شرایط همسر خوب | چگونه همسر خوبی باشیم (قسمت دوم)

شرایط همسر خوب در قسمت دوم بیان شده است.

با تغییرات کنار بیایید.

شما بحران های زیادی را در کنار هم تجربه خواهید کرد، از نداشتن شغل گرفته تا مرگ یکی از والدین. شاید از یک مشکل مالی سخت رنج ببرید یا حس کنید زیاد فرد باارزشی نیستید و از اینکه می خواهید برای آینده ی خود چه کار کنید زیاد مطمئن نباشید. اگر کمی انعطاف پذیر بوده و روابط خود را درست حفظ کنید ازدواج شما می تواند با وجود تغییرات بازهم زنده بماند.

این ها چیزهایی هستند که برای یادگیری پذیرش تغییرات باید به ذهن بسپارید:
  • به یاد داشته باشید هر تغییری هم که ایجاد شود شما و همسرتان به عنوان یک تیم با آن برخورد می کنید، نه به عنوان افرادی که در یک جنگ در مقابل هم هستند. کنار آمدن با تغییرات می تواند مدیریت آن ها را بسیار ساده تر سازد.
  • در زندگی عاشقانه ی خود با تغییرات کنار بیایید. تصور کنید هنوز همان دورانی است که با همسرتان عشق پرشوری داشتید. اگر همسرتان نمی خواهد هرشب روابط عاشقانه داشته باشید یا مانند روزهای نامزدی شما را روزی بیست بار نمی بوسد ناامید نشوید. شما هنوز هم بدون اینکه مانند روزهای قبل باشید می توانید رابطه ی خود را خوب و عشقتان را قوی نگه دارید.
  • با تغییراتی که در بدنتان ایجاد می شود کنار بیایید. شاید برای تناسب اندام یا سالم خوردن تلاش زیادی کنید اما باید بپذیرید یک فرد 50 ساله دیگر نمی تواند مانند فردی 25 ساله باشد و این اصلا ایرادی ندارد.
چگونه همسر خوبی باشیم (قسمت دوم)

 

شرایط همسر خوب – بپذیرید بچه داشتن رابطه را تغییر خواهد داد.

بدون شک رابطه ی شما و همسرتان تغییر کرده و با آمدن بچه ها دیگر آن تعادل قبلی نخواهد بود. تغییرات کنونی به این معنا نیست که شرایط به شکل بدتری تغییر پیدا خواهد کرد بلکه یعنی باید بخش زیادی از زمان آزاد خود را به جای پرداختن به یکدیگر صرف تمرکز روی بچه ها کنید. بپذیرید این رابطه ی شما را تغییر خواهد داد و باید به راه هایی جدیدی جهت رشد رابطه ی خود فکر کنید.

  • برای کمک به این تغییر، با هم تلاش کنید تا هرکدام هروقت می توانید به کودکان رسیدگی کنید نه اینکه با نوبت گذاشتن خودتان را تنها کنید.
  • کارهای جدیدی بیابید که همه ی خانواده بتوانند در زمینه ی بزرگ کردن کودکان برای کمک به شما و شوهرتان انجام دهند تا رابطه ی شما قوی بماند.
  • با عمل کردن به شکل گروه متحد در کنار همسرتان می توانید رابطه ی خود را قوی کنید. شما باید برای نحوه ی بزرگ کردن و قانون گذاری برای کودکان توافق داشته باشید، در نتیجه در زمان کنترل کودکان خودتان را مقابل یکدیگر نخواهید گذاشت.
چگونه همسر خوبی باشیم (قسمت دوم)

اشتباهات دوطرف را بپذیرید.

اگر می خواهید به عنوان یک همسر پذیرفته شوید باید بتوانید اشتباهات همسر خود را قبول کرده و به عذرخواهی او برای کار اشتباهش احترام بگذارید (تا زمانی که شرایط طوری نباشد که مرتبا مجبور به پذیرش اشتباهات مکرر شوید) اگر برای زمانی طولانی مقابل همسر خود گارد بگیرید نمی توانید صفات خوبی که در او وجود دارد را قدردانی کنید، بنابراین بهتر است عذرخواهی همسر خود را بپذیرید، با او صحبت کنید که چطور دیگر در آینده شما را با این کار ناراحت نکند و به جای ناراحت بودن برای گذشته به سمت جلو حرکت کنید.

  • اشتباهات خود را نیز قبول کنید. نباید روی اینکه همسری عالی باشید تمرکز کنید طوری که دیگر نتوانید اشتباهات خود را بپذیرید.
  • پذیرش اشتباهات به هردو شما کمک می کند به عنوان یک زوج رشد یابید.

شرایط همسر خوب – همراه خوبی باشید.

  • نیازهای همسر خود را برآورده کنید، بدون اینکه با خودتان مقایسه داشته باشید. اگر همسر شما به رابطه ی جنسی بیشتری نیاز دارد ذهن خود را روی امکان این کار باز کنید. اگر او به زمانی برای بودن کنار دوستان یا زمانی برای یک سرگرمی نیاز دارد او را محدود نکنید. او شادتر خواهد بود و از شما برای احترامتان قدردانی خواهد کرد. شما باید نیازهای او را برآورده کنید، یا حداقل کمی از آن ها را، بدون اینکه کاری کنید که باعث احساس ناراحتی برای خودتان شود. 
  • اگر همسرتان رابطه ی جنسی بیشتری می خواهد به کمی عشق ورزی بیشتر فکر کنید یا فکر کنید چرا با این درخواست موافق نیستید. اما نباید تنها برای شاد کردن همسرتان خودتان را مجبور به انجام کاری کنید که با آن راحت نیستید. به جای این کار با او در مورد این موضوع صحبت کنید، در نتیجه او احساس شما را درک خواهد کرد و با هم می توانید برای کارهایی تصمیم گیری کنید که برای هردو شما خوشایند باشد.
  • اگر برای زمان زیادی کنار دوستان خود نبوده است بگذارید یک شب دوستانه داشته باشد.
  • اگر به زمانی برای دنبال کردن سرگرمی های خود نیاز دارد این زمان را به او بدهید. او با انجام کارهای دلخواهش به عنوان یک فرد مستقل رشد کرده و این کار به رابطه ی شما سود خواهد رساند.

​​​​​​​

  • بهترین دوست همسرتان باشید.

​​​​​​​صمیمیت واقعی و پذیرش بدون شرط باید بین شما وجود داشته باشد. برای ارزشمند بودن تمایل خود به او را نشان دهید و باور داشته باشید رابطه ی شما می تواند اختلافات را پشت سر بگذارد. از روزهای مشترک و تفریحات در کنار هم لذت ببرید. مطالبی که می دانید برای همسرتان جالب هستند را برای او ارسال کنید یا حتی کمی در یک سکوت خوشایند در کنار هم بنشینید. وقتی رابطه ی شما با دوستی های درست قوی شود حتی سکوت نیز پیام هایی خواهد داشت.

  • سعی کنید رابطه ی خود را به شکل یک دوستی واقعی حفظ کنید تا زندگی شما سرشار از عشق و شادی باشد. و در پایان روز همسرتان باید کسی باشد که دوست دارید در کنارش باشید.
  • به جای بهترین دوست سعی کنید کسی باشید که همسرتان در کنار او بیشتر از همه شاد خواهد بود. شما باید فرد نفر اول در زندگی او باشید، چه زمانی که نیاز به یک همراه برای خنده دارید یا یک همدم برای گریه.

​​​​​​​چگونه همسر خوبی باشیم (قسمت دوم)​​​​​​​

  • شرایط همسر خوب – رویاهای مشترکی بسازید.

​​​​​​​هیچگاه داشتن رویاهای مشترک را از دست ندهید. چه رویاهای شما بازگشت به جایی با آب وهوای گرم برای زندگی باشد یا یک سفر در بیستمین سالگرد ازدواج، رویاهای خود را تقویت کنید، در مورد آن ها باهم حرف بزنید و گام هایی برای تحقق آن ها بردارید. اگر رویاهای شما و همسرتان یکسان نباشد هریک گام هایی جداگانه برای رسیدن به اهداف خود برخواهید داشت و بین شما شکافی ایجاد می شود و یا اینکه یک نفر از شما به خواسته های خود نخواهد رسید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا