رفع اضطراب بعد از غذا خوردن

اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اظزذای طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. اختلالات انواع مختلفی دارند. رفع اضطراب بعد از غذا خوردن هم می تواند کمک زیادی به این مشکلات کند.

هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. 

اختلالات خوردن می تواند به اشکال و انواع مختلفی وجود داشته باشد

اختلالات خوردن می تواند به اشکال و انواع مختلفی وجود داشته باشد که همگی به طور بالقوه تهدید کننده زندگی هستند و درجات مختلفی از نگرانی های عاطفی و جسمی را شامل می شوند. مفهوم سازی شده است که برای برخی، این عادات ناسازگار به عنوان مکانیزم کنار آمدن برای محیط ناآرام توسعه می یابد. غذا خوردن یا کمبود آن و اضطراب بعد از غذا خوردن، با دویدن یا پاکسازی به چیزی تبدیل می شود که افراد می توانند آن را کنترل کرده و به دست خود بگیرند. البته، این رفتار در نهایت برای فرد مضر است و می تواند عواقب وخیمی داشته باشد.

آسیب های جسمی شدید بعد از الگوی غذایی ناسازگار

رفع اضطراب بعد از غذا خوردن

با گذشت زمان، این الگوی غذایی ناسازگار ممکن است منجر به موارد جدی پزشکی مانند سو تغذیه، آسیب به اعضای بدن و ناباروری شود. اختلالات خوردن به ویژه در نوجوانان و بزرگسالان جوان شیوع دارد. دلایل این اختلالات خوردن بی شمار است و می توان دقیقاً تعیین کرد که چه عاملی باعث اختلال در خوردن در برخی افراد شده است. برای بسیاری از افراد، یک اختلال خوردن می تواند به صورت احساس اضطراب شدید پس از خوردن غذا ظاهر شود. این مشکلات با رفع اضطراب بعد از غذا خوردن بهبود می یابند.

اضطراب بعد از غذا خوردن

دلایل زیادی می تواند پس از خوردن غذا ایجاد شود، با یک دلیل غیرمنتظره احساسات فیزیولوژیکی غذا در حال پردازش و هضم غذا است. وقتی غذا توسط بدن تجزیه می شود، روی هضم بیش از حد غذا کار می کند و ضربان قلب شما را بالا می برد و بدن احساس اضطراب می کند. برای کسانی که علائمی را تجربه می کنند که با اختلال پرخوری سازگار است، اضطراب بعد از غذا خوردن می تواند ناشی از احساس گناه داخلی یا شرم ناشی از پرخوری باشد.

Bulimia Nervosa و اضطراب بعد از غذا خوردن

این می تواند خود را به صورت Bulimia Nervosa نشان دهد، یک اختلال در خوردن که با قسمت هایی از در خور شدن و لاغری بیش از حد مشخص می شود. این مشخصه که با خوردن مقادیر زیادی کالری و سپس اقدامات شدید برای خنثی کردن غذا، مانند تحریک کردن یا انجام تمرینات شدید، مشخص می شود. در حالی که افرادی هستند که از این گرایشات آگاه هستند، اما اغلب اوقات کسانی که به این رفتارها می پردازند ممکن است الگوی ناسازگار اساسی را تشخیص ندهند.

احساس شرمندگی در ارتباط با این زمینه

همان طور که در بالا ذکر شد، برخی از افراد تمایل دارند پس از پرخوری احساس شرم کنند. اگر عادت بد غذا خوردن یا بیش از حد غذا خوردن را دارید، مطمئناً آگاهی دارید که این رفتار چقدر بد است. حتی وقتی از نظر منطقی و فکری می فهمید که این رفتار خود مخرب است، متوقف کردن خود دشوار است. وقتی کسی دچار اختلال در غذا خوردن می شود ، مانند یک اعتیاد شدید است. این چیزی نیست که مردم بتوانند آن را روشن و خاموش کنند در حالی که واقعاً یک مشکل جدی است.

احساس شرم بعد از غذا و اضطراب بعد از غذا خوردن

اگر احساس شرم بعد از پرخوری زیاد به اندازه کافی شدید، پس احتمالاً احساس می کنید افسرده یا مضطرب هستید. این می تواند بسیار مضر باشد و از بسیاری جهات مانع شما می شود. این کل روند خوردن غذا را به چیزی تبدیل می کند که فقط برای زندگی شما چشمگیر است. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، این احتمال وجود دارد که پس از خوردن یک وعده غذایی این اضطراب را احساس کنید. این می تواند بسیار مأیوس کننده باشد اما لازم نیست برای همیشه به همین شکل باقی بماند.

شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید:

در حالی که برخی از افراد، از طریق خوداندیشی و آزمون و خطا، می توانند الگوی غذایی ناسازگار خود را تحت کنترل درآورند، اما بسیاری از آن ها مشکل تر می کنند. گر چه ممکن است برای مدتی به خوردن غذای سالم و طبیعی بچسبند، اما به خصوص در مواقع استرس یا درگیری در معرض عود هستند. این یک رفتار بسیار طبیعی است، زیرا برخی از افرادی که الگوی غذایی طبیعی دارند در اوقات استرس زا به میان وعده تبدیل می شوند. حتی در این صورت، شما می خواهید از پس آن چه در زندگی شما می گذرد، برآیید. برای رفع اضطراب بعد از غذا خوردن می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

سعی کنید سبک سالم زندگی را شروع کنید

رفع اضطراب بعد از غذا خوردن

مهم این است که سعی کنید سالم زندگی را شروع کنید و به دنبال جایگزین های مثبت برای پرخوری باشید. این اتفاق یک شبه نخواهد افتاد و نباید انتظار داشته باشید همه چیز را خودتان برطرف کنید. در مرحله اول، باید وقت بگذارید و با پزشک خود در مورد آنچه اتفاق می افتد صحبت کنید. اگر از نوعی اختلال در خوردن رنج می برید، نباید تشخیص داده شود. پزشک شما می تواند به شما کمک کند و شما می توانید درمان مناسب را دریافت کنید.

نکته ای در ارتباط با رفع اضطراب بعد از غذا خوردن

ثانیا، خوب است که عادت های سالم تری را شروع کنید. اگر انجام چنین کاری برای شما امکان پذیر است، ممکن است بخواهید در مورد یک تمرین روزمره فکر کنید. تغییر دادن کارها و انجام کارهایی که برای بدن شما سالم است می تواند به کاهش اضطرابی که تجربه کرده اید کمک کند. این یک ابزار بسیار مثر است که باید از آن در حد توان خود استفاده کنید.

داشتن یک سبک زندگی سالم به چه معنا است

داشتن یک سبک زندگی سالم به معنای یافتن تعادل و گنجاندن عوامل خاصی در برنامه روزمره و ذهنیت است که به شما کمک می کند نسبت به عادات غذایی خود اضطراب کمتری داشته باشید. رابط های آنلاین نیز به عنوان یک راه حل ابتکاری برای گسترش دسترسی به مراقبت های بهداشت روان ظاهر شده اند. سایت های مختلف روانشناسی رابطی است که می تواند افراد نیازمند را با افراد متخصص و دارای مجوز مناسب متصل کند.

روان شناسان چه می توانند بکنند

صحبت با یک متخصص مجاز می تواند به شما در شناسایی الگوهای رفتاری ناسازگار و همچنین عوامل ایجاد کننده آن ها کمک کند. شما می دانید که برای تغییر رژیم غذایی بهترین راه ها و چگونگی اجرای موفقیت آمیز یک استراتژی درمانی که برای شما مناسب باشد، استفاده از روان شناسان است. درمان شناختی-رفتاری یا CBT، مداخله ای است که هدف آن ایجاد مسیرهای مقابله ای در مغز با جایگزینی رفتارها یا افکار ناسازگار است.

روش درمانی در رفع اضطراب بعد از غذا خوردن

رفع اضطراب بعد از غذا خوردن

با توافق به عنوان یک روش موثر در درمان اختلالات خوردن، این هدف برای رفع سو تفکرات اساسی است که باعث می شود فرد از بدن خود دید بدی داشته باشد یا هنگام غذا خوردن کنترل نداشته باشد. این روش چیزی است که می تواند از راه دور و به طور موثر توسط درمانگران معرفی شود، زیرا آن ها می توانند به شما کمک کنند تا ذهنیت های مثبت و مکانیسم های مقابله ای را که می توانید شروع به کار کنید، ایجاد کنید.

انتخاب مشاوران آنلاین در ارتباط با این زمینه

به زبان ساده، اگر به مشاوران آنلاین مراجعه کنید، آنها می توانند به شما کمک کنند تا برای بهبود وضعیت خود کار کنید. افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند بسیار احساس اضطراب می کنند و خود اختلال در خوردن حتی می تواند منجر به علائم افسردگی شود. این شرایط به طور بالقوه برای شیوه زندگی شما مخرب است. آنها می توانند از لذت کامل زندگی شما جلوگیری کنند و شما باید بتوانید تا آنجا که می توانید در جهت بهبودی کار کنید.

نکته ای در ارتباط با رفع اضطراب بعد از غذا خوردن

با صحبت با مشاوران آنلاین، می توانید در مورد موضوعاتی که با آن رو به رو هستید کار کنید. به سادگی داشتن شخصی برای گفت و گو در مواقعی که شرایط دشوار است باید تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. شما می توانید هر زمان که نیاز داشتید به مشاور اعتماد کنید تا آن ها نیز در کنار شما باشند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا