چگونه آغازگر یک رابطه باشیم؟

چگونه آغازگر یک رابطه باشیم؟ مسلما سوالات زیادی در ذهن شما برای شروع یک رابطه وجود دارد. این قضیه به کجا خواهد رسید؟ در این دوران تغییرات و شناخت، ما تقریبا همان میزان زمانی که صرف شرکت در رابطه می کنیم را برای بررسی و تحلیل رابطه قرار می دهیم.

از ساده ترین پیام هایی که به هم می دهیم تا اعترافتان به دوست داشتن یکدیگر و بعد بررسی دقیق تر این رابطه، به سادگی ممکن است در این حقیقت ساده گیر کنید که واقعا چه احساسی دارید و چه می خواهید. شاید تنها بگویید “باید به قلب خودت گوش کنی” اما زمانی که وقت شروع یک رابطه ی تازه می رسد ذهن شما نقش مهمی را در این بین ایفا خواهد کرد.

چگونه آغازگر یک رابطه باشیم؟

شروع کردن یک رابطه می تواند لذت بخش بوده و تجربه ای بدون استرس باشد، البته اگر یاد گرفته باشیم چه چیزی در این بین اهمیت دارد و اینکه افکار انتقادی و حس عدم امنیت باعث سرگردانی ما خواهند شد. با در ذهن داشتن این ها، برخی نکات را آورده ایم تا بدانید چگونه واقعا عاشق بمانید.

  • از آسیب دیدن نترسید.

  • در زمان شروع رابطه ای جدید شما به سادگی مقابل رویاهای خود گارد گرفته و می گویید بعدا از این رابطه اسیبی نخواهید دید. در مراحل ابتدایی برای شما ترسناک است که فکر کنید می خواهید فردی جدید را شناخته و رابطه ای تازه با او برقرار کنید. ترس های طبیعی شما نمودار خواهند شد، همچنین درد و یادآوری آسیب هایی که در روابط قبل تجربه کرده اید. ممکن است این احساسات را به شکل اضطراب تجربه کنید یا فشاری که باعث می شود متوقف شوید. حتی ممکن است دوباره شروع به ساخت دیوارهایی دفاعی کنید که باعث شده اند قبل از نزدیکی به فردی از او دور شوید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید اگاهی و شناخت این واکنش هاست. دقت داشته باشید وقتی این احساسات ایجاد می شود، اما باید در مقابل ارزیابی احتمال آسیب محکم ایستاده و برای چیزی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد آسیب پذیر باشید.
  • از بازی کردن باهم اجتناب کنید.

  • شما ممکن است به سادگی درگیر بازی هایی شوید که در اجتماع پذیرفته شده و دنیای آشنایی با افراد جدید را پر کرده است. این بازی های قانون هایی دارند، مانند “به این پیام جواب نده. اجازه نده او فکر کند ناامید شده ای” یا “حداقل برای سه روز با او تماس نگیر. بگذار فکر کند افراد دیگری هم هستند که به تو علاقه دارند. به یاد داشته باشید کسانی که آرام، راستگو و درستکار هستند خود را همانطور نشان خواهند داد.
  • چگونه آغازگر یک رابطه باشیم؟ – به انتقادهای درونی خود گوش ندهید.

  • بسیار رایج است که در زمان شروع رابطه انواع متفاوتی از صداهای انتقادی درونی را بشنوید. این صدای انتقادی نشان دهنده ای از افکاری مخرب هستند که به احساس عدم امنیت ما رقم زده و به عزت نفسمان آسیب می رسانند. زمانی که رابطه با فرد جدیدی را شروع می کنید می خواهید به این صدای درونی گوش دهید. ممکن است افکاری شبیه به این درون خودتان داشته باشید.” من نمی توانم باور کنم تو این حرف را زده ای. این چیزی شبیه به حرف های یک ادم احمق است.” یا “او حتی دوستت ندارد. تو زمانت را تنها هدر می دهی” این افکار باعث می شوند خودتان و کسانی که جذب شما شده اند را زیر سوال ببرید.

اگر آن فرد به ما علاقه نشان دهد با خودمان فکر می کنیم. “او واقعا علاقه اش را ابراز کرده است. چه مشکلی دارد؟ آیا او ناامید و افسرده است یا مشکل دیگری دارد؟” با کنکاش قوی خود و کسانی که می خواهند به ما نزدیک شوند صدای انتقادی درونمان سعی دارد اطمینان یابد که ما تنها مانده و شاد نیستیم. با ایستادن مقابل این افکار انتقادی، به خودتان و شریک جدیدتان یک شانس دهید، شما می توانید متوجه شوید او واقعا چه احساسی دارد و چه چیزی شما را شاد می کند.

  • فکر کنید شما واقعا جذب چه چیزی می شوید.

چگونه آغازگر یک رابطه باشیم | مرکز مشاوره همکده

یکی از جنبه های فرینده در شروع رابطه این حقیقت است که ما همیشه بنا به دلایل درست جذب افراد مختلف نمی شویم. وقتی شما درگیر فردی شدید سوالات خاصی هستند که باید از خودتان بپرسید تا به شما کمک کنند الگوهای مخرب گذشته را دیگر تکرار نکنید. در ابتدا می توانید از خودتان بپرسید “آیا این شخص فردی در گذشته را به من یاداوری می کند؟ آیا الگوهای شخصیتی او متناسب با چیزهایی هستند که در کودکی با من رفتار شده یا در روابط قبلی خود تجربه کرده ام؟”

وقتی به تازگی فردی را ملاقات کرده اید شاید فهمیدن پاسخ این سوالات سخت باشد اما حقیقت این است که ما می خواهیم به دنبال افرادی باشید که تناسب خوبی با تجربیات ما در گذشته دارند. این الگوها می توانند مخرب یا آسیب رسان باشند اما از انجایی که برای ما آشنا هستند به صورت ناخوداگاه آن ها را با کسانی که قبلا ملاقات کرده ایم دوباره می سازیم. اگر در دوران کودکی حس کرده ایم طرد شده ایم ممکن است فردی را انتخاب کنیم که بی فکر است. اگر به عنوان کودک کسی بر ما حکمرانی کرده است ممکن است فردی کنترل گر را برای رابطه انتخاب کنیم.

اینکه بتوانید الگوهای رابطه را بشناسید به شما کمک زیادی خواهد کرد و سعی کنید حلقه های مخربی که می خواهید تکرار کنید را بشکنید. با درک بهتر از گذشته می توانیم درک بهتری از انگیزه ها و نقاط جذب خود در زمان حال داشته باشیم. شما می توانیم شروع به دیدن خصوصیاتی کنید که زیاد برای شما جذاب نسیتند و تنها یک الگو شده اند و حالا آگاهانه تر شریک خود را با الگوهای رفتاری سالم تر انتخاب کنید. این تغییرات ممکن است ما را به چالش بکشند اما در نهایت باعث می شوند وارد رابطه ای موفق تر و کامل تر شویم.

  • چگونه آغازگر یک رابطه باشیم؟ – ببینید آیا او خصوصیات یک شریک ایده ال را دارد.

  • وقتی شروع به فکر در مورد خصوصیاتی می کنید که به دنبال آن نبوده اید باید به خصوصیاتی که برای همسر خود می خواستید نیز کمی فکر کنید. یک همسر ایده آب از نظر عاطفی بالغ، صادق، پذیرای واکنش ها، خوش برخورد و اهل صحبت، علاقه مند به افکار و احساسات شما، مستقل، محترم، دلسوز و مهربان، از نظر فیزیکی جذاب و کمی شوخ طبع باشد. شاید این برای شما شبیه به لیستی طولانی به نظر برسد اما این ها خصوصیاتی اساسی هستند که باید برای طولانی مدت به دنبالشان باشید و بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارند. توانایی اعتماد کردن به شریکمان کلید حفظ عشقی ماندگار در رابطه است. وقتی در ابتدا رابطه ای را شروع می کنید می توانید با صداقت، روراستی و احترام آن را بسازید. با این کار نه تنها مدت ماندگاری رابطه ی خود را زیاد خواهید کرد بلکه کیفیت زمانی که در کنار هم می گذرانید نیز بیشتر خواهد شد.

یافتن یک شریک خوب

چگونه آغازگر یک رابطه باشیم | مرکز مشاوره همکده
  • لیستی از خصوصیاتی که برای شما جذاب هستند تهیه کنید.
  • افراد زیادی فورا بعد از دیدن یک نفر وارد رابطه می شوند تنها به این دلیل که دوست ندارند تنها باشند. شاید این کار بتواند نیاز شما را تامین کند اما هیچ راهی نیست که بفهمید آیا این فرد در طولانی مدت می تواند شما را شاد کند. به جای ان باید ببینید از شریک خود و یک رابطه چه می خواهید و چه چیزهایی برای شما جذاب است.
  • کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می برید.
  • بهترین راه برای ملاقات با افرادی که چیزهای مشترکی دارید بیرون رفتن و انجام کارهایی است که دوست دارید. در همین حین شما کسانی را می بینید که از همان کار لذت می برند. این یک شروع عالی برای یک رابطه ی قوی است، زیرا شروع به طوری طبیعی در زمان انجام کاری که لذت می برید دیگران را جذب خود خواهید کرد.
چگونه آغازگر یک رابطه باشیم | مرکز مشاوره همکده
  • حلقه ی اجتماعی خود را بشناسید.
  • دوستانی که شما دارید به احتمال زیاد علایق مشترکی با شما داشته و افرادی یگر با علایق مشابه با شما را می شناسند. گاهی یک رابطه ی دوستی می تواند به سادگی تبدیل به یک رابطه شود، اگر نقطه ی جذبی بین دو فرد باشد. دوستان می توانند شما را به کسی معرفی کنند که می شناسند و فکر می کنند شما خوشتان می آید.
  • کمی گشتن در اینترنت.
  • با وجودی که در اینترنت ممکن است افراد خود را درست معرفی نکنند اما افرادی هستند که به دنبال روابط واقعی می گردند. می توانید در سایت های ازدواج و رسانه های اجتماعی عضو شوید تا افراد دیگر را ملاقات کرده و بهتر بشناسید.

چگونه آغازگر یک رابطه باشیم؟ – ایجاد یک ارتباط

چگونه آغازگر یک رابطه باشیم | مرکز مشاوره همکده
  • زمانی را باهم بگذرانید.وقتی کسی را پیدا کردید که به او علاقه مندید زمانی را با هم بگذرانید. با هم قرار بگذارید، شام بخورید یا حتی برای پیاده روی و صحبت کردن بروید. مرتب دیدن یکدیگر به شما این شانس رامی دهد تا با هم ارتباط برقرار کنید.
  • در مورد او اطلاعاتی به دست آورید.وقتی زمانی را باهم می گذرانید باید سوالاتی خوب کرده و توجه دقیق به جواب های او داشته باشید. هرچه بیشتر در مورد این فرد بدانید رابطه ی شما عمیق تر رشد خواهد کرد. همچنین او تمایل شما به درک درست خود را تحسین می کند.
  • اعتماد ایجاد کنید.ایجاد اعتماد نیاز به زمان دارد. شما باید پایدار بوده و هر زمان نیاز بود اعتماد خود را نشان دهید. باید قول هایی بدهید که می توانید به ان عمل کنید، چه رفتن برای یک قرار دیدار باشد یا کمک به او برای تمیز کردن خانه اش. خیلی مهم است که همیشه حقیقت را بگویید و اگر سوالی کرد که دوست نداشتید با او در میان بگذارید صادقانه بگویید.

چگونه آغازگر یک رابطه باشیم؟ – ایجاد تعهد

چگونه آغازگر یک رابطه باشیم | مرکز مشاوره همکده
  • علاقه ی خود به یک رابطه ی پایدار را نشان دهید. حتی اگر زیاد باهم بیرون می روید و مرتبا یکدیگر را می بیند بازهم فرد دیگر نمی تواند مطمئن باشد که شما چه قصدی دارید، مگر اینکه خودتان به او بگویید. بگذارید ان فرد بداند شما اماده اید و به این رابطه علاقه مندید. باید بشنوید ان فرد نیز همین را می خواهد یا نه.
  • در مورد محدودیت ها حرف بزنید.زمانی که برای ورود به یک رابطه توافق کردید قوانین خاصی هستند که باید در مورد ان به توافق برسید. بخش مهم این است که این قوانین برای همه ی افراد یا همه ی زوج ها یکسان نیستند. شما باید هردو نشسته و در مورد محدودیت هایی که انتظار دارید در این رابطه پذیرفته شده باشند حرف بزنید.
منابع
wikihow.compsychalive.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا