چگونه او را فراموش کنید؟

چه به تازگی از شخصی که دوستش دارید جدا شده باشید یا از طلاقتان ناراحتید، جدایی از کسی که دوست داشته اید اصلا ساده نیست. باید بدانید چگونه او را فراموش کنید؟ گاهی حس می کنید که دیگر هرگز شاد نخواهید بود، آن فرد تنها شانس شما در زندگی برای دوست داشتن بوده و حالا او رفته است. خودتان را درگیر این افکار نکنید. حقیت این است که با مثبت اندیشی، صبر و عزم می توانید همیشه خود را از تاریکی های یک رابطه ی رمانتیک بیرون بیاورید.

گذر از جدایی – چگونه او را فراموش کنید؟

از تمام چیزهایی که او را یاداوری می کنند رها شوید

چگونه او را فراموش کنید؟ | مرکز مشاوره همکده

در نهایت شما می توانید بدون اینکه احساساتتان بر شما غلبه یابند به شریک قبلی خود فکر کنید. اما حالا وقت ان نیست. در این زمان یاداوری روزهایی که باهم بوده اید می تواند باعث احساس شدید ناراحتی، طرد شدن و دلتنگی شود. به همین دلیل رهایی از هرچیزی که در زندگی خود دارید و رابطه تان را به شما یاداوری می کند فکر خوبی است. اگر چیزهایی هستند که نمی توانید دور بیندازید می توانید ان ها را داخل جعبه گذاشته و جایی نگه دارید که در آینده ی نزدیک نبینید. این ها برخی چیزهایی هستند که باید از آن رها شوید:  

  • هدایایی که او به شما داده است.
  • وسایلی از شریک قبلی شما که پیشتان مانده است.
  • موسیقی یا فایل هایی که او برای شما تهیه کرده بود.
  • تصاویر، نقاشی یا کارهای هنری ای که او را برای شما یادآوری می کند.

با این فرد ارتباطی نداشته باشید.

چگونه او را فراموش کنید؟ | مرکز مشاوره همکده

از دیدن شریک قبلی خود برای حداقل یک تا دو ماه اجتناب کنید، مگر اینکه صددرصد مطمئنید شما می توانید باهم دوست های عادی بمانید. وقتی مجبورید این شخص را ببینید مکالمات خود را کوتاه و مودبانه نگه دارید. شاید این کار سخت باشد اما اهمیت زیادی دارد. برخوردها می توانند منجر به مبادلاتی نادرست شود که هردو فرد را به یاد روابط قبل بیندازد. شاید شما حتی دوباره با او به روزهای قبل برگشته و شروع به بحث کنید. اما در هیچ شرایطی هیچوقت این کار راه خوبی برای گذر این این اختلافات نیست.

  • امروزه این نصیحت به تماس ها و ارتباطات اینترنتی نیز برمی گردد. شما باید حتما او را از شبکه های اجتماعی خود حذف کنید ( حداقل برای مدتی) حتی ممکن است بخواهید برای کاهش تمایل به پیام دادن شماره ی او را از تلفن خودتان پاک کنید.

چگونه او را فراموش کنید؟ بهبود روحیه با فعالیت های فیزیکی

ورزش راه خوبی برای شروع داشتن حس خوبی در مورد خودتان بعد از یک تجربه ی سخت است. ورزش نه تنها ارزان و شاد است بلکه به عنوان راهی برای بهبود وضعیت روحی و مبارزه با افسردگی تایید شده می باشد. بهتر از همه اینکه اگر به ورزش ادامه دهید متوجه تغییراتی در ظاهر و احساس خود شده و اعتماد به نفس شما بالاتر می رود. درنتیجه گذر از این جدایی برای شما ساده تر خواهد شد.

  • می توانید برای شروع یک روال ورزشی جدید مقالاتی در مورد ورزش های اصلی بخوانید.
چگونه او را فراموش کنید؟ | مرکز مشاوره همکده

به سراغ یک شبکه ی حمایتی بروید.

تنها بودن بعد از جدایی ایده ی خوبی نیست. شما به سادگی وارد الگوهای فکری منفی شده و نسبت به خودتان شدیدا انتقادی خواهید شد. بودن کنار کسانی که نزدیک شما هستند باعث می شود همه چیز را بهتر در نظر داشته باشید. دوستان و خانواده به شما نصایح مفیدی خواهند کرد (که باید به ان ها گوش دهید) و برای راحتی و آرامش شما زمانی که حس خوبی ندارید کنارتان خواهند بود. به یاد داشته باشید هیچ چیز با صحبت نکردن در مورد ان بهتر نخواهد شد.

  • اگر از دوستانی حامی دور هستید بهترین شرایط را برای خودتان بسازید. با آن ها تماس گرفته و چت کنید. حتی می توانید دوستانی جدید برای خودتان پیدا کنید اما هنوز وارد یک رابطه ی جدید نشوید.

چگونه او را فراموش کنید؟ همیشه برای خودتان ارزش قائل شوید

چگونه او را فراموش کنید؟ | مرکز مشاوره همکده

به یاد داشته باشید شما مهم ترین فرد در زندگی خود هستید. به یاد سپردن این حقیقت باعث می شود ساده تر بتوانید روی خودتان تمرکز کنید تا روی شریک عاطفی قبلی خود. روی خصوصیات مثبت خود تکیه کرده و اشتباهاتتان را بپذیرید، همه ی افراد ایرادهایی دارند و شما تنها نیستید. سعی کنید تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین فردی که می توانید باشید. شادی از افراد دیگر نمی آید بلکه از خودتان ایجاد می شود.

  • اگر به شما کمکی می کند می توانید با کمی رحم و دلسوزی به شریک قبلی خود فکر کنید. از دست دادن شما چیزی است که او وقتی بفهمد چقدر باارزش بودید برای آن پشیمان خواهد شد.

چگونه او را فراموش کنید؟حرکت در مسیر زندگی

بپذیرید شما این فرد را دوست داشتید اما این برای گذشته است

عشق می تواند کاملا حقیقی باشد بدون اینکه برای همیشه بماند. شما می توانید برای مدتی کسی را واقعا دوست داشته باشید اما این علاقه زمانی به پایان می رسد. پایان یافتن عشق به ان معنی نیست که وقت شما هدر رفته است. عشق قلب شما را لمس کرده و شخصیتتان را شکل داده است. به بیان دیگر بهتر است دوست داشته باشید و از دست بدهید تا اینکه هرگز عاشق نشوید. 

  • بخش بزرگی از این پذیرش بخشش اشت. خودتان را برای اینکه نتوانستید عشقتان را نگه دارید ببخشید؛ همسر خود را برای اینکه می خواست شما را ترک کند ببخشید (اگر می خواهید بعدا با این فرد دوست بمانید این مورد اهمیت زیادی دارد) خودتان و همسرتان را برای اشتباهاتی که باعث این جدایی شده اند ببخشید. شما هردو انسان هستید.

چگونه او را فراموش کنید؟فعال بوده و برنامه ریزی داشته باشید.

چگونه او را فراموش کنید؟ | مرکز مشاوره همکده

زمانی که برای بهبود از این شکست وقت می گذارید فعال باشید. از استقلال جدید خود به عنوان فرصتی برای تمرکز روی بهبود زندگی خود استفاده کنید. حالا زمان رسیدن به موفقیتی است که باعث شود حس خوبی نسبت به خودتان داشته و شما را در موقعیتی بهتر از قبل قرار دهید.

چند مثال در زیر اورده شده است:

  • خودتان را وقف کارتان کنید. اهداف جاه طلبانه ی جدیدی برای خود داشته باشید. مسئولیت های تازه ای بپذیرید. به دنبال پیشرفت یا بهبود باشید.
  • یک سرگرمی جدید پیدا کنید. نواختن یک ابزار موسیقی را یاد بگیرید. یک زبان جدید یاد بگیرید. شروع به نوشتن داستان کنید.
  • دنیا را بگردید. سفر کنید. افراد جدیدی را ببینید. می توانید با رعایت اقدامات احتیاطی در بیابان ها به گردش مشغول شوید.
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا