رفتار نا منظم: وقتی شخصی که دوستش دارید غیر قابل پیش بینی است چه باید کرد

رفتار ها در افراد مختلف متفاوت است. تفاوت این رفتار ها می تواند به علت های مختلف ایجاد شود. برای مثال برخی از افراد هستند که برای ایجاد رفتار های مختلف در زندگی خود دلایل مختلفی می آورند. مثل رفتار نا منظم. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایطی که در جامعه وجود دارد ای گونه رفتار کنند. این رفتار می تواند به این علت باشد که مشکلی با اتفاقی برای آن فرد به وجود آمده باشد. برای مثال خیلی افراد هستند که به خاطر یک اتفاق ناگوار در خانواده یا این که آن فرد دچار فشار های مختلفی در محل کار شده است رفتار خود را تغییر دهند.

این تغییر رفتار ها می تواند به این علت باشد که آن فرد تا به حال در این وضعیت قرار نداشته است. امروز ما می خواهیم در ارتباط با یک نوع رفتار. دیگر با شما صحبت کنیم. این رفتار رفتار نامنظم است. رفتار نامنظم نوعی است که همه ما می توانیم در بخشی از زندگی خود. آن را داشته باشیم..

تصمیم گیری درباره بازگشت فرد به رفتار قبل

وقتی کسی که دوستش دارید قابل پیش بینی نیست یا مستعد گفتن حرف های آسیب زننده یا انفجاری است، تصمیم گیری در مورد این که کجا باید برگردد یا چه کاری انجام دهد دشوار است. خبر خوب این است که اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به نه تنها به عزیزان خود بلکه برای احساس خوشبختی و امنیت بیشتر به خود کمک کنید.

رفتار نا منظم: خود را آموزش دهید

اولین قدم در تلاش برای حل هر مشکلی، آموزش خودتان است. این مسئله در تلاش برای کمک به شخصی در رفتارهای ناشایستش تفاوتی ندارد.

باید بفهمید که در درجه اول چه چیزی باعث بیماری آن ها می شود.

رفتار نا منظم: وقتی شخصی که دوستش دارید غیر قابل پیش بینی است چه باید کرد

قبل از این که بتوانید به آن ها کمک واقعی کنید، باید بفهمید که در درجه اول چه چیزی باعث بیماری آن ها می شود. در این زمینه کتاب ها و مقالات زیادی وجود دارد. تمام اطلاعاتی را که می توانید جذب کنید. وقتی صحبت از کمک به یک فرد بی نظم می شود، همدلی و درک از مهم ترین مواردی است که می توانید در کنار خود داشته باشید.

نکات کلیدی را هنگام دریافت اطلاعات یادداشت کنید.

هنگامی که اطلاعات را می خوانید، سعی کنید نکات کلیدی را که برای شما گیر کرده اند یادداشت کنید. سفری که طی می کنید یک سفر طولانی است که در برخی مواقع می تواند طاقت فرسا و سخت باشد. شما ممکن است برخی از مهم ترین چیزهایی را که یاد گرفته اید فراموش کنید، بنابراین داشتن یک نیروی کمکی برای شما عالی خواهد بود.

وقتی کسی که دوستش دارید مورد آزار قرار گرفته است چه کار باید بکنیم؟

وقتی کسی که دوستش دارید مورد آزار قرار گرفته است، می تواند وسوسه انگیز باشد که تمام تلاش خود را برای رفع مشکل کنید. اغلب اوقات، ما فراموش می کنیم که در میان همه شلوغی ها به خود توجه کنیم. به یاد داشته باشید، در این لحظات که نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. اگر به خود اجازه دهید از نظر روحی، عاطفی یا جسمی خسته شوید، فایده چندانی برای خود نخواهید داشت، چه رسد به شخص دیگری.

برای کمک کردن به عزیز خودتان إحساس گناه نکنید

درست است که حتی اگر در حال قدم برداشتن برای کمک به یک عزیز بی نظم هستید، وقت خفیفی را برای خود تعیین کنید. این چیزی نیست که از آن خجالت بکشید یا احساس گناه کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از خود غفلت کنید تا دیگر کاری را انجام ندهید  و از خستگی خالص دست بردارید.

رفتار نا منظم: منطقی بمانید

رفتار نا منظم: وقتی شخصی که دوستش دارید غیر قابل پیش بینی است چه باید کرد

اغلب شخص با رفتار نامنظم غیر منطقی می شود و اداره آن دشوار است

اگر شخص نامنظمی را می شناسید، قبلاً می دانید که اغلب او غیر منطقی می شود و اداره آن دشوار است. سعی کنید این قسمت جلوی ذهن شما باشد. اگر طغیانی رخ داد، خونسردی خود را حفظ کنید. شما می خواهید در این جا صدای عقل باشید، نه دلیلی که شخص حتی بیشتر این کار را تکرار کند. با صدای آرام و یکنواخت صحبت کنید. از عباراتی مانند “این منطقی نیست” یا “شما مضحک هستید” خودداری کنید.

نکته ای در ارتباط با رفتار نا منظم

در حالی که این عبارات ممکن است در حال حاضر درست به صدا درآیند، اما به احتمال زیاد به شما یا عزیز شما کمک نمی کنند آن چه را که اکنون تجربه می کنید پشت سر بگذارید. به سادگی به عزیزان خود یادآوری کنید که ناامیدی آن ها را درک کرده و آن ها را می شنوید. اگر احساس می کنید باید چیزهای بیشتری بگویید، کافی است به آن ها بگویید که الان ناراحت هستند و باید قبل از هر چیز خودشان راهی برای بازگشت برای خود بسازند.

مکالمه را باز کنید

عزیز شما که رفتار نامنظمی از خود نشان می دهد، باید بخشی از برنامه های شما باشد که به شما هم کمک می کند. منتظر زمانی باشید که عزیزانتان آرام و روحیه شادی داشته باشد. به آن ها نزدیک شوید و به آن ها بگویید که شما نگران آن ها هستید و می خواهید در رفتارهای ناشایست خود به آن ها کمک کنید. همچنین ممکن است در این زمان تصمیم بگیرید که صدمه یا احساسات دیگری را که باعث می شوند افراد نزدیک به خود را نشان دهند.

به پاسخ های آن ها بسیار توجه کنید

هنگامی که در مورد آن صحبت کردید، از عزیز خود بپرسید که فکر می کند شما می توانید با رفتارهای ناشایست خود به آن ها کمک کنید. به پاسخ های آن ها بسیار توجه کنید و مطمئن شوید که آن ها می دانند شما گوش می دهید و نکاتی را که برای شما بیان می کنند یادداشت می کنید.

از مواردی که در این گفت و گوی آرام و مدنی درباره آن ها صحبت می کنید استفاده کنید تا به شما کمک کند

هنگامی که به صورت تیمی دور هم جمع شدید، می توانید از مواردی که در این گفت و گوی آرام و مدنی درباره آن ها صحبت می کنید استفاده کنید تا در آینده به شما کمک کند. هنگامی که شروع به دیدن آن رفتارهای نامنظم کردید، این صحبت هایی را که انجام داده اید را به عزیزتان یادآوری کنید. با استفاده از بازخوردی که به شما داده اند، آن ها را مجدداً هدایت کنید، و شما در راه رسیدن به یک رابطه و زندگی بهتر خواهید بود.

عزیز خود را اعتبار سنجی کنید

بدترین کاری که می توانید هنگام بروز رفتار نا منظم توسط عزیز خود انجام دهید این است که احساس احمق یا بی اعتبار بودن کند. مهم نیست که چقدر خشمگین هستند، می خواهید احساسات آن ها را تأیید کنید.

آن ها را و احساساتشان را درک کنید

می توانید به آن ها ابراز کنید که احساس آن ها نسبت به شرایطی که با آن کنار می آیند کاملاً طبیعی است. به آنهاق بگویید که آن ها را دوست دارید و از آن ها مراقبت می کنید و تا زمانی که احساسات نامنظم آن ها از بین نرود کنار آن ها خواهید نشست. وقتی در طول یک قسمت با آن ها صحبت می کنید از لحنی اطمینان بخش اما محکم استفاده کنید.

برای بهبود رفتار نا منظم عباراتی که مفید نیستند را به کار نبرید.

برخی عبارات و رویکردها گاهی کاملاً بی تأثیر هستند و حتی گاهی اوقات مشکلات را بدتر می کنند. یک لیست در حال اجرا از موارد مفید و مواردی که مفید نیستند، نگه دارید. رجوع به فهرست باعث می شود که دیگر آن ها را  تکرار نکنید.

برای هدایت در مکالمات سخت نیاز به پشتیبانی دارید

مهرورزی بهترین بخش است که می توانید بین خود و عزیزتان ایجاد کنید. هنگام استفاده همراه با مهارت های دیگری که آموخته اید، می تواند ابزاری بسیار قدرتمند در برابر رفتار های نا منظم باشد.

دلسوز بودن به معنای مراقبت واقعی از شخصی است

رفتار نا منظم: وقتی شخصی که دوستش دارید غیر قابل پیش بینی است چه باید کرد

دلسوز بودن به معنای مراقبت واقعی از شخصی است که با او تعامل دارید و بهترین چیز را برای او می خواهید. این باید مستقیماً از قلب شما بیرون بیاید و در عوض هیچ انتظاری نداشته باشید. این چیزی نیست که شما مجبور شوید با صدای بلند بگویید یا درباره اش صحبت کنید، بلکه چیزی است که نشان می دهید.

عزیز شما إحساس امنیت می کند وقتی کنار شما هست

عزیز شما هر بار که مسیر را طی می کنید این ویژگی را در شما مشاهده می کند. اگرچه ممکن است آن ها این موضوع را تصدیق نکنند یا از آن تشکر کنند، اما می توانید در قلب خود مطمئن باشید که این کار فوق العاده ای است که می توانید برای بهبودی و شادی برای خود و عزیزتان انجام دهید.

در برابر اصرار برای بحث و گفتگو مقاومت کنید

وقتی رفتار نا منظم ظاهر می شود، بسته به این که به چه چیزی هدایت می شود، مقاومت در برابر میل به بحث و جدال می تواند چالش برانگیز باشد. درک کنید که فرد در هنگام طغیان خود منطقی یا معقول نیست.

منابع
.betterhelp.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا