حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند و چگونه می توانم با آن ها کنار بیایم؟

حمله وحشت می تواند مانند یک کابوس احساس شود. ذهن شما مسابقه می دهد، گلو بسته می شود و قلب شما از سینه شما بیرون می زند. معده شما دچار زخم می شود و ممکن است احساس کنید که مریض خواهید شد. شما مطمئن هستید که می خواهید بمیرید یا اتفاق وحشتناکی برای ذهن یا بدن شما اتفاق می افتد. سپس، شما به دکتر مراجعه می کنید، و آن ها آن را به عنوان یک حمله اضطراب معرفی می کنند. چگونه این علائم می توانند خوش خیم باشند و حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند؟ درک دلایل، علائم و مدت حملات اضطرابی می تواند به شما کمک کند کنترل اضطراب خود را دوباره بدست آورید. شما همیشه نمی توانید از حملات اضطرابی جلوگیری کنید، اما می توانید بهتر آن ها را کنترل کنید و هرگونه تأثیر منفی بر زندگی خود داشته باشید.

حمله اضطراب چیست؟

حمله اضطرابی، حمله پانیک نیز نامیده می شود، یک قسمت از اضطراب و ترس شدید با شروع ناگهانی است. حملات اضطرابی ممکن است اتفاق بیفتد چه شما اختلال اضطرابی داشته باشید و چه نداشته باشید. این حملات ترسناک ناشی از مکانیسم “مبارزه-پرواز-یا یخ زدگی” بدن است، یک فرایند بیولوژیکی کاملاً ریشه دار که طی هزاران سال برای کمک به بقای ما تکامل یافته است. از آنجا که علائم حمله اضطرابی تمایل دارند ناگهانی بروز کرده و احساس شدت شدیدی داشته باشند، ممکن است تصور کنید که دچار حمله قلبی یا شکست عصبی شده اید.

تخمین زده می شود 50٪ از افراد مبتلا به اختلال وحشت به دلیل علائمی که دارند در چندین نوبت به ER مراجعه می کنند. افرادی که یک حمله اضطرابی را تجربه کرده اند به احتمال زیاد در آینده دچار حمله دیگری می شوند. متأسفانه، نگرانی و ترس در مورد حمله وحشت باعث ایجاد این اتفاق می شود و یک حلقه بازخورد منفی ایجاد می کند. اگر حملات اضطرابی برای شما یک اتفاق منظم شود و شما اغلب نگران احتمال حمله هستید، ممکن است تشخیص اختلال وحشت را برآورده کنید. سوال این است که حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند؟

علائم احتمالی حمله اضطرابی

حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند و چگونه می توانم با آن ها کنار بیایم؟

این علائم عبارتند از:

  • ضربان قلب تند و شدید
  • تپش قلب (می تواند لرزیدن، ضربان های پرش شده یا ضربان های سخت باشد) *
  • تنگی نفس*
  • احساس اینکه دارید خفه می شوید یا مضطرب می شوید
  • تنگی قفسه سینه، فشار یا درد *
  • تعریق زیاد
  • گرگرفتگی
  • حالت تهوع یا سو هاضمه
  • احساس “سوزن و سوزن”
  • احساس جدا شدن از بدن

* اگر برای اولین بار این علائم را تجربه می کنید و نگران هستید، ممکن است بیش از حمله وحشت داشته باشید. علائم حمله اضطرابی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است هر بار متفاوت باشد. در حالی که علائم در حال حاضر می توانند شدید و ترسناک باشند، حملات هراس هرگز مضر نیستند. شما نمی توانید از حمله وحشت بمیرید، و نمی تواند به شما آسیب برساند.

حملات اضطرابی چه مدت می توانند ادامه داشته باشند؟

حملات اضطرابی معمولاً بدون هشدار در عرض چند ثانیه رخ می دهد. اگر حملات مداوم را تجربه کنید، ممکن است احساس کنید که حمله چند دقیقه قبل از شروع آن قریب الوقوع است. بیشتر اوقات، حملات اضطرابی فقط 10-15 دقیقه طول می کشد، اگرچه وقتی با یک مشکل دست و پنجه نرم می کنید، این مدت طولانی احساس می شود. به ندرت، حملات هراس می توانند تا یک ساعت یا بیشتر ادامه داشته باشند. علائم ممکن است کم شود و سپس دوباره برگردد. اگرچه این می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. حملات اضطرابی هرگز برای همیشه ادامه ندارند.

هنگامی که دیگر مغز شما سیگنال خطر ارسال نکند، علائم شما پایان می یابد. بعد از یک یا چند حمله اضطرابی ممکن است چند ساعت تا یک روز احساس خستگی بیش از حد معمول کنید.

چه چیزی می تواند یک حمله اضطرابی را ایجاد کند؟

گاهی اوقات، یک حمله اضطرابی یک ماشه واضح دارد. در مواقع دیگر، ممکن است هیچ دلیل واضحی وجود نداشته باشد. عوامل محرک می توانند روانشناختی یا ذهنی باشند. هر چیزی که پاسخ “جنگیدن-پرواز-یا یخ زدگی” بدن را فعال کند از نظر تئوری می تواند حمله اضطرابی ایجاد کند. قرار است با مقابله با تهدید، این واکنش فروکش کند. با این حال، در برخی از افراد، این سیستم تهدیدی را اشتباه ایجاد می کند و در صورت عدم وجود آن را تشخیص می دهد. از آنجا که هیچ تهدیدی واقعی در مقابل شما وجود ندارد، هورمون های استرس همچنان در بدن شما گردش می کنند و باعث ترس شدید و علائم جسمی شما می شوند.

اگر به نظر می رسد عوامل محرک خاصی حملات اضطرابی را برای شما ایجاد می کند، ممکن است این میل را داشته باشید که از این عوامل محروم شوید. با این حال، این فقط ارتباط بین محرک و ترس را در مغز شما ایجاد می کند. در عوض، بیاموزید که چگونه می توانید استراتژی های مقابله سالم را برای کنترل اضطراب هنگام مواجه شدن با این عوامل ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر در یک حادثه رانندگی تصادف کرده اید و اکنون سوار شدن بر اتومبیل باعث عصبی شدن شما می شود، می توانید آرامش عضلات و تکنیک های تنفس یا هوشیاری را برای کنترل اضطراب یاد بگیرید. سوال ما این است که حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند؟

در هنگام حمله اضطراب چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند و چگونه می توانم با آن ها کنار بیایم؟

بخشی از مغز به نام آمیگدالا نوعی تهدید را تشخیص می دهد و یک سیگنال هشدار دهنده عصبی به بیرون می فرستد. این باعث ایجاد احساس شدید ترس یا اضطراب می شود. آدرنالین و کورتیزول بدن را تحت فشار قرار داده و باعث ایجاد آبشارهای فیزیکی می شود.

ضربان قلب شما افزایش می یابد، تنفس شما سریعتر و کم عمق تر می شود و سیستم هضم شما کند می شود. این پاسخ ها برای کمک به شما در دفاع از خود یا فرار در صورت تهدید است.

توجه شما به شدت متمرکز می شود. مردمک چشم شما ممکن است گشاد شود. برای تلفن های موبایل ممکن است بلندتر و رنگ ها روشن تر به نظر برسند.

منابع از مناطق دیگر بدن به اندام های داخلی شما هدایت می شوند. ممکن است احساس بی حسی یا احساس “سوزن و سوزن” در دست ها یا پاها داشته باشید. یا ممکن است انگشتان، انگشتان پا یا حتی بینی شما سرد شود.

این تغییرات در یک ثانیه رخ می دهد، معمولاً بدون آگاهی ما. از آنجایی که اکثر حملات اضطرابی از حالت اولیه خارج می شوند، ممکن است تا زمانی که در وسط آن قرار نگیرید متوجه حمله شوید.

حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند و چگونه می توان برای رفع اقدام کرد؟

اگر در حال حاضر یک حمله اضطرابی را تجربه می کنید یا احساس می کنید در آستانه داشتن یک حمله هستید، احتمالاً در جستجوی راه هایی برای جلوگیری از آن هستید. گرچه ممکن است همیشه نتوانید حمله اضطرابی را متوقف کنید، اما می توانید علائم خود را بهتر کنترل کرده و با روش های زیر مدت زمان تجربه را کاهش دهید:

به خود بگویید که حمله اضطراب دارید.

به خود بگویید که دچار حمله اضطرابی می شوید. وحشت ناگهانی می تواند شما را وادار کند که مشکلی در بدن شما وجود ندارد یا اینکه در معرض خطر هستید. ممکن است به این نتیجه برسید که مثلاً دچار حمله قلبی شده اید. به خود یادآوری کنید که آنچه احساس می کنید، هر چقدر در لحظه شدید یا ترسناک به نظر برسد، یک حمله اضطرابی است. ترس از علائم شما فقط باعث بدتر شدن آن ها می شود.

نفس را کم کنید.

نفس خود را کم کنید. در هنگام حمله اضطراب، میزان تنفس شما بالا می رود. تمرکز روی نفس کشیدن آرام و عمیق تر – به جای تنفس کوتاه و کم عمق – می تواند به آرامش بدن کمک کند. تحقیقات نشان داده است که ممکن است در هنگام حمله اضطراب، عدم تعادل دی اکسید کربن و اکسیژن در بدن وجود داشته باشد. برای اصلاح این مسئله، تعداد 4 را از طریق بینی نفس بکشید و 6 را از طریق دهان بیرون دهید.

تکنیک های زمین گیری

از تکنیک های زمین گیری استفاده کنید. تکنیک های زمینی می توانند توجه شما را از علائم شما دور کنند و حواس شما را به اندازه کافی پرت کنند تا وحشت را متوقف کنید. سعی کنید پنج مورد را در اتاق برای هر یک از حواس -5 چیزهایی که می توانید ببینید، پنج موردی که می توانید بشنوید و غیره بشمارید. یا با توجه به آنچه می توانید احساس کنید پایین لمس صندلی که روی آن نشسته اید و دستانتان را روی لگن قرار دهید، از بدن خود اسکن بگیرید.

مبارزه نکنید

سعی نکنید با اضطراب مبارزه کنید. مبارزه با اضطراب فقط باعث بدتر شدن آن می شود. دقیقاً مثل اینکه قرار نیست فردی با شن روان بجنگد، یا در عمق بیشتری فرو خواهد رفت، شما نباید سعی کنید با اضطراب مبارزه کنید. درعوض، سعی کنید با علائم خود آشنا باشید و لحظه به لحظه حواس تان را جمع کنید. ما می خواهیم بدانیم که حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند؟

کمک حرفه ای برای حملات اضطراب

حملات اضطرابی چه مدت می توانند دوام بیاورند و چگونه می توانم با آن ها کنار بیایم؟

اگر شروع به حملات اضطرابی کرده اید، احتمالاً به دنبال روشی هستید که بتوانید از تکرار آن ها جلوگیری کنید. اگر با حملات اضطرابی دست و پنجه نرم می کنید، آرامش خود را حفظ کنید. روشهای اثبات شده ای برای کنترل هراس و کاهش میزان حملات اضطرابی حاد وجود دارد.

درمان

گفتاردرمانی معمولاً اولین خط درمانی برای افرادی است که با حملات اضطرابی مجدد روبرو هستند. در طول درمان، درمانگر به شما کمک می کند عوامل محرک خود را بشناسید و مهارت های کنار آمدن، مانند آرامش تدریجی و ذهن آگاهی را بیاموزید تا اضطراب خود را بهتر مدیریت کنید. این می تواند دفعات حملات اضطرابی را کاهش داده و به شما کمک کند تا بهتر با حملاتی که اتفاق می افتد کنار بیایید.

دارو

روانپزشک یا پزشک ممکن است برای کمک به شما در کنترل اضطراب دارو نیز تجویز کند. مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRIs) معمول ترین کلاس دارویی تجویز شده و مورد مطالعه برای حملات اضطرابی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا