نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی

وقتی عاشق می شوید، فکر می کنید شریک زندگی شما – و رابطه شما – عالی است، درست است؟ این ایده که یکی از شما می تواند از نظر احساسی ناپایدار باشد، دورترین چیز از ذهن شماست. به هر حال، عاشق شدن باعث می شود مغز شما انواع مواد شیمیایی خوبی را که باعث می شود احساس راحتی در ذهن و رابطه خود داشته باشید، آزاد کند. در حقیقت، هنگام اسکن، مغز یک فرد عاشق بسیار شبیه مغز یک شخص است که کوکائین مصرف کرده است. نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی بحث ما در ادامه این مقاله است.

وقتی عاشق هستید واقعاً احساس “پر انرژی” بودن می کنید! با این حال، همانطور که اکثر ما می دانیم، بعد از مدتی این احساس حضور در بهشت ​​با عشق جدید شما از بین می رود. 

احساسات مختلف در روابط

همان طور که اشاره کردیم در روابط ابتدا همه چیز خوب است. اما به تدریج سختی ها مشخص می شوند. در واقع، این مرحله از عشق نباید چیز بدی باشد. این فقط یک واقعیت زندگی است. در حالی که بعضی از مردم زندگی های خود را همیشه با خوشبختی ادامه می دهند، دیگران متوجه می شوند که ظاهراً “شریک زندگی کامل” آنها دیگر خیلی کامل نیست. در حقیقت، برخی حتی به این درک می رسند که شریک زندگی آنها از نظر عاطفی کاملاً بی ثبات است.

چه اتفاقی می افتد؟ تقریباً باورنکردنی است – به معنای واقعی کلمه چگونه این شخص به شخصی تبدیل شد که شما حتی به سختی او را می شناسید؟ مسئله این است که احتمالاً هنوز فرد را دوست دارید. و اگر این درست است، چگونه با شریک زندگی خود بی ثبات رفتار می کنید. قبل از اینکه در مورد نحوه برخورد با آنها بحث کنیم، ابتدا با صحبت در مورد چگونگی تشخیص علائم یک فرد ناپایدار از نظر عاطفی شروع می کنیم.

علائم ناپایدار احساسی

همه ما روزهای بد و نوسانات روحی خود را داریم – این فقط طبیعت انسان بودن است. اما از کجا می دانید وقتی کسی از داشتن احساسات عادی و روزمره تا کاملاً بی ثباتی از نظر عاطفی عبور کرده است چگونه می باشد؟ در این بخش از مقاله برخی از علائم ذکر شده است. بررسی این علائم اهمیت زیادی دارند. نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی با این موارد شکل می گیرند.

انفجارهای عصبانیت

همه گاهی اوقات عصبانی می شوند. این یک اتفاق طبیعی و نرمال برای هر انسانی است. با این حال، چگونگی ابراز عصبانیت عامل اصلی روابط سالم است. بنابراین، اگر به نظر می رسد شریک زندگی شما بدون دلیل مشخصی (یا به خاطر چیزهای کوچک) دچار خشم شده است، این یک نشانه است. باید آن را جدی بگیرید و در این زمینه دقت بسیاری داشته باشید.

بیش از حد چشمگیر بودن

باز هم، همه ما در زندگی خود اتفاقاتی تجربه کرده ایم که دوست نداریم باز تکرار شوند. اما بسیاری از مردم فقط با آن کنار می آیند، سعی می کنند چیزها را تغییر دهند و زندگی خود را ادامه دهند. با این وجود یک فرد ناپایدار، در صورت عدم نیاز، زندگی خود را به درامی پایان ناپذیر تبدیل خواهد کرد. او سعی می کند با اتفاقات بد و منفی زندگی کند و به مشکلات خود دامن بزند.

روشن کردن شعله ها!

نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی

در این مفهوم بسیار مهم از نظر روانی شخص دیگری را دستکاری می کند تا عقل خود را زیر سوال ببرد. به عنوان مثال، اگر آنها به شما بگویند كه كاری انجام می دهند، وقتی آن را مطرح می كنید هرگز نگفتند. سپس، تعجب می کنید که آیا آنها واقعاً آن را گفته اند یا شما فقط آن را تصور کرده اید. اما این فقط یک نمونه است. در عین حال نمونه مورد نظر می تواند بسیار خطرناک و دلهره آور باشد.

نوسانات خلقی

طبیعی است که روحیه افراد تغییر کند. هیچ کس نمی تواند 100٪ از زمان خوشحال باشد، درست است؟ اما برای بیشتر افراد، تغییر روحیه نسبتاً جزئی است. این معمولاً به چیزی خارج از خودشان وابسته است. اما یک فرد ناپایدار می تواند بدون دلیل خوبی دچار تغییرات شدید خلقی شود. برای اطلاع از نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی باید این موارد را بررسی کرد.

خشم نامناسب

وقتی اکثر مردم عصبانی می شوند، معمولاً به کسی نزدیک می شود که به آنها نزدیک باشد. این منطقی است، زیرا این افراد افرادی هستند که بیشترین وقت را با آنها می گذرانیم. اما اگر شریک زندگی شما مرتباً در سرور یک رستوران یا افراد تصادفی دیگر فریاد می زند، پس این سالم نیست. رفتار ناسالم عصبانیت می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

عدم همدلی

همدلی، توانایی احساس آنچه شخص دیگری احساس می کند و دیدن مسائل از دیدگاه آنها است – نه فقط از دید خود شما. افراد ناپایدار از نظر احساسی معمولاً قادر به انجام این کار نیستند. آنها فقط جنبه خودشان را از یک موقعیت می بینند. این مسئله باعث خستگی بیش از حد طرف مقابل می شود و این که چگونه او را با رفتار هایش تحمل کند.

سعی می کند “One up” شما را انجام دهد

به نظر می رسد که آنها همیشه در جنگ قدرت با شما هستند. به عنوان مثال، اگر روز بدی داشته باشید، آنها به شما خواهند گفت که وضع روزگار بدتری دارد. یا اگر مشاجره ای دارید، آنها همیشه سعی می کنند قدرت “پیروزی” را بدست آورند و شما را باخته شده نشان دهند؟ این ها معنی جنگ قدرت و قدرت طلبی خصوصا برای موارد منفی می داد.

عدم توانایی در هنگام پذیرش اشتباه

افراد ناپایدار از نظر احساسی وقتی اشتباه می کنند نمی توانند اعتراف کنند. در حقیقت، اعتراف به اشتباه آنها تهدیدی برای بهزیستی روانشناختی آنها است. این هسته اصلی خود و هویت شخصی آنها را متزلزل می کند. بنابراین، آنها هرگز “شکست” را قبول نخواهند کرد، حتی اگر مخفیانه بدانند که اشتباه می کنند.

احساس حقانیت

آنها فکر می کنند لیاقت همه چیز را دارند و هیچ چیز نباید کسب شود. به عنوان مثال، آنها تقاضا می کنند که شما برای آنها کارهایی انجام دهید زیرا آنها فکر می کنند این حق آنهاست.

برخورد غیر منطقی با مشکلات

بهترین راه برای مقابله با مشکلات روابط این است که هر دو نفر در حال حضور باشند. لازم است تا با هم تیم باسند. در این صورت آنها می توانند به یک راه حل متقابل برسند. با این وجود، افراد ناپایدار از نظر عاطفی قادر به انجام این کار نیستند زیرا آنها فقط از نظر عاطفی به مسائل نگاه می کنند نه منطقی. نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی باید منطقی باشد.

بیان خیلی شدید احساسات

شدت بیان احساساتشان بسیار زیاد است. آنها تمایل به تعدیل در هر یک از تعاملات خود ندارند. این ممکن است احساس راه رفتن روی پوسته های تخم مرغ اطراف آنها را ایجاد کند زیرا شما از ارتباط شدید آنها می ترسید.

سرزنش دیگران

افراد ناپایدار هرگز به آینه نگاه نمی کنند و مسئولیت کارهای خود را به عهده نمی گیرند. در عوض، آنها همیشه به دیگران انگشت می زنند و آنها را مسئول همه چیزهایی که در زندگی آنها اشتباه است، می دانند.

نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی

نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی

اکنون که برخی از علائم و نشانه های یک فرد بی ثبات از نظر عاطفی را دانستیم، در ادامه مقاله مواردی وجود دارد که می توانید برای مقابله با آنها انجام دهید. این موارد را به دقت مطالعه کنید و در این زمینه گام بردارید.

قدم به عقب بردارید و مشاهده کنید.

از خودتان بپرسید آیا اشتباهی انجام داده اید؟ از آنجا که آنها تمایل به روشن کردن شعله ها در  دیگران دارند (نگاه کنید به بالا)، افراد از نظر عاطفی ناپایدار هستند و شما را از اعمال و عقل خود زیر سوال می برند. عینی باشید و آنها و خودتان را مشاهده کنید. آیا واقعاً کار اشتباهی انجام داده اید؟ احتمالا نه. از این رو به هیچ عنوان خود را سرزنش نکنی.

دیدگاه های دیگران را دریافت کنید.

داستان های خود را برای عزیزان مورد اعتماد بگویید. به آنها بگویید که در تعاملات شما چه اتفاقی می افتد و نظر آنها را در مورد اینکه آیا شریک زندگی شما بیش از حد کار می کند یا نه یا اینکه واقعاً کار اشتباهی انجام داده اید، جلب کنید. شخصی در خارج از رابطه تان احتمالاً دید واضح تری از آنچه در حال وقوع است خواهد داشت.

 در درام آنها بازی نکنید

به قول معروف: “تانگو دو نفره طول می کشد.” به عبارت دیگر، کسی به تنهایی نمی تواند یک بازی انجام دهد. آنها برای شرکت در آن به شخص دیگری احتیاج دارند. اما درگیر درام آنها نشوید. از درگیر شدن در آن خودداری کرده و دور شوید. در غیر این صورت شما هم از نظر روحی آسیب می بینید. برای نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی در این کار شرکت نکنید.

وقتی به شما حمله می کنند دور شوید.

زمان هایی که آنها به صورت کلامی، ذهنی یا احساسی به شما حمله می کنند، فقط مکالمه را ترک کنید. اجازه ندهید که این کار را با شما انجام دهند! تقاضا کنید که آنها به خوبی با شما صحبت کنند و چیزی کمتر از آن را قبول نکنید. اگر آنها نمی توانند به شما احترام بگذارند، مکالمه را تا زمانی که بتوانند این کار را کنند به پایان برسانند.

 احترام را مطالبه کنید.

به آنها یادآوری کنید که نحوه صحبت آنها با شما غیرقابل قبول است. یک نکته بسیار مهم که باید به خاطر بسپارید این است: شما به مردم می آموزید که چگونه با شما رفتار کنند. تقاضا کنید که آنها با احترام با شما رفتار کنند.

آرام باشید.

گرفتار طوفانهای احساسی آنها نشوید. انجام این کار آسان است زیرا می خواهید از خود دفاع کنید، اما این فقط در درام آنها نقش دارد. سعی کنید آرام و منطقی بمانید زیرا این تنها راهی است که افراد می توانند به روشی سالم صحبت کنند. در این صورت می توانید سختی ها را تحمل کنید.

در شعله های احساسی آن ها سقوط نکنید.

هنگامی که آنها سعی می کنند شعله های احساسی شما را روشن کنند، از پذیرش آن خودداری کنید. درباره مواردی که آنها به شما می گویند و آنچه انجام می دهند یادداشت کنید، بنابراین سابقه دارید. وقتی آنها سعی می کنند همه چیز را انکار کنند تا شما را دیوانه جلوه دهند، سوابق خود را بیرون آورده و حقیقت را به آنها نشان دهید.

 پیشنهاد درمان

بسیاری از اوقات، یک فرد بی ثبات از نظر عاطفی نمی تواند به تنهایی بهتر شود. مراجعه به یک درمانگر یا روانشناس آموزش دیده کاری است که آنها احتمالاً باید انجام دهند – چه به تنهایی و چه به صورت زوج.

اگر همه موارد دیگر به شکست منجر شد، رابطه را خاتمه دهید

نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی

متأسفانه، همه روابط نمی توانند زنده بمانند – حتی در بهترین شرایط. اگر همه تلاش خود را کرده اید که بتوانید رابطه خود را با شخصی که از نظر عاطفی ناپایدار است درست کنید و آن را سالم کنید، گاهی اوقات وقت آن است که رابطه را پایان دهید و شخص دیگری را پیدا کنید که با او سازگارتر هستید.

افکار نهایی درباره نحوه برخورد با یک شریک ناپایدار از نظر احساسی

رابطه با شخص ناپایدار عاطفی هرگز آسان نیست. احساس می کنید که هرگز نمی دانید که آنها قرار است چگونه رفتار کنند یا در ادامه صحبت می کنند. اما این راهی برای زندگی نیست. همه لیاقت داشتن یک رابطه شاد و سالم را دارند. فراموش نکنید که خودتان را آنقدر دوست داشته باشید که خود و خوشبختی خود را در اولویت خود قرار دهید!

اطلاعات بیشتر در مورد برخورد با افراد ناپایدار از نظر احساسی را دریافت کنید.

بدانید که چگونه می توان افراد سمی را در زندگی خود رها کرد. چه چیز دیگری می خواهید در مورد خودتان بهبود دهید؟ آنچه را که بیشتر به آن نیاز دارید انتخاب کنید و یک راهنمایی اساسی دریافت کنید تا خود را ارتقا دهید:

  • هدف من اتفاق بیفتد
  • سریعتر یاد بگیرید
  • تمرکز را بهبود ببخشید
  • به تعویق انداختن را متوقف کنید
منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا