چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟ ذهن آگاهی عملی ماندن در لحظه است. شاید در مورد آن به عنوان راهی برای کاهش عوامل استرس زا شنیده باشید. یک برنامه معروف کاهش استرس با توجه به ذهنیت در دانشگاه ماساچوست وجود دارد. این روش همچنین به مردم کمک می کند تا احساسات خود را بپذیرند. اگر در ذهن آگاهی تازه وارد هستید، تبریک می گویم! شما در شرف یادگیری یک زمینه جذاب هستید که می تواند به شما در تمرکز و رشد به عنوان یک فرد کمک کند. فرصت های زیادی برای استفاده از ذهن آگاهی در زندگی شما وجود دارد. 

چه فعالیت های کاری ذهن آگاهی را انجام می دهید، چگونه به تکنیک های ذهن آگاهی فرزندان خود کمک می کنید، ذهنیت هدایت شده، یوگا و ذهنیت را چطور هدایت می کنید، می توانید مکانی برای تمرین منظم پیدا کنید. این چیزی است که می توانید در بسیاری از زمینه های زندگی خود اعمال کنید. روش های بسیار مهیجی برای تمرین ذهن آگاهی وجود دارد. اگر کنجکاو هستید که بیشتر بدانید، می توانید با مطالعه کتابهایی در این زمینه تحقیق کنید. شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی نوعی عالی از درمان سلامت روان است که می توانید امتحان کنید.

وقتی مفهوم زندگی آگاهانه را در تمرین روزمره خود بگنجانید، متوجه خواهید شد که کل ذهنیت شما تغییر می کند

با دوستان و خانواده خود صبورتر و دوست داشتنی تر خواهید بود، می توانید در کار مثمر ثمر باشید و روابط شما بهتر می شود. شما می توانید تکنیک های آگاهانه را در طول روز خود تمرین کنید و مزایای آنها را ببینید. ذهن آگاهی به بسیاری از شرایط کمک می کند. این می تواند برای سلامت جسمی و روانی شما مفید باشد. ما می دانیم که تکنیک های آگاهانه چقدر می توانند به سلامت روان شما کمک کنند، اما همچنین می توانند از سلامت جسمی پشتیبانی کنند. دانشمندان دریافته اند که اقدامات ذهن آگاهی در بهبود سلامت جسمی فرد بسیار موثر است. استفاده از این روش ها می تواند به کاهش استرس، مشکلات دستگاه گوارش، بیماری های قلبی، فشار خون بالا، مشکلات خواب و درد مزمن کمک کند. در ادامه می خواهیم بدانیم چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟

کاهش استرس و ذهن آگاهی

چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟

ما می توانیم به شما کمک کنیم تا برای مقابله با چالش های زندگی مجهز باشید

این وب سایت متعلق به مرکز مشاوره همکده است..

مراقبه ذهن آگاهی به افراد کمک می کند تا آرام شوند، که می تواند برای سلامت روان فرد مفید باشد. همچنین از سلامت جسمی فرد پشتیبانی می کند. هنگامی که با یک بیماری مزمن یا بیماری خاص روبرو هستید، مراقبه ذهن آگاهی یک گزینه عالی برای برنامه درمانی شما است.

تحقیقات علمی فواید بی شمار مراقبه ذهن آگاهی را نشان می دهد. علاوه بر مراجعه به پزشک و پیروی از راهنمایی های پزشکی وی، در اینجا شرایطی وجود دارد که مراقبه ذهن آگاهی می تواند به شما در احساس آرامش کمک کند:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • درد مزمن
  • مشکلات خواب
  • سردرد یا میگرن
  • فشار خون بالا
  • مشکلات دستگاه گوارش
  • سرطان

به طور طبیعی، شما باید قبل از افزودن هر چیزی به برنامه درمانی فعلی خود، با پزشک خود مشورت کنید. مراقبه ذهن آگاهی باید به عنوان مراقبت حمایتی برای برنامه پزشکی موجود شما استفاده شود. لازم است با یک متخصص پزشکی در مورد اینکه چگونه این تکنیک ها می توانند برای شما مفید باشند صحبت کنید.

درد مزمن و ذهن آگاهی

در این مقاله هدف ما پاسخ به این سوال است که چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟ درد مزمن می تواند احساس ناتوانی ایجاد کند. می توانید به توصیه های پزشک خود عمل کنید، غذای سالم بخورید، دارو بخورید و هنوز هم تسکین پیدا نکنید. خوشبختانه تمرین ذهن آگاهی می تواند به شما کمک کند. کسانی که تکنیک های آگاهانه را تمرین می کنند، بهبودی در ناراحتی خود مشاهده کردند.

طبق مطالعات تحقیقاتی ذهن آگاهی، مراقبه ذهن آگاهی به درد مزمن کمک می کند. در یک برنامه 10 هفته ای کاهش استرس و آرامش، 99 نفر با درد مزمن با روش های ذهن آگاهی تحت درمان قرار گرفتند. این تحقیق بهبود چشمگیری در درک درد، مسائل مربوط به تصویر بدن و خلق و خو نشان داد. بیماران پس از استفاده از مراقبه ذهن آگاهی کمتر افسرده و مضطرب شدند. بیماران از سن و جنس مختلفی برخوردار بودند و همه شرکت کنندگان در وضعیت روحی و جسمی خود بهبودی داشتند.

درد مزمن میلیون ها نفر را درگیر می کند. دلایل مختلفی وجود دارد، از جمله ژنتیک، آسیب مغزی، تصادفات یا PTSD. برخی از افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان با درد مداوم مقابله می کنند. مهم نیست که به چه علتی، مدیریت درد مزمن چالش برانگیز است. استفاده از یک تمرین آگاهی روزانه می تواند به شما کمک کند. کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) درمانی است که مدیتیشن و یوگا را با هم ادغام می کند و به برخی از افراد مبتلا به درد مزمن کمک می کند تا شواهد را در بیماران ببینند. تحقیقات ذهن آگاهی نشان می دهد که این روش برای افرادی که با درد مزمن سر و کار دارند چقدر موثر است.

فناوری و ذهن آگاهی

کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی نوعی محبوب در درمان است. می توانید آن را از یک معلم مراقبه، درمانگر یا پزشک یاد بگیرید. همچنین می توانید از طریق تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود به برنامه های ذهن آگاهی دسترسی پیدا کنید. اینها ابزارهای ساده ای هستند که می توانید از راحتی خانه یا هرجایی که هستید استفاده کنید زیرا در دسترس است.

برنامه ها همه کاره هستند و می توانند از ردیاب های خلقی گرفته تا میانجیگری باشند. داشتن تمریناتی که می توانید به تنهایی انجام دهید مفید است. برنامه های ذهن آگاهی، راحتی را ارائه می دهند. ذهن آگاهی و میانجیگری بهم مرتبط هستند و با استفاده از فناوری می توانید در این مورد بیشتر بدانید. شما ممکن است برخی از فیلم های آنلاین در مورد موضوع را کشف کنید. اینها ممکن است شما را به سمت برنامه های مفید برای آگاهی سوق دهد.

ذهن آگاهی، اضطراب و قلب

چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟

اضطراب ممکن است یک احساس موقتی نباشد. برای برخی، این یک بیماری مزمن است. مردم چیزها را نشخوار می کنند و نمی توانند دیگر نگران نباشند. آنها حتی با وجود هیچ مدرکی مبنی بر وقوع این موارد، مشغول بدترین حالت می شوند. تمرین ذهن آگاهی می تواند به طور قابل توجهی افکار اضطراب آور را کاهش دهد. شاید در این مورد تردید داشته باشید، اما ارزش آن را دارد که امتحان کنید. تمرین ذهن آگاهی روشی موثر برای کاهش احساس شدید اضطراب است، بنابراین آنها مانع از بهره وری شما در طول روز نمی شوند.

وقتی متوجه شدید خودتان را غرق در افکار فاجعه بار کرده اید، لحظه ای وقت بگذارید و نفس بکشید. اضطراب می تواند باعث بروز مشکلات جسمی شدیدتری شود. به عنوان مثال، اختلال وحشت می تواند باعث مسائل مربوط به سلامت جسمی شود. مبتلایان به این بیماری ممکن است قلب تند یا (تاکی کاردی) داشته باشند. در صورت عدم درمان، مشکلات قلبی بیشتری از جمله فشار خون بالا یا بیماری قلبی ایجاد می شود. به همین دلیل درمان اضطراب بسیار مهم است. هنگامی که ذهن آگاهی را تمرین می کنید، به آرامش اضطراب کمک می کنید. این نکته پاسخ به سوال ما است که چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟

مسائل دستگاه گوارش

یک مطالعه اخیر کشف کرده است که مدیتیشن می تواند به کاهش علائم برخی از بیماری های گوارشی مانند IBD و IBS (سندرم روده تحریک پذیر و بیماری روده تحریک پذیر) کمک کند. این تحقیق نشان داد افرادی که یوگا و مدیتیشن انجام می دهند. پس از 60 روز تمرین این موارد، از مشکلات روده خود راحت شده اند. یافته های اضافی این بود که مراقبه ها می توانند ژنتیکی را که باعث التهاب مسئول تشدید IBS یا IBD است، سرکوب کنند. این مطالعه نشان می دهد که مراقبه و ذهن آگاهی چقدر قدرتمند است. وقتی ذهن آگاهی پرورش می دهید، می توانید بیماری ها را خنثی کنید. این یک برد باورنکردنی است. افرادی که غذای آگاهانه می خورند متوجه می شوند که هضم آنها بهبود می یابد و ممکن است ریفلاکس یا مشکلات روده کمتری داشته باشند.

مراقبه و سلامتی

ذهن آگاهی و میانجیگری با هم مرتبط هستند. آنها به یک دلیل دست به دست هم می دهند. مراقبه می تواند به شما کمک کند ذهن آگاهی را تمرین کنید. این یک ابزار عالی است که دست کم گرفته شده است. برخی از افراد از شروع روند کار هراس دارند. اما توجه به این نکته بسیار مهم است که می تواند به شما در زندگی روزمره بسیار کمک کند. تمرین ذهن آگاهی و مراقبه ابزاری است که می تواند سلامت کلی شما را در طولانی مدت بهبود بخشد. ما می دانیم که تمرین مدیتیشن می تواند به آگاهی عاطفی کمک کند. اما همچنین تأثیرات مفید و شگفت انگیزی بر سلامتی طولانی مدت دارد. به تمرکز و ذهن کمک می کند.

تمرین مدیتیشن می تواند بسیار ارزشمند باشد. این می تواند افراد را در حفظ اطلاعات پشتیبانی کند. در یک مطالعه اخیر، افرادی که در امتحان GRE شرکت می کنند وقتی که به تمرین مدیتیشن می پردازند بهتر عمل می کنند. لازم نیست زمان طولانی باشد که در آن چشمان بسته نشسته اید. برخی تحقیقات نشان می دهد که تمرین مدیتیشن به مدت 10 دقیقه در روز می تواند به ما کمک کند. مطالعه ای که در Frontiers in Human Neuroscience یافت شد، به ما نشان داد که تمرین مدیتیشن برای دوره های کوتاه مدت برای سلامت عمومی مفید است.

اعتیاد و ذهن آگاهی

تمرین ذهن آگاهی می تواند به مبتلایان به اعتیاد کمک کند. MBRP (پیشگیری از عود مبتنی بر ذهن آگاهی) از افراد مبتلا به سو مصرف مواد در بهبودی پشتیبانی می کند. اهداف این روش ایجاد آگاهی عاطفی از عوامل تحریک کننده فرد و یافتن راهی برای متوقف کردن قبل از اقدام وی است. هنگامی که تشخیص دهید چه چیزی باعث تحریک شما می شود، قدرت بیشتری دارید. تمرین به شما کمک می کند تا لحظه ای مکث کنید، مکث کنید و سپس به جای واکنش نشان دادن به شرایط خود پاسخ دهید. وقتی نفس می کشید و با ذهنی باز بنشینید، مهارت های کنار آمدن خود را به خاطر می آورید.

پس از یادگیری عوامل محرک، می توانید رابطه خود را با آنها اصلاح کنید راه هایی برای پاسخگویی به مواردی که باعث تحریک شما می شوند – یعنی مهارتهای کنار آمدن – پیدا کنید. MBRP بر اهمیت تفکر غیرقضاوتی تأکید می کند و به افراد کمک می کند تا با خود با ملایمت رفتار کنند. تمرین منظم MBRP می تواند افراد را از سومصرف مواد مراقبت کند. افرادی که در حین بهبودی از اعتیاد در حال یادگیری ذهن هستند، گامهای جدی برای بهبود سلامتی درازمدت خود برمی دارند. آنها نسبت به افکار خود آگاهی بیشتری دارند آنها

ذهن آگاهی به خواب کمک می کند

خواب یک قسمت حیاتی از سلامتی کلی است. وقتی عادت های خواب ناچیزی دارید، ترک آنها دشوار است. ممکن است احساس کنید هیچ امیدی نیست. افرادی که از اضطراب، افسردگی یا PTSD رنج می برند (به عنوان مثال) معمولاً از مشکلات خواب رنج می برند. این همان جایی است که کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی می تواند کمک کند. هنگامی که شما به طور منظم تمرین می کنید، مراقبه های آگاهانه می توانند یک بازی را برای مسائل خواب تغییر دهند. مطالعات نشان داده است که تمرین MBSR برای بیش از دو ماه می تواند کیفیت خواب فرد را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. این مطلب پاسخی است به سوال چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟

ذهن آگاهی و افسردگی

چگونه تمرین ذهن آگاهی از سلامت جسمی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند؟

یکی از چالش برانگیزترین عناصر افسردگی، نشخوار فکری است. مردم معمولاً نمی توانند درمورد آنچه “اشتباه” کرده اند متوقف شوند. آنها ممکن است در مورد کاری که انجام داده اند و یا گفته اند که به دیگران آسیب می زند وسواس داشته باشند. این افکار فضای زیادی را در ذهن شما اشغال می کنند، و سازنده نیستند. ذهن شما مارپیچ می شود و به نظر نمی رسد چرخه را بشکنید. ذهن آگاهی می تواند به این مسائل کمک کند. افسردگی می تواند به بسیاری از مسائل بهداشتی منجر شود، به همین دلیل درمان بسیار مهم است. ثابت شده است که شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی به افراد مبتلا به افسردگی کمک می کند و آنها را از حالت نشخوار خارج می کند.

وقتی مشغول این کار هستید، می توانید از فکر وسواس جدا شوید. ذهن آگاهی به افراد افسرده کمک می کند ایده هایشان از خودشان جدا باشد. از تفکر غیر داوری و عشق به خود پشتیبانی می کند. طبق مطالعه ای از سال 2011، شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی به جلوگیری از عود در افرادی که حداقل سه دوره قبلی افسردگی اساسی داشتند، کمک کرد. ذهن آگاهی یک روش عالی برای جلوگیری از آسیب رساندن ذهن به شماست. همان کاری که افسردگی برای بسیاری از افراد انجام می دهد. شما می توانید افکار خود را بدون ارزش دادن به آنها مشاهده کنید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند وقتی احساس افسردگی می کنید از روشهای آگاهانه استفاده کنید.

 

 
منابع
betterhelp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا