بیاموزید که ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید

شما جزو افرادی هستید که می توانید ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید در روان شناسی راه های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند از آن استفاده کنند تا به موفقیت برسند. رسیدن به موفقیت و این که فرد خودش را دوست داشته باشد بسیار مهم است. دوست داشتن خودمان بسیار مهم است. فردی که خودش را دوست داشته باشد می تواند به موفقیت برسد. عزت نفس در افراد مختلف متفاوت است. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند.

بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد. نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد.  شادی همچنین باعث می شود شما خود را بیشتر دوست داشته باشید و این که ظاهر فیزیکی خود را نیز دوست داشته باشید. این کار موفقیت و پیشرفت را بیشتر می کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با بیاموزید که ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید صحبت کنیم.

وقتی در سن نوجوانی هستیم، آسان است که خودمان را تحمل کنیم

وقتی در سن نوجوانی هستیم، آسان است که خودمان را تحمل کنیم، در حالی که می فهمیم واقعاً چه کسی هستیم، در تمام مراحل نامناسب با وجود بلوغ های مختلف خودمان را تحمل می کنیم. این می تواند بسیاری از نوجوانان را به احساس عدم امنیت سوق دهد. وقتی 20 ساله هستیم، پیام های مشابه “زیبا” یا “مرسوم، مد روز” را در دبیرستان دریافت می کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ما دائماً تصاویری از شکل ظاهری خود را در تلویزیون یا مجلات یا رسانه های اجتماعی می بینیم. وقتی 30 و 40 ساله هستیم زندگی شلوغتر می شود و مسئولیت ها بیشتر می شود. پیری شروع می شود و بدن تغییر می کند، و به سختی می توان به همان شکلی که در سن 25 سالگی بودیم نگاه کرد. اما مهم این است که ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید.

شخصیت بی نهایت مهمتر از ظاهر شما است.

بیاموزید که ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید

همه ما می دانیم که به نظر می رسد این فرایند محو می شود، و در طرح بزرگ چیزها، شخصیت بی نهایت مهمتر از ظاهر شما است. حتی هنوز هم، دشوار است که گاهی اوقات در مورد شکل ظاهری خود دچار مشکل نشویم. در این جا چند نکته در مورد چگونگی جلوگیری از متنفر بودن از ظاهر ظاهری و شروع به دوست داشتن ظاهر خود آورده شده است.

روی قسمت هایی از بدن خود که دوست دارید تمرکز کنید

شاید شما بینی خود را به خصوص دوست ندارید ، اما پاهای خود را دوست دارید. شاید احساس می کنید سینه شما خیلی کوچک است، اما این که یک بخش دیگر عالی در بدن دارید. آن قسمت هایی از بدن خود را که دوست دارید در آغوش بگیرید و بپذیرید که هیچ یک از ما کامل نیستیم، حتی کسانی که روی جلد مجله چنین جلوه می کنند. و به احتمال زیاد، هیچ کس حتی ویژگی هایی را که برای خودتان ایجاد می کنید متوجه نمی شود. همان چیزهایی که به اعتقاد شما نقص است می تواند مواردی باشد که ممکن است شخص دیگری در مورد شما دوست داشته باشد.

این می تواند به شما کمک کند تا لباس های خود را بپوشانید

این می تواند به شما کمک کند تا لباس های خود را بپوشانید و لباس های خود را مرتب کنید تا قسمت هایی از بدن را که دوست دارید برجسته کنید – نه برای شخص دیگری، بلکه برای خودتان. وقتی می دانید که خوش تیپ هستید می تواند شگفتی هایی برای عزت نفس شما ایجاد کند – این که اگر دیگران راجع به آن چه می پوشید قضاوت می کنیم یا این که همان قسمت هایی را که فکر می کنید عالی نیستند، با دیگران هک بزنید.

نکته ای در ارتباط با این که ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید

تنها کسی که باید احساس خوبی در مورد بدن شما در پایان روز داشته باشد، شما هستید. و اگر هر چند وقت یک بار لباس می پوشید تا به خود یادآوری کنید که واقعا بدن شما چقدر عالی است، پس هیچ آسیبی به شما وارد نمی شود.

به خود یادآوری کنید که لبخند بزنید

درست است – وقتی لبخند می زنید، روحیه شما را بالا می برد. و وقتی لبخند می زنید، حال و هوای اطرافیان را بالا می برید. خوشبختی مسری است. اکنون، این بدان معنا نیست که شما باید مدام لبخند بزنید، اما یادآوری این که هر چند وقت یکبار احساس خستگی می کنید، می توانید روحیه خود را بالا ببرید.

همه ما روزهایی داریم که آخرین کاری که احساس می کنیم انجام می دهیم

بیاموزید که ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید

همه ما روزهایی داریم که آخرین کاری که احساس می کنیم انجام می دهیم مثل Sally Sunshine است. به همان اندازه مهم است که لحظات یا روزهایی را که نمی خواهید لبخند بزنید، تکریم کنید. اما یادآوری این که هر چند وقت یکبار لبخند می زنید می تواند معجزه هایی برای خلق و خوی شما ایجاد کند، که همچنین باعث می شود از درون احساس زیبایی کنید.

عشقی را که می خواهید احساس کنید خاموش کنید

ممکن است دریابید که اگر در تعریف و تمجیدهای خود از دیگران سخاوتمند باشید، ممکن است در نهایت تعارفات بیشتری از آن چه انتظار داشتید پس بگیرید. شنیدن چیزهای خوب از دیگران می تواند خلق و خوی شما را در کوتاه مدت بهبود بخشد و به یک حس کلی کمک کند که دیگران زیبایی و ارزش شما را تشخیص دهند. به علاوه، هرچه چیزهای بیشتری را به تمجید از دیگران بیندیشید، ویژگی های مثبت بیشتری را می توانید در خود کشف کنید – پیچ و تاب غیر منتظره اما دلپذیر.

مثالی برای این که ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید

به عنوان مثال، تحقیقی که در سال 2017 توسط محققان دانشگاه علم و صنعت الکترونیک چین انجام شد، نشان می دهد که زنان وقتی مردان را مورد تمجید قرار می دهند، جذابیت بیشتری پیدا می کنند. به طور خاص، مردان وقتی از تعارفات استعاری یا شاعرانه استفاده می کنند، برعکس تعارف های واقعی و مستقیم، جذابیت بیشتری پیدا می کنند. تعریف و تمجید از دیگران ممکن است شما را در نظر آن ها جنس تر جلوه دهد، این امر باعث می شود با پروکسی احساس جذابیت بیشتری داشته باشید.

از پذیرش منفی بافی خودداری کنید

در سمت دیگر سکه، ممکن است مفید باشد که خودتان را به طور مداوم کنار بگذارید. دفعه بعدی که شخصی به شما تعارف کرد، به جای این که تعارف خود را منحرف یا کمرنگ کنید، روی دریافت صادقانه آن تمرکز کنید. اگر به خود اجازه دهید آن را بشنوید انگار که واقعاً آن را نیز باور کرده اید؟

اگر احساس کمبود عزت نفس داشته باشید آن را برطرف کنید

به همین ترتیب، اگر احساس کمبود عزت نفس داشته باشید، عدم اعتماد به نفس در اطراف دوستان یا همسران بالقوه می تواند یک مکانیسم دفاعی رایج باشد. قبل از این که شخص دیگری فرصتی برای خود بگذارد، احساس امنیت می کند. صحبت منفی با خود، در داخل یا خارج از سر، به ایجاد یک تصویر منفی از خود کمک می کند. همچنین این در را برای دیگران باز می کند تا دیگران همان قدر منفی صحبت کنند که شما با خود صحبت می کنید.

نکته

کارشناسان توصیه می کنند هنگام گفتن این موارد، آن چه را تحریک می کند، مشخص کنید. آیا این وقتی است که در کنار یک شخص خاص هستید؟ در یک مکان خاص؟ وقتی آن چه را که به شما انگیزه می دهد بیان کنید، می توانید علیه این نوع رفتارها اقدام کنید. با این کار می توانید بهتر از قبل ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید.

روی افراد زندگی خود حساب کنید

بیاموزید که ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید

وقتی با شخصی رابطه سمی داشته باشید، می تواند چندین جنبه از زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. این امر به ویژه اگر رابطه سمی با کسی که با او زندگی می کنید برقرار باشد. وقتی مجبور شدی به شخصی برگردی هر روز که به شما کمک نمی کند احساس کنید و بهترین باشید، می تواند از جنبه های دیگر زندگی شما، از روابط اجتماعی گرفته تا روابط حرفه ای، خونریزی کند.

نکته

قطع افراد مسموم از زندگی شما می تواند باعث نشاط شود. شناخت رفتار سمی نیز می تواند چالش برانگیز باشد. شما شایسته افرادی در اطراف خود هستید که باعث می شوند احساس ارزشمندی و محبوبیت داشته باشید.

راحت باشید و ظاهر فیزیکی خود را دوست داشته باشید

آرایش را کنار بگذارید. “لباس های شیک” را انباشته کنید. به خودتان اجازه دهید فقط شما باشید. اگر در شلوار جین گشاد بیش از شلوار جین لاغر راحت هستید، شلوار جین گشاد را بپوشید. عاشق چهره بدون آرایش خود شوید. خواهید فهمید که ممکن است ظاهر طبیعی خود را بیشتر دوست داشته باشید وقتی که مجبور نیستید هر روز کارهای زیادی را در ظاهر خود انجام دهید. همه این تعمیرات ممکن است باعث شود شما از ظاهر طبیعی خود احساس ناراحتی نکنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هرچه کمتر برای “اصلاح” خودتان کار کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که در مرحله اول به “اصلاح” زیادی احتیاج ندارید. این اتفاق باعث می شود شما إحساس بهتری داشته باشید.

 

منابع
.betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا