راه های افزایش میل جنسی در زنان

آیا میل جنسی شما کم شده است؟ یائسگی، مادر شدن و تعادل در کار و زندگی برخی از فاکتورهای مهمی هستند که می توانند روی میل جنسی زنان اثرگذار باشند. از طرفی راه های افزایش میل جنسی در زنان وجود دارد. با وجودی که تجربه ی نوسان در میل جنسی شما عادی است، اما اگر تمامی تمایل شما کاملا از بین رفته است این می تواند روی رابطه، حالت روحی و اعتماد به نفس شما اثر بگذارد. راه های افزایش میل جنسی در زنان چیست؟

تمایل جنسی عادی برای زنان چیست؟

میل جنسی شامل علاقه به افکار جنسی یا فعالیت جنسی است. یک میزان عادی برای همه ی افراد یا همه در یک جنسیت وجود ندارد. همه ی ما سطحی از میل جنسی داریم که تحت تاثیر زیست و شخصیت ما قرار دارد و می تواند در طول زندگی بنا به دلایلی خوب، بد یا خنثی شود.

میل جنسی به معنای تعداد دفعات برقراری رابطه ی جنسی نیست. در حقیقت ممکن است یک نفر رابطه ی جنسی زیادی داشته باشد با وجودی که علاقه ای به این کار ندارد. شاید علت دلایل مثبتی باشد، برای مثال اگر می خواهید باردار شوید یا به دلایل منفی، اگر مرتبا در تلاشید تا همسر خود را راضی نگه دارید. در مقابل ممکن است تمایل زیادی به برقراری رابطه داشته باشید اما همسری ندارید که بتوانید با او رابطه برقرار کنید.

اینکه سطح میل جنسی شما برایتان مشکل ساز است یا نه می تواند به فاکتورهایی بستگی داشته باشد که روی آن اثر دارند و به چیزی که خودتان از زندگی جنسی می خواهید. راه های افزایش میل جنسی در زنان چیست؟

راه های افزایش میل جنسی برای زنان|مرکز مشاوره همکده

آیا مردان و زنان واقعا خیلی متفاوت هستند؟

بررسی های علمی زیادی انجام شده اند تا تفاوت بین میل جنسی مردان و زنان را نشان دهند. حقیقتی که دانشمندان را شگفت زده کرد این بود که میل جنسی موضوعی پیچیده است که افراد زیادی به آن اهمیت می دهند. اغلب ما از میل جنسی خود و چگونگی تاثیر آن روی خودمان اگاهی داریم.

در حالی که زیست بدن مردان طوری است که به محرک ها مرتب تر و سریع تر از زنان واکنش نشان می دهند اما به این معنا نیست که کمتر مستعد مشکلات جنسی بوده یا همیشه میل جنسی بیشتری از زنان دارند. در حقیقت مردان بیشتر از زنان با میل جنسی مشکل دارند. البته به این معنا نیست که تمام مردان در سراسر جهان بیشتر مشکل دارند. بلکه آن ها به خاطر تفاوتی که دارند بیشتر از زنان احساس خجالت یا اضطراب خواهند داشت.

بارداری می تواند باعث افزایش یا کاهش در میل جنسی گردد، همچنین زایمان، شیردهی و مادر شدن، همچنین پدر شدن، نیز می توانند به دلایل متعددی میل جنسی را کاهش دهند.

راه های افزایش میل جنسی برای زنان|مرکز مشاوره همکده

راه های افزایش میل جنسی در زنان – علل روانی کاهش میل جنسی

هر وضعیت ذهنی مثبت یا منفی ای می تواند روی میل جنسی اثر بگذارد. فاکتورهای روانی می توانند شامل اضطراب، افسردگی، آسیب های روانی، اعتماد به نفس کم، مشکلات بدن، استرس، سطح تناسب اندام، رژیم غذایی، غم و اندوه، خجالت یا اضطراب در حین رابطه باشد. فوبیا و ترس از رابطه ی جنسی، از جمله مشکل انقباض غیرعادی مهبل، می توانند مخربی برای میل جنسی باشند.

برخی زنان تمایل دارند جذاب و شهوت انگیز به نظر برسند. همه ی این حس ها به جذاب بودن یک فرد کمکی نخواهند کرد.

راه های افزایش میل جنسی برای زنان|مرکز مشاوره همکده

راه های افزایش میل جنسی در زنان – چرا میل جنسی شما کم شده است؟

وقتی وارد رابطه ی جدیدی می شویم میل جنسی ما اغلب زیاد خواهد شد. علت آن تنها افکار شادی که داریم نیست، وقتی به آن فرد فکر می کنیم در بدن خود افزایش ترشح دوپامین و نوراپی نفرین خواهیم داشت، اندروفین های مربوط به ارگاسم.

البته این روال برای همیشه نخواهد ماند، اگر اینطور بماند هیچ کاری انجام نداده و برای دوستان خود شخصیتی آزاردهنده خواهیم شد. وقتی زوج ها برای زمان مشخصی کنار هم ماندند این دوران تمام شده و بدن به ما اجازه می دهد به زندگی خود برسیم.

در این زمان همسر ما شروع می کند به تبدیل شدن به فردی واقعی با وظایف مربوط به کار و خانه داری. بدون داشتن رابطه ی جنسی هیجان انگیز گذر از این مرحله برای شما دشوار خواهد بود.

راه های افزایش میل جنسی برای زنان|مرکز مشاوره همکده

اگر یک نفر بخش بزرگی از کارهای مراقبت از کودکان یا وظایف خانه را به عهده داشته باشد احساس آزار دیدن خواهد داشت. همچنین این باور نادرست وجود دارد که زنان کمتر تمایل به زندگی جنسی دارند و آن ها واقعا آن را نمی خواهند. و یا از آن بدتر هر دلیلی که برای نداشتن رابطه می آورند همیشه یک بهانه تلقی می شود.

در نتیجه اگر یک نفر میل جنسی کمتری داشته باشد یا در مورد رابطه ی جنسی با حس گناه، فشار،  خشونت یا تهاجم فکر کند زیاد فرد شهوت انگیزی دیده نخواهد شد. اگر هیچکدام از دوطرف رابطه ی جنسی را شروع نکنند یا زوج ها به دلیل مشغله ی زیاد یا عدم حس نزدیکی رابطه برقرار نکنند این میل در آن ها کاهش خواهد یافت.

راه های افزایش میل جنسی در زنان

راه های افزایش میل جنسی برای زنان|مرکز مشاوره همکده

اگر حس کردید زیاد تحریک نمی شوید، اگر با فکر کردن به چیزی شهوت انگیز یا هیجان انگیز حسی نداشتید، فعالیت های زیر به شما کمک خواهند کرد:

  • فعالیت هایی که باعث ایجاد حس خوب در بدن شده و سطح اندروفین را افزایش می دهند، مانند ورزش، رقص یا آواز خواندن. این ها به شماکمک خواهند کرد.
  • هرچقدر بیشتر از بغل کردن یکدیگر، بوسیدن یا انجام کارهای جنسی لذت ببرید بیشتر به انجام رابطه تمایل خواهید داشت. وقتی هیچ تماس جنسی ای نداشته باشید کمتر به برقراری رابطه فکر خواهید کرد یا حتی ممکن است آن را از ذهن خود بیرون کنید.
  • اگر حس کردید برقراری ارتباط عاطفی یا جنسی با افراد دیگر برای شما سخت است در مورد حس خود با این عبارات فکر کنید ” من عصبانی/ شاد / ناراحت / ترسیده … هستم زیرا … ” این کار کمک می کند بیشتر با احساسات خود در ارتباط باشید و بهتر احساسات افراد دیگر را درک کنید.
منابع
netdoctor.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا