چگونه کووید ۱۹ سلامت روان مردم را تغییر داد؟

همه ما در زندگی مان نیازمند استفاده کامل از قابلیت های جسمانی و روانی هستیم. گاهی اوقات ممکن است یک سری عوامل قابلیت های جسمانی یا روانی ما را مختل کنند اما ما باید سعی کنیم با اسفتاده از راه های مختلف این عوامل را از بین ببرمی تا بتوانیم سلامت خود را بدست آوریم. یکی از عواملی که امروزه در تمام دنیا سر زبان ها است و ما هم درگیر آن هستیم کووید ۱۹ است که علاوه بر بیماری جسمانی ممکن است به سلامت روان ما نیز آسیب برساند.می خواهیم بدانیم چگونه کووید ۱۹ سلامت روان مردم را تغییر داد؟

برای این که بتوانید سلامت روان خود را بهبود بخشید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. در این مرکز می توانید برای مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی اقدام نمایید.

سلامت روان چیست؟

سلامت روان به معنای بهزیستی شناختی، رفتاری و عاطفی است. این ها همه در مورد چگونگی تفکر، احساس و رفتار مردم است. مردم گاهی اوقات از اصطلاح “سلامت روان” به معنای عدم وجود اختلال روانی استفاده می کنند. سلامت روان می تواند زندگی روزمره، روابط و سلامت جسمی را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال ، این پیوند در جهت دیگر نیز کار می کند. عواملی در زندگی افراد ، ارتباطات بین فردی و عوامل جسمی می توانند در ایجاد اختلال در سلامت روان نقش داشته باشند. مراقبت از سلامت روان می تواند توانایی فرد در لذت بردن از زندگی را حفظ کند. انجام این کار رسیدن به تعادل بین فعالیت های زندگی، مسئولیت ها و تلاش ها برای دستیابی به تاب آوری روان شناختی است.

شرایطی مانند استرس، افسردگی و اضطراب می تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد و برنامه روزمره فرد را مختل کند. اگر چه واژه بهداشت روان معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، اما بسیاری از شرایطی که پزشکان به عنوان اختلالات روان شناختی تشخیص می دهند، ریشه جسمی دارند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO): “سلامت روان وضعیت رفاهی است که در آن فرد توانایی های خود را درک می کند ، می تواند با فشارهای طبیعی زندگی کنار بیاید، می تواند به طور مثمر ثمر کار کند و می تواند به جامعه خود کمک کند.” سوال این که چگونه کووید ۱۹ سلامت روان مردم را تغییر داد؟

WHO  تاکید می کند که سلامت روان “چیزی بیش از نبود اختلالات روانی یا ناتوانی است.” اوج سلامت روان در مورد نه تنها پرهیز از شرایط فعال بلکه مراقبت از سلامتی و خوشبختی مداوم است. آن ها همچنین تأکید می کنند که حفظ و بازیابی سلامت روان به صورت فردی و همچنین در جوامع و جوامع مختلف در سراسر جهان بسیار مهم است.

انواع مشکلات بهداشت روان

چگونه کووید ۱۹ سلامت روان مردم را تغییر داد؟

علت آن ها چیست؟

مشکلات بهداشت روان می تواند دلایل گسترده ای داشته باشد. این احتمال وجود دارد که برای بسیاری از افراد ترکیبی از عوامل پیچیده وجود داشته باشد. گرچه افراد مختلف ممکن است تحت تأثیر برخی چیزهایی عمیق تر از دیگران باشند. به عنوان مثال، عوامل زیر می توانند به طور بالقوه منجر به یک دوره ضعف در سلامت روان شوند.

  • کودک آزاری ، ضربه ، یا بی توجهی به کودک
  •  انزوای اجتماعی یا تنهایی
  • تجربه تبعیض و ننگ
  •  آسیب اجتماعی ، فقر یا بدهی
  •  سوگواری (از دست دادن یکی از نزدیکان خود)
  •  استرس شدید یا طولانی مدت
  • داشتن یک وضعیت سلامتی جسمی طولانی مدت
  •  بیکاری یا از دست دادن شغل خود
  •  بی خانمانی یا مسکن ضعیف
  •  مراقبت طولانی مدت برای کسی

خشونت خانگی، قلدری یا سایر آزارها در بزرگسالی ضربه بزرگ در بزرگسالی، مانند جنگ نظامی، درگیر شدن در یک حادثه جدی که در آن برای زندگی خود ترسیده اید، یا قربانی شدن یک جنایت خشن

دلایل جسمی  به عنوان مثال، آسیب به سر یا یک بیماری عصبی مانند صرع می تواند بر رفتار و روحیه شما تأثیر بگذارد. (مهم است که قبل از اقدام به درمان بیشتر برای یک مشکل بهداشت روان، علل احتمالی جسمی را رد کنید). اگرچه عوامل سبک زندگی از جمله کار ، رژیم غذایی، داروها و کمبود خواب همه می توانند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارند، اما اگر با یک مشکل بهداشت روان رو به رو هستید، عوامل دیگری نیز برای تان وجود دارد. می خواهیم بدانیم چگونه کووید ۱۹ سلامت روان مردم را تغییر داد؟

آیا مشکلات بهداشت روان در خانواده ها وجود دارد؟

 تحقیقات نشان داد برخی از مشکلات بهداشت روانی گاهی در خانواده ها بروز می کند. مثلا، اگر والدین مبتلا به اسکیزوفرنی دارید، احتمال این که خودتان به اسکیزوفرنی مبتلا شوید بسیار زیاد است. اما هیچ کس نمی داند که این به خاطر ژن های ما است یا به دلیل عوامل دیگر، مانند محیطی که ما در آن بزرگ می شویم، یا روش های تفکر، کنار آمدن و رفتارهایی که ممکن است از والدین خود یاد بگیریم. اگرچه ایجاد برخی از مشکلات بهداشت روان ممکن است تحت تأثیر ژن های ما باشد، محققان ژن خاصی پیدا نکرده اند که به طور قطع باعث مشکلات روانی شود. و بسیاری از افرادی که مشکل بهداشت روانی را تجربه می کنند هیچ پدر و مادر، فرزندی یا سایر اقوام با همان شرایط ندارند. پس نمی تواند به طور دقیق این نظر را به اثبات رساند.

چگونه کووید ۱۹ سلامت روان مردم را تغییر داد؟

سفارشات پزشکی مثل  در خانه بمانید، بیکاری، تنهایی، خاموش شدن اقتصاد، بالا رفتن میزان مرگ، ماسک و فاصله اجتماعی موضوع 2020 بوده است و به احتمال زیاد موضوع 2021 نیز خواهد بود. همه گیری COVID-19 دنیای ما را تغییر داده است. این بیماری زندگی و معیشتی را به خود اختصاص داده و نحوه کار، نحوه رفتن به مدرسه ، تعامل ما با دیگران و نگاه ما به جهان را تغییر داده است. حتی اگر این ویروس شما را آلوده نكرده است، همه ما تحت تأثیر آن   قرار گرفته ایم. ما در خانه مانده ایم، یاد گرفته ایم که از طریق تعاملات مجازی خود را انطباق دهیم و برای گذران وقت مان خلاقیت هایی را در پیش گرفته ایم.

برخی از ما مهارت های جدیدی را آموخته ایم و مجبور بوده ایم که درآمد خود را به شدت تغییر دهیم در حالی که دیگران برای تأمین هزینه های زندگی خود به تلاش خود ادامه می دهند. بسیاری از ما در طول این بیماری همه گیر با احساس تنهایی، افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم کرده ایم. ما به عنوان راه های مقابله با احساسات خود به الکل، مواد مخدر و روابط ناسالم با غذا روی آورده ایم. بهداشت روان، اعتیاد، اختلالات خوردن، بیش از حد ماندن در خانه و خودکشی در طی این همه گیری در حال افزایش است. صرف نظر از نظرات ما در مورد این بیماری همه گیر، اقتصاد یا سیاست های درگیر، COVID-19  نحوه مشاهده سلامت روان را تغییر داده است.

روش های درمانی روانی در این دوران

ما از طریق سیستم عامل های مجازی به هم متصل شدیم وقتی COVID-19 آغاز شد، جهان باید سریع خود را با شرایط وفق دهد. 

مزایای درمان مجازی

به لطف دور درمانی، ما می توانیم  به Wi-Fi دسترسی پیدا کنیم، سلامت روان، اختلالات خوردن و خدمات درمانی بیشتر قابل دسترسی است. ما می توانیم در هر ساعتی از شبانه روز از راحتی خانه خود با یک درمانگر ارتباط برقرار کنیم. باید بدانیم چگونه کووید ۱۹ سلامت روان مردم را تغییر داد؟

 

 

 

 

گرد آورنده
verywellmind.com
منابع
mind.org.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا