چگونه می توان پذیرش رادیکال را تمرین کرد؟

پذیرش واقعیت می تواند سخت باشد. مسائل شما حول آسیب های گذشته، مبارزات فعلی یا ترس از آینده باشد، پذیرش واقعیت خیلی دشوار به نظر می رسد. برای کسانی که در این شرایط با پذیرش دست و پنجه نرم می کنند، یادگیری پذیرش بنیادی ممکن است مهم باشد. پذیرش افراطی پذیرفتن چیزها دقیقاً همانطور که می آیند است. بسیاری بر این باورند که این روش زندگی برای خوشبختی کلی و کاهش استرس مفید است زیرا وقت خود را برای آرزوی آنچه ممکن است باشد هدر نمی دهید یا ناامیدانه سعی در تغییر چیزهایی ندارید که قابل تغییر نیستند. یادگیری تمرین قبولی بخشی از رفتار درمانی دیالکتیک (DBT) است و غالباً به عنوان یکی از مهارتهای تغییر دهنده زندگی در مورد کسی یاد می شود. 

“تمرین پذیرش رادیکال” چیست؟

“پذیرش رادیکال” به معنای انتخاب پذیرش حال و گذشته دقیقاً همانطور که می آید، مهم نیست که دشوار یا ناعادلانه باشد. اصطلاح “غیرقابل قبول” در ایدئولوژی پذیرش رادیکال جایی ندارد. با این حال، پذیرش رادیکال به این معنی نیست که شما باید اتفاقات گذشته خود را تأیید کنید. درعوض، این کار بر پذیرفتن ریشه ای گذشته شما نسبت به آنچه هست و تمرکز بر آن است که می تواند تغییر کند. هنگامی که شرایط را پذیرفتید، ممکن است دریابید که دانستن گذشته دائمی است اما تمام شده قدرت وجود دارد.

چه چیزهایی را باید کاملاً بپذیرید؟

چگونه می توان پذیرش رادیکال را تمرین کرد؟

امتناع از پذیرش واقعیت مکانیزم مقابله ای است که به طور معمول از انکار ناشی می شود. انکار موقت (درست بعد از یک حادثه) یک قسمت عادی از غم و اندوه و پذیرش است. هنوز هم، اگر هرگز انکار را قبولی نکنید، ممکن است درد زیادی به خودتان تحمیل کنید. در اینجا برخی از زمینه هایی وجود دارد که می توانید در آنها پذیرش رادیکال را تمرین کنید:

گذشته

“تمرین پذیرش” به معنای درک این است که همه آنچه اتفاق افتاده از کنترل شما خارج شده است. لحظه ای از گذشته شما هر چقدر هم بزرگ باشد، نمی تواند تغییر کند. پذیرش، پذیرش خوب و بد است. پذیرش افراطی به شما کمک می کند چیزهایی را که برای شما اتفاق افتاده است بدون نیاز به بخشش، فراموش کردن یا موافقت با آنها قبول کنید.

حال

زمان حال یک منطقه جالب از پذیرش بنیادی است زیرا مهم است که چیزها را همانطور که هست بپذیریم، خواه این واقعیت ناعادلانه اتفاقی باشد که ممکن است زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد یا عدم وجود شیر ناشی از ناراحتی جزئی فروشگاه. وقتی به عمل امتناع از پذیرش واقعیت فکر می کنید، ممکن است فکر کنید که این به گذشته و آینده مربوط می شود، اما این ذهنیت می تواند بیشترین مانع را در زمان حال ایجاد کند. مواردی در زندگی همه وجود دارد که قابل تغییر نیستند و یا فقط با ضرر بزرگی برای خود قابل تغییر هستند.

امتناع از پذیرش عدم تغییر این موارد ممکن است به سلامت روحی و جسمی شما آسیب برساند. اگرچه اشکالی ندارد که سعی کنید چیزهایی را که می توانید تغییر دهید – مانند ورزش برای کاهش وزن یا نوشیدن آب بیشتر خود را هیدراته نگه دارید – اما می تواند سلامت روانی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد تا بتوانید مواردی را در زندگی خود بپذیرید که برای کاهش ضربه و اگر نمی توان آنها را تغییر داد ناامید شد.

آینده

پذیرش عبارت است از پذیرفتن مواردی که از قبل بر زندگی شما تأثیر می گذارد، اما همچنین پذیرش مواردی است که به طور حتم بر زندگی شما تأثیر می گذارد. بنابراین، برای تمرین پذیرش بنیادی در مورد آینده، باید واقعیت و محدودیت های آن را بشناسید و بپذیرید. محدودیت ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و در صورت بررسی واقعی می توان آن را مشاهده کرد. کنار آمدن با واقعیت آینده خود و پذیرفتن محدودیت های شما می تواند به شما انگیزه دهد تا در همه زمینه های ممکن سرآمد شوید.

چگونه می توان پذیرش رادیکال را یاد گرفت؟

پذیرش رادیکال به عنوان بخشی از رفتار درمانی دیالکتیک (DBT) آموزش داده می شود. یافتن یک درمانگر متخصص در این زمینه درمانی راهی عالی برای یادگیری پذیرش رادیکال و چگونگی کمک به شما در زندگی است. اگر ترجیح می دهید در مورد پذیرش رادیکال در خانه خود اطلاعات کسب کنید، می توانید به صورت آنلاین گفتگو درمانگر پیدا کنید. مرکزمشاوره همکده انتخاب بزرگی از درمانگران را ارائه می دهد که می توانند در مورد پذیرش رادیکال به شما آموزش دهند. پذیرفتن ریشه ای گذشته، حال و آینده، مهارتی آموخته شده است که با صبر، گشاده رویی برای یادگیری و کمک یک مشاور با استعداد و تحصیل کرده، به دست می آید.

سایر استراتژی های DBT

چگونه می توان پذیرش رادیکال را تمرین کرد؟

به یاد داشته باشید که پذیرش رادیکال تنها بخشی از رفتار درمانی دیالکتیک است. اگرچه یادگیری تمرین پذیرش گام بزرگی در این درمان است، اما چند روش شامل عشق به خود است که می تواند برای بهبودی نیز مهم باشد. برخی دیگر از استراتژی های DBT که به کسانی که می پذیرند پذیرش رادیکال است کمک می کنند، “دست های مایل” و “نیمه لبخند” هستند. دستان اراده به شما یاد می دهند که در حالت نشسته شل شوید تا تمام عضلات در آغوش شما راحت باشد. سپس کف دست خود را بالا برده و روی بدن خود تمرکز کنید.

با نیمه لبخند، عضلات صورت را کاملاً شل می کنید، سپس گوشه های لب را کمی بالا می آورید. مانند حرکت دست تمایل، می توانید مناطق استرس و تنش جمع شده را مشخص کنید. یادگیری خواندن بدن و سطح استرس به این ترتیب، بخشی اساسی در یادگیری مراقبت از خود و قدردانی است که اساس پذیرش رادیکال و عشق به خود است. یافتن یک درمانگر که بتواند به شما در یادگیری این استراتژی های DBT کمک کند، گام مهمی در یادگیری پذیرش بنیادی و غلبه بر درد گذشته شما همراه با محدودیت ها و دشواری های حال و آینده شماست.

تحقیق در مورد پذیرش رادیکال

یک تحقیق در مورد پذیرش رادیکال نشان داد که در مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به PTSD، بهبودها به دنبال اجرای پذیرش رادیکال در طول درمان در بیماران انجام شده است. در حقیقت، هرچه بیماران در مهارت پذیرش رادیکال پیشرفت می کردند، احساسات پیچیده ای که این افراد احساس شرم، گناه، انزجار، پریشانی و ترس داشتند، در ارتباط مستقیم کاهش می یابد. به نظر می رسد که پذیرفتن آنچه برای آنها اتفاق افتاده و یادگیری اینکه آنها می توانند بدون لزوماً بخشش بپذیرند، بسیار درمانی بود.

تحقیقات دیگر در مورد راه پذیرش بنیادی و چگونگی یادگیری این روش به سایر جنبه های زندگی کمک کرد. این تحقیق نشان داد که کسانی که پذیرش بنیادی دارند، می توانند به راحتی سایر استراتژی های مفهومی مانند “اعتبار سنجی، شیوه ارتباط متقابل و مداخله محیطی” را درک کنند، که در تعادل با استراتژی های تغییر مسئله، سبک ارتباط بی احترامی و مشاوره استفاده می شود ” بیشتر تحقیقات در مورد پذیرش رادیکال، فارغ از اینکه از چه زاویه ای استفاده می کنند، تمایل دارند که با نتایج چشمگیر در مورد تأثیرات مثبت این عمل بر روی بیماران مطالعه، بازگردند.

مبانی تمرین پذیرش رادیکال

تمرین پذیرش مهارتی است که با گذشت زمان همراه است و باید به آرامی اجرا شود. با این حال، این بدان معنا نیست که ایده پذیرش بنیادی پیچیده است. در اینجا برخی از مهارت ها و مراحل اساسی وجود دارد که به پذیرش زندگی کمک می کند.

قبول آنچه چیست

پذیرفتن موارد به همان صورت که قبلاً هستند و انتخاب آگاهانه عدم مبارزه با واقعیت شرایط، اولین قدم یادگیری پذیرش بنیادی است. تمرین پذیرش به معنای خوب بودن با همه چیزهای زندگی شما نیست اما درک اینکه انکار واقعیت این موارد تغییری در آن ایجاد نمی کند.

شناسایی موارد خارج از کنترل شما

چگونه می توان پذیرش رادیکال را تمرین کرد؟

توقف کنید و به آنچه در زندگی شما اتفاق می افتد فکر کنید. آیا واقعاً می توانید در مواردی که دوست ندارید تغییری ایجاد کنید؟ اگر نمی توانید، ممکن است به این نتیجه برسید که دیگر هیچ دلیل منطقی برای فرسودگی انرژی و احساسات خود نسبت به آن وضعیت وجود ندارد. در عوض، انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که می توانید تغییر دهید و ایجاد روابط با کسانی که دوستشان دارید.

قدردانی از احساس ترس

درک زیست شناسی ترس برای شناختن اینکه ترس به نفع ماست مهم است. هنگامی که از ترس آگاه می شوید و کنجکاو می شوید، ممکن است بتوانید به طور خاص ترس را تشخیص دهید و راهی برای جلوگیری از آن پیدا کنید. آیا هنگام ایستادن در طبقه آخر یک ساختمان بلند احساس ترس می کنید؟ تجزیه و تحلیل ترس ممکن است به شما کمک کند تا متوجه شوید که منبع ترس شما ایده سقوط است. سپس می توانید وضعیت را ارزیابی کنید – شما ایمن هستید، پنجره هایی در آن وجود دارد، منطقه آرام و تحت کنترل است – و ممکن است دریابید که ترس از بین می رود.

دوست داشتن خودت

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای خود انجام دهید، عشق و عطوفت است. اغلب گفته می شود که “هیچ کس از شما سختگیر تر از شما نیست”. مردم واقعاً می توانند نسبت به خود سخت بگیرند، اما واقعیت این است که ما باید نسبت به خود مهربان باشیم. ما تا آخر عمر با خود خواهیم بود، بنابراین باید مانند یک عزیز یا دوست صمیمی با خود رفتار کنیم. خودتان را به خاطر اشتباهات ببخشید و انتخاب کنید که از آنها درس بگیرید. به خودتان فرصت دهید تا عزاداری و دلسوزی داشته باشید تا به سمت پذیرش حرکت کنید. اگر عشق و عطوفت را نسبت به خود پیدا کردید، پس می توانید با آگاهی از این که همیشه دوست داشته می شوید، آرام باشید.

منابع
.regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا