتان می‌تواند این ‌قدر تفاوت ایجاد کند؟

تنها اینکه شما باهم ازدواج کرده‌اید به این معنا نیست که نباید دیگر باهم مؤدبانه برخورد کنید.

اعتیاد به هر چیز قاتلان خاموش در روابط زناشویی

اعتیاد در هر سطحی؛ رسانه‌های اجتماعی، غذا، الکل، مواد مخدر، خرید یا قمار می‌تواند به سرعت ازدواج شما را خراب کند، اعتیاد شما به سرعت شخص سومی در ازدواجتان خواهد شد. یک پرچم قرمز این است” اگر در زمان انجام کاری حس می‌کنید در حال خیانت به همسرتان هستید واقعاً همین ‌طور است.”

این موضوع بخصوص زمانی درست است که با یک رابطه‌ی جدید به سرعت آدرنالین شما بالا می‌رود، حتی اگر این رابطه با اینترنت یا یک رابطه‌ی عاطفی بدون داشتن رابطه‌ی جنسی است.

بازگشت بعد از خیانت برای هردو زوجین به زمان نیاز دارد تا با خشم، احساس گناه، خجالت و رنجش ناشی از نتیجه‌ی این خیانت کنار بیایند.

بنابراین کار خود را کنار گذاشته و فکر کنید به چه چیزی واقعاً اهمیت می‌دهد و این رفتار اعتیادآور شما چگونه روی رابطه ‌تان اثر می‌گذارد. بیان کردن ارزش‌ها کمک می‌کند بتوانید به این ارزیابی برسید تا چه کار سختی را برای ترمیم رابطه‌ی خود انجام دهید.

اعتیادها قوی هستند. شما باید در ابتدا درخواست کمک کرده و سپس نزد مشاور بروید.

وقتی در مسیر بازگشت قرار می‌ گیرید در جایی برای کار کردن روی ازدواج خود هستید.

اجتناب از رابطه‌ ی جنسی قاتلان خاموش در روابط زناشویی

قاتلان خاموش در روابط زناشویی

اگر وارد عادت به بهانه آوردن برای کاهش دفعات رابطه یا کنار گذاشتن آن هستید ازدواج شما مشکل‌دار خواهد شد.

صمیمیت چسبی است که شما را کنار هم نگه می ‌دارد.

شما نمی‌توانید یک گیاه را برای 20 سال در گوشه‌ی اتاق رها کنید و انتظار داشته باشید زنده و شاداب بماند. حس می‌کنید به این کار تمایل ندارید؟ شاید طرز فکر شما در مورد همسرتان عامل مشکل باشد.

برای رابطه‌ی جنسی شما باید حس خوبی به هم داشته باشید. اگر دائماً با هم در حال دعوا، انتقاد و برخوردهای منفی هستید نمی‌توانید به هم نزدیک باشید. سعی کنید یک ماه روی تمام چیزهایی که در همسرتان دوست دارید تمرکز نمایید. تصمیم بگیرید وقتی او درخواست رابطه می‌کند بیشتر از نه گفتن به او جواب مثبت دهید.

می‌گذارید یک نفر بین شما قرار گیرد.

اگر حتی به والدین یا دوستان خود نزدیک هستید در مورد اولویت‌ های خود یک خط در این بین قرار دهید. وقتی ازدواج کردید شما خانواده‌ی خودتان را ساخته‌ اید و همسر شما در اولویت قرار می‌گیرد.

این شامل گفتن اطلاعات خصوصی در مورد همسر یا ازدواج به خانواده و قرار گرفتن کنار آن‌ ها علیه او می‌شود. وقتی ازدواج می‌کنید شما و همسرتان خانواده‌ی اصلی می‌شوید. تصمیم بگیرید چگونه برای اعضای خانواده و والدین یکدیگر محدودیت‌هایی بگذارید. اگر خانواده‌ی شما سنت‌ها و سبک متفاوتی دارند در ابتدا با هم صحبت کرده و بعد اتحاد خود را جلوی آن‌ها نشان دهید.

جنگ‌ های ناعادلانه

آیا زمان زیادی را صرف بحث در مورد یک موضوع می‌کنید به جای اینکه روی حل مشکل کار کنید؟ مسلماً شما و همسرتان تفاوت‌هایی خواهید داشت. روشی که شما این تفاوت‌ها را حل می‌کنید می‌تواند رابطه‌ی شما را سخت کرده یا حتی از بین ببرد.

مواظب تن صدا و زمان صحبت باشید. قوانینی تعیین کنید که یک احترام و اعتماد متقابل را انعکاس دهد.

منابع
liveabout.comeverydayhealth.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا