چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم؟

چه یک مصاحبه‌ی کاری برای استخدام باشد یا اولین قرار ملاقات با دوستان تان، این سوال مطرح می شود که چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم. یک اثرگذاری خوب می ‌تواند در درک فرد از شما تفاوت زیادی ایجاد کند. از آنجایی‌ که شاید دیگران تصور کنند این روش شما زیاد از حد صمیمانه است باید به شرایطی که در آن ملاقات دارید دقت کنید. بدون توجه به اینکه کجا هستید نترسیده و بهترین شروع را داشته باشید. شاید روشی که برای یک فرد مؤثر بوده است برای دیگری نباشد اما چیزهای زیادی هستند که می‌توانند برای بالا بردن احتمال برخورد صمیمانه انجام دهید.

انعکاس از افرادی که بر شما اثر گذاشته‌ اند.

در بسیاری از موارد دنبال کردن کارهای افراد دیگر برای بهبود شما مؤثر خواهد بود. بدون شک افراد زیادی هستند که روی شما اثر گذاشته‌ اند، چه از نظر نبوغ، دلربایی یا قابلیت‌های منحصربه ‌فرد دیگر. فکر کنید چه چیزی این افراد را خواستنی و به‌ یاد ماندنی کرده است. آیا هیچ‌ یک از خصوصیات آن‌ها را در خودتان می‌بینید؟ چه این صفات را داشته باشید یا نه، این مثال‌ها الگوی خوبی برای شروع هستند.

ببینید چه چیزی در چنته دارید.

چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم؟

انسان‌ها متفاوت‌اند و هرکس چیز خاصی برای ارائه دارد. اگر بتوانید مشخص کنید چه چیزی شما را خاص کرده است، می‌توانید آن را به بهترین شکل در رفتار خود برجسته کرده و این خصوصیت در ذهن افراد ماندگار خواهد شد. آیا شوخ، باهوش، اهل مد یا جذاب هستید؟ اینکه بدانید در واقعیت کجا قرار دارید و چگونه می‌ توانید با بهترین خصوصیات خود روی دیگران اثر بگذارید باعث می‌شود به چشم آن‌ها یک فرد به‌ یاد ماندنی بیایید.

  چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم، از دیدگاه دیگران نگاه کنید.

اگر سعی کنید به شرایط از چشمان فرد دیگر نگاه کنید بهتر متوجه می‌شوید چه رفتاری داشته باشید و چگونه تأثیر خوبی از خود برجا بگذارید. خصوصاً اگر فردی که می‌خواهید روی او اثر بگذارید را بشناسید این کار برای شما مؤثرتر خواهد بود. با شناختن فرد، می‌توانید ساده‌تر وارد زنجیره‌ی افکار او شوید.

تصمیم بگیرید چه هدفی دارید، چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم،

روی چه کسی می‌خواهید تأثیر خوبی بگذارید؟ پرسیدن یک دلیل مشخص شاید سؤالی غیرضروری به نظر برسد اما گذاشتن زمان برای فکر کردن روی دلیل این چراها به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید چگونه می‌خواهید در یادها بمانید. اگر می‌خواهید روی کسی اثر بگذارید که برنامه‌ای برای دوستی نزدیک با او در آینده را ندارید، می‌توانید تنها روی کمی فریبندگی ظاهری تکیه کنید. یک ارتباط پایدارتر ( مانند یک شریک عشقی ) ارزش آن را دارد که چهره‌ی اصلی شما را ببیند.

مناسب شرایط لباس بپوشید.

چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم؟

همان‌طور که تصور می‌کنید هیچ ظاهر و لباس خاصی نیست که تأثیر خوبی روی همه داشته باشد. یک لباس خوب و مجلل برای یک مهمانی عصرانه عالی است اما این لباس مسلماً برای کنسرت یا مترو انتخاب مناسبی نخواهد بود. اگر می‌دانید وارد چه محیطی خواهید شد باید حداقل یک ایده‌ی عالی برای لباس خود داشته باشید. سپس با توجه به شرایط، لباس تأثیرگذاری بپوشید.

خوب استراحت کنید.

داشتن خواب کافی یک ضرورت است اما از اینکه افراد بسیار زیادی این زمان برای خواب را فراموش می‌کنند تعجب خواهید کرد. اگر کمتر از 6ساعت می‌خوابید نباید انتظار داشته باشید به بهترین شکل دیده شوید. کمبود خواب باعث زودرنجی و اختلال ذهنی خواهد شد.

چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم؟ |مرکز مشاوره همکده

کمی به خودتان برسید.

همه می‌توانند ظاهر خود را تغییر دهند. برای تأثیر گذاشتن روی دیگران، تغییر دادن ظاهر باعث می‌شود افراد دیگر نگاه دوباره‌ای به شما بیندازند. اگر قصد دارید شانس دوباره‌ای برای اثرگذاری روی یک فرد داشته باشید این راه برای شما عالی است. برای اینکه دیگران به شما نگاه کنند لازم نیست در این کار زیاده‌روی کنید. زنان می‌توانند از تکنیک‌های مختلف آرایشی یا مدل موهای متفاوت استفاده کند. برای مردان تغییر لباس یا امتحان کردن استایل های متفاوت برای ریش و سبیل می‌تواند مؤثر باشد.

مرتباً ورزش کنید.

ورزش متعادل یا سخت با تشویق بدن به آزادسازی اندورفین، که باعث بهبود حالت روحی و کاهش خستگی ذهنی خواهد شد، در بالای لیست تلاش برای زیبایی ظاهری و عملکرد بهتر بدن قرار دارد. همه‌ی این‌ها نقش بزرگی در تأثیرگذاری خوب روی افراد دیگر ایفا می‌کنند. اگر می‌خواهید در یک روز برای زمان بیشتری جذاب و اثرگذار باشید صبح خود را با یک لیوان آب شروع کرده و بعد کمی برای دویدن وقت بگذارید. این کار قدرت شما در باقی روز را افزایش خواهد داد.

وقت‌ شناس باشید.

چه برای کار کسی را ملاقات می‌کنید یا برای تفریح، هیچ‌چیزی بدتر از دیر رسیدن نمی‌تواند ذهنیت آن فرد نسبت به شما را خراب کند. به‌جای این کار، باید سعی کنید هر جا چند دقیقه زودتر برسید. با این کار نه تنها به فرد دیگر اثبات می‌شود که شما وقت‌شناس هستید بلکه خودتان نیز استرس کمتری خواهید داشت. این کار او را مطمئن می‌سازد که شما برای ارتباطات بیشتر فرد مناسبی هستید.

چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم، از زبان بدن استفاده کنید.

استفاده‌ی مثبت و با اعتمادبه‌نفس از زبان بدن می‌تواند به همه‌ی اطرافیان شما نشان دهد که به خودتان و توانایی‌هایتان اطمینان دارید و حتی نیازی به حرف زدن ندارید. استفاده‌ی پر اعتمادبه‌نفس از زبان بدن باعث می‌شود در نهایت شما اطمینان بیشتری به خودتان داشته باشید، حتی اگر در ابتدا این‌طور وانمود می‌کردید. اگر ذاتاً این خصوصیت را ندارید سعی کنید جلوی آینه تمرین داشته باشید. شاید در ابتدا برای شما سخت باشد اما به‌مرور موفق خواهید شد.

ارتباط چشمی ابزاری قوی در زبان بدن است. برقراری ارتباط چشمی نشان‌دهنده‌ی اعتمادبه‌نفس شماست.

دست دادن محکم بسیار مهم است، خصوصاً در ارتباطات کاری.

چگونه تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم، شنونده‌ی خوبی باشید.

دقت به اینکه می‌خواهید تأثیر بزرگی از خود برجا بگذارید، شاید باعث شود ساکت نمانده و نگذارید فرد دیگری کمی جریان صحبت را در دست بگیرد. همه‌ی افراد بیشتر تحت تأثیر کسی قرار می‌گیرند که علاقه‌ی قلبی و مشخصی به آن‌ها و کارشان نشان می‌دهد. مهارت‌های گوش دادن مؤثر را نشان دهید: چیزی که آن فرد به شما می‌گوید را تکرار کنید، از او سؤال بپرسید و تا زمانی که یک وقفه‌ی طبیعی در حرف‌ها ایجاد شود بین صحبت‌های او نپرید.

خوب حرف بزنید.

هنر سخنرانی چیزی نیست که یک شبه یاد بگیرید. اینکه بدانید چگونه خوب و با اعتمادبه‌نفس حرف بزنید می‌تواند خود گاهی تأثیرگذار باشد. اهمیتی ندارد در یک قرار عاشقانه هستید یا ملاقات کاری، طوری حرف بزنید که هیچ کلمه‌ای را با عجله به زبان نیاورید. تن صدای شما باید کمی قوی‌تر از حدی باشد که در حالت عادی به آن عادت دارید. سعی بر کنار گذاشتن این‌گونه عادات باعث می‌شود هرجایی که هستید حواستان از جمعیت پرت شود.

هر جا به نظر عادی بود از نام آن فرد استفاده کنید. انسان‌ها دوست دارند اسم خود را بشنوند و اگر تلاش می‌کنید شما را بعداً به یاد داشته باشند می‌توانید همین کار را برای نام خود نیز انجام دهید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا