چگونه به شخصی با مشکلات اعتماد کمک کنیم؟

در این مقاله بحث ما این است که چگونه به شخصی با مشکلات اعتماد کمک کنیم؟

اعتماد اساسی مهم در همه روابط ماست. مبارزه با اعتماد می تواند عمیقا چالش برانگیز باشد. برای برخی از افراد این مسئله جدی است، جایی که روشن کردن آنها دشوار است. آنها حتی ممکن است به طور فعال در برابر افرادی که سعی در شناخت آنها دارند مقاومت کنند. برخی از افراد با پرورش و رشد روابط دست و پنجه نرم می کنند و تمایل دارند از دوستی ها عقب نشینی کنند. هرچند که تظاهر می کند، ممکن است همین اساس را داشته باشد، در باور دیگران، آنچه آنها می گویند و اگر برایشان مهم باشد مشکل است. کمک به کسی در یادگیری اعتماد دوباره می تواند بسیار دشوار باشد.

برای یادگیری چیز جدید، باید در معرض تجربیات جدید باشید. شما باید باور داشته باشید که شخص مقابل می داند چه کاری انجام می دهد و به اهداف خود اعتماد دارد. وقتی اعتماد چیزی است که باید یاد بگیرید، باید بدانید که چگونه شروع می کنید؟ در ادامه این مقاله موارد اعتماد به بررسی می رسد. این که از کجا ناشی می شود و برخی نکات و دستورالعمل های کلی برای کمک به مردم در غلبه بر آن ها.

داشتن مشکلات اعتماد به چه معناست؟

چگونه به شخصی با مشکلات اعتماد کمک کنیم؟

آیا تاکنون کسی را ملاقات کرده اید که بگوید “کمی OCD است”؟ این می تواند مفید باشد. برای درک اینکه دوست شما خیلی روی چیزهای کوچک متمرکز است، اما تفاوت بین آنچه آنها تجربه می کنند و OCD بالینی بسیار زیاد است. استفاده از این اصطلاح مشکلی ندارد اما درک تفاوت آن مهم است. روبرو شدن با مسائل اعتماد، کمی مبهم است.

این امکان وجود دارد که یک درمانگر یا روانشناس حرفه ای تصمیم بگیرد که شما با مشکلات شدید اعتماد روبرو هستید که توانایی عملکرد شما را محدود می کند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که تشخیص دهید بدون کمک حرفه ای با اعتماد به دیگران مبارزه می کنید. برای کسی که خود تشخیص دهد که دارای مشکلات اعتماد است، تشخیص صادقانه ناتوانی او در سهولت اعتماد به موارد ساده است. معنای داشتن مسائل اعتماد می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. شما می توانید به انواع خاصی از روابط، یا حتی انواع خاصی از افراد، اعتماد داشته باشید. در تمام این انواع، مفاهیم اتصال دهنده وجود دارد.

  • دائماً با سو قصد باشید.
  • هرگز احساس امنیت نکنید.
  • تزلزل یا ترس کامل از ایجاد اتصالات موجود باشد.
  • مقاوم در برابر هر نوع آسیب پذیری
  • تصور اینکه زندگی مکانی دشوار و با تنهایی است.
  • عزت نفس بسیار پایین دارید.

اما سوال ما این است که چگونه به شخصی با مشکلات اعتماد کمک کنیم؟

مسائل اعتمادی چگونه توسعه می یابد؟

همه ما در برهه ای با اعتماد یا درد عدم صداقت، شاید حتی خیانت دست و پنجه نرم کرده ایم. دروغ بخشی از زندگی روزمره است و آسیب های مختلفی می زند. مسائل مربوط به اعتماد زمانی ظهور می کنند که این آسیب یا شدید، مکرر، طولانی مدت یا هر ترکیبی از این سه باشد. عامل مهم آسیب جدی است که به توانایی فرد در باور کردن آنچه دیگران می گویند، اینکه دیگران نیت خیر دارند و با قضاوت خود به شما آسیب می رساند. خساراتی از این دست می تواند از منابع مختلفی ناشی شود و از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.

دوران کودکی

سالهای اولیه ما منابع زیادی برای آسیب روانی پایدار است. بزرگ شدن در خانه ای که خشم و ترس عادی بودن آن بود می تواند بسیار مضر باشد. داشتن پدر و مادری که طلاق گرفته اند می تواند باعث ترس دائمی از ترک شود. البته بزرگ شدن در خانه ای متجاوز به احتمال زیاد باعث مشکل ایجاد اعتماد می شود. مسائل مربوط به اعتماد همچنین می تواند در خارج از خانه ایجاد شود. بزرگ شدن در یک محله سخت و خطرناک می تواند اعتماد به ایمنی حتی بیرون رفتن از درب ورودی را سخت کند. اگر جامعه پیرامون شما به طور کلی مخاطره آمیز و ناپایدار به نظر می رسد، اعتماد به افراد دیگر دشوار است.

روابط عاشقانه

داشتن یک شریک عاشقانه که به شما خیانت می کند یکی از دردناک ترین تجربیات در جهان است. فرقی نمی کند آنها در این مورد احساس گناه کنند یا نه. اگر همسری دارید که درگیر رابطه ای می شود یا شریکی که مرتباً در مورد چیزهای کوچک به شما دروغ می گوید، نتیجه یکسان است: شما تلاش می کنید باور کنید که سایر شرکای عاشقانه از شما مراقبت می کنند.

روابط حرفه ای

در مقایسه با خیانت عزیزان یا کودکی آسیب زا، ممکن است خسارتی که از محل کار می تواند وارد شود، جزئی به نظر برسد. با این حال، محیط های سمی وجود دارد که توانایی شما در ایمان به دیگران را از بین می برد. ممکن است شما رئیسی داشته باشید که دائماً کار همه را تضعیف کند. ممکن است همکار (ها) ای باشند که از نشر اکاذیب و صحبت در پشت سر مردم لذت می برند. در هر صورت، درس این است: “شما در امان نیستید و افراد دیگر خطرناک هستند.”

مسائل اعتمادی چگونه به نظر می رسند و چگونه به شخصی با مشکلات اعتماد کمک کنیم؟

چگونه به شخصی با مشکلات اعتماد کمک کنیم؟

شرایط اعتمادی، در افراد می توانند واضح باشند. اما اگر این کار را نکنند، ممکن است مجبور شوید یاد بگیرید که رفتار آنها را به عنوان نشانه هایی از چالش آنها تفسیر کنید.

  • تمایل به کناره گیری: برخی از افراد با مشکلات اعتماد ممکن است دوست عادی به نظر برسند، سپس ناگهان از تماس خارج شوند.
  • انفجار احساسات: برعکس، برخی از افرادی که با اعتماد دست و پنجه نرم می کنند تمایل دارند در لحظات احساسی منفجر شوند زیرا اینگونه یاد گرفته اند که شرایط سخت را اداره کنند. این بخشی از دلیل عدم اعتماد آنها است. آنها انتظار ندارند دیگران واکنش منطقی نشان دهند.
  • درگیری های دشوار: این اشکال مختلفی دارد. کمرویی شدید، ایستادگی، شخصیتهای جعلی، شخصیتهای خاردار، همه اینها و موارد دیگر روشهایی برای جلوگیری از ایجاد ارتباطات واقعی است.
  • پاسخ با سوظن: همانطور که انتظار می رود، وقتی کسی مسائل اعتماد دارد، احتمال اینکه انگیزه های دیگران را زیر سوال ببرد بسیار زیاد است. حتی پس از دریافت توضیحی منطقی و درست، آنها همچنان شک خواهند کرد.

چگونه به کسی کمک کنیم که مسائل اعتمادی را پشت سر بگذارد؟

باید بدانیم که چگونه می توانیم به افراد دارای مشکل اعتماد کمک کنیم. این کم با راه های زیر ممکن است:

درک کنید که او دوست شما است.

اول، درک کنید که تنها شخصی که می تواند بر مشکلات اعتماد شما غلبه کند، دوست شما است. شما می توانید تمام تلاش خود را برای حضور و حمایت انجام دهید، اما در پایان، دوست شما تنها کسی است که می تواند یاد بگیرد مشکل خود را مرور کند. نقش شما کمک کردن است، نه بهبودی آنها. انجام آن کار نیاز به صبر، حضور و شبکه پشتیبانی دارد. غلبه بر آسیب روحی مدت زیادی طول می کشد.

درباره منبع آسیب دیدگی آنها بیشتر بیاموزید.

 آنها ممکن است از طریق گفتن ساده به شخص دیگری در مورد اینکه چگونه یاد گرفته اند دیگر از اعتماد به دیگران جلوگیری کنند کمک کنند. این ممکن است داستانی باشد که آنها با افراد زیادی در میان نگذاشته اند. شنیدن اینکه از کجا می آید به حمایت بیشتر شما نیز کمک می کند. شما قادر خواهید بود مسائل بالقوه را سریعتر شناسایی کرده و درمورد آنها صحبت کنید و به شما کمک می کند صبورتر باشید.

در چیزهای کوچک ارزش پیدا کنید.

تغییرات بزرگ شروع کوچکی دارند. کمک به کسی برای یادگیری دوباره اعتماد دوباره نمی تواند با یک خطر بزرگ شروع شود. آنها از اعتماد به هر کسی در مورد هر چیزی وحشت دارند. بنابراین، مکان خوبی برای شروع کار با چیزهای کوچک است که کم خطر هستند. چیزی به اندازه تنظیم قرار ملاقات و به موقع نشان دادن می تواند کمک زیادی کند. عمل به وعده های ساده شاید به نظر کمترین تلاش برسد، اما این باعث می شود که دوست شما خیلی به باور آنچه می گویید نزدیک باشد. می خوایم بدانیم چگونه به شخصی با مشکلات اعتماد کمک کنیم؟

به یاد داشته باشید که آنها در حال تلاش هستند.

هنگام کار با شخصی که دارای مشکلات اعتماد است، می توان بسیار آسان تصور کرد که آنها نمی خواهند تغییر کنند، یا اینکه آنها نمی فهمند شما برای رسیدن به این هدف چقدر تلاش می کنید. آنها ممکن است در راه خود گیر کرده باشند. اینجاست که صبر و درک مهم هستند. اگر دوست شما به شما گفته باشد، آنها دارای مشکلات اعتماد هستند، و شما در مورد کار بر روی آنها صحبت کرده اید، هر چقدر هم که پیشرفت کند باشد، آنها احتمالاً به سختی شما تلاش می کنند، اگر نه سخت تر.

تکرار، تکرار، تکرار.

چگونه به شخصی با مشکلات اعتماد کمک کنیم؟

 این بدان معنا نیست که مدام به آنها بگویید: “می توانی به من اعتماد کنی.” این چیزی نیست که آنها بتوانند حرف شما را بپذیرند، بلکه چیزی است که شما باید کسب کنید. آنچه شما باید تکرار کنید تأییدهای مثبت در مورد علاقه شما به آنها و تعهد شما برای کار در این زمینه با آنها است. دوست شما احتمالاً رها کردن یا طرد شدن در گذشته را تجربه کرده است که باعث ایجاد یا دامن زدن به این مسائل شده است. ارائه مکرر مخالف می تواند تا حد زیادی کمک کند.

همیشه مرزهای سالم را حفظ کنید.

هنگامی که شروع به کمک به شخصی در زمینه اعتماد می کنید، ممکن است رفتار دیگری را که نباید انجام دهید تحمل کنید. بله، صبور بودن و درک کردن مهم است، اما این بدان معنا نیست که شما باید درمانی را بپذیرید که به طور معمول قبول نمی کنید. شما می توانید ملایم باشید، اما در مورد آنچه قبول نمی کنید صریح و شفاف باشید. به همین ترتیب، سعی کنید از تبدیل شدن به تنها منبع پشتیبانی جلوگیری کنید. خیلی خوب است که می خواهید کمک کنید، اما اگر آنها هر وقت مسئله ای به سراغ شما می آیند می توانند طاقت فرسا باشند و به کسی کمک نکنند.

آنها را تشویق کنید تا به دنبال کمک حرفه ای باشند.

 این یک تصمیم عالی و سخاوتمندانه است که تصمیم می گیرید به کسی کمک کنید تا بر مشکلات اعتماد خود غلبه کند. شما یک پروژه دشوار را برای حمایت از شخصی که به او اهمیت می دهید به عهده گرفته اید و تمایل شما برای انجام این کار می تواند زندگی او را تغییر دهد. با این وجود، شرم آور نیست که دوست خود را به دنبال کمک حرفه ای ترغیب کنید. کنترل و پردازش مسائل اعتماد بسیار دشوار است و داشتن یک مشاور آموزش دیده می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. در صورتی که تنها منبعی نیستید که از آنها پشتیبانی می کنید.

منابع
.regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا