بهبود بولیمیا: گزینه ها و روش های درمانی بولیمیا

اختلالات همان طور که می دانید فقط جسمی نیستند. همان طور که جسم ما ممکن است آسیب ببیند و ما نیاز به این داریم که آن ها را تقویت کنیم روح ما نیز ممکن است آسیب ببیند. روح و روان انسان بخش مهمی را تشکیل می دهند. اگر به خوبی تقویت نشوند باعث ایجاد مشکلات و اختلالات روحی و روانی می شوند. یکی از این اختلالات اختلال خوردن است یا پرخوری عصبی که قبلاً در ارتباط با آن صحبت کردیم. بهبود بولیمیا اما مطلبی بسیار مهم است که باید به آن پرداخته شود.

اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم با یک یا دو نشانه نمی توان گفت که شما یا دوستتان دچار اختلالات روانی هستید.

بهبودی از بیماری بولیمیا نیاز به مراقبت ویژه دارد.

بهبودی از بیماری بولیمیا نیاز به مراقبت ویژه دارد. درباره روند کار در ارتباط با این زمینه بیشتر بیاموزید. شما می توانید اختلال در خوردن را با یک درمانگر آنلاین و در وبسایت ما مدیریت کنید. بسیاری از افراد با مواردی مانند تصویر بدن، اضطراب، افسردگی یا پرخوری دست و پنجه نرم می کنند. این ها همه دشواری هایی است که اکثر مردم در دوره ای از زندگی با آن ها رو به رو می شوند. با این حال، برای برخی از افراد، این مشکلات عمیق تر می شوند و می توانند به یک اختلال خوردن تبدیل شوند.

اختلالات خوردن مشکلات جدی در عادات غذایی است

بهبود بولیمیا: گزینه ها و روش های درمانی بولیمیا

اختلالات خوردن مشکلات جدی در عادات غذایی است که زندگی روزمره فرد را مختل می کند و می تواند عوارض جانبی جدی در طولانی مدت ایجاد کند، برخی از آن ها کشنده است. همراه با بی اشتهایی عصبی و اختلال پرخوری، پرخوری عصبی یکی از شایع ترین اختلالات خوردن است.

پرخوری عصبی با تمایل به پرخوری مشخص می شود

پرخوری عصبی با تمایل به پرخوری مشخص می شود. سپس با روش هایی مانند پاکسازی (استفراغ ناشی از مصرف یا استفاده از ملین)، ورزش بیش از حد یا رژیم مناسب، جبران پرخوری عصبی را می کند. افرادی که با پرخوری عصبی دست و پنجه نرم می کنند، غالباً احساس کمبود کنترل در اطراف شکم خود را دارند. اما احساس گناه فشرده ای نسبت به فرآیندی دارند که احساس می کنند نیاز به “معکوس کردن” رفتار دارند.

بولیمیا به هیچ وجه یک مشکل نادر نیست.

بولیمیا به هیچ وجه یک مشکل نادر نیست. تخمین زده می شود که میلیون ها نفر در ایالات متحده به تنهایی در طی هر سال با بیماری پرخوری دست و پنجه نرم می کنند. با این حال، درک شیوع واقعی پرخوری عصبی دشوار است. زیرا بسیاری از افراد هرگز وضعیت خود را گزارش نمی کنند. به دلایل مختلف، از جمله خجالت، ممکن است افراد تصمیم بگیرند که پرخوری خود را مخفی نگه دارند. اگر چه جامعه در کاهش انگ برای جست و جوی درمان اختلالات روانی گام برمی دارد. اما هنوز شرمندگی زیادی در مورد پرخوری عصبی و سایر اختلالات خوردن و بیماری های روانی وجود دارد.از این رو باید به مسئله روانی بهبود بولیمیا پرداخته شود.

جستجوی درمان برای یک اختلال غذایی مانند پرخوری می تواند بسیار دشوار باشد.

با توجه به هنجارها و فشارهای اجتماعی، درخواست کمک و جستجوی درمان برای یک اختلال غذایی مانند پرخوری می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، بهبودی برای سلامت روحی و جسمی فرد بسیار مهم است. همراه با اختلال در خوردن غذا که باعث اختلال در زندگی فرد در حال حاضر می شود. آن ها همچنین عوارض جانبی طولانی مدتی دارند. اثرات طولانی مدت پرخوری عصبی شامل زخم معده، کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و عدم تعادل الکترولیتی است که می تواند منجر به نارسایی قلبی شود. گر چه به نظر می رسد مراجعه به درمان دلهره آور باشد. اما وقتی به تأثیر طولانی مدت پرخاشگری در زندگی خود فکر کنید، ارزش آن بیشتر است.

روش های درمان بولیمیا

درمان پرخوری عصبی می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برنامه دقیق درمان باید با پزشک در میان گذاشته شود و بسته به شرایط بیمار، از جمله شدت بیماری، مدت طولانی که آن ها تلاش می کنند، وضعیت سلامتی عمومی و سایر عوامل سبک زندگی متفاوت خواهد بود.

درمانی برای درمان پرخوری عصبی

با وجود موارد زیادی که می تواند از برنامه های مختلف درمان با پرخوری بیماران متفاوت باشد، درمان یک موضوع مشترک است. برای اکثر افراد، درمان یک جز اصلی در بهبودی پرخوری است.

مخفی کردن این اختلال توسط افراد به دلیل شرمندگی

بهبود بولیمیا: گزینه ها و روش های درمانی بولیمیا

غالباً، به دلیل شرمندگی ناشی از اختلالات خوردن یا دلایل شخصی دیگر، افراد وضعیت خود را مخفی نگه می دارند. اگر پرخوری خود را از دید دیگران پنهان کرده اید، فقط باز کردن و صحبت کردن با کسی در مورد آن چه که تجربه کرده اید می تواند بسیار درمانی باشد. اگر چه این فرد می تواند یک دوست یا عضو خانواده باشد، صحبت با یک درمانگر یا مشاور باید همیشه بخشی از درمان پرخوری باشد. فراتر از خدمت به عنوان شخصی برای گشودن در برابر او، یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا روش های مقابله ای را برای کنترل عوامل محرک پرخوری خود ایجاد کنید بدون این که به آن ها عمل کنید.

نکته ای در ارتباط با بهبود بولیمیا

بهبودی از بیماری بولیمیا نیاز به مراقبت ویژه دارد. درباره روند کار بیشتر بیاموزید.

اختلال در خوردن را با یک درمانگر آنلاین مدیریت کنید.

با این حال، همه افراد به هیچ عنوان دسترسی و یا راهی برای مراجعه به مطب درمانگران سنتی ندارند. ممکن است شما بیمه درمانی تحت پوشش درمانی نداشته باشید، یا ممکن است در منطقه ای زندگی کنید که هیچ مشاور اختلالات خوردن در این نزدیکی وجود ندارد. در این موارد، خدمات مشاوره آنلاین منبعی شگفت انگیز است. سایت های مختلف شما را با یک مشاور خبره ارتباط برقرار می کند که می توانید هر زمان که به راهنمایی احتیاج دارید، با مشکل بهبودی پرخوری پرهیزگاری روبرو هستید یا فقط به کسی نیاز دارید که با او صحبت کنید، با او صحبت کنید.

درمان شناختی رفتاری برای درمان پرخوری

اگر برای مراجعه به یک درمانگر یا نوع دیگری از پزشک به مطب مراجعه کنید، مسیرهای مختلفی وجود دارد که ممکن است آن ها برای همکاری با شما برای بهبود بیماری پرخوری انتخاب کنند. یکی از رایج ترین اشکال درمانی که به عنوان بخشی از درمان پرخوری عصبی استفاده می شود، درمان شناختی رفتاری (CBT) است. هدف CBT این است که مهارت های جدیدی را به بیماران بیاموزد که ایده های آن ها را در مورد خوردن غذا و تصویر بدن تغییر دهد و به طور موثر جنبه های ذهنی و رفتاری پرخوری عصبی را هدف قرار دهد. CBT را می توان در جلسات انفرادی یا گروهی انجام داد، بنابراین می توانید به هر روشی که احساس راحتی کنید در درمان CBT شرکت کنید.

اهداف CBT شامل تغییر برداشت ذهنی فرد از آن اختلال است

علائم اختلال خوردن، تغییر الگوهای فکری مربوط به رفتار اختلال خوردن، بهبود خلق و خو و احساسات بیماران در مورد زندگی آن ها، و آموزش نحوه مقابله با مشکلات روزمره بیماران بدون این که به رفتارهای مربوط به پرخوری بپردازند.

CBT و جلسات آموزنده درباره اختلالات خوردن

CBT همچنین شامل برخی از جلسات آموزنده اولیه برای آموزش بیمار در مورد بیماری خود است تا به آن ها کمک کند تا در زمان بروز علائم در خود و نحوه تشخیص علائم خود هماهنگ شوند. همه این موارد با تغییر رفتار آن ها به دور از گرایش های اختلال خوردن به سمت روش ها و مهارت های جدید، به بیماران بهبودی پرخوری کمک می کنند. CBT طرز فکر بیمار در مورد غذا و خوردن را تغییر می دهد و نه تنها برای کاهش و توقف رفتارهای پرخوری در حال حاضر طراحی شده بلکه مهارت های لازم برای جلوگیری از عود را نیز به بیماران می آموزد.

روش درمان هر فرد متفاوت است

بهبود بولیمیا: گزینه ها و روش های درمانی بولیمیا

در حالی که روش درمان هر فرد متفاوت است، CBT به عنوان یک روش درمان پرخوری عصبی بسیار موثر قلمداد می شود. با این حال، پرخوری عصبی یک مادام العمر است. افراد معمولاً برای جلوگیری از عود حتی پس از گذراندن دوره CBT به مشاوره مداوم نیاز دارند. مشاوره آنلاین یک بار دیگر گزینه بسیار خوبی برای فردی است که از پرخوری قلبی بهبود یافته است اما هنوز هم می خواهد برای کمک به او در مقابله با استرس های عاطفی و جلوگیری از عود مجدد از او پشتیبانی کند.

درمان بین فردی برای درمان پرخوری عصبی و بهبود بولیمیا

نوع دیگری از درمانی که بعضی اوقات برای بیماران پرخوری عصبی استفاده می شود، درمان بین فردی (IPT) است. در این روش شاید بتوانید از روی فرآیند های فردی و ذهنی خود بیماری را تشخیص دهید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا