نشانه هایی که می گوید شما برای رابطه و ازدواج آماده نیستید!

آیا تا به حال به نشانه هایی که می گوید شما برای رابطه و ازدواج آماده نیستید فکر کردید؟ شاید سن ایده آل ازدواج از نظر علمی نزدیک شده باشد. شما شنیده باشید که ازدواج برای سلامتی شما مفید است. شاید شما از مادربزرگ مریض خود شنیده اید که وقت ازدواجتان فرا رسیده است. به هردلیلی که می خواهید برای خود بیان کنید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که ازدواج امری حیاتی است و باید با دقت بسیار زیادی پیش رود. هیچ مسابقه یا پیشگویی برای این که شما آماده ازدواج هستید یا نه وجود ندارد. تنها شما و شهود و آمادگی تان می توانید بیان کننده این امر باشید. در آن شرایط، طبیعی است که نسبت به گرفتن یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی خود احساس نگرانی کنید.

در واقع ممکن است در این مسیر تردید های زیادی را تجربه کنید. تمام این ها می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که مشکلاتی در راه است. نشانه هایی که می گوید شما برای رابطه و ازدواج آماده نیستید، در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. برای این که بدانید برای یک رابطه آمادگی دارید بهترین کار مراجعه به مرکز مشاوره همکده است. شما با مشاوره و مشورت از متخصصان زبده و کارآزموده این مرکز می توانید بهترین تصمیم را بگیرید. همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

نشانه هایی که می گوید شما برای رابطه و ازدواج آماده نیستید!

نشانه های بسیار زیادی وجود دارد که بر مبنای آن ها می توان گفت شما به عنوان یک فرد بالغ هنوز هم نمی توانید برای ازدواج آماده باشید. ازدواج شرایط خاص خود را دارد و همراه با خود مسئولیت های زیادی دارد. از این رو باید توجه داشت که رشد عقلی و رشد در اطلاعات مربوط به روابط می تواند مسیر زندگی را در آینده هموار کرد. از این رو باید به نشانه های مختلف توجه داشت. در ادامه ما به بررسی نشانه هایی که می گوید شما برای رابطه و ازدواج آماده نیستید می پردازیم.

شما مایل نیستید که او برای تان قدمی بردارد.

ما در مقاله های قبلی خود در ارتباط با نکات مختلفی صحبت کردیم. یکی از اصلی ترین نکاتی را که بیان کرده ایم، در ارتباط با غرایز مردان بوده است. در واقع ما اشاره کردیم که مردان انگیزه زیست شناختی دارند تا زنان را تقویت کنند و از آن ها حمایت و محافظت کنند. جیمز بائر، متخصص روابط، آن را غریزه قهرمان می نامد. اگر شما کاملاً مستقل هستید و وقتی پسری می خواهد به شما کمک کند یا غرایز محافظتی نسبت به شما نشان می دهد، آن را دوست ندارید، پس احتمالاً برای یک رابطه آماده نیستید. از آنجا که برای یک مرد، احساس ضروری بودن برای زن غالباً چیزی است که در دید و ذهن وی ایجاد می شود. این امر یک روند ضروری برای روابط عاشقانه است. صحبت من را اشتباه برداشت نکنید.

بی شک همسر شما از قدرت و توانایی های شما برای استقلال شخصی آگاه است. اما او هنوز هم می خواهد احساس کند که خواسته های شما برای او قابل حل است و احساس مفید بودن داشته باشد. به بیان ساده، مردان انگیزه زیست شناختی دارند تا احساس نیاز کنند، احساس اهمیت کنند و زنی را که برایش مهم است تأمین کنند. همانطور که جیمز استدلال می کند، خواسته های مردانه پیچیده نیستند، بلکه فقط اشتباه درک می شوند. غرایز محرک های قدرتمندی در رفتار انسان ها هستند و این خصوصاً در مورد چگونگی برخورد مردان با روابطشان صادق است. به روشی اصیل ، شما فقط باید آنچه را که نیاز دارید به مرد خود نشان دهید و به او اجازه دهید برای تحقق آن قدم بردارد.

شما فرد یا افراد اشتباهی را انتخاب می کنید.

اگر سابقه انتخاب های اشتباهی را دارید، وقت این است که کمی به خود استراحت دهید. تا زمانی که مدام به خود بگویید با آدم های اشتباهی روبرو می شوید، آماده یک رابطه جدید نیستید. گفتن این موارد فقط شما را به سمتی هدایت می کند که به آن اعتقاد دارید. شروع به کار در گفتن چیزهای جدید به خود کنید. به خود بگویید که من با افرادی روبرو می شوم که شرایط خوبی دارند و از همه نظر به من نزدیک هستند. سعی کنید با داشتن ذهنیتی مثبت در این زمینه قدم بردارید. همه می دانیم که با تفکرات منفی، می توانیم نکات منفی بسیاری را به خود جذب کنیم. از این رو در این زمینه به رشد ذهنی خود بپردازید.

فکر می کنید که برای خوشبخت شدن حتما باید در رابطه باشید.

اگر فکر می کنید وجود یک رابطه چیزی است که باعث خوشبختی شما می شود شما برای یک رابطه آماده نیستید. شما باید یاد بگیرید که خودتان شاد باشید. این کار شاید برای خیلی ها دشوار باشد اما باید به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشید. اگر شما تمام بار شاد بودن خود را در یک رابطه بر دوش شریک زندگی تان بگذارید و خود به تنهایی احساس شادی نداشته باشید، فرد مقابل را از رابطه خسته می کنید.

بهترین کار این است که بتوانید شادی را به تنهایی برای خود هم پیدا نمایید. در این حالت بار سنگینی را از دوش شریک زندگی خود برداشته اید. در این حالت است که می توانید در رابطه هم رشد داشته باشید و به خوبی در این مسیر پیش بروید. از این رو این فکرکه برای خوشبخت شدن باید حتما در رابطه باشید کاملا اشتباه است و حتی می تواند برای شما شرایط روانی سختی هم به همراه داشته باشد.

فکر می کنید یک رابطه جدید همه مشکلات شما را برطرف خواهد کرد.

اگر در گذشته شکستی را تجربه کرده اید و فکر می کنید رابطه جدید زخمی را برای شکست های شما ایجاد می کند، سخت در اشتباه هستید. باید در این زمینه بسیار فکر کنید تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید. اگر به این صورت پیش بروید می فهمید که یک رابطه تنها مشکلات شما را تقویت می کند و باعث غم و اندوه بسیاری برای شما می شود. از این رو این تفکر که رابطه جدید تمام مشکلات شما را برطرف می کند کاملا اشتباه است.

شما به شخصی احتیاج دارید که زندگی را برای تان قابل زیستن کند.

اگر فکر می کنید که بدون شریک زندگی می میرید سخت در اشتباه هستید. در این حالت شما به هیچ عنوان برای یک رابطه آماده نیستید. شما باید وقت بگذارید و بفهمید که چه چیزی برای تان مناسب است و چه چیزی تنهایی تان را جالب تر خواهد کرد. وجود یک مرد در زندگی تان قرار نیست تمام مولفه های ذهنی را برطرف کند. اگر در انتظار شاهزاده سوار بر اسب هستید باید این نکته را بدانید که اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. از این رولازم است تا در این زمینه تفکر خود را به کار ببرید. شما در این زمینه می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

تمام وقت خود را صرف فکر کردن در مورد رابطه تان می کنید.

به جای اینکه در اینجا و اکنون زندگی کنید و در کنار دوستان و خانواده خود باشید ، در حال تصور این هستید که وقتی شاهزاده جذاب را پیدا کنید زندگی چگونه خواهد بود. این کار لذت حال و آینده را هر دو از شما می گیرد. شاید زمان بسیاری طول بکشد تا شما بتوانید وارد یک رابطه شده و ازدواج کنید. از این رو بهترین اقدام این است که در کاری که انجام می دهید، آرامش پیدا کنید. این از نشانه هایی که می گوید شما برای رابطه و ازدواج آماده نیستید می باشد.

در رابطه گذشته و ازدواج سابق خود مانده اید.

اگر هنوز در گذشته مانده اید و به فکر شریک زندگی قبلی خود هستید، باید فکر کردن در مورد یافتن شخص جدید را متوقف کنید. زوجین مطلقه معمولاً به روابط جدیدی روی می آورند زیرا آنها می خواهند در اسرع وقت به حالت عادی خود برگردند ، اما اگر احساسات حل نشده ای وجود دارد یا احساس می کنید ممکن است اوضاع کاملاً تمام نشده باشد، برای هیچ چیز عجله نکنید. سعی کنید برای حل مشکلات خود در این زمینه به مشاوران زبده و کار آزموده ای مراجعه کنید و به حل مشکلات خود بپردازید.

شما حاضرید به خاطر شریک زندگی خود هر کاری را انجام دهید.

نشانه هایی که می گوید شما برای رابطه و ازدواج آماده نیستید!

اگر احساس ناامیدی و نیازمندی کنید، ناامید و نیازمند به نظر خواهید رسید. فقط به خاطر داشتن یک رابطه عجله نکنید. اگر به این صورت باشید، انتخاب های نا مناسبی خواهید داشت و خود را در همان جایی که بوده اید می بینید. قبل از اینکه بخواهید خود را در زندگی شخص دیگری جای دهید، ارزش دارد که کمی وقت بگذارید و آنچه را که از یک رابطه جدید می خواهید، در نظر بگیرید تا تنها نمانید. این که بخواهید هر کاری برای شریک زندگی تان انجام دهید شما را وارد فاز روانی نا درستی می کند.

سخن آخر

این که چگونه می توانیم بفهیم زمان درستی برای تشکیل رابطه است، به شرایط ما بستگی دارد. این که تا چه اندازه در مسیر خود پیشرفت کرده ایم اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله ما به بررسی نشانه هایی که می گوید شما برای رابطه و ازدواج آماده نیستید پرداخته ایم. واقعیت این است که هر کس در زمان خودش به نتیجه می رسد. شما همان طور که می توانید برای جدایی از یک رابطه و بهبودی پس از آن وقت بگذارید، باید برای شروع یک رابطه جدید هم زمان بگذارید. در این راستا می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا