چگونه می توانید از اضطراب مطلع شوید؟

 

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات بسیار زیادی وجود دارد. همیشه ما باید بدانیم که زندگی یکسان نخواهد بود. زندگی ممکن است دچار روز های سخت و آرامی باشد. در واقع نکته مهم این است که بتوانیم در هر شرایطی خود را مدیریت کنیم. یکی از اختلالاتی که در دنیای امروزی بسیار شایع است اضطراب است. اضطراب در افراد مختلف متفاوت است. علائم اضطراب نیز در افراد مختلف تفاوت دارد. اگر افراد نتوانند اضطراب خود را کنترل کنند ممکن است دچار آسیب های مختلفی شوند. در ادامه می خواهیم ببینیم چگونه می توانید از اضطراب مطلع شوید. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. در ادامه اما می خواهیم ببینیم راه های عملی کنترل اضطراب چگونه است؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توانید از اضطراب مطلع شوید: علائم، نشانه ها و زمان کمک گرفتن صحبت کنیم.

تجربه اضطراب در زندگی معمول است.

چگونه می توانید از اضطراب مطلع شوید: علائم، نشانه ها و زمان کمک گرفتن | مرکز مشاوره همکده

تجربه اضطراب در زندگی معمول است. این یک پاسخ طبیعی به استرس، فشار یا هنگامی که احساس خطر می کنید است. این امر همچنین می تواند چیز قابل توجه تری مانند اختلال اضطراب عمومی بسته به سطح اضطراب و تعداد دفعات بروز آن را نشان دهد. احساس اضطراب هنگام انتظار نتیجه آزمون، رانندگی از طریق ترافیک در ساعت شلوغ یا برخورد با مشکلات کار معمول است. اگر علائم برطرف نشوند، اضطراب می تواند زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، از آنجا که علائم اضطراب به طور متفاوتی بر روی افراد تأثیر می گذارد ، یادگیری نحوه شناختن از آن ها و در مواردی که ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشند، مهم است.

مشترک در مقابل اضطراب مسئله ای

در طول زندگی تجربیات مختلفی وجود دارد که باعث اضطراب می شود. احساس اضطراب به پاسخ جنگ یا پرواز بدن مربوط می شود. در شرایط چالش برانگیزی مانند شرکت در آزمون، مصاحبه شغلی، یا هنگامی که برای اولین بار کاری را انجام می دهید ، مانند قرار ملاقات قرار گرفتن، تحریک می شود. چنین اضطرابی ممکن است مفید باشد زیرا به شما کمک می کند تا تمرکز و انگیزه خود را حفظ کنید. احتمالاً در تست خود بیشتر کار می کنید یا وقتی شب تنها هستید در حالت آماده باش قرار می گیرید. در حالی که اضطراب ممکن است به بعضی ها کمک کند، ممکن است برای سایرین مشکل ساز شود.

وقتی اضطراب مشکل جدی باشد، با شدت بیشتری بروز می کند

وقتی اضطراب مشکل جدی باشد، با شدت بیشتری بروز می کند. اضطراب طبیعی معمولاً در موقعیت های خاص زندگی انتظار می رود. اضطراب مسئله ای ممکن است غیر منطقی یا مزمن باشد در حالی که فعالیت های روزمره را تحت تأثیر قرار می دهد. ممکن است فردی بیش از حد معمول نگران باشد، در حافظه و تمرکز مشکل داشته باشد یا از افراد و مشخصات خود اجتناب کند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

چگونه می توانید از اضطراب مطلع شوید: علائم، نشانه ها و زمان کمک گرفتن | مرکز مشاوره همکده

به عنوان مثال، یک فرد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ممکن است از حضور در کنار مردم خودداری کند، حتی اگر آن ها را بشناسد. اضطراب مسئله ای ممکن است علائمی را به همراه داشته باشد که معاشرت با آن ها در خانه و محل کار دشوار باشد. ممکن است فردی با نگرانی و اضطراب بیش از حد، یک اختلال اضطراب عمومی داشته باشد. آن ها ممکن است در مورد چیزهای مختلف برای مدت زمان طولانی چنین احساسی داشته باشند. آن ها همچنین می توانند علائم شناختی و جسمی را تجربه کنند.

وقتی اضطراب خیلی زیاد است می تواند خطرناک باشد

برخی از اشکال اضطراب معمول هستند و این در حالی است که برای افزایش آگاهی یا هوشیاری شما مفید هستند. با این حال، اضطراب در بعضی مواقع ممکن است چالش برانگیزتر شود و حتی منجر به کاهش بهره وری و نگرانی بیش از حد شود. چنین جنبه هایی برای افراد مبتلا به اختلال اضطراب عمومی مشابه است ، اما گاهی اوقات ممکن است افراد متوجه نشوند که با مشکل اضطراب روبرو هستند. اگر چه برخی ممکن است اضطراب را تجربه کنند ، اما این به معنای وجود اختلال نیست. اضطراب به روش های مختلف از جمله روابط و نحوه معاشرت با دیگران بر زندگی شما تأثیر می گذارد. در این جا نمونه هایی از اختلال موثر بر فعالیت های روزمره وجود دارد:

  • شما واقعاً از کار احساس اضطراب می کنید و تصمیم می گیرید در خانه بمانید.
  • به دلیل اضطراب تصمیم می گیرید از معاشرت با دوستان خود صرف نظر کنید.
  • به دلیل اضطراب ایجاد و یا برقراری رابطه برای شما دشوار است.
  • شما بیش از حد نگران مواردی هستید که تمرکز شما را در طول روز دشوار می کند.
  • شما مانند گذشته از فعالیت های خاصی لذت نمی برید یا در تعامل مشکلی ندارید.
  • شما در خواب شبانه مشکل دارید زیرا اضطراب شما را بیدار نگه می دارد.

گذر از موقعیت های مختلف که ممکن است اضطراب در نتیجه آن نقش داشته باشد ، یک چیز است. همچنین ممکن است با عوارض جانبی جسمی یا علائم اضطراب روبرو شوید که باید برطرف شوند. علائم رایج عبارتند از:

  • بی قراری، تحریک، یا تنش
  • عصبی بودن، تحریک پذیری یا ترس
  • احساس وحشت یا خطر
  • تعریق شدید و تنفس سریع و ضربان قلب
  • لرزش یا انقباض عضله
  • عدم تمرکز به دلیل نگرانی
  • مشکل خواب، بی خوابی و خستگی
  • ناراحتی های جسمی مانند ناراحتی معده، اسهال، یبوست یا گاز

پرهیز از معاشرت با دیگران

چگونه می توانید از اضطراب مطلع شوید: علائم، نشانه ها و زمان کمک گرفتن | مرکز مشاوره همکده

برخی از علائم ممکن است نشانه وحشت یا حمله اضطراب باشد. بعضی اوقات این علائم همراه با اقدامات دیگری مانند انجام تکراری یک عمل، وسواس در مورد چیزی یا نیاز شدید به جلوگیری از اضطراب با اجتناب از موارد خاص است. اگر شخصی ناشی از تجربیات آسیب زای گذشته باشد (اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD) یا ترس یا ترس غیرمنطقی داشته باشد، ممکن است دچار اضطراب شود. حمله وحشت ناگهانی رخ می دهد و ممکن است شامل برخی از علائم قبلی ذکر شده همراه با تنگی قفسه سینه، سرگیجه، ترس از دست دادن کنترل یا احساس جدا شدن از واقعیت باشد.

اختلالات مختلفی در ارتباط با اضطراب وجود دارد

اختلالات مختلفی در ارتباط با اضطراب وجود دارد که یک نمونه معمولی از اختلالات اضطراب عمومی است. افراد مبتلا به این اختلال همیشه نگران چیزهایی هستند، حتی چیزهایی که بخشی از برنامه معمول آن ها است. آن ها بیش از حد لازم در مورد مسائل نگران هستند و ممکن است علائم جسمی مانند اختلال در خواب، سردرد و ناراحتی معده را تجربه کنند. وقتی اضطراب کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، یا می بینید که برای انجام کارهای اساسی در تلاش هستید، ممکن است وقت آن باشد که با پزشک خود صحبت کنید.

چه موقع باید برای اضطراب کمک کنید؟

نزدیک به 20٪ از افراد در ایالات متحده هر ساله با یک اختلال اضطرابی دست و پنجه نرم می کنند. اگر چه برخی ممکن است ندانند که به اختلال مبتلا هستند، اما قابل درمان است. بعضی از آن ها ممکن است کمک نکنند، زیرا آن ها به کمک نیاز دارند برخی کمک می خواهند اما فکر می کنند اگر بیمه درمانی نداشته باشند نمی توانند آن را دریافت کنند. برخی دیگر یافتن یک درمانگر را چالش برانگیز می دانند، یا این که بخاطر موضوعاتی که باعث ایجاد لکه بهداشت روان می شوند، آن ها را از این کار دور می کند.

گاهی اوقات اضطراب خود باعث می شود افراد از کمک نخواهید

گاهی اوقات اضطراب خود باعث می شود افراد از کمک نخواهید. آن ها در مورد یافتن کمک مناسب نگران هستند و این که آیا درمان موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. افرادی که متوجه نمی شوند اضطراب دارند ممکن است راحت شده یا به علائم خود عادت کرده باشند. ممکن است فرد احساس بدی داشته باشد اما احساسات خود را به یک مشکل اضطراب نسبت ندهد. گزینه هایی برای کمک به اضطراب وجود دارد، از جمله درمان آنلاین، مشاوره حضوری و سایر حمایت ها از طریق آژانس های بهداشتی جامعه محلی از طریق پشتیبانی کم یا رایگان.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که این امر می تواند اوضاع را بدتر کند یا منجر به رنج بیشتر شود، افراد معمولاً منتظر کمک می مانند.

روش های خودیاری برای اضطراب

چگونه می توانید از اضطراب مطلع شوید: علائم، نشانه ها و زمان کمک گرفتن | مرکز مشاوره همکده

مواردی از زندگی از داشتن یک برنامه شلوغ تا رسیدن به مهلت ها و خواسته ها ممکن است منجر به احساس اضطراب شود. بسیاری سوگند می خورند که برای کمک به عملکرد آن ها به یک فنجان قهوه نیاز دارند، اما به خاطر داشته باشید که کافئین زیاد نیز می تواند در اضطراب شما نقش داشته باشد.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا