چگونه کسی که دوستش دارید را فراموش کنید؟

اهمیتی ندارد چقدر شما یک مرد را دوست دارید، شاید به نقطه‌ای برسید که متوجه شوید اوضاع برای شما درست پیش نمی‌رود. بدون در نظر گرفتن اینکه چه اتفاقی افتاده است کارهایی لازم هستند که باید برای کمک به خودتان انجام دهید تا بتوانید او را فراموش کرده و در حقیقت پس از فراموش کردن رابطه گذشته به سمت جلو حرکت کنید. فراموشی کسی که دوستش داری سخت است.

راهکارهای فراموش کردن کسی که دوستش دارید

 

چگونه کسی که دوستش دارید را فراموش کنید؟

بگذارید فراموش شود

از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید جدا شوید

حتی اگر آگاهانه می‌‌خواهید از او بگذرید این حقیقت که نمی‌توانید هنوز به او پیشنهاد جدایی دهید نشان می‌دهد که ناخودآگاه به او وابسته هستید. از خودتان بپرسید واقعاً چرا نمی‌توانید بگذارید برود. اغلب موضوع خود شخص نیست بلکه چیزی است که همراه با خود دارد: یک رابطه، احساس عشق، امید برای عشق و …

از دست دادن او را بپذیرید

به خودتان بگویید این چیزها می‌گذرد. شاید زمانی رابطه‌ی نزدیکی با او داشته‌اید یا شاید هیچ ‌وقت در روابط قبلی خود به این مرحله نرسیده بودید. به هر حال متوجه می‌شوید امیدهایی که به او داشته‌اید رفته‌اند. باید قبل از گذر از این مرحله با خودتان صادق باشید.

فراموشی کسی که دوستش داری – کمی گریه کنید

چگونه کسی که دوستش دارید را فراموش کنید؟

نباید از گریه کردن خجالت بکشید. اتفاق ناراحت‌ کننده‌ای در زندگی شما افتاده است. شما یک نفر را از دست داده‌اید و در کنار هر جدایی روزهایی همراه با تنهایی و عصبانیت خواهید داشت. به جای اینکه سعی کنید به احساسات خود بی توجه بمانید بگذارید بیرون بیایند.

پایان رابطه می‌تواند شما را به مراحلی از ناراحتی برساند. شما می‌خواهید چیزی که اتفاق افتاده است را انکار کنید اما بعد وارد حس آسیب دیدن و گناه می‌‌شوید. بعد از آن احساس خشونت خواهد آمد و در ادامه شما با خودتان چانه می‌زنید که می‌توانید نبود او را تغییر دهید. آخرین مرحله اغلب همراه با افسردگی و تنهایی است.

خوبی‌ها و بدی‌ها را به خودتان یادآوری کنید

برخی افراد می‌خواهند فقط خوبی‌ها را به یاد بیاورند. برخی هیچ‌ چیز جز بدی‌ها را در ذهن ندارند. هیچ‌ کدام از این انتخاب‌ها ایده آل نیست زیرا ماندن روی یک بخش باعث انحراف ذهن شما خواهد شد. به یاد آوردن هر دو یعنی خوبی‌ها و بدی‌ها باعث می‌شوند افکار و احساسات شما متعادل ‌تر بمانند.

بازی مقصر دانستن را تمام کنید

او را مقصر تمام مشکلات ندانید و خودتان را نیز برای اشتباهات سرزنش نکنید. شاید هردو شما حس گناه داشته باشید و بیشتر اتفاقاتی بدی که افتادند خارج از کنترل شما و او بوده‌اند. حتی اگر او را مجبور به عذرخواهی برای کارهایی کنید که به شما آسیب رسانده‌ است، هنوز درد شما باقی می‌ماند بنابراین دلیلی برای پافشاری روی این موضوع وجود ندارد.

فراموشی کسی که دوستش داری – او را کامل پاک کنید

چگونه کسی که دوستش دارید را فراموش کنید؟

یکی از ساده‌ترین اما دشوارترین بخش‌های فراموش کردن یک نفر این است که تمام موارد مربوط به او را از بین ببرید. شماره‌ی تلفنش را از گوشی خود پاک کنید. از طریق فضای مجازی با او صحبت نکنید. تمامی وسایل او، حتی هدایایی که برای شما خریده است را از خانه‌ی خود بیرون بریزید.

خودتان را پرورش دهید

عشق درونی خود را پیدا کنید

شما مایل به عشق او بودید و در نتیجه تمرکزتان کاملاً به دنبال منبعی بیرونی برای عشق بوده است. روحیه‌ی دوست داشتن را درون خود ایجاد کرده و آن را به خودتان بدهید. به بیان ساده‌‌تر یاد بگیرید دوباره خودتان را دوست داشته باشید.

چگونه کسی که دوستش دارید را فراموش کنید؟ | مرکز مشاوره همکده

بپذیرید بعضی چیزها در کنترل شما نیستند

شاید شما اشتباهاتی مقابل او داشته‌اید اما بیشتر اوقات بسیاری از دلایل به پایان رسیدن این رابطه خارج از کنترل شما بوده‌اند. این شامل هر دو احساسات و تأثیرات خارجی آن می‌شود.

پشیمانی خود را ابراز کنید

پشیمانی تنها زمانی که با این چنین شرایطی مواجه می‌شوید عادی است. به جای نادیده گرفتن این حس، به پشیمانی خود آگاه بوده و با به اشتراک گذاشتن آن با یک نفر دیگر احساسات خود را آزاد کنید، مانند صحبت با یک دوست نزدیک.

خودتان را ببخشید

حتی اگر فهمیده‌اید برخی اوقات کنترل خود را از دست داده و پشیمانی خود را ابراز کرده‌‌اید بازهم شاید در وجود خود برای نتیجه‌ای که به آن رسیده‌اید احساس گناه کنید. اگر این مشکل را دارید باید به خودتان زمان دهید و خود را برای هر نقشی که در به هم ریختن اوضاع داشته‌اید ببخشید.

فراموشی کسی که دوستش داری – همان کسی که قبلاً بودید بشوید

وقتی تمرکز شما روی یک رابطه یا شخص دیگری است کارهایی که خودتان شخصاً لذت می‌بردید را دیگر انجام نمی‌دهید. حالا که می‌خواهید تمرکز خود را از آن مرد بردارید، به علایق و سرگرمی‌هایی برگردید که قبل از آمدن او به زندگی‌ تان مشغول آن‌ها بوده‌اید.

با یک نفر دیگر صحبت کنید

یک دوست یا خویشاوند قابل‌ اعتماد پیدا کنید تا در طی این دوران با او صحبت داشته باشید. وقتی شما شانه‌ای برای گریه کردن داشته باشید گذر از این شرایط ساده‌‌تر خواهد بود و وقتی آن دوست یا عضو خانواده مرتباً علاقه‌‌ای که دیگران به شما دارند را یادآور می‌شود راحت‌تر می‌توانید خودتان را دوست داشته باشید.

وضعیت سلامت کلی خود را تازه کنید

در حال حاضر شما روی خودتان مانند موجودی تمرکز کرده‌‌اید که تنها عاطفه دارد.اما باید از وضعیت فیزیکی، ذهنی و روانی خود نیز مراقبت کنید. توجه به هر جنبه از سلامت کمک می‌کند متعادل‌‌تر باشید و رسیدن به سلامت عاطفی را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.

به جلوتر نگاه کنید

بدانید زمانی هدر نرفته است

چه شما یک سال با این فرد بوده‌اید یا بیست سال، این زمان هدر نرفته است. شما به‌ عنوان یک انسان درس گرفته و رشد کرده‌اید. زندگی شما شاید الان جایی نباشد که می‌خواستید و تمرکز شما روی او یک اشتباه بوده است اما به این معنا نیست که تجربیاتی که کسب کرده‌اید بی‌‌ارزش هستند.

انعکاس تجربیات

روی هردو جنبه‌های مثبت و منفی فکر کرده و سعی کنید درس‌هایی که گرفته‌اید را در زندگی حالا و آینده‌ی خود پیاده سازید. شاید بخواهید تمام گذشته را پشت سر گذاشته و فراموش کنید اما یادگیری از اشتباهات قبلی و موفقیت‌ها، شما را فردی قوی‌تر خواهد کرد.

فراموشی کسی که دوستش داری – اولویت‌های خود را بشناسید

از خودتان بپرسید واقعاً از زندگی چه می‌خواهید و چه چیزهایی برای شما مهم هستند. با درک اینکه تمرکز شما باید روی چه چیزی باشد راحت‌ر می‌توانید تمرکزتان از روی مردی که از دست داده‌اید را بردارید.

امید برای آینده

بعد از جدایی از کسی که خیلی به او علاقه‌‌مند بودید به سادگی فکر می‌کنید هیچ ‌وقت دوباره عاشق نخواهید شد. اگر زیاد این حرف را به خودتان بگویید برای شما تبدیل به یک پیشگویی از جانب خودتان خواهد شد. به جای آن به خودتان بگویید در آینده شانس‌های دیگری برای علاقه‌‌مند شدن دارید، حتی اگر نمی‌خواهید این قضیه را فعلاً برای خود اولویت دهید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا