چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت اول)

شما در بهترین وضعیت روحی هستید. روزتان خیلی خوب بوده است. ناگهان آن فرد ظاهر می شود. کسی که همیشه کمی عصبی، ناسپاس و حتی عصبانی است. این افراد، انسان های سمی، نباید زندگی شما را خراب کنند. این اتفاق تنها زمانی می افتد که شما به ان ها این اجازه را می دهید. چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟

شناخت افراد سمی

  1. خصوصیات فرد سمی را قبل از اینکه خیلی به او نزدیک شوید بشناسید.

همه ی ما روزهای بد داریم. اما در مورد افراد سمی، آن ها همیشه مانند یک ابر بارانی هستند. و می خواهند همه مانند ان ها گریان و بدبخت باشند. اگر هیچگاه حس دیگری به جز عصبانیت، ناراحتی یا حسادت در این فرد ندیده اید بهتر است کلا دور این شخصیت را خط بکشید. مراقب خصوصیات سمی زیر در اطرافیان باشید:

  • عصبی و متلاطم
  • در همه جا انتقاد می کند.
  • مرتبا غر می زند و شکایت می کند.
  • در اغلب موارد پرخاشگر و تندرو است.
  • دیدگاهی منفی یا بدبینانه به جهان دارد.
  • انسانی وابسته بوده و مرتبا به شما می چسبد.
  1. چگونه از افراد سمی دور بمانیم ؟ به حستان اعتماد کنید.
چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت اول)

اگر کسی شما را ناراحت می کند کمی از او فاصله بگیرید. وقتی در فروشگاه برای خرید یک بسته گیلاس صحبت می کنید فورا متوجه می شوید فروشنده چه خلقیاتی دارد. شما در برخورد خود نه تنها حالت روحی او را می بینید بلکه کاملا حس خواهید کرد. می توانید این کار را در مورد دوستان و همکاران خود نیز انجام دهید. حتی اگر نشانه هایی که در بالا اورده شده اند را نمی بینید اما بازهم می توانید چیزهای بد را تشخیص داده و می دانید باید از برخی افراد دور بمانید. به خودتان اعتماد کنید، افراد شاد زیادی هستند که لازم نیست عصبانیت و ناراحتی آن ها را تحمل کنید.

      3. چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟‌مراقب زبان بدن و تن صدا باشید.

بیشتر از چیزی که افراد می گویند به صدایی که آن ها می سازند گوش دهید. می توانید این صدا را تنها با نگاه کردن به کارهایشان بشنوید. چگونه افراد دیگر را به شما معرفی می کنند؟ وقتی در حال حرف زدن هستند به نظر می رسد به چه چیزی فکر می کنند؟

  • زبان بدن بد مانند یک نوجوان خجالتی به نظر می رسد، شانه های افتاده، عدم برقراری ارتباط چشمی، حالت خصومت آمیز و…
  • زبان خوب بدن اینطور است: بدنی صاف و محکم، یک لبخند، شانه ها به سمت عقب و… 
  1. چشم و گوش خود را مقابل رفتارهای تند باز کنید.
چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت اول)

عصبانیت، فریاد زدن و انتقاد منفی همه نشانه های مهمی از شخصیت سمی هستند. افراد خشمگین گاهی نیاز به کمک زیادی دارند اما این وظیفه ی شما نیست که کیسه بوکس آن ها باشید. مسلما شما وظیفه ندارید ان ها را درست کنید. ماندن کنار این چنین فردی تنها باعث می شود شما عصبانی تر شوید. بنابراین عقب رفته و فرد دیگری را برای صحبت کردن پیدا کنید: مسلما از این گفتگو لذت بیشتری خواهید برد.

  • کسانی که روی احساسات خود کنترل دارند اغلب فکر نمی کنند نیازی به فریاد زدن باشد بنابراین به دنبال بالا بردن صدای خود نیستند.
  • مراقب عصبانیت ساکت و خاموش نیز باشید. برخی افراد زیاد حرف نمی زنند اما به جای آن از زبان بدن منفی استفاده می کنند. این افراد در زمان های عجیبی ناراحت می شوند، وقتی که اصلا به نظر نمی رسد اتفاقی افتاده باشد.
  • اگر لازم است با افراد پرخاشگر کار کنید باید ان ها را از خودتان دور کنید. برخوردی حرفه ای، مودبانه و سریع با آن ها داشته باشید. شاید برای این رفتار از شما متنفر شوند اما هرکس درس خود را کمی زودتر یا دیرتر یاد می گیرد.
  1. چگونه از افراد سمی دور بمانیم‌؟ از افراد بدبین دور باشید.

ایا کسی را می شناسید که در همه چیز نکته ای منفی پیدا کند؟ این افراد همیشه در مورد همه چیز شکایت دارند و هیچوقت چیز مثبتی در ان نمی بینند. آن ها ادعا دارند از همه چیز متنفر هستند. فکر کردن در مورد این نکات منفی شما را خسته می کند، به همین دلیل ان ها تلاش دارند کسی را با خود همراه سازند.

  • کسانی که دیگاهی منفی نسبت به جهان دارند اغلب ادعا می کنند در بدبختی از همه پیشتر بوده و می خواهند افراد دیگر را نیز با خود همراه کرده و ناراحت سازند، این بدترین حالت است.
  • مراقب افرادی باشید که مرتبا در مورد شکست ها و ناراحتی های خود حرف می زنند. هرکسی که از شکست دیگران انتقاد می کند یا زیاد بدبین به نظر می رسد شاید شخصیتی سمی دارد که باید از او دور بمانید.
  1. از کسانی که به دنبال جلب توجه هستند دور بمانید.

این افراد خودشان نمی توانند حس ارزشمند بودن داشته و اغلب برای دریافت این حس به افراد دیگر می چسبند. شاید این رفتار همیشه سمی نباشد اما این حقیقت وقتی که ان ها توجه دلخواه خود را دریافت نکنند زننده خواهد شد. اگر شما به آن ها توجه نداشته باشید راهی پیدا می کنند تا ان را به دست آورند. و هیچکس نیازی به این نوع نمایش ها در زندگی خود ندارد.

از زنان و مردانی که غیبت می کنند دور بمانید. به جای حمایت از افراد دیگر ان ها با شایعه سازی و غیبت به دیگران حسادت می کنند.  شایعه یا غیبت گاه می تواند هیجان انگیز بوده و باعث شود شما مسیر این فرد را ادامه داده و با او هم صحبت شوید. اگر تابه حال درگیر غیبت یا شایعه شده اید بدانید تنها شما نیستید. اما باید مراقب باشد وقتی از این افراد دور شوید بلافاصله پشت سر شما حرف می زنند.

  • کسانی که اهل غیبت هستند مرتبا خودشان را با دیگران مقایسه می کنند و این راه باعث احساس ناامیدی و شکست آن ها خواهد شد. نیازی نیست نگران همسایه هایتان باشید تنها مراقب کارهای خودتان باشید کافی است.

چگونه از افراد سمی دور بمانیم و مقابله با آنها

چگونه از افراد سمی دور بمانیم؟ (قسمت اول)
  1. صادقانه از خودتان بپرسید آیا هیچ یک از دوستان شما سمی هستند؛ آیا کسانی که در زندگی شما هستند برای شما فایده داشته یا تنها با بدبینی خود شما را ازار می دهند؟ آیا کسانی هستند که به شما حس بدی بدهند یا وقتی ترکتان می کنند احساسی عالی دارید؟ کنار گذاشتن دوستان سخت است اما اجازه ندهید بدترین افراد در زندگی شما دوستانتان به حساب بیایند. 
  2. سعی نکنید فرد سمی را کنترل کنید، تنها خودتان الوده خواهید شد؛ شخصیت های سمی فقط زمانی سمی به حساب می آیند که روی بدبینی شما اثر بگذارند. شما می توانید با افراد عصبانی دوست باشید. می توانید با افراد بدبین دوست باشید. دیگران را همانطور که هستند بپذیرید ولی نگذارید روی شما اثر بگذارند.
  • همه ی افراد دوست شما نیستند. این رسم جهان است. برخی افراد برای دوستی مناسب نخواهند بود.
  • احساسات منفی محدودیت زمانی دارند. اما اگر فردی شما را همیشه عصبانی و بدبین نگه می دارد تنها او را کنار گذاشته و به سمت جلو حرکت کنید.
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا