روش دور ماندن از افراد سمی |‌ چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت دوم)

روش دور ماندن از افراد سمی چیست؟ در ادامه این مقاله ما ما همراه شوید.

روش دور ماندن از افراد سمی

  1. افراد دیگر را درک کنید، اما سعی در تغییر دادن آن ها نداشته باشید.

از خودتان بپرسید آیا دلیلی وجود دارد که این فرد تا این حد آزاردهنده است؟ آیا مشکلی را پشت سر می گذارد؟ آیا کار یا زندگی سختی دارد؟ به یاد داشته باشید شما نمی توانید فرد دیگری را عوض کنید، تنها قادر به تغییر دادن خودتان هستید، پس خودتان را درگیر این بهانه ها نکنید. تنها برای این کار سعی کنید و ببینید مشکل آن ها از چیست، این کار باعث می شود برخورد با این افراد برای شما خیلی ساده تر شود.

  1. روش دور ماندن از افراد سمی – چیزهایی که دوست ندارید را از ذهنتان بیرون کنید.

چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت دوم) | مرکز مشاوره همکده

اگر به حرفی که فرد دیگری می زند علاقه ای ندارید تنها به او توجه نکنید. می توانید دقت خود را روی بخش های سازنده و مثبت این مکالمه متمرکز کنید و وقتی او شروع به حرف زدن از موضوعات منفی کرد برای خودتان شروع به رویابافی کنید. مثلا می توانید ان فرد را با زیرشلواری خود تصور کنید یا اینکه فکر کنید شما شاهزاده اید واو یک اژدها. هرکاری که می کنید خودتان را درگیر حرف های او نکنید.

  • با چیزهای مثبت به جنگ موضوعات منفی بروید؛ وقتی آن فرد می گوید “مدرسه جای وحشتناکی است و لباس های مزخرفی دارد” شما به او یادآوری کنید در اینجا می توان کنار هم ناهار خورد و کمی تفریح کرد. آن ها برای موضوعات سمی خود به سراغ فرد دیگری خواهند رفت.
  • موضوع مکالمه را تغییر دهید. هربار که این فرد سعی داشت مکالمه ای منفی داشته باشید موضوع دیگری را برای صحبت کردن پیش بکشید. اگر او می خواهد بگوید ” رییستان خیلی ادم سختگیری است ” شما موضوع را عوض کنید. مثلا بگویید ” راستی فوتبال خیلی خوب است. تو دیشب بازی کدام تیم ها را نگاه کردی؟”
  • به دنبال حقایقی باشید که کمتر ازاردهنده هستند. ببینید برای حل یک مشکل چه کارهایی را باید انجام دهید. در مورد حدس ها یا نظرات حرف نزنید وو در نتیجه فرد مقابل چیزی ندارد که بخواهد آن را منفی مطرح کند.
  1. روش دور ماندن از افراد سمی، درست مانند دوری از مواد سمی

اگر مرتبا در برخورد با افراد منفی در زندگی خود مشکل دارید حالا زمان آن است که برخوردهای خود را محدود کنید. شما نمی توانید طرز رفتار افراد دیگر را تغییر دهید اما می توانید خودتان را از این معادله خارج سازید.

  • اگر مرتبا با این فرد برخورد دارید ان را کنار بگذارید. اما اگر او خودش تماس با شما را قطع کرد فرد خوش شانسی هستید.
  • اگر کسی از شما سوال کرد آیا مشکلی وجود دارد صادق باشید. ” من در برخورد با منفی بودن شما مشکل دارم. تو حال روحی من را خراب می کنی. من دوستت دارم اما فکر می کنم نیاز است کمتر همدیگر را ببینیم.”
چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت دوم) | مرکز مشاوره همکده
  1. روابط سمی را کاملا کنار بگذارید.

اگر فردی واقعا روی وضعیت روحی و سلامت شما اثر می گذارد این رابطه را تمام کنید. این کار شاید کمی به شما آسیب بزند، شکی در این موضوع نیست، اما آسیب آن کمتر از زندگی با کسی است که باعث می شود حس بدی داشته باشید.

  • اینکه به یک نفر بگویید ” ما می توانیم با هم باشیم تنها اگر تو منفی نگر نباشی “مانند این است که به او بگویید با او خواهید بود تنها اگر فرد دیگری باشد. اگر امکان ندارد او خودش را تغییر دهد او را کاملا کنار بگذارید.

حفاظت از خودتان مقابل سمی شدن یک روش دور ماندن از افراد سمی

  1. علایق و نیازهای خودتان را در اولویت بگذارید؛

چه چیزی برای شما بیشترین اهمیت را دارد؟ از زندگی چه می خواهید؟ به حرف های افراد دیگر گوش دهید اما به خودتان یادآوری کنید که شما باید برای زندگی خودتان تصمیم گیری کنید. شما برای خودتان تصمیم می گیرید نه افرادی سمی که اطرافتان هستند. اگر ان ها این را نمی پذیرند می توانند از مسیر زندگی شما خارج شوند.

  • برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را روی یک کاغذ بنویسید. آن را جایی روی دیوار بزنید که مرتبا به شما خودتان را یاداوری کرده و باعث شود روی مسیرتان متمرکز بمانید. این کار در زمانی که با مشکل مواجه شده و حس می کنید علاقه دارید تا به عادات منفی قبل برگردید به شما کمک می کند.
  1. تصمیم هایتان را خودتان بگیرید؛

چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت دوم) | مرکز مشاوره همکده

بسیاری از افراد در مسیر زندگی خود می گویند ” والدینم از من می خواهند فلان کار را انجام دهم، پس من آن کار را کردم، همسرم از من می خواهد به فلان شهر برویم پس من به ان شهر رفتم” آیا دوست دارید فرد دیگری برای زندگی شما تصمیم گیری کند؟ یک انتخاب کنید، بین بهتر و بدتر، و بعد با عواقب آن زندگی کنید.

  • اجازه ندهید افراد دیگر یا کارهایشان بهانه ی برای شما باشند. اینکه بگویید ” من خوشحال تر می شوم اگر … متفاوت بود ” درست مانند این است که بگویید ” من مسئول زندگی خودم نیستم.” شاید گاهی لازم باشد با کسانی که به شما نزدیک هستند توافق و سازش کنید اما اجازه ندهید این سازش روال همیشگی زندگی شما شود.
  1. داشتن یک گروه حمایتی از افراد شاد و سالم؛

چرا با کسانی که دوست دارید اطرافتان باشند رابطه ی بیشتری نداشته باشید؟ کسانی را پیدا کنید که شاد و خوش بین هستند. لبخند شما خود مانعی طبیعی مقابل چیزهای منفی ایجاد می کند.

  • اگر در محیط زندگی شما پر از افراد منفی است می توانید به شهر جدیدی رفته یا کارتان را عوض کنید. به رابطه ی خود پایان داده و رابطه ی جدیدی را با کسی شروع کنید که به جای تخریب شما، شخصیتتان را بسازد.

همانقدر مثبت باشید که دوست دارید از بقیه ببینید. می توانید از مثال های الهام بخش افراد مثبت در زندگی خود کمک بگیرید تا راهنمایی برای دور کردن شما از تبدیل به یک فرد سمی باشد. لبخند بزنید، از دیگران تعریف کنید، تشکر کنید، ارتباط چشمی برقرار کنید و به تدریج کارهایی را انجام دهید که از افراد عادی و خوب انتظار دارید. خوب بودن کار سختی نیست اما برخی افراد برای این کار نیاز به تلاش سختی دارند.

  1. روش دور ماندن از افراد سمی – کمی شاد باشید؛

چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت دوم) | مرکز مشاوره همکده

اگر مرتبا بخواهید با منفی بودن اطرافیان خود مبارزه کنید باید تلاش زیادی برای کاهش استرس خود داشته باشید. چیزی پیدا کنید که شما را آرام کرده و وقتی نیاز به تجدید انرژی دارید بتوانید به سراغ آن بروید. سختی ها را کنار گذاشته و از دنیا لذت ببرید، به هر شکلی که دوست دارید:

  • یوگا
  • مدیتیشن
  • هنرهای رزمی
  • قدم زدن در طبیعت
  • گوش دادن به موسیقی، خواندن یک کتاب یا تماشای یک فیلم
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا