چگونه روابط وابسته را تعریف می کنیم؟

روابط در افراد بسیار مهم است. روابط باعث می شود افراد باعث ایجاد زندگی بهتر شود. در روان شناسی روابط بسیار مهم است. روابط باعث می شود زندگی کاری انسان ها بهتر شود. زندگی در افراد مختلف متفاوت است. در زمینه کاری نیز روابط بسیار مهم است.  تلاش برای خوشبختی نیازمند استفاده از موارد مختلفی است. شادی یکی از گزینه های مهم در زندگی است. شادی بسیار مهم است. افراد برای این که دارای خوشبختی و شادی باشند نیازمند تلاش هستند. این تلاش می تواند شامل فعالیت در زمینه های مختلف باشد. روابط وابسته نیز بخشی از زندگی هستند.

خوشبختی و عشق با هم در ارتباط هستند. در ادامه می خواهیم ببینیم آیا عشق و خوشبختی می تواند در فرآیند های مغز تاثیر گذاشته باشد یا خبر؟ عشق و خوشبختی از راه های مختلف می تواند ایجاد شود. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم عشق و خوشبختی بسیار گزینه مهمی است. عشق و خوشبختی بخشی از این زندگی است که باید مورد نظر داشته باشیم. 

در روابط، وفاداری یک ویژگی بسیار ارزشمند است.

در حقیقت، وفاداری مشخصه ای است که مردم در دوستان و اعضای خانواده خود بسیار تحسین می کنند. این احساس خوبی است که می دانیم می توانیم به کسی اعتماد کنیم که پشت ما باشد. وفاداری کیفیت خوبی دارد مگر اینکه به وابستگی کد کمک کند.

اگر با فردی درگیر هستید که با سو مصرف مواد دست و پنجه نرم می کند

چگونه روابط وابسته را تعریف می کنیم؟

اگر با فردی درگیر هستید که با سو مصرف مواد دست و پنجه نرم می کند، می دانید که حمایت و وفاداری بدون قید و شرط شما برای آن ها چقدر مهم است. در عین حال، شما به طرز دردناکی از میزان آسان عود مجدد آن ها آگاه هستید. شما همچنین می دانید که ممکن است لازم باشد بیش از یک بار درمان را تکرار کنند تا اینکه در طولانی مدت هوشیار باشند. عوامل استرس زا در زندگی ممکن است باعث شود که آن ها در هر زمان دوباره به یک رفتار منفی فرو روند، حتی اگر مدت طولانی هوشیار بوده باشند.

پذیرش بهانه ها

در حالی که به شریک زندگی خود متعهد هستید، گاهی اوقات متوجه می شوید که برای او بهانه می آورید تا دیگران نیز آن ها را بپذیرند. همان قدر که ماندن در کنار شریک زندگی خود دشوار است، ترک آن ها غیرممکن است حتی اگر احساس می کنید رابطه بیشتر و زیاد تر مسموم شده است و احساس می کنید هر روز بیشتر خود را از دست می دهید.

نکته

شما ناراحت می شوید از این واقعیت که دروغ گفته اید و برای همسرتان هر زمان که لغزش یا کسی از آن ها انتقاد می کند، سرپوش گذاشته اید. این ها علائم احتمالی وابستگی کد در روابط هستند.

وابستگی به قانون در بین دوستان و اعضای خانواده

وابستگی به قانون در بین دوستان و اعضای خانواده افرادی که از رفتار اعتیاد آور رنج می برند معمول است. مهم است که بدانید این یک بیماری است که در واقع می تواند در روابط با هر کسی رخ دهد. با شناخت علائم وابستگی کد، می توانید برای به وجود آمدن رابطه سالم تر و یا اطمینان از ترک رابطه کمک بگیرید.

تعریف روابط وابسته

Codependency اصطلاحی برای شرایط مبتنی بر رفتار است که در آن یک فرد در رابطه به اعتیاد، عدم مسئولیت یا سلامت روانی ضعیف شخص دیگری کمک می کند. افراد وابسته به قانون برای تأیید و اطمینان از احساس هویت خود به افراد دیگر اعتماد می کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی تعریف رفتار وابسته به کد، تعاریف دقیقاً کمی متفاوت هستند. روابط وابسته به وابستگی می تواند به وضعیت یا الگوهای رفتار ناسالم بستگی داشته باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک رابطه وابسته به کد نیز می تواند به دلیل یک مسئله اساسی در زمینه بهداشت روان باشد. بخشی از این دلیل که تعریف روابط وابسته به سختی دشوار است این است که در نحوه دقیق تعریف آن ها هیچ وضوح وجود ندارد. یک رابطه وابسته به کد منعکس کننده بیشتر پویایی رابطه بین دو نفر است.

شناخت بیشتر درباره Codependency

برای درک بهتر این که آیا شما با یک شریک زندگی ناسالم، یک عضو خانواده یا یک دوست وابسته هستید، به شما کمک می کند تا برخی از حقایق قابل توجه در مورد آن را یاد بگیرید. محققان پس از سال ها مطالعه تأثیر رفتارهای الكلی بر اعضای خانواده و دوستان نزدیكشان، در مورد وابستگی به كد یاد گرفتند. در آن زمان، آن ها شروع به استفاده از اصطلاح اعتیاد به رابطه برای توصیف افراد وابسته به کد کردند.

نکته

پزشکان به طور کلی معتقدند که وابستگی به رمز، یک رفتار آموخته شده است. مردم آن را از تماشا و تقلید از سایر افراد که همان نوع رفتار را دارند، می آموزند. وابستگی کد در برخی از خانواده ها به قدری شیوع دارد که می تواند از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

وابستگی کد یک وضعیت رفتاری است

چگونه روابط وابسته را تعریف می کنیم؟

پزشکان اتفاق نظر دارند که وابستگی کد یک وضعیت رفتاری است که بر توانایی فرد برای داشتن یک رابطه سالم و متقابل شاد تأثیر می گذارد. یکی از نشانه های یک رابطه وابسته به کد، شخصی است که روابطی یک طرفه، توهین آمیز یا از نظر احساسی مخرب شکل می گیرد یا آن ها را حفظ می کند.

خانواده های ناکارآمد و وابستگی کد

نظر محققان درباره این زمینه

محققان بعد از این که فهمیدند افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند اغلب با افراد دیگری که به آن ها وابسته به کد هستند، رابطه برقرار می کنند و به موضوع وابستگی کد علاقه مند می شوند. امروزه، این کشف منجر به کشف تعریف وسیع تری از وابستگی کد شده است. اصطلاح وابستگی کد می تواند به هر فرد وابسته به کد از یک خانواده یا رابطه ناکارآمد گفته شود.

نکته

این رابطه می تواند مربوط به همسر، پدر و مادر، خواهر و برادر، دوست یا همکار باشد. پزشکان همچنین در خانواده هایی که مواردی از بیماری روانی وجود دارد، الگوی مشابه وابستگی کد را ذکر کرده اند. صرف نظر از نحوه شروع وابستگی کد، تأثیر عمده ای در روابط خانوادگی دارد. در حالی که وابستگی به کد به دلیل اعتیاد و اعتیاد به الکل معمول است، وابستگی به کد نیز در روابطی که عواملی در اعتیاد به غذا، اعتیاد به کار، اعتیاد جنسی یا قمار وجود دارد، معمول است. مشکلات اساسی مانند سو استفاده جسمی، عاطفی یا جنسی اغلب علت وابستگی به کد است.

اختلال در عملکرد خانواده در ارتباط با این زمینه

هنگامی که اعضای خانواده یا شرکا نمی دانند چگونه به طور مناسب با رفتارهای اعتیادی در شخصی که مورد علاقه او است رفتار کنند، این امر باعث اختلال در عملکرد خانواده می شود. افرادی که تمایل به اعتیاد ندارند از ترس، عصبانیت، درد یا شرم رنج می برند، اما آن را نادیده می گیرند یا انکار می کنند. آن ها در مورد آن ها صحبت نخواهند کرد.

سرکوب احساسات

احساسات یا مقابله با آن ها سرکوب احساسات آن ها و نادیده گرفتن نیازهای شخصی آن ها به نفع نیازهای فرد معتاد آسان تر است. آن ها روش های ناسالم برای کنار آمدن مانند جدا شدن از دیگران، اجتناب از آن ها و وانمود کردن اینکه مشکلات وجود ندارند، ایجاد می کنند.

نکته

وابستگی به قانون در بین زنان و مردان رایج است و آن ها به همان اندازه وفادارند، اما این مطالعه در مجله سو مصرف مواد نشان می دهد که ویژگی های وابستگی به روش مختلف در زنان و مردان متفاوت است. در این مطالعه، زنان وابسته به مدار پنج ویژگی زیر را نشان دادند:

کنترل

مسئولیت اغراق شده

ارزش وابستگی

جهت نجات

تغییر جهت گیری

برعکس، مردان فقط کنترل و مسئولیت اغراق آمیز نشان دادند. پزشکان از این نتایج به دست می آورند که احساس ارزشمندی مردان به اندازه زنان با شریک زندگی آنها ارتباط ندارد.

مهم است که سعی کنید چرخه وابستگی به کد را بشکنید

چگونه روابط وابسته را تعریف می کنیم؟

مهم است که سعی کنید چرخه وابستگی به کد را بشکنید زیرا روابط وابسته به کد، بر خانواده ها و همچنین افراد در روابط وابسته به کد تأثیر می گذارد. مطالعه ای در مکزیک از سایت Science and Collective Health حاکی از آن است که خانواده ها از استرس رنج می برند و احتمال بیشتری برای معتاد شدن خود در هنگام وابستگی کد یا هر دو نفر دارند.

نکته

به طور کلی، اعضای خانواده افراد وابسته به زندگی از جنبه های مختلف کیفیت زندگی ضعیف تری دارند زیرا تمرکز اصلی وقت و انرژی خانواده به سمت فرد بیمار یا معتاد می رود. اعضای خانواده وابسته به وابستگی نیازها و تمایلات خود را برای گرایش به اعضای معتاد یا بیمار خانواده قربانی می کنند. همین تمرکز قوی و سلامتی، ایمنی و رفاه شخص دیگری است که باعث می شود احساس خود را از دست بدهند زیرا نیازها و خواسته های خودشان به طور مداوم کنار گذاشته می شوند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا