سلامت رابطه ی جنسی بعد از ازدواج | چگونه بعد از ازدواج رابطه ی جنسی خود را سالم نگه داریم

رابطه ی جنسی نباید در یک ازدواج طولانی مدت کسل کننده شود. با گذشت سال ها از زندگی مشترک، رابطه ی جنسی شما باید بهتر شود. شما یکدیگر را به مرور بهتر از حالا می شناسید. می دانید چه چیزی باعث می شود هریک حس خوبی داشته باشید و از علاقه مندی ها، چیزهایی که دوست ندارید، عادات یکدیگر و… باخبرید. سلامت رابطه ی جنسی بعد از ازدواج مهم است.

اما ما می دانیم زندگی نیز جریان خود را ادامه می دهد. کارهای خانه، بچه ها، مسائل مالی و… می توانند روی رابطه ی عشقی شما اثر بگذارند. این روال های روزانه می توانند با علایق هردو شما تناقضاتی داشته و شما به سختی می توانید زمانی برای زندگی جنسی خود کنار بگذارید. شما دوست ندارید رابطه ی جنسی را در آخر لیست قرار دهید. برخی از شما شاید نیاز به کمی کمک داشته باشید تا متوجه شوید چطور رابطه ی جنسی را در زندگی خود اولویت داده و آن را هیجان انگیز نگه دارید.

چگونه بعد از رابطه جنسی خود را سالم نگه داریم

ازدواج و رابطه ی جنسی خود را قوی و سالم نگه دارید.

  • مکالمات کلید یک رابطه ی جنسی سالم و فعال در روابط ازدواج هستند، بنابراین بیشتر با هم حرف بزنید. در مورد چیزهای خاصی با هم چت کنید که برای شما شاد باشند اما به یاد داشته باشید بیشتر وارد تلاش برای ایجاد صمیمیت بیشتر شوید. سعی کنید در مورد افکار و احساسات داخلی خود حرف بزنید. این کار را هر از گاهی انجام دهید.
  • علایق جنسی خود را با هم در میان بگذارید.

راحت و صادقانه خواسته هایتان را بیان کنید. لازم نیست این زمان را صرف انتقاد از همسر خود کنید. تنها به او بگویید در اتاق خواب بیشتر چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی به شما حس خوبی می دهد.

چگونه بعد از رابطه جنسی خود را سالم نگه داریم
  • با یکدیگر در مورد انتظارات و نگرانی هایتان در عشق بازی حرف بزنید؛ انتظارات نادرست یا غیرواقعی می توانند به رابطه ی ازدواج شما آسیب برسانند. اگر انتظارات شما توسط همسرتان برآورده نمی شوند بانزاکت و آرامش آن را بیان کنید.
  • صمیمیت جنسی فرایند ادامه داری از کشف یکدیگر است. صمیمیت درست از طریق صحبت کردن چیزی است که رابطه ی جنسی را عالی می کند.
  • رابطه ی جنسی در روابط طولانی مدت می تواند عمیق تر شده و یک تجربه ی غنی گردد؛ اهمیتی ندارد چند بار با هم رابطه داشته اید شگفتی و عظمت این رابطه هنوز هم برای شما وجود خواهد داشت.
  • وقتی مشغله ی زندگی شما زیاد شده و برنامه هایتان شلوغ شدند برای رابطه ی جنسی با هم برنامه مشخص کنید؛ برخی افراد این کار را زیاد جالب نمی دانند اما این بستگی دارد که شما چطور به قضیه نگاه می کنید؛ می توانید آن را برای خود مانند رابطه های ناگهانی جذاب کنید. گذاشتن روزی مشخص برای رابطه ی جنسی می تواند باعث پیش بینی هایی برای آن شود.

در اولویت گذاشتن رابطه ی جنسی یعنی نیاز است برای آن برنامه ریزی کنید.

  • سعی کنید از قبل وضعیت روحی خود را اماده کنید. اگر می خواهید در شب رابطه ی جنسی داشته باشید از صبح خودتان را برای آن آماده کنید.
  • با کمک ایمیل، پیام های متنی، تماس تلفنی، بغل کردن و… بگذارید همسرتان بداند که به او اهمیت داده و در طول روز در موردش فکر می کنید.
چگونه بعد از ازدواج رابطه ی جنسی خود را سالم نگه داریم| مرکز مشاوره همکده
  • انتظار نداشته باشید همسر شما در رابطه ی ازدواج تنها کسی باشد که مسئول رابطه ی عاشقانه است. شما هردو باید برای داشتن صمیمیت و یک ازدواج موفق مسئولیت قبول کنید.
  • بیشتر دستان هم را گرفته و به یکدیگر محبت کنید.

سلامت رابطه ی جنسی بعد از ازدواج – زنان برای تمایل به رابطه ی جنسی باید احساس کنند دوست داشته می شوند.

  • زمانی برای قرارهای شبانه و فعالیت های عاشقانه ی دیگر باهم بگذارید.
  • باهم راحت بوده و چیزهای جدیدی را امتحان کنید.
  • به کلاس رقص یا یوگا بروید. وقتی با بدن خود ارتباط برقرار کنید می توانید ارتباط با بدن همسرتان را نیز بهتر کنید. تحقیقات نشان داده اند زوج هایی که فعالیت جنسی ندارند اغلب افرادی غمگین هستند که فکر می کنند جذابیتی ندارند. با یافتن راه های جدیدی برای تحرک و راحت بودن با بدن خود قدرت جنسی تان را زیاد کنید.
  • انجام کاری جدید باعث ایجاد حس صمیمیت و نزدیکی می شود. به خارج از این قضیه فکر کرده و کاری انجام دهید که برای شما ترسناک یا هیجان انگیز باشد. مثلا رفتن به شهربازی یا اتاق فرار. شما در بدن خود دوپامین تولید کرده و همان احساساتی را تجربه می کنید که در مرحله ی ماه عسل رابطه ی خود داشتید.
چگونه بعد از رابطه جنسی خود را سالم نگه داریم

دوپامین و دیگر مواد شیمیایی مغز مستقیما با جذابیت فیزیکی و روابط عاشقانه ارتباط دارند و به همین دلیل انجام یک فعالیت جدید در کنار هم می تواند به حس تحریک و برانگیختگی در شما کمک کند.

  • یک شب را مشخص کرده و با یکدیگر در مورد چیزهایی که در رابطه ی جنسی دوست دارید یا ندارید حرف بزنید، حرکات جنسی جدیدی را برای خودتان پیش بینی کنید و در مورد فانتزی های پنهانی که دارید حرف بزنید. لازم نیست خودتان را تحت فشار بگذارید تا جذاب باشید، تنها باید ببینید چه چیزهایی را دوست دارید و چیزهایی که اغلب به ذلیل خجالت کشیدن یا جذاب به نظر نرسیدن بیان نکرده بودید را به زبان بیاورید.

نداشتن مکالمه اغلب چیزی است که در روابط باعث از بین رفتن رابطه ی جنسی می شود.

تحقیقات اخیر نشان داده اند زوج هایی که گاهی با هم بحث دارند 10 مرتبه شادتر از آن هایی هستند که از هر حرف یا اختلاف نظری اجتناب می کنند. همواره به تمرین مکالمات بپردازید. صمیمیت بیشتر می تواند به سادگی داشتن مکالمه ای باشد که از آن اجتناب می کنید.

  • از حرف های همسرتان ناامید و دلسرد شوید. تنها به یاد داشته باشید کشف چیزهایی که در رابطه ی شما اشتباه هستند بخشی از تلاش برای بهبود رابطه است. اگر می خواهید به سازش برسید راه حل هایی برای شما خواهد بود. حتی اگر از نظر جنسی با هم تناسب نداشته باشید می توانید کمی خلاق بوده و این بی عدالتی ها را درست کنید.
  • استرس و مشغله ی زندگی فاکتورهای دیگری هستند که روی رابطه ی جنسی اثر دارند. اما راه های مفیدی برای غلبه بر این موانع وجود دارد. گاهی تنها لازم است چیز ساده ای را دنبال کنید تا به مسیر درست برگردید اما بسیاری از افراد به خاطر ترس یا خجالت دست از تلاش می کشند.

چند نکته ی دیگر درباره سلامت رابطه ی جنسی بعد از ازدواج

  • بدخلق بودن یا بی توجهی به همسر در طول روز می تواند به شانس داشتن یک تجربه ی عشقی مثبت آسیب برساند.
  • به یاد داشته باشید رابطه ی جنسی شما هربار عالی نخواهد بود. زندگی جنسی خود را با آن هایی که در فیلم ها یا تلویزیون می بینید مقایسه نکنید.
  • به یاد داشته باشید دوری کردن گه گاه از رابطه ی جنسی می تواند برای رابطه ی شما به نوعی مفید باشد. قبل از تعداد دفعات، کیفیت رابطه ی شما است که اهمیت دارد.
  • به خوبی از خودتان مراقبت کنید. اجازه ندهید به سلامت یا ظاهر فیزیکی خودتان بی توجه بمانید.
منابع
healthline.comverywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا