زمان به عنوان یکی از 5 گزینه عشق

روابط و عشق در میان مردم بسیار رواج دارد. شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که دوست دارد در تمام زندگی خودش را وقف تنهایی بکند. تنهایی باعث ایجاد اختلالات روانی مختلف می شود. البته باید این نکنه را بدانید که ازدواج هم یک مقوله آسان نیست. بسیاری از افراد هستند که عشق و رابطه را ساده می گیرند یا عقده هایی از گذشته دارند که آن عقده ها باعث ایجاد مشکل در روابط آن ها شده است. مشاوران ازدواج می گویند که برای داشتن عشقی ایده آل باید ۵ گزینه را در نظر داشت که شامل کلمات تاییدی، ارائه خدمات، زمان، خرید هدیه و لمس صمیمانه و فیزیکی است. زمان به عنوان یکی از 5 گزینه عشق موضوع مورد بحث این مقاله هست.

زوجین و روابط آن ها

هر یک از زوجین برای رشد روابط و رشد زندگی خود به یک زمان با کیفیت نیاز دارند. اما  چه اتفاقی می افتد که زبان عشق یک شریک زندگی با کیفیت باشد؟ این میل به زمانی که با هم می گذرانیم چه تاثیری بر رابطه دارد، به ویژه هنگامی که زندگی پر سر و صدا دچار مشکل می شود؟ در اینجا نگاهی دقیق تر خواهیم داشت که چگونه بیان زبان عاشقانه زمان با کیفیت می تواند نه تنها رابطه شما را بهبود بخشد ، بلکه به شریک زندگی “با کیفیت” نیز نشان می دهد که به زبان عشق او تسلط دارید. هر آنچه در مورد پنج زبان عشق باید بدانید به شما کمک می کند تا شرایط زندگی خود را بهبود بخشید.

نگاهی دقیق تر به زبان عشق Time Quality

وقتی صحبت از پنج زبان عاشقانه گری چپمن می شود، زمان با کیفیت، زبان عاشقانه ای است که حول همبستگی است. همه چیز در مورد ابراز عشق و علاقه خود را با توجه تقسیم نشده است. وقتی با شریک زندگی خود هستید، تلفن همراه را زمین می گذارید، تبلت را خاموش می کنید و روی همسرتان تمرکز می کنید. و  وقتی این کار را می کنید، قلب آن ها را به گونه ای لمس می کند که واقعاً مهم است. آن ها احساس مهم بودن، دوست داشتن و خاص بودن می کنند. مثل اینکه شما عمداً وقت خود را برای آن ها اختصاص دهید.

فناوری و زمان با کیفیت برای روابط

متأسفانه، به لطف فناوری، زمان با کیفیت با شرکای ما هرچه بیشتر کم می شود. حتی وقتی با هم هستیم، جایی دیگر هستیم – معمولاً در فضای مجازی یا در اعماق افکار خودمان. اما نزدیک بودن به یکدیگر هنگام انجام کار دیگری همیشه مهم نیست که یک زمان با کیفیت باشد، مهم نیست چه مدت آن جا می نشینید. و برای کسی که زبان اصلی او عشق اوقات با کیفیت است، این عدم ارتباط می تواند احساس پوچی و تنهایی را در او ایجاد کند.

نکاتی در مورد چگونگی صحبت با این زبان عشق

وقتی صحبت از صحبت کردن با زبان عشق همسرتان می شود، مهم این است که کارهایی انجام دهید که باعث شود همسرتان دوست داشته شود و مورد توجه قرار گیرد. این بدان معناست که اگر زبان اصلی شریک زندگی شما وقت با کیفیت است، شما باید نه تنها زمانی را برای شریک زندگی خود اختصاص دهید، بلکه باید در مورد چگونگی گذراندن آن زمان نیز تعصب داشته باشید.  اگر زبان عاشقانه مشترک شریک زندگی خود را ندارید، تعجب نکنید اگر این تلاش ها در ابتدا کمی غیر طبیعی به نظر می رسد.

تلاش در رابطه

با گذشت زمان و تلاش، بدون اینکه فکر دیگری انجام دهید این کارها را برای شریک زندگی خود انجام می دهید. در این جا مروری بر برخی از راه هایی است که می توانید به شریک زندگی با کیفیت خود نشان دهید که آن ها را دوست دارید.

ارتباط چشمی برقرار کنید

وقتی نوبت به زمان با کیفیت می رسد، تماس چشمی دروازه ای برای دوست داشتن شریک زندگی با کیفیت شما است. در واقع، حفظ ارتباط چشمی به همسرتان می گوید که آن ها توجه کامل شما را دارند، که باعث می شود احساس دوست داشتن، مهم بودن و درک شدن داشته باشید. این همچنین به شما اعلام می کند که شما به حرف های آن ها اهمیت می دهید. اما  هنگامی که همسرتان در مورد روزشان صحبت می کند، حواس شما پرت می شود و از طریق تلفن پیمایش می کنید، احساس می کند شما فقط به حرف های آن ها اهمیتی نمی دهید و مهم تر این که شما فقط به آن ها اهمیت نمی دهید.

از مهارت گوش دادن فعال استفاده کنید

زمان به عنوان یکی از 5 گزینه عشق

گوش دادن فعال یکی از دوست داشتنی ترین کارهایی است که می توانید برای شریک زندگی خود انجام دهید، اما برای بسیاری از افراد این مسئله به طور طبیعی اتفاق نمی افتد، در عوض، بیشتر افراد بیش از آن چه در مورد شریک زندگی خود فکر می کنند، در مورد افکار و عقاید خود فکر می کنند. وقتی افراد با کیفیت با هم صحبت می کنند، به تمرکز روی گفته هایشان کمک می کنند و حتی می توانند کمی بهم خم شوند.

به گفته های یکدیگر گوش دهید

همچنین تأیید گفته های آن ها و پرسیدن سوالات متفکرانه مهم است. همچنین، از تلاش برای ارائه مشاوره خودداری کنید، مگر این که آن ها آن را درخواست کنند. شرکای وقت با کیفیت علاقه بیشتری به احساس درک شدن دارند. آن ها به دنبال همدلی و دلسوزی هستند و نمی خواهند شرایطشان درست شود. به همین ترتیب، آن ها نمی خواهند مورد ارزیابی و راهنمایی قرار بگیرند. سعی کنید خود را جای آن ها بگذارید و ببینید احساس شما در همان شرایط چیست.

فناوری را دور کنید

هیچ چیز بیشتر از این که به اشتراک گذاشتن چیزی که احساس می کند واقعاً مهم است، به یک شخص با کیفیت منجر شود، صدمه می زند و سپس جست و جو و پی بردن به شریک زندگی خود فقط نیمی از توجه است در حالی که سعی می کنید به یک ایمیل از یک همکار پاسخ دهید. این را عادت دهید که تلفن خود را در وعده شام ​​یا در هنگام استراحت قهوه کنار بگذارید و واقعاً بر حرف های همسرتان تمرکز کنید. حتی اگر ممکن است در مورد زمین شکن بحث نکنید، شما حداقل با انتخاب شریک زندگی خود به جای یک فناوری حرکتی مهم و دوست داشتنی انجام می دهید.

روی کیفیت تمرکز کنید

وقتی نوبت به زمان با کیفیت می رسد، این مربوط به مدت زمانی نیست که با هم می گذرانید بلکه کیفیت تعاملات شما مهم است. و با گذشت بسیار از زندگی شما، اختصاص دادن چند دقیقه برای یک مکالمه معنی دار و بدون وقفه می تواند راهی عالی برای نشان دادن علاقه شما به شخص موردعلاقه شما باشد. نکته اصلی این است که شما برای لذت بردن از معاشرت یکدیگر وقت بگذارید، حتی اگر قبل از کار فقط روی نیمکت نشسته و از یک فنجان قهوه لذت ببرید. به یاد داشته باشید این مربوط به مقدار زمانی نیست که شما در کنار هم هستید.

چیزی را برنامه ریزی کنید

اگرچه خود به خود بودن هرگز لطمه ای نمی زند ، اما برنامه ریزی برای انجام کاری با هم می تواند به اندازه یک شام یا فیلم لحظه آخری ، خصوصاً برای یک شریک وقت با کیفیت ، سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. اغلب برای زوج های متاهل یا همسریابی خیلی راحت است که بعد از مدتی با هم بودن می توانند در یک جنجال قرار بگیرند. برنامه ریزی کنید تا رستوران جدید در شهر را امتحان کنید. صبح روز شنبه یک دوچرخه سواری برنامه ریزی کنید، یا بعد از کار کار یک پیاده روی آرام در کنار رودخانه را برنامه ریزی کنید. مهم نیست که شما چه کاری انجام می دهید.

 زمان به عنوان یکی از 5 گزینه عشق: گام هایی را برای زمان های با کیفیت بردارید

زمان به عنوان یکی از 5 گزینه عشق

برداشتن گام هایی برای شروع زمان با کیفیت برای شریک زندگی شما معنای زیادی دارد. به علاوه، انتظار گذراندن اوقات با هم واقعاً عشق آن ها خواهد بود. به یاد داشته باشید، صرف این که وقت گذراندن با هم هنگامی که مردم مدتی با هم بوده اند انتظار می رود، به این معنی نیست که شما نمی توانید درمورد نحوه گذراندن آن زمان نیز تعصب داشته باشید.

 زمان به عنوان یکی از 5 گزینه عشق: یک روتین ایجاد کنید

به دنبال روش های کوچک برای ارتباط روزمره با شریک زندگی خود باشید. به عنوان مثال، شما می توانید هر روز صبح با هم دعا کنید یا مدیتیشن کنید. هر هفته برنامه های مختلفی را برای خود درست کنید. یافتن یک روش کوچک برای برقراری ارتباط منظم به شما کمک می کند تا شریک زندگی با کیفیت خود احساس رضایت و رضایت داشته باشید. به علاوه، این کاری است که هر دوی شما می توانید مشتاقانه منتظر انجام آن باشید.

 زمان به عنوان یکی از 5 گزینه عشق: در هر لحظه در کنار همسر خود  باشید

وقتی همسرتان احساس ناامنی می کند یا زمان سختی را در محل کار خود سپری می کند. شما با گذراندن اوقات با کیفیت در کنار هم، مراقبت خود را نشان دهید. حتی اگر نتوانید همه ناراحتی ها را برطرف کنید. هر زمان که به شما احتیاج داشته باشند قادر خواهید بود و حضور خود را نشان دهید.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا