هفت هدف ارتباطی زوجین

هفت هدف ارتباطی زوجین : در حقیقت یکی از چیز های زیبا در مورد روابط این است که همه آن ها یکسان نیستند. همان طور که همه روابط یکسان نیستند، هر دو فرد در رابطه نیز یکی نیستند. آن ها اصولا افراد مستقلی هستند که در کنار هم و با وجود هم یک رابطه زیبا را ایجاد کرده اند.

مهم نیست که چند ماه، چند سال یا چند دهه با هم رابطه داشته باشید. یکی از راه های اطمینان از اولویت بودن و “تازه بودن” رابطه شما این است که اهداف را با هم تعیین کنید. اهداف ارتباطی تنها یک گزینه برای فضای مجازی نیستند بلکه همان مواردی هستند که برای تقویت روابط، باید در ارتباط خود قرار دهید. البته شما برای بهبود روابط خود می توانید از مشاوره هم استفاده نمایید. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

اهداف ارتباطی، یکی از هفت هدف ارتباطی زوجین

با توجه به توضیحاتی که در ابتدای مقاله گفتیم، اهداف ارتباطی وجود دارند که همه زوجین باید برای الهام بخشیدن به یکدیگر از آن استفاده نمایند. اهداف ارتباطی که زوجین باید داشته باشند به آن ها در مسیر اصلی زندگی شان کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در ادامه به بررسی دقیق این اهداف می پردازیم.

یکی دیگر از هفت هدف ارتباطی زوجین

یکدیگر را در اولویت قرار دهید.

زمانی که ما یکدیگر را در اولویت قرار می دهیم، در واقع هدف این است که به نیاز های یکدیگر توجه داشته باشیم و از این مسئله اطمینان حاصل کنیم که آن ها برآورده می شوند. شما یقینا به این مسئله علاقه دارید که یکدیگر را خوشحال ببینید و برای دیدن لبخند هم به هر کاری دست می زنید. شما از هم محافظت می کنید، همدیگر را دوست دارید و همدیگر را حمایت می کنید. با قرار دادن نیازهای یکدیگر در اولویت، جنبه خودخواهانه رابطه را از بین می برید، زیرا می دانید که نیازهای شما توسط یکدیگر برطرف شده و برآورده می شوند. این فقط در صورتی جواب می دهد که هر دو یکدیگر را در اولویت قرار دهید.

به زمان های تنهایی هم مانند زمان های با هم بودن اهمیت دهید.

وقتی در مراحل اولیه رابطه خود هستید، گذراندن وقت خود را با هم آسان است. همه چیز تازه و مهیج و جدید است و شما فقط می خواهید از هر نظر با یکدیگر آشنا شوید. بعد از مدتی مشخص می شود که گذراندن تمام وقت با یکدیگر پایدار نیست و هر دو برای این که بتوانید انرژی بیشتری کسب کنید، نیاز به زمان های تنهایی دارید. زمان تنهایی فوق العاده مهم است. این بدان معنا نیست که شما نمی خواهید زمانی را با هم بگذرانید. این فقط بدان معنی است که شما می دانید صرف وقت صرفاً به شارژ مجدد باتری تان کمک می کند، به شما کمک می کند فردیت خود را حفظ کنید (چیزی که باعث می شود در وهله اول عاشق یکدیگر شوید)، باعث می شود نفس بکشید و در صورت انجام روابط نزدیک تر،  یکدیگر را تشویق می کنید.

یکی دیگر از هفت هدف ارتباطی زوجین

زبان عشق یکدیگر را بدانید و آن را درک کنید.

اگر هنوز در ارتباط با پنج زبان عشق مطالعاتی انجام نداده اید به شما توصیه می کنیم کتاب پنح زبان عشق از گری چاپمن را مطالعه نمایید. ایده کلی این است که هر یک از ما یک زبان عاشقانه داریم که صحبت می کنیم و دوست داریم با آن صحبت کنیم. در حقیقت ماجرا به این صورت است  که چگونه عشق را نشان می دهیم و دریافت می کنیم  یا می خواهیم عشق را از درون پرورش دهیم.

دلیل این که این مسئله در یک رابطه بسیار مهم است این است که شریک زندگی شما می تواند ابراز عشق را به زبان عشق خود نشان دهد، اما اگر این را نمی فهمید، ممکن است احساس نادیده گرفته شدن داشته باشید زیرا آن ها به زبان عشق شما صحبت نمی کنند. به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما همیشه ماشین را برای شما سوخت گیری می کند و لاستیک های ماشین را چک می کند، اما تمام چیزی که می خواهید این است که او عجله کند و به خانه برسد تا بتوانید با آن ها صحبت کنید، پس شما به دو زبان عشق متفاوت صحبت می کنید.

این گزینه می تواند برای روابط بزرگ و پیچیده باشد. از این رو بهترین کار این است که هدف خود را در مقطعی این مسئله قرار دهید که به بررسی درک زبان عشق یکدیگر بپردازید و برای یکدیگر کارهایی انجام دهید که متناسب با سبک های فردی شما باشد.

کار های جدید را با هم انجام دهید.

مطمئناً، تنها بودن زمان عالی است اما زمان کنار هم بودن، جایی است که جادو هم اتفاق می افتد! پس از مدتی گذشت از رابطه و ازدواج، هرچه کارهای روزمره زندگی را پیش می برید، روند و امور زندگی برای تان پیش پا افتاده تر می شود و در نهایت دچار یک رابطه ناخوشایند خواهید شد. در عوض، سعی کنید کار های جدیدی را با هم انجام دهید، ماجراهای مهیج را تجربه کنید یا حتی به نوبت در انتخاب کاری که می خواهید انجام دهید، پیش بروید و سپس آن را با هم انجام دهید. از تمام کارهایی که می خواهید انجام دهید لیستی تهیه کنید و هر زمان به فکر چیز جدیدی افتادید به آن اضافه کنید. در این حالت است که می توانید به خوبی در زندگی پیش بروید و رابطه را مهیج و تازه نگه دارید.

بزرگ ترین حامیان یکدیگر باشید.

هفت هدف ارتباطی زوجین

یکی از اصلی ترین نکاتی که می تواند در یک رابطه وجود داشته باشد این است که بزرگ ترین حامیان یکدیگر باشید. صرف نظر از این که رویا های شما چقدر سخت و شدید است یا چه راه سختی برای رسیدن به آن ها دارید، شریک زندگی تان باید بزرگ ترین پشتیبان شما باشد. دانستن اینکه شخصی که دوستش دارید به شما ایمان دارد انگیزه عظیمی برای رسیدن به اهداف شما است ، مهم نیست که چه اندازه باشد. از این رو بهترین کار این است که سعی کنید بزرگ ترین حامیان یکدیگر باشید.

درباره یکدیگر مثبت صحبت کنید.

یک راه مطمئن برای صدمه زدن به رابطه شما بد گفتن از شخصی است که دوستش دارید. خصوصا اگر این کار را با  بی احترامی انجام می دهید. این کار نه تنها بی احترامی به فردی است که به او علاقه دارید، بلکه با این روش به رابطه خود هم بی احترامی کرده اید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در زمان های سخت پیش بروید.

دقت کنید هدف این است که  مطمئن باشید که در مورد رفتارها و اعمالی که باعث تحریک شما می شوند یا باعث ناراحتی می شوند صحبت کنید، نه ویژگی های شخصیتی فرد. در حقیقت شما نباید مسئله ای را به کل رفتار او تعمیم دهید. اگر شخصیت فردی که عاشقش هستید را دوست ندارید، پس باید رابطه خود را دوباره ارزیابی کنید یا از شخصی که در این زمینه متخصص است کمک بیشتری بگیرید. همیشه با مهربانی و مثبت درمورد هم صحبت کنید و اگر رفتاری وجود دارد که شما را عصبانی می کند، به خود یادآوری کنید در مورد آن ها چه چیزی دوست دارید و بدانید که رفتارها می گذرد.

رابطه یک مشارکت است نه رقابت.

هفت هدف ارتباطی زوجین

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید بدانید این است که رابطه یک مشارکت است نه یک رقابت است. بحث درمورد اینکه چه کسی برای این رابطه بیشتر کار می کند یا چه کسی سهم بیشتری دارد، یک فضای رقابتی ایجاد می کند. همیشه مواقعی وجود دارد که کسی در یک رابطه بیشتر از دیگری کار می کند، زیرا زندگی به این ترتیب کار می کند. اما مسئله ای که در رابطه وجود دارد این است که شما همیشه شخصی را دارید که به شما کمک می کند، به همین دلیل این یک مشارکت است، شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید.

بر سر چیزهای کوچک رقابت نکنید، یک مشارکت ایجاد کنید تا بتوانید همه را با هم حل کنید. روابط پیچیده است و انجام این کارها هر چقدر ساده به نظر برسد، در واقع پیاده سازی آن ها در روابط شما می تواند کار سختی باشد. خواه چند ماه، چند سال یا چند دهه در یک رابطه باشید، تعیین اهداف رابطه با هم به شما کمک می کند تا به یک زندگی دوست داشتنی و یک رابطه فوق العاده شاد نیز برسید.

سخن آخر

ازدواج مسئله ای است که همانند نهالی رو به رشد نیاز به بازرسی، حمایت و رشد دارد. از این رو زمانی که وارد یک رابطه می شوید باید بدانید که چگونه می توان آن را مدیریت کرد یا به نتیجه رساند. به همین دلیل است که باید به بررسی دقیق اهداف در یک رابطه پرداخت. از این رو ما در این مقاله به توضیح دقیق در ارتباط با چند هدف ارتباطی که همه زوجین باید داشته باشند پرداختیم و تکنیک های مهمی را در این باره بیان کردیم. با تمام این توصیفات شما می توانید برای بهبود رابطه خود به مرکر مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
projecthotmess.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا