چگونه می توان از هنر درمانی برای بهبود بیماری های روانی استفاده کرد؟

هنر درمانی یکی از روش های درمانی است که امروزه بسیاری از پزشکان و روان شناسان از آن برای بیماری های مختلف روانی استفاده می کنند. امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف حاضر به استفاده از مشاور و روان شناس نیستند برای همین ممکن است در بسیاری از موارد زندگی خود دچار تصمیمات اشتباه شوند و خطر ابتلا به بیماری های روانی را در خود افزایش دهند. چگونه می توان از هنر درمانی برای بهبود بیماری های روانی استفاده کرد موضوعی است که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

برای درمان بیماری های روانی روش های مختلف دیگری هم وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره روان شناسی همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره درمان بیماری را پیش ببرید. در این مرکز هم می توانید از خدمات حضوری و هم از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

هنر درمانی در دنیای امروز

چه کسی می توانند از هنر درمانی بهره مند شوند؟

 هنر درمانی همچنین برای افرادی که با موضوعات زیر سر و کار دارند درمانی موثر است:

  • افرادی که در اثر ضربه، مبارزه یا سواستفاده با خاطرات ترسناک و یا برهم زدن احساسات دست و پنجه نرم می کنند.
  • افرادی که دارای شرایط جدی پزشکی یا معلولیت مانند آسیب مغزی آسیب دیده، سرطان، افسردگی، اوتیسم ، شخصیت ضد اجتماعی یا زوال عقل هستند.
  • زوجینی که تلاش می کنند درگیری های عاطفی را با یکدیگر سازگار کنند.

هدف های هنر درمانی

هدف اساسی هنر درمانی بهبود یا بازیابی عملکرد مشتری و احساسات شخصی وی در زمینه رفاه است. این کار با تشویق یک متخصص درمانگر در ارتباط با روند خلاقیت، کشف احساسات و لذت بردن از لذت ساختن هنر، به مشتری کمک می کند. هنر درمانی برای تجربه منافع نیازی به مشتری با استعداد یا یک هنرمند ندارد. وظیفه یک هنر درمانگر آموزش هنر یا انتقاد از کار مشتری نیست، در عوض، هنر درمانگران با مشتری کار می کنند تا در پیام های اصلی که از طریق هنر آن ها منتقل می شود فرو روند و تکنیک های مشاوره روان درمانی را برای ارتقای رشد شخصی، پرورش خودآگاهی و ایجاد مهارت های مقابله ای ترکیب کنند. هنر درمانی برای بهبود بیماری های روانی بسیار مناسب است.

هنر درمانگران کجا کار می کنند؟

در واقع هنر درمانگران در زمینه های مختلف سنتی از جمله بیمارستان ها، واحد های مراقبت توانبخشی، مراکز کمک به زندگی، مراکز روانپزشکی، جوامع سالمندان و مدارس تمرین می کنند. آن ها همچنین در برخی از موارد کمتر آشنا مانند مراکز سلامتی، موسسات پزشکی قانونی، مراکز تحقیقات بالینی ، بازداشتگاه ها و مراکز بحران کار می کنند. عمل خصوصی نیز برای متخصصانی که در هنر درمانی تخصص دارند بسیار معمول است.

شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک هنر درمانگر چیست؟

هنر درمانی پیش از هر چیز یک حرفه بهداشت روان است. تمرین هنر درمانی نیاز به یک زمینه آموزشی در رشد انسان ، اختلالات روانشناختی و رفتاری ، نظریه های مشاوره و تکنیک های درمانی دارد. حداقل استاندارد های آموزشی كه توسط انجمن هنر درمانی آمریكا ایجاد شده است، به کلیه پزشكان سطح بالای هنر درمانی نیاز دارد كه از موسسه آموزش عالی دارای مدرک كارشناسی ارشد باشند كه توسط یك مرجع اعتبارسنجی منطقه ای مورد تأیید شورای آموزش آموزش عالی (CHEA) شناخته شده باشد. هنر درمانی ها باید درک کاملی از هنر تجسمی نیز داشته باشند. هنر درمانی اغلب انواع مختلف هنری مانند مجسمه سازی، نقاشی، طراحی و سایر موارد را در بر می گیرد، بنابراین یک متخصص هنر درمانی باید تجربه کار با این رسانه های هنری و توانایی هدایت مشتری در طی مراحل خلاقیت را داشته باشد.

فواید هنر درمانی برای بهبود بیماری های روانی

در حالی که درمان و روان درمانی به طور کلی فواید بسیاری دارد ، ثابت شده است که مفهوم هنر درمانی از طرق مختلف و متفاوت از روش سنتی درمانی ، موفق است. استفاده از هنر درمانی در رابطه با بهبودی کاربردهای مختلفی دارد ، اما اگر هرگز درباره هنر به عنوان نوعی درمان نشنیده اید ، مزایای آن ممکن است باشد.

چه کسانی از هنر درمانی سود می برند؟

هنر درمانی با استفاده از فرآیند خلاقانه هنر و داشتن مانع کم برای ورود، خود را به عنوان وسیله ای متمایز می کند (هر کسی می تواند به نوعی یا شکل دیگری خلاق باشد). هنر درمانی می تواند به ویژه برای کودکان مفید باشد زیرا افراد جوان معمولاً توانایی بیان و گفتمان راحت تری از طریق کلمات را ندارند. در حالی که هنر درمانی می تواند برای کودکان بسیار مفید باشد، اما برای بزرگسالان نیز بسیار مفید است. واقعاً، هرکسی می تواند از هنر درمانی بهره مند شود.

حتی اگر از هنر های خلاقانه و بدون کمک هنر درمانگر به عنوان وسیله ای برای بیان استفاده می کنید، باز هم مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. اگر برای شروع به کمک نیاز دارید ، در مورد برخی از این ایده ها و فعالیت های هنر درمانی بیشتر اطلاعات کسب کنید و بخوانید.

مزایای هنر درمانی برای بهبود بیماری های روانی

با بیان خود از طریق هنر، یک هنر درمانگر می تواند به شما کمک کند چیز هایی درباره خود را ببینید که در غیر این صورت ممکن است درک نکرده باشید. هنر درمانی می تواند به شما در پردازش احساسات و حالت های روحی که با آن ها دست و پنجه نرم می کنید کمک کند، بنابراین می توانید بهبودی خود را شروع کنید.

آن ها همچنین کاملاً قادر به درک بینشی از خلاقیت های شما و کمک به شما در درک جنبه های خاصی از خود هستند که شاید شما نمی دانستید، چه خوب و چه بد. این ایده خودکاوی است که اغلب می تواند فرد را به نتیجه گیری بصیرتی درباره خود برساند. تعجب نکنید اگر اثرات هنر درمانی منجر به احساس آرامش عمومی و به طور کلی سلامت روان بهتر شود. باز هم  این درمان است، اما با ماده کاملاً متفاوتی از آنچه عادت مردم است که آن هم تکنیک های هنر است.

قدرت هنر درمانی برای بهبود بیماری های روانی

 در همه اشکال مختلف، هنر ابزاری قدرتمند برای بیان است. از طریق ابزار های بصری، یک هنرمند قادر به برقراری ارتباط و رفتار با دیگران است به گونه ای که از کلمات فراتر رود و هنر درمانی از این ارتباط برای تقویت بهبود استفاده می کند. کیفیت جذاب هنر، آن را به ابزاری فوق العاده مفید در روان درمانی و مشاوره تبدیل می کند. فعالیت های خلاقانه، به صورت هنر درمانی، به نوعی زبان تبدیل می شود که به مردم امکان می دهد افکار و احساساتی را بیان کنند که بیان آن ها بسیار دشوار یا دردناک است.

هنر درمانی برای بهبود بیماری های روانی در نوجوانان

استفاده از بیان غیرکلامی می تواند به ویژه برای نوجوانانی که در دوران سخت سال های نوجوانی خود گشت می زنند مفید باشد.

این آگاهی، درمانگر را در تلاش برای محافظت و حمایت از آن ها بهتر مجهز می کند. در هنر درمانی، نوجوانان می توانند خود را در زمینه راهنمایی ملایم بیان کنند که در کشف و رشد خود به آنها کمک می کند. اما هنر درمانی فواید خاصی برای مبتلایان به طیف وسیعی از بیماری های روانی دارد.

منابع
arttherapyblog.comdestinationsforteens.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا