افسردگی سالروز تولد چیست؟

افسردگی یکی از اختلالات بسیار مهم در روان شناسی است. در دنیای روان شناسی اختلالات بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند به بخش های مختلف ذهن انسان آسیب هایی را وارد کند. شما ممکن است در بین اطرافیان خود شخصی را دیده باشید که هر گونه اتفاقی هم که بیفتد حتی اگر مقصر نباشد خودش را گناه کار می داند و برای همین امر به شدت دچار افسردگی حاد می شود. افسردگی برای برخی از مردم ریشه در کودکی دارد. متاسفانه در دنیای امروزی افسردگی در کودکان به شدت زیاد شده و والدین را نگران کرده است. از این رو روان شناسان توصیه می کنند که والدین در تلاش باشند تا  مشکلات افسردگی را در دوران کودکی حل کنند، تا افسردگی سالروز تولد به وجود نیاید. 

سال های تولد و شکل گیری رشد ما

در طول سال های تولد و شکل گیری ما، تولدها به معنای جشن گرفتن و شادی است. مهمانی با دوستان مان، گرفتن هدیه فراوان از طرف آن دوستان و اقوام، همه برای گذراندن اوقات خوشبختی در زندگی ما که مشتاقانه منتظر آن هستیم تعریف شده است.

اهمیت ندادن به مراسمات تولد در سنین بزرگ تر

افسردگی سالروز تولد چیست؟

اما در بعضی موارد، برای بسیاری از ما، این احساس کمرنگ می شود. هر چه بزرگ تر می شویم، بسیاری از ما دیگر به تولد اهمیت نمی دهیم. و برخی افراد  در بین ما وجود دارد که وقتی  همان روز فرا می رسد احساس غم و اندوه جدی می کنند.

اصطلاحی وجود دارد که به عنوان غم  تولد شناخته می شود، و این یک چیز کاملاً واقعی است. این جا است که با نزدیک شدن به روز تولد، رفتار ما تغییر می کند و می توانیم رفتار عصبی یا غم را از خود بروز دهیم. این زمان به نام بلوز تولد نیز شناخته می شود. بنابراین، چه چیزی باعث ایجاد blues تولد می شود و چه کاری می توان در مورد آن انجام داد؟

بیاید بیشتر به افسردگی سالروز تولد بپردازیم

در حالی که در مراسمات تولد هیچ دو نفر یکسان نیستند، اما مطمئناً تعدادی از عواملی وجود دارند که باعث می شوند کسی از تولد خود احساس بدی داشته باشد. حتی لازم نیست که هر سال به همین دلیل باشد. در واقع  دلیل می تواند با گذشت زمان تغییر کند. blues  روز تولد را می توان از طریق عواملی از این دست احساس کرد، اما مطمئناً تنها مواردی نیستند که باعث ناراحتی در زمان تولد می شوند.

سالخوردگی یکی از دلایل افسردگی تولد

این شاید بزرگ تربن دلیل وجود blues  تولد باشد. بیایید با این واقعیت ها رو به رو شویم: تولد در جوانی به دلیل هدیه هایی که می گیریم و زمانی که با دوستان و خانواده می گذرانیم بسیار جذاب است، اما همچنین به دلیل این که تمام زندگی خود را در پیش داریم و می دانیم چند بار می توانیم تولد بگیریم ممکن است برای ما جذاب باشد.

تفکرات درباره پیری و مرگ

فکر کردن درباره پیری و مرگ و میر ما کاری نیست که ما معمولاً در جوانی انجام دهیم. اما هرچه پیرتر می شویم، این افکار فقط طبیعی می شوند. به جای این که منتظر جشن دیگری باشید، تولد به ما یادآوری می کند که ما یک سال بزرگ تر و پیرتر  هستیم. و در یک یادداشت، باعث می شویم که به انتهای جاده نزدیک تر باشیم. تعداد کمی از ما منتظر پیرتر شدن هستیم و تولد ما یادآوری است که ما دقیقاً همین کار را می کنیم.

تفکرات جوان بودن حتی در بزرگسالی

در حالی که عده ای هستند که به جوان بودن و زندگی فکر می کنند، کاملاً طبیعی است که در نظر بگیریم در کجای زندگی خود قرار داریم و واقع بینانه چقدر زمان هنوز در پیش است.

انتظارات برای داشتن جشن بزرگ

برخی دیگر از ما نیز هر ساله انتظارات ویژه ای از روز تولد خود داریم. انتظار داشتن یک مهمانی یا جشن بزرگ و یا هدیه هایی که آرزو داشته ایم به ما  داده شود، می تواند ناامید کننده باشد. این ممکن است به اندازه نگاه به سال های  باقیمانده ما معمول نباشد، اما این تجارب ناامیدکننده می تواند منجر به تولد blues یکسان شود. در صورت برآورده نشدن انتظارات، کاهش این غم و اندوه دشوار است.

فرد به طور کلی هیجان کمتری دارد

افسردگی سالروز تولد چیست؟

بسته به نحوه عملکرد خانواده شما، مردم می توانند ترس از تولد را داشته باشند به این دلیل که هیجان زیادی در پشت آن وجود ندارد. ما مهمانی های بزرگ تولد را برای بچه ها برگزار می کنیم زیرا می خواهیم آن ها احساس خاص بودن و سرگرمی داشته باشند.

تمرکز بر تولد و هدیه در بزرگسالی کمتر می شود.

هنگامی که بزرگسال هستیم، کمترین تمرکز برای تولد و هدیه است. بنابراین، کاملاً طبیعی است که با افزایش سن، هیجان کمتری هم از طرف خانواده و هم از طرف خود ما وجود دارد. مطمئناً ممکن است فعالیت هایی مانند رفتن به شام ​​یا استراحت با دوستان وجود داشته باشد، اما فعالیت های آن ها بیشتر از داشتن یک مهمانی بزرگ محفوظ است.

همچنین بزرگسالی که به فرد اضافه شده است هیجان را کاهش می دهد

هنگامی که ما کودک هستیم، مشتاقانه منتظر روز تولد خود هستیم که این انتظار می تواند یک هفته طول بکشد. اما هنگامی که بزرگسال هستیم، مسئولیت هایی برای مراقبت و انجام آن ها وجود دارد. تقریباً انگار دیگر زمانی برای هیجان زدگی وجود ندارد.

فشارهای اجتماعی و افسردگی سالروز تولد

این بخش به لطف شبکه های اجتماعی و سرگرمی بیشتر به یک قاعده تبدیل می شود. آیا تا به حال دیده اید که یک روز تولد در یک نمایش تلویزیونی یا یک فیلم سینمایی برگزار شود و آرزو کنید که مهمانی شما به همین شکل باشد؟ شاید شما پست یکی از دوستان خود را در اینستاگرام یا توییتر دیده باشید و فکر کنید که مهمانی های تولد دیگران چیز خاصی است. این یک احساس مداوم ایجاد می کند که تولد ما فقط اگر با دوستان صمیمی یا خانواده باشد، به اندازه کافی خوب نیست.

دلایل احساس افسردگی برای روز تولد

اکنون که برخی از دلایل این احساس افسردگی در روز تولد شما را شناسایی کردیم، چگونه می توانیم با آن ها مبارزه کنیم؟ در این جا چند روش برای جلوگیری از این احساسات و حفظ  blues تولد وجود دارد.

یافتن راههایی برای مبارزه با blues تولد

لزوماً این گونه  نیست که ما بخواهیم آن احساس غم و اندوه را در حوالی روز تولد خود تجربه کنیم، اما این ها کاملاً طبیعی هستند. بنابراین، برای جلوگیری از این احساسات چه کاری می توان انجام داد تا بتوانیم هر ساله از این روز مهم لذت ببریم؟ حتی اگر با متخصصانی مانند مشاوران خانواده مشورت نکنید، کارهایی وجود دارد که می توان انجام داد.

همان جشنی که در ذهن دارید را بگیرید

همان نوع مورد علاقه خود را جشن بگیرید.  یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد تولدها با افزایش سن به خاطر بسپاریم این است که آن ها باید همان چیزی باشند که ما می خواهیم. به جای این که  این ایدئولوژی را در ذهن خود ایجاد کنیم که اگر مراسم به معنای داشتن یک تولد بزرگ است، خوب است یا اگر این به معنای گذراندن وقت با کیفیت با دوستان یا خانواده است، همچنین باید خوب باشد. برای رفع افسردگی سالروز تولد باید اقدامی مهم کنید.

خودخواهی در روز تولد اشکالی ندارد

تولد شما روزی است که کمی خودخواهی در آن مشکلی ندارد. در روز تولد خود کارهایی را که می خواهید انجام دهید زیرا این یک روز مربوط به شما است. رعایت برنامه هایی که دیگران انجام داده اند، حتی اگر برنامه هایی نباشند که می خواهید در آن ها شرکت کنید، می تواند منجر به آن غم و اندوه تولد شود که سالانه بسیاری از افراد احساس می کنند.

با دید مثبت به تولد خود نگاه کنید

افسردگی سالروز تولد چیست؟

شروع خوب با صبح که از خواب بیدار می شوید، سعی کنید به تولد مثبت فکر کنید حتی اگر پیش بینی خاصی نداشته باشید. داشتن ذهنیت خوب روش خوبی برای اطمینان از داشتن چنین ذهنی برای بقیه روز است. شاید با ذکر دلایلی که در زندگی از آن ها سپاسگزار هستید کار خود را شروع کنید. این می تواند به جای تمرکز روی یک سال دیگر از بین رفته یا افکار منفی بیشتر، به پیش بردن ذهنیت مثبت کمک کند.

کارهای روزمره خود را انجام دهید

اگر فرصتی برای انجام کارهایی دارید که می خواهید انجام دهید ، آن ها را انجام دهید. باز هم این روز شما است تا کارهایی را که می خواهید انجام دهید. ممکن است صبحانه مخصوصی تهیه کنید یا در رختخواب فیلم تماشا کنید، هرچه که باعث لذت شما می شود.

اگر مجبورید روز تولد خود را کار کنید، آن را متنوع کنید

اگر مجبورید روز تولد خود را کار کنید، سعی کنید کمی  آن  را متنوع کنید. ناهار را از یکی از رستوران های محلی مورد علاقه خود یا سایر تغییرات کوچک سفارش دهید که باعث می شود یک روز متفاوت از روزهای دیگر باشد. خیلی زیاد برنامه نگذارید. یکی از دلایلی که مردم با تولد دست و پنجه نرم می کنند این است که چیزهای خیلی زیادی برای برنامه آن روز وجود دارد. این مطلب می تواند باعث افسردگی سالروز تولد شود.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا