آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟

شاید جدایی برای شما بدترین چیز باشد. اما بعد از کمرنگ شدن این لحظات سخت، با وجود تمام خاطراتی که از همسر قبلی خود دارد، می‌توانید خوبی‌های این جدایی را ببینید. آیا رسیدن به این نقطه ساده است؟ البته نه. آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟

این کار به تلاش زیاد، در کنار روش مناسبی برای ناراحتی و غصه خوردن نیاز دارد. وقتی دیگران به شما می‌گویند،” روزی می‌ فهمی این بهترین اتفاقی بود که برای تو افتاد” این را باور نمی‌کنید.اما مطمئنا به تدریج می‌بینید این حرف درست است. چه از این رابطه راضی بودید یا نه. به‌ هرحال به دلیلی تمام شده است. وقتی توانستید ذرات شکسته‌ی قلب خود را دوباره کنار هم بگذارید می‌بینید چرا لازم بود این رابطه به پایان برسد و شما از این فصل زندگی خود به چه چیزی رسیده اید.

دیگر ترس ندارید.

آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟ | مرکز مشاوره همکده

گاهی، در رابطه‌ای که سمی و ناسالم است، شما به خاطر ترس جدا نمی‌شوید. شما از چیزی که نمی‌شناسید می‌ترسید، از حس درد و اندوه وحشت دارید و از اینکه تصمیم درستی نگرفته باشید ترس خواهید داشت. این ترس بیشتر از آنچه فکرش را بکنید شما را در رابطه نگه می دارد. بعد از جدایی با ترسی که در سر داشتید رو به‌ رو می‌شوید. این ترس به خاطر اشتباه نکردن است اما وقتی از آن می‌گذرید دیگر نمی ترسید. شما به این فکر می‌کنید که روزهای سختی داشته‌اید و حالا می‌توانید هرچیزی که زندگی به شما داده است را مدیریت کنید.

آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟ تمرکز روی من

در روابط تنها شما نیستید. به جای من، خودم… بیشتر همسر من بوده است. حالا شریک شما رفته و همه ی زمان‌های جهان را دارید تا بتوانید روی مهم ترین رابطه در زندگی خود تمرکز کنید، رابطه‌ای که با خودتان دارید.

روزهای خوب بیشتر

وقتی شما از دو نفر به یک نفر می ‌رسید چیز خوبی تحقق پیدا خواهد کرد – حالا شما تنها کسی هستید که می‌توانید روز خودتان را خراب کنید. قبل از این شاید چیزی شما را در مورد همسرتان یا کارهای او اذیت می‌ کرده و این اتفاق باعث خراب شدن تمام روزتان می شده است. حالا لازم نیست با این حرف‌های پوچ برخورد کنید. می‌توانید خودتان انتخاب کنید روزتان مثبت باشد یا منفی و خوشبختانه شما بیشتر مسیر مثبت را انتخاب می‌کنید.

آینده‌ای درخشان

آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟ | مرکز مشاوره همکده

رشد کردن؛ در روزهای سخت و تغییرات یک چیز بدیهی است. این رشد به شکل های مختلفی خواهد بود، خصوصا در اگاهی شما. حالا شما می‌دانید چه چیزی برای خودتان و آینده‌ی خود می‌خواهید. در این رابطه و در طول سقوط آن چیزهای زیادی در مورد خود یاد گرفته اید. حالا آماده‌اید سوار اسب شده به سمت آینده بروید و ایده‌ی بهتری نسبت به چیزی که می‌خواهید دارید. حالا شما لیستی ازعوامل برهم زننده‌ی رابطه داشته و به درک بهتری از نیازهای خود در مقابل چیزهایی که می‌خواهید رسیده اید. آینده‌ی شما درخشان به نظر می‌رسد.

دوستان و خانواده

متاسفانه وقتی وارد یک رابطه می‌شویم دیگر به اندازه‌ی قبل به دیدار دوستان و خانواده‌ی خود نمی‌رویم. یک چیز زیبا در مورد مجرد بودن است که دوباره می‌توانید زمان خود را تنظیم کرده و دوستان خود را بیشتر ببینید.

از آنجایی که شاید در جهنم بوده اید و قلبتان شکسته است، می ‌فهمید کدام دوست و عضو خانواده همراه شما بوده اند. همچنین حقیقت را در مورد دوستان خود متوجه خواهید شد. حالا می‌توانید دوستان واقعی خود را گرامی داشته و زمان بیشتری را صرف رشد آن‌ها کنید.

آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟ | مرکز مشاوره همکده

یک ظهور نهایی

در این زمان شما بیشترین حقایق را درمورد رابطه‌ی خود خواهید فهمید. شاید این جایی باشد که در نهایت متوجه می‌ شوید لیاقت شما بیشتر از چیزی است که به شما داده می شود. یا شاید بفهمید در رابطه چیزی بیشتر از عشق وجود دارد. هر درسی که این اتفاق برای شما داشته باشد جالب خواهد بود. درسی که زندگی به شما داده است ارزش دل شکستن‌ها را دارد.

آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟ از شکست بیشتر قلبتان در آینده جلوگیری خواهید کرد.

شاید در این لحظه کارتان اشتباه به نظر برسد اما جدایی با عشق در زندگی به دلیلی اتفاق افتاده است. بهتر است حالا به این نتیجه برسید که رابطه‌ی خوبی برای شما نبوده است تا اینکه ازدواج کرده و بچه داشته باشید. اما باور کنید وقتی اوضاع درست پیش نمی رود و مجبورید از هم جدا شده و مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید و مسئولیت ‌هایی مانند فرزندان را بین خود به اشتراک بگذارید تنها در ابتدا است که شرایط برای شما سخت خواهد بود.

زمانی برای بازسازی زندگی

آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟ | مرکز مشاوره همکده

یکی از بزرگ ‌ترین فوایدی که جدایی برای شما دارد این است که زمان تنهایی بیشتری دارید تا بتوانید به خودتان بپردازید. لحظات سختی که در زندگی خود داشته ‌اید به شما فرصت رشد خواهند داد. شاید در ابتدا فکر کردن به رشد فردی مثبت سخت باشد زیرا شما با ناراحتی و مشکلات عاطفی‌ای که همراه با یک جدایی جدی بوده اند دست و پنجه نرم می کنید.

اما بعد از کمی شروع به دیدن فواید تنها بودن کرده و خواهید دید می توانید انرژی ای که قبلا صرف روابط خود می‌کردید را روی نیازهای خود متمرکز نمایید.

آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟ اجازه می‌دهد مستقل ‌تر باشید.

آیا جدایی انتخاب خوبی برای شماست؟ | مرکز مشاوره همکده

بودن در یک رابطه یعنی همیشه در کنار خود یک همراه داشته باشید. اما حالا شما تنها هستید و یاد خواهید گرفت چطور زندگی را خودتان بگردانید.

یادگیری چگونه مستقل بودن در تمامی بخش‌های زندگی برای شما ارزشمند خواهد بود، چه در کار یا زندگی روزانه. یادگیری استقلال به شما انگیزه می‌دهد تا از محدوده‌ی آسایش خود خارج شده و چیزهایی را امتحان کنید که قبلا به آن فکر نکرده بودید. دوست دارید تنها به کشور دیگری سفر کنید؟ چرا که نه. می‌خواهید خودتان را در یک کلاس آشپزی ارزیابی کنید؟ این کار را شروع کنید.

تشویق می‌شوید اجتماعی‌تر باشید.

بعد از آنکه درد ابتدایی جدایی رفع شد و حس کردید آماده‌ اید وارد دنیایی شوید که ، بیرون رفتن و اجتماعی بودن بخش مهمی برای گذر از این مرحله است. شاید در ابتدا عجیب و بد به نظر برسد – اینکه به عنوان یک نفر تنها با دوستان خود به مهمانی بروید اما این تنها یعنی شما پذیرای دعوت‌های اجتماعی هستید. به جای اینکه تنها در خانه مانده و تلویزیون ببینید باید زمان بیشتری را با دوستان خود در شهر بگذرانید.

منابع
bustle.comlifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا