چگونه با رها شدن های ناگهانی رفتار کنیم؟

روابط همیشه دارای کم و کاستی های مثل رها شدن های ناگهانی بودند. شما نمی توانید دو زوج را پیدا کنید که در رابطه خود اصلا دچار مشکل نشده اند یا اصلا تا به حال دعوا نکرده اند. در رابطه همه این موارد طبیعی است و اتفاق افتادن آن باعث نزدیکی بیشتر در افراد می شود. روان شناسان می گویند بزرگ ترین مشکلاتی که در روابط به خصوص برای خانوم ها به وجود میاید عدم توجه است. در زمان هایی از رابطه مردان شروع به سرد شدن و کنار رفتن از رابطه می کنند که این باعث آسیب به شربک زندگی می شود. بدترین نوع این حالت زمانی است که فرد بدون این که حرفی بزند یا اطلاعی دهد به صورت شبح وار از رابطه خارج می شود.

موضوع امروز مقاله ما  که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است در ارتباط با این موضوع است که چگونه با رها شدن های ناگهانی رفتار کنیم؟ صحبت کنیم.

رها شدن های ناگهانی یا شبح در بین رابطه کی اتفاق می افتد؟

رفتار شبح گونه، هنگامی رخ می دهد که شخصی که با او قرار می گذرانید یا با او دوستی دارید بدون هیچ اثری ناپدید شود. این اتفاق می تواند در ابتدای رابطه یا اواسط رابطه و همچنین به صورت حضوری یا آنلاین رخ دهد. برخورد با این اتفاق بسیار دشوار است. به خصوص به این دلیل که معمولاً علت آن را نمی دانید یا می دانید چگونه واکنش نشان دهید. فرد به طور ناگهانی تمام تماس با شما را قطع می کند  آن ها به متن، ایمیل، تماس یا پیام های رسانه های اجتماعی پاسخ نمی دهند. تأثیرات سلامت روان در دریافت این اقدامات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بیشتر بدانید که چرا مردم در وهله اول دیگران را رها می کنند و اگر برای شما یا شخصی که می شناسید چگونه کنار بیایند و چگونه جلو بروند.

چرا مردم شبح می شوند یا رابطه را رها می کنند؟

مردم به دلایل مختلف شبح می گیرند. کارشناسان و روانشناسان روابط متفق القول هستند که افرادی که رها کردن را پیش رو می گیرند از یک موقعیت ناخوشایند اجتناب می کنند. این طفره رفتن، اگرچه به عنوان عدم توجه تلقی می شود، اما اغلب به این دلیل است که آن ها احساس می کنند این بهترین راه برای کنترل ناراحتی یا ناتوانی در برقراری ارتباط واضح است. خود این افراد اعتراف می کنند که نمی خواهند شما را آزار دهند یا نمی دانند چه باید بکنند. بعضی اوقات فکر نمی کنند بحث در مورد این کارشان لازم باشد یا به عبارتی می گویند که ترسیده اند. این  فرآیند یک روش منفعل برای کنار کشیدن است.

کنترل أوضاع از طریق رها کردن

اما برخی از این افراد تصور می کنند که ناپدید شدن کامل ممکن است در واقع ساده ترین و بهترین راه برای کنترل اوضاع برای همه باشد. بسیاری از افراد در دنیای امروز دارای این ویژگی هستند زیرا اکنون  رایج است.  امروزه رها کردن تقریباً یک روش قابل توجیه برای خروج از یک رابطه است. در فرهنگ دوست یابی امروز، رها کردن و ناگهانی رفتن امری عادی است.

چرا افراد با رها کردن آسیب می بینند؟

این عمل ناجوانمردانه که  متأسفانه با فرهنگ ما کاملاً عادی شده، می تواند درد بی نظیری ایجاد کند. از آن جا که هیچ سرنخی از آنچه اتفاق افتاده ندارید، ذهن شما ابتدا به بسیاری از احتمالات می پرد. آیا عشق جدید شما در یک تصادف رانندگی آسیب دید؟ خانواده آن ها مشکلی ندارند؟ شاید فقط وقت شلوغی دیوانه وار در محل کار باشد و آن ها به زودی دوباره با شما تماس خواهند گرفت؟

احساساتی که ممکن است به وجود بیاید

ممکن است موجی از احساسات مختلف را احساس کنید: غم، عصبانیت، تنهایی، گیجی. متخصصان بهداشت روان هیچ پاسخی را برای افراد در سطح عاطفی دردناک نمی دانند. بدون اطلاعاتی که می تواند درک شما را راهنمایی کند، احساس درماندگی و اجتناب می کنید. رها کردن نوعی درمان خاموش است که متخصصان بهداشت روان آن را ظلم عاطفی توصیف کرده اند. احساس ناتوانی و سکوت می کنید. شما نمی دانید که این تجربه را فراموش کنید یا فرصتی برای ابراز احساسات خود به وجود بیاورید. علاوه بر خجالت و عزت نفس شما در گرفتن یک تصمیم، ناراحتی و افسردگی از دیگر واکنش های متداول هستند که می توانند بر شخص شبح تأثیر بگذارند. برخی دیگر علائم از دست دادن خفیف یا افسردگی متوسط ​​را نشان می دهند و دیگران را بیرون می بندند.

عدم اطمینان و تاثیرات آن

متأسفانه  بعد از مدتی، عدم اطمینان و عدم تعطیلی ممکن است باعث شود که خودتان را زیر سوال ببرید و تقصیر کنید. هنگامی که برای یافتن رابطه خود را در قرار ملاقات قرار دادید، احتمالاً می خواستید که خوب به نظر برسید و گویی عمل خود را با هم انجام داده اید. اما برای ایجاد صمیمیت، می دانستید که باید بیشتر عمیق شوید که باعث می شود آسیب پذیر باشید. نتیجه این است که شما خود را برای صدمه زدن باز کردید. چند کاری که در صورت احساس ناتوانی می توانید انجام دهید را در ادامه بررسی می کنیم.

چگونه می توان مقابله کرد وقتی که شبح وار شده اید؟

چگونه با رها شدن های ناگهانی رفتار کنیم؟

این همیشه آسان نیست و اغلب به زمان نیاز دارد، اما چیزهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید حتی اگر توسط شخصی در زندگی خود رها شده باشید.

خود را از سرزنش خلاص کنید

بعد از ناپدید شدن فردی، احساس پشیمانی، خجالت و شرم سخت است. پس از همه، شما به خاطر رشد خطر کردید و نتیجه معکوس داد. در حالی که آن فرد احساس بسیار شخصی برای عملکرد خود می کند، اما در مورد شما این گونه نیست. این فقط در مورد آن ها است. از آن جا که معمولاً نمی توانید علتی پیدا کنید و توضیحی در این مورد ارائه نشده است، ممکن است خود را مقصر بدانید. شاید بخواهید دیوارها را بزنید تا در آینده دیگر صدمه نبینید. یا ممکن است به دوستان خود بگویید که با استفاده از تحریف شناختی مانند تفکر همه چیز یا هیچ چیز ، قرار ملاقات خود را به طور کامل متوقف می کنید.

اکنون زمان جمع شدن است، با خود مهربان باشید و کمی استراحت کنید. شما مقصر نیستید که کسی بدون زیر چشمی دور می شود. تقصیر شما هم نیست که شخص مقابل نتوانسته بالغانه به شما حقیقت بدهد.

شرم داشتن را کنار بگذارید

شرم گاهی اوقات هنگامی به وجود می آید که حالت  قبلی به ما یادآوری شود. رها شدن، انعکاس طرد قدیمی را به همراه دارد. این دردناک است زیرا باعث آسیب دیدگی یا خیانت قبلی کسی می شود که نه تنها فکر می کردیم بتوانیم به او اعتماد کنیم بلکه می خواستیم با او یک زندگی را بسازیم. غالباً در سال های شکل گیری رابژه ممکن است این اتفاق بیفتد. نکته جالب این جا است: این لزوماً در مورد خیانت نیست بلکه مربوط به عدم پردازش و یکپارچه سازی آن حافظه اولیه و معنای آن برای ما است.

مریدیت گوردون رنیک، LCSW

Resnick، ​​كه كتاب هایش درباره آسیب دیدگی در مورد بهبودی از تأثیر روابط خودشیفتگی به ده هاهزار فرد كمك كرده است در دنیای روان شناسی محبوب است. او می گوید: “از این طریق، می توان فهمید که چرا رفتار های افراد در این زمینه باعث آسیب در نظم است.” “رها کردن و احساس شبح داشتن همیشه دردناک است، و احساس واقعی بودن هرگز شرمسار و خجالت آور نیست.”

مراقبت از خود برای رفع رها شدن های ناگهانی 

چگونه با رها شدن های ناگهانی رفتار کنیم؟

چگونه پیش می روید؟ شما به خود مراقبتی و محافظت از خود نیاز دارید. با دوستان و خانواده خود که می توانند شما را پشتیبانی کنند وقت بگذارید. همچنین، ممکن است به فعالیت هایی بپردازید که باعث خوشحالی شما می شود مانند شرکت در کلاس یوگا یا بازگشت به سرگرمی مورد علاقه خود. شما همچنین می توانید درمان های هومیوپاتی یا طب سوزنی را امتحان کنید.

نظر پزشکان در مورد این فرآیند

النا کلیمنکو، پزشک و متخصص طب  گاهی اوقات از درمان هومیوپاتی “قلب شکسته” برای از دست دادن روحیه ناشی از این اتفاق  استفاده می کند. او می گوید “در طب سنتی چین مانند طب سوزنی، نصف النهار قلب – که از قلب شروع می شود و به سمت زیر بغل می رود، سپس از پایین هر بازو می رود . مسئول أمور کارهای  قلبی و برخی احساسات عمیق هم همین جا است.

درمان مناسب طب سوزنی همچنین می تواند بهبودی را تسهیل کند و احساسات سخت را از بین ببرد. ” وقتی به رها شدن فکر می کنید، حتماً ایده های خود را درباره او و رابطه دوباره تنظیم کنید. به هر حال، آن ها قرارداد آن چه را که برای داشتن یک رابطه سالم و بالغ لازم است نقض کردند. این قرارداد شامل احترام متقابل، ارتباط خوب و اندیشیدن است. به هر حال، این فرد مناسب شما نبوده است.

چگونه بعد از جدایی احساس بهتری داشته باشیم؟

مقاومت ایجاد کنید

دیوید سی. لئوپولد، MD DABFM ، DABOIM و مدیر پزشکی شبکه برای سلامت یکپارچه و پزشکی در Hackensack Meridian Health می گوید: “هنگامی که بیماران با چالش های بهداشت عاطفی یا روانی رو به رو می شوند، من به آن ها کمک می کنم تا مقاومت در آن ها ایجاد کنم و خود شفقتی داشته باشند و خود را تقویت کنند. دکتر لئوپولد از یک روش جامع استفاده می کند، از جمله فعالیت بدنی، اولویت بندی خواب، بهینه سازی تغذیه، تقویت آرامش و هدف و کاهش استرس از طریق روش هایی مانند ذهن آگاهی و مراقبه. “

 

منابع
verywellmind.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا