ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج

ازدواج تصمیم بزرگی در زندگی شماست که نباید بدون فکر کردن زیاد و اندیشه باشد. برای کمک به شما در شروع این انتخاب، به خصوصیات مردی که باید با او ازدواج کنید دقت داشته باشید. ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج چیست؟

او به باورها و ارزش های شما احترام می گذارد.

فردی که با او ازدواج می کنید لازم نیست در تمامی مسائل با شما موافق باشد اما در عین حال شما باید یک زمینه ی اصلی مشترک در مورد باورها و عقاید یکدیگر داشته باشید. چطور ممکت است کسی که به او احترام نمی گذارید را دوست داشته باشید؟ این ممکن نیست.

او به شما کمک می کند به عنوان یک فرد مستقل رشد کنید.

فردی که با او ازدواج می کنید باید به شما کمک کند تا تبدیل به نسخه ی بهتری از خودتان شود. این حرف به این معنا نیست که باید با توهین و تحقیر شما را خوار کرده یا بگوید که شما به اندازه ی کافی خوب نیستید. زیرا تغییر مثبت نمی تواند اتفاق بیفتد مگر اینکه و کاملا شخصیت شما را پذیرفته باشد. اما همسرتان باید شما را به چالش بکشد تا بتوانید در هر بخش از زندگی خود برنده ی بازی باشید.

ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج – او به شما اعتماد دارد و شما نیز همینطور.

کسی که با او ازدواج می کنید نباید شما را با تلفن کردن چک کرده، پیام های شخصی تان را گشته یا گذشته ی شما را زیر و رو کند. اگر نگران مورد خاصی هستید او باید بدون بر زبان اوردن کلمات آزاردهنده یا جستجو کردن پنهانی سعی در برخورد با شما داشته باشد.

او همه ی خصوصیات شما را دوست دارد. (حتی بخش هایی که ایراد دارند.)

کسی که با او ازدواج می کنید باید عاشق شما باشد  نه به دنبال ایده ای که در مورد شخصیتی که فکر می کند باید داشته باشید بگردد. اگر او نمی تواند شما را بدون تغییر کردن و تبدیل شدن به فرد دیگری بپذیرد شما باید به قدر کافی عاقل باشید که فرد دیگری را به عنوان همسر خود انتخاب نمایید.

ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج- او می تواند شما را خندانده و خوشحال کند.

کسی که با او ازدواج می کنید باید باعث شود شما حس کنید شاد و کامل هستید، نه فردی غمگین که مشکلات را تحمل می کند. شما باید بتوانید بدون وجود هیچ دلیل خوبی به هم لبخند بزنید. (جدا از این حقیقت که از بودن در کار هم خیلی شاد هستید) و باید بین خودتان موضوعات خنده داری داشته باشید که هیچ فرد دیگری در حلقه ی روابط اجتماعی شما از ان خبر ندارد.

با اینکه گاهی کار دلخواه او انجام نشود مشکلی ندارد.

کسی که با او ازدواج می کنید حق دارد انتظار داشته باشد گاهی شب ها باهم بیرون بروید، سفر کنید، تعطیلات را در کنار هم باشید یا به طبیعت گردی بروید. با این وجود آن نباید حس کند شما همیشه باید کاری انجام دهید تا او از زمانی که در کنار هم هستید لذت ببرد. او باید بپذیرد گاهی شما دوست دارید شب ها تنها به آغوش او رفته و از احساس شادی و ارامشی که در بین دستانش دارید لذت ببرید.

گذراندن زمان در کنار شما برای او اولویت است.

او بیرون از رابطه با شما زندگی جداگانه ای دارد.

کسی که با او ازدواج می کنید نباید انتظار داشته باشید شما تمام ثانیه های روز را در کنار او بگذرانید زیرا شما نیز برای خود آرزوها و رویاهایی دارید که خارج از این رابطه هستند. و جدا از این ها، دو نفر تنها می توانند با گذراندن بخش زیادی از زمان خود در کنار هم، نه تمام آن، رابطه ی شادی داشته باشند. پس گاهی نیاز است کمی فاصله بگیرید، این برای هردو شما خوب است.

ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج –  او بیان می کند که چه خصوصیاتی در شما برای او تحسین برانگیز است.

فردی که با او ازدواج می کنید باید بیان کند که چرا شما را تحسین می کند، چه احساسی نسبت به شما دارد و کدام خصوصیات فیزیکی هسند که برای او جذاب، شهوت برانگیز و زیبا هستند. بدون داشتن تعریف های گه گاه شما به سادگی حس می کنید که همسرتان به شما اهمیت نمی دهد، بنابراین باید اطمینان یابید این مرد به تحسین واقعی نقشی که شما در داستان زندگی او بازی می کنید اهمیت می دهد.

سعی می کند با شما به یک توافق برسد.

کسی که با او ازدواج می کنید نباید فرد ضعیفی باشد که در مقابل تمامی هوس ها و خواسته های لحظه ای شما تسلیم شود، اما نه به این معنا که فردی لجوج و سمج باشد.

او به مادر و پدر شما احترام می گذارد.

کسی که با او ازدواج می کنید شاید از گذراندن زمان خود در کنار خانواده ی شما لذت نبرد (می توانید از هر فردی که ازدواج کرده است بپرسید چه حسی در مورد خانواده ی همسرش دارد تا بفهمید این ایده چقدر می تواند غیرواقعی باشد.) اما او هنوز هم باید به قدر کافی برای شما و ان ها احترام قائل شده و بدون هیچ شکایتی در طول تعطیلات و روزهای خاص در کنارتان باشد تا نشان دهد چقدر برای او مهم هستید.

ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج – او به شما حس اعتماد و اطمینان را الهام می کند.

کسی که با او ازدواج می کنید باید فردی باشد که خیلی به او اعتماد دارید و حس می کنید می توانید هرچیزی را به او بگویید. گر حس می کنید باید چیزهایی را در مورد شخصیت یا گذشته ی خود پنهان کنید، این نشان می دهد که رابطه با فرد نامناسبی را شروع کرده اید.

او باید کاستی های خود را بپذیرد.

کسی که با او ازدواج می کنید مسلما انسانی کامل و عالی نخواهد بود اما باید به قدر کافی حق گو باشد که وقتی اشتباه کرد ان را بپذیرد. تا زمانی که اشتباه شما همراه با یک عذزخواهی مودبانه و توضیحی صادقانه باشد می توان از ان گذشت. اما اگر همسرتان نمی خواست هیچ صحبتی در این مورد داشته باشید، تمام گفته های شما را تکذیب می کند و نمی خواهد هیچوقت عذرخواهی کند باید این رابطه را کنار بگذارید، مگر اینکه به دنبال یک طوفان همیشگی در زندگی زناشویی خود هستید.

از اختلال شخصیت پارانویا چه می دانید؟ | مرکز مشاوره همکده

او علایق شما را باید برای خود نگه دارد.

کسی که با او ازدواج می کنید باید بتواند مانند دیدن یک فیلم خوب علایق شما را همراه داشته باشد. مهم نیست شما این فیلم را چندبار دیده اید اما هنوز هم از دیدن آن لذت می برید و به نظر می رسد همیشه با هر بار دیدن بیشتر متوجه چیز جدیدی در آن می شود. اگر این فرد نتواند برای طولانی مدت علایق شما را همراهی کند هیچ راهی نیست که بتوانید انتظار داشته باشید به موفقیتی طولانی مدت در رابطه ی خود خواهید رسید.

ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج – او در دیدگاه شما برای آینده شریکتان می شود.

فردی که با او ازدواج می کنید لزوما نباید همان مسیر شما برای زندگی را داشته باشد اما تلاش های شما باید به قدر کافی با هم یک سو و مشترک باشند که هردو بتوانید در کنار هم به مقصد نهاییتان برسید. به بیان دیگر اگر آن فرد می خواهد به کشور دیگری مهاجرت کند و شما حتی از بودن در هواپیما خیلی می ترسید، این مورد برای شما در آینده یک مشکل خواهد بود.

او به شما محبت می کند بدون اینکه توقعی برای جبران داشته باشد.

کسی که با او ازدواج می کنید باید به قدر کافی از خود گذشته باشد که هرازگاهی با محبت های کوچک شما را غافلگیر کند، بدون اینکه انتظار هیچ چیزی را داشته باشد. هیچ چیز آزاردهنده تر از افرادی نیست که برای محبت کردن هدیه نمی دهند بلکه به دنبال نتیجه ای هستند که در ذهن خود پیش بینی کرده اند.

او می تواند در زمان حال در کنار شما باشد.

کسی که با او ازدواج می کنید باید بتوانید از یک شام عاشقانه یا ماشین سواری در کنار شما لذت ببرد بدون اینکه هر چند ثانیه به سراغ تلفنش برود. 

او می خواهد با شیطان درون خود مبارزه کند.

کسی که با او زندگی می کند شاید مشکلاتی در گذشته ی خود داشته و این ایرادی ندارد. اما اینکه فرد نخواهد با این موانع و مشکلات خود مبارزه کند داستانی کاملا متفاوت است.

ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج – او نمی گذارد احساسات بد درونش پوسیده شوند.

کسی که با او ازدواج می کنید نباید افکار و احساسات مهم خود را همیشه از شما پنهان کند. او باید بخواهد هرچیزی که باعث ناراحتی اش شد در مورد ان با شما صحبت کند در نتیجه می توانید مانند یک تیم این موضوع را باهم حل کنید. 

او نسبت به شما وفاداری خود را حفظ می کند.

کسی که با او ازدواج می کنید باید همیشه به شما وفادار بماند و البته تنها به شما (مگر اینکه چیزی جز این را توافق کرده باشید.) اگر دوست دارید با دیگران نیز صمیمیت داشته باشید ما شما را قضاوت نمی کنیم اما خیلی مهم است که شما و همسرتان هردو عقایدی مشترک داشته باشید. در غیر این صورت خیانت کردن کاری بدون فکر و بی نتیجه است که اصلا قابل بخشش نیست.

او در مقابل تغییر کردن سرسخت نیست.

کسی که با او ازدواج می کنید نباید برای تغییر در هر بخش از زندگی لجوج و مقاوم باشد. گاهی زندگی درهایی را باز کرده و فرصت هایی را برای ما مهیا می کند که می تواند منجر به خرید یک خانه ی جدید، یک ماشین تازه، یک کار جدید، یک شهر جدید برای زندگی یا هرچیز دیگری شود. احتمالات بی نهایتی که می توانند اتفاق بیفتند را در نظر بگیرید. نباید با یک مرد سرسخت و ساکن که از تغییرات می ترسد و حتی نمی خواهد در این باره با شما حرف بزند همراه شوید.

ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج – او شما را دوست دارد، حالا، امروز و با همان شخصیتی که دارید.

کسی که با او ازدواج می کنید هرگز نباید کاری کند که حس کنید به قدر کافی خوب نیستید، فردی قابل قبول نیستید یا فردی پست و فرومایه هستید.

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا