چگونه می توان با اضطراب در روابط کنار آمد؟

همه ما روابطی داریم که به آن ها اهمیت می دهیم. ما با خانواده، دوستان و شرکای عاشقانه خود رابطه داریم. وقتی اضطراب دارید، همه این روابط می توانند تحت تأثیر قرار بگیرند و احتمالاً تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. ممکن است شما ناآگاهانه با تلاش برای جلوگیری از مسئله به طور کلی، رابطه را تحت فشار قرار دهید. کنار آمدن با اضطراب در روابط سخت است. برای انجام این کار، شما به یک ذهن باز و تمایل به برقراری ارتباط با هم نیاز دارید. چه شما فردی مضطرب باشید و چه فردی که از اضطراب رنج می کشد، شما در ایجاد رابطه سهیم هستید. بیایید بررسی کنیم که چگونه اضطراب در یک رابطه ظاهر می شود و چگونه هر یک از شرکا باید به طور مناسب پاسخ دهند. پس باید دید که چگونه می توان با اضطراب در روابط کنار آمد؟

علائم اضطراب در روابط

اختلال اضطراب عمومی، GAD، برای هر فرد متفاوت به نظر می رسد. علائم بر اساس شرایط شما آشکار می شوند. همچنین می تواند در روابط مختلف زندگی شما متفاوت جلوه کند. صرف این که با یک عضو خانواده به شیوه خاصی رفتار می کنید، به این معنی نیست که با یک شریک عاشقانه نیز همان رفتار را می کنید. در عین حال، ما می توانیم برخی از احتمالات بیشتر و چگونگی تأثیر آن بر روابط شما را بررسی کنیم.

برخی از افراد مبتلا به اضطراب با یک عزیز، احتمالاً یک شریک زندگی عاشقانه یا یک والد، در روابط به هم وابسته می شوند. وابستگی کد به عنوان یک پتوی امنیتی برای فرد در هنگام احساس اضطراب عمل می کند و می تواند اضطراب بیشتری را هنگام جدا شدن از خود ایجاد کند یا طبق برنامه پیش نرود. اگر گفتگوی علنی درباره احساس اضطراب وجود نداشته باشد، روابط با مسائل وابستگی وابسته می تواند احساس تنش کند. این امر اغلب در یک شریک “وابسته” بروز می کند و باعث می شود فرد غیر مضطرب احساس خفگی یا کنترل کند. احساسات باید در یک لحظه آرام شود تا سعی کنید برای این احساسات راه حلی پیدا کنید.

اجتناب در اضطراب

چگونه می توان با اضطراب در روابط کنار آمد؟

در طرف دیگر طیف، اجتناب است. برخی از افراد مبتلا به اضطراب خود را رها می کنند و اجازه کمک از خارج را نمی دهند. آن ها اعضای خانواده، دوستان و شرکا را با احساس ناتوانی و کنار گذاشتگی رها می کنند. اجتناب می تواند مانند اجتناب جسمی از عزیزان، امتناع از صحبت در مورد احساسات، برنامه ریزی برای جلوگیری از مواجهه با مسئله و سایر رفتار های مشابه به نظر برسد. فشار های ناشی از این روابط می تواند به سرعت مورد سرزنش یا عصبانیت یکی از عزیزان قرار گیرد. گرچه فرد مضطرب به این معنا نیست که اینقدر بسته باشد، آن ها باید از اعمال خود آگاه باشند.

خشم در اضطراب

اضطراب گاهی اوقات با درگیر شدن افراد دیگر به خشم تبدیل می شود. بدون کمک یا درمان مناسب، اضطراب می تواند برای برخی از افراد ویرانگر باشد. هنگامی که نمی دانید برای مقابله با افکار خشمگین یا علائم جسمی ناشی از آن چه باید بکنید، توصیه های ناخواسته یا تلاش برای کمک به شما می تواند بدون داشتن معنی، مشکل دار شود. اگر یک شریک از این موضوع آگاه نیست که عزیز یا دوستشان اضطراب دارد، این عصبانیت ها باعث می شود که رابطه را زیر سال ببرند یا آن ها را مجبور به مقابله کنند، و یک اضطراب را به یک مبارزه کامل تبدیل می کند.

اضطراب در روابط چیست؟

چگونه می توان با اضطراب در روابط کنار آمد؟

برای زوج های عاشق، این اضطراب گاهی اوقات به دلیل خود رابطه بروز می کند. این به طور مناسب اضطراب رابطه نامیده می شود و شکلی واقعی از اضطراب است که می تواند باعث ایجاد آشفتگی در روابط عاشقانه شود. در منبع، اضطراب رابطه بر اساس ترس – طرد شدن، شریک زندگی، و حتی گاهی مفهوم رابطه است.

هرگز نباید با اضطراب به تنهایی مقابله کرد، اما برای اضطراب در رابطه بسیار مهم است. حتی اگر اضطراب یک طرفه باشد، هر دو شریک زندگی را می طلبد تا آنچه که باعث ایجاد ترس می شود را پیدا کنند. سپس هر دوی شما می توانید راهی برای کنار آمدن پیدا کنید و امیدوارم برخی از مواردی که باعث اضطراب شما می شوند را کنار بگذارید. از آنجا که اکنون در مورد روشهای مختلف بروز اضطراب صحبت کرده ایم، بیایید ببینیم که چگونه هر دو طرف رابطه می توانند خط ارتباطی را باز کنند.

اگر در رابطه خود اضطراب دارید بخوانید.

خواه اضطراب شما ناشی از رابطه ای باشد که دارید یا به طور کلی مضطرب هستید، اولین قدم برای برقراری ارتباط این است که بدانید فقط شما می دانید دقیقاً چه احساسی دارید. با مشاوره می توانید از ابزارهای ارتباطی خاصی برای توضیح این احساسات به خانواده، دوستان و شرکای خود استفاده کنید. پذیرفتن نیاز به کمک کار دشواری است، اما اگر اضطراب شما به طور منظم در زندگی شما تداخل ایجاد می کند،

مشاوره یک گزینه عالی برای کمک به شماست. اگر از رفتن به تنهایی می ترسید، از شخصی بخواهید با شما همراه شود. آن ها می توانند در اتاق با شما باشند یا شما را به محل برسانند و از طریق قرار ملاقات بیرون منتظر بمانند. مشاوران بهداشت روان می خواهند به شما کمک کنند تا بهتر شوید و به طور منحصر به فرد برای شنیدن و ارائه مشاوره آموزش دیده اند. هنگامی که ابزار برقراری ارتباط را دارید، باید مرتباً این کار را انجام دهید. هر وقت احساس اضطراب کردید، حتی در مورد کوچکترین چیز، به شخص مقابل بگویید. این کار را می توانید در مرکز مشاوره همکده هم انجام دهید.

برای چه به کمک نیاز دارید؟

برای چه چیزی به کمک نیاز دارید، و با گذشت زمان، هراس خود را روشن می کنید، برای تان واضح تر می شود. درمورد آن چه مایل به انجام آن هستید و آن چه قادر به انجام آن نیستید، پیشاپیش باشید. اگر برای رفع اضطراب نیاز به تنها بودن دارید یا باید به رویدادی که قبلا فکر می کردید می توانید به آن جا بروید نه بگویید، اشکالی ندارد. به یاد داشته باشید که سلامت روان شما مهم است و باید جدی گرفته شود.

در طرف مقابل، به دوستان، خانواده و شرکای خود فرصت دهید تا فرصت را جبران کنند. آن ها از ابتدا قادر به کمک کامل شما نخواهند بود. احتمالاً آن ها مرتکب اشتباهاتی می شوند که گاهی اوقات برای شما طاقت فرسا است. به همین دلیل صحبت با آن ها بسیار مهم است. هرچه بیشتر بتوانید به افرادی که دوستشان دارید درباره چیز هایی که احساس می کنید بیاموزید، وقتی به سختی به خود کمک می کنید بیشتر به شما کمک می کنند.

اگر شریک زندگی شما در روابط اضطراب دارد.

چگونه می توان با اضطراب در روابط کنار آمد؟

اگر عزیزتان اضطراب دارد، بگذارید حرف اول را بزند. حمایت و تشویق را ارائه دهید، اما از “رفع” مشکل خودداری کنید. بسیاری از اوقات، افراد مضطرب به کسی نیاز دارند که به او گوش دهد. اگر می توانید گوش خود را قرض دهید و به آن ها فرصت دهید تا از طریق آن چه باعث ایجاد اضطراب می شود، کار کنند، غالباً نیازی به کار دیگری نیست. اگر آن ها تقاضای کمک کردند، تا آنج ا که می توانید در کنار آن ها باشید. این که آیا آن ها سوار شدن به مطب یک درمانگر درخواست می کنند،

لطفاً برای برقراری تماس تلفنی که از آن وحشت دارند و یا توضیح در مورد چیزی که نمی فهمند کمک کنید، آن ها به دنبال شما هستند مانند کسی که به او تکیه دهد. این بدان معنا نیست که شما باید عصا باشید. هنگام کمک، به آن ها بگویید که به تنهایی خوب کار می کنند. فقط برای آن ها تماس تلفنی برقرار نکنید، بلکه حامی آن ها باشید و به آن ها اجازه دهید تا در تمام مدت حضور در آن جا دکمه ها را بزنند و صحبت را انجام دهند.

اگر اضطراب یک فکر یا ترس غیر منطقی است، از آن ها بخواهید با صدای بلند صحبت کنند، روند فکر آن ها را زیر سوال ببرید و به آن ها بفهمانید که با تفکر خود می توانند بر ترس غلبه کنند. در آخر، به آن ها اطلاع دهید که نیازی به کمک نیست. در دنیایی که هنوز ننگ این موارد را به وجود می آورد، پشتیبانی شما پذیرفتن کمک را برای عزیزانتان بسیار آسان می کند.

سخن آخر

امیدوارم که نکاتی را در مورد چگونگی حرکت در روابط مختلف زندگی خود و در عین حال مقابله با اضطراب را گفتیم گرفته باشید. هرچه بیشتر درباره اضطراب بدانید، می توانید به خودتان کمک کنید. اما در حالی که این نکات مفید هستند، اما نمی توانند جایگزین ارتباط با یک درمانگر، مشاور یا روانپزشک شوند. هیچ چیز با ارزشتری از برقراری ارتباط یک به یک با شخصی که تحصیلات منحصر به فردی دارد برای دریافت کمک مورد نیاز شما وجود ندارد. گزینه های زیادی برای درمان وجود دارد که می توانید یکی از گزینه های مناسب شما را پیدا کند. شاید شما راحت نباشید که رو در رو با یک مشاور بنشینید. مشکلی نیست! بسیاری از مشاوران جلسات تلفنی درمانی یا گزینه های چت ویدیویی را ارائه می دهند. در این میان می توانید از مشاوره های تحصصی مرکز مشاوره همکده هم استفاده ببرید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا