قرار ملاقات موفق در کرونا

در ارتباط با قرار ملاقات موفق در کرونا باید بگوییم که  متاسفانه جهان ما نزدیک به دو سال است درگیر بیماری کرونا شده است. همان طور که می دانید به علت رعایت پروتکول های بهداشتی همه مردم مجبورند بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانند. همین عوامل باعث شده تا روابط افراد با هم سرد تر از قبل شود. برای مثال اگر شما قبلاً می توانستید به راحتی با یکدیگر قرار بگذارید یا با همسر خود به راحتی بیرون بید الان این اتفاق دیگر به راحتی قبل رخ نخواهد داد. مشاوران روابط می گویند که حتی اگر کرونا از بین هم برود و ما امیدواریم که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد به علت فشار روحی روانی که بر زوجین و افراد گذاشته دیگر خیلی سخت خواهد بود که همه چیز به دوران قبل از این بیماری بازگردد. 

بیماری همه گیری و روابط

در حالی که متاسفانه بیماری همه گیری روابط ما را چه در زمینه های خانوادگی و چه در زمینه دوست یابی با مشکل مواجه کرده است. روش هایی وجود دارد که می توان به کمک آن این مشکل را حل کرد. پس شما نباید تسلیم شوید چرا که هنوز می توانید عشق خود را پیدا کنید یا هنوز می توانید با دوستان خود وقت بگذرانید منتها باید یک سری نکات و قوانین را رعایت کنید.

چگونه فرآیند دوستیابی در طول دوره کرونا تغییر کرده است؟

قرار ملاقات موفق در کرونا

قرار ملاقات برای هر فردی چه از طریق دنیای مجازی چه از طریق دنیای واقعی همیشه کاری دشوار و سخت بوده است. این فرآیند ممکن است در پی همه گیری سخت تر هم شده باشد. این یعنی که ممکن است ملاقات با فردی هفته ها یا ماه ها طول بکشد که طبیعتاً چیز منطقی است. در واقع تمامی این ها باعث می شود شما با دوست یا عشق خود نتوانید به درستی ملاقات کنید.

افراد مجرد با دقت بیشتری قرار های خود را می گذارند.

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم به علت شرایط و پرتکل های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت جهانی ایجاد شده است روابط دچار مشکل شده است. یک گروه به نام match  که در سال های قبل اپلیکیشن های مختلف دوست یابی را مانند tinder, hinge,… را ایجاد کرده است تحقیقاتی انجام داده است. این مسابقه اخیرا به طور دقیق تر بررسی شده است و این نتیجه را به همراه داشته است که روابط به شدت ممکن است تاثیر هر فرایند غیر طبیعی قرار بگیرد که در ادامه مقاله به بررسی قرار ملاقات موفق در کرونا خواهیم پرداخت.

نتیجه تحقیقات

داده ها نشان داد که افراد و به خصوص مجرد ها ممکن است در نحوه قرار گذاشتن کند شده باشند اما بر خلاف دوران قبل از همه گیری در تلاش هستند که تعداد افراد زیادی را پیدا کنند که به آن ها ارتباطی برقرار کنند.

نظر دکتر هلن شیفر در ارتباط با این تحقیق

دکتر هلن شیفر انسان شناس و روان شناس و مشاور ارشد علمی گروه match می گوید: افراد در دوران ویروس کرونا بیشتر به جای این که دنبال قرار ملاقات های واقعی باشند مجبور شده اند که تاریخ ها در روابط خود را معنی دار کنند. این یعنی به گونه ای آن ها می خواهند که تمامی اتفاقات که در حالت عادی در بیرون از فضای مجازی به وجود می‌آید در فضای آنلاین به وجود بیاورند.

جنبه مثبت دوست یابی کنونی  

این رویکرد جدید در زمینه دوستیابی که در متن قبل برای شما گفتیم شاید مقداری سخت باشد اما نکات مثبتی هم دارد. اگر چه به نظر می رسد ویروس کرونا ما را از لحاظ ایجاد ارتباط مانند قبل دچار مشکل کرده باشد اما مهم است که بتوانیم دیدگاه مثبتی به تمام این موارد داشته باشیم. چون ما دیگر یک روش جدید برای تعامل با دوستان یا عشق خودمان داریم.

نظر الکساندرا استاکول درباره روابط و قرار ملاقات موفق در کرونا

الکساندرا استاکول پزشک متخصص روابط و روان‌شناسان رابطه می گوید که قبل از کویید، بیشتر دوستیابی ها به صورت تعامللت سطحی و ظاهر گرا بوده است. کنار گذاشتن ارتباط های معنا دار و پرورش صمیمیت عاطفی معنا دار بود. فعالیت های که در این زمینه انجام می شد همش به این خاطر بود که افراد بتوانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. اما اکنون ما باید این را بدانیم که به هر روشی در فضای مجازی زوج خود را به طور دقیق بشناسیم.

نظر تینا بی تنیسا در ارتباط با روابط در دوران کرونا

قرار ملاقات موفق در کرونا

ابتدا به بررسی یک نکته خواهیم پرداخت.

رابطه جنسی در دوران کرونا

شما باید این نکته را بدانید که همان طور که روابط در دوران کرونا دچار مشکل شده است از آن سمت هم روابط جنسی در دوران کرونا مشکلاتی داشته است. به گونه ای که گروه match  گفته است که حدود ٧١ درصد افراد در دوران کرونا مجرد هستند و نتوانسته اندد رابطه ای برقرار کنند یا رابطه جنسی داشته باشند.

نظر تینا بی تنیسا در ارتباط با روابط در دوران کرونا

ایسنا که به عنوان یک نویسنده معروف و روان شناس رابطه در جهان در حال فعالیت است تحقیقات بسیار زیادی را در زمینه روابط در دوران گویید ١٩ انجام داده است. او نیز گفته است که رابطه در دوران کویید ١٩ به شدت سخت است.

ادامه صحبت های تینا بی تنیسا

ایسنا می گوید: به نظر من، هر چیزی که مانع از رابطه جنسی زوجین سود بسیار خوب است. علت این است که وقتی این اتفاق برای زوجین می افتند آن ها فرصت بیشتری را برای ایجاد زیر ساخت های محکم در روابط خود دارند. این عامل هیجانات را کنترل می کند و باعث می شود که دو فرد بتوانند به طور منطقی به رابطه خود نگاه کنند. در واقع آن ها یک سری مسیر های جدید در رابطه خود پیدا خواهند کرد.

نظر تسینا در مورد قرار گذاشتن زوجین

همان طور که گفتیم طبیعتاً در دوران کرونا قرار گذاشتن زوجین دچار مشکل می شود. تسینا در واقع می گوید که شما به علت این که فرصت زیادی برای سر قرار رفتن ندارید باید اولویت های را برای خود و زوج خود ایجاد کنید. مجرد ها خصوصا باید این را بدانند که اولویت در روابط آن هم در دوران کرونا باید اول شناخت یکدیگر باشد تا ایجاد رابطه جنسی که بدون شناخت باشد.

پرورش کنجکاوی در روابط

بیماری همه گیری بسیار کار را برای همه افراد سخت کرده است. کنجکاوی یکی از گزینه هایی است که در افراد در دوره کرونا بیشتر شده است. البته هر شخصی کنجکاوی را یک چیز تعریف می کند. برای مثال ما در این دوران از طریق پیامک ها و تماس های آنلاین با یکدیگر باید ارتباط برقرار کنیم. اما باز هم خیلی افراد هستند که در همین فضای مجازی کنجکاوی های زیادی پیدا می کنند.

از چه روش‌هایی می توانیم برای سرگرم شدن در دوران کرونا استفاده کنیم؟

در دوران کرونا شما می توانید به جای این که تسلیم کنجکاوی بیش از حد خود شوید کارهای دیگری انجام دهید. همه ما می دانیم که کنجکاوی بیش از حد ممکن است در جایی برای ما ضرر آور باشد. برای همین متخصصان روابط می گویند که به هر طریقی سماریعی کنید در دوران کرونا خود را سرگرم کنید یا شغل های آنلاین برای خود انتخاب کنید.

اضطراب قرار ملاقات ها به خاطر کرونا

این یک چیز طبیعی است که ما حتی اگر بخواهیم با رعایت تمامی پروتوکل های بهداشتی به سر قرار ملاقات برویم باز هم استرس داریم. استرس یک چی. طبیعی است اما اگر شما آن را نتوانید کنترل کنید حتی ممکن است در این دوران زودتر از افراد دیگر دچار کرونا شوید. شما باید مدیریت داشته باشید و نه جوری باشید که خود را در خانه حبس کنید و نه هم بسیار خود را آزاد بگذارید. برای مثال سعی کنید وقتی در کنار عشق خود هستید و قرار ملاقات گذاشته آید دیگر کرونا را فراموش کنید.

چگونه می توانید شریک رمانتیک بالقوه خود را بشناسید؟

قرار ملاقات موفق در کرونا

استوکول می گوید که افراد در زمینه روابط باید سعی کنند. بیشتر تمرکز خودشان را بر روی گوش دادن و تمرکز کردن بر روی صحبت های یکدیگر قرار دهند.  شما باید سعی کنید اشتراک پذیری ها را بین خودتان پیدا کنید. کنجکاوی تا حدودی می تواند به شما کمک کند اما باید بدانید که چگونه سوالات کنجکاوانه خود را از زوج خودتان بپرسید. برای مثال:

  • اگه می خواستی با یک فرد مشهور شام بخوری اولویت تو با چه شخصی بود و چرا؟
  • افتخار آمیز ترین موفقیت تو تو زندگی چی بوده؟
  • بزرگ ترین آرزوت تو زندگی چیه؟

جواب به سوالات از نظر استوکول

استوکول می گوید حال که سوال ها را پرسیده اید بر اساس جوابی که می شنوید می توانی عشق خود را بیشتر بشناسید. این یک خاصیت دیگر هم دارد و این است که شما وقتی سوالات درستی از زوج خود بپرسید او ترغیب می شود که بیشتر با شما حرف بزن و در واقع ارتباط بهتری شکل خواهد گرفت. این جا است که او هم از شما سوال می پرسد چرا که دیگر از دید او جذاب هستید و  دل او را به دست آورید. پس سعی کنید همه چیز را در روابط خود کنترل کنید.

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا