مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی

 

اضطراب در افراد مختلف متفاوت است. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی در ارتباط با اضطراب وجود دارد. اضطراب در افراد مختلف متفاوت است. اضطراب اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی افراد را مختل کند. نکته ای که باید بدانید این است که اضطراب خود را کنترل کنید. روان شناسان از طریق راه های مختلف می توانند این کار را انجام دهند و به شما کمک کنند. در مقاله های قبل در ارتباط با افسردگی و اضطراب صحبت کردیم. امروز می خواهیم درباره مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی صحبت کنیم. افسردگی انواع مختلفی دارد و ممکن است به علت های مختلفی ایجاد شود.

یکی از مواردی که ممکن است در ایجاد افسردگی نقش داشته باشد بی خوابی است. بی خوابی علت های مختلفی دارد که در مقاله های قبل در ارتباط با آن تا حدودی صحبت کردیم. خواب برای افراد بسیار مهم است. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید خواب کافی داشته باشید. خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی صحبت کنیم.

مشکلات جسمی و روانی اغلب دست به دست هم می دهند.

مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی | مرکز مشاوره همکده

مشکلات جسمی و روانی اغلب دست به دست هم می دهند. به هر حال، وقتی از یک مشکل پزشکی رنج می برید، احساس آرامش و مثبت بودن آسان نیست. و اگر با افسردگی یا اضطراب شروع کنید، مشکلات پزشکی طاقت فرسا به نظر می رسند. به همین دو دلیل، پزشکان و روانشناسان برای ایجاد مقیاس اضطراب و افسردگی در بیمارستان همکاری کردند. در اینجا این چیست، چگونه کمک می کند و چگونه می تواند نتیجه شما را بهبود بخشد.

مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی چیست؟

مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی، آزمایشی است که در صورت مراجعه به بیمارستان یا حتی یک مرکز درمان پزشکی سرپایی یا مطب پزشک، ممکن است از شما خواسته شود آن را انجام دهید. این یک تست کوتاه و آسان است که فقط دو تا پنج دقیقه طول می کشد تا انجام شود. این همچنین یک تست خودارزیابی است، به این معنی که شما هستید که ارزیابی می کنید میزان علائم اضطراب و افسردگی در هفته گذشته چه مزاحمتی برای شما ایجاد کرده است.

پر کردن پرسشنامه آزمون اضطراب و مقیاس افسردگی HADS

برای پر کردن پرسشنامه آزمون اضطراب و مقیاس افسردگی HADS، به سوالات که مربوط به افسردگی و سایر سوالات مربوط به اضطراب هستند پاسخ می دهید. از آن جا که  از دست دادن لذت، یک ویژگی اصلی در افسردگی است، بیشتر سوالات مربوط به افسردگی در این باره می پرسند. سوالات مربوط به مقیاس افسردگی ممکن است شامل موارد زیر باشد: آیا به همان اندازه به مواردی که قبلاً علاقه دارید علاقه دارید؟ آیا احساس نشاط می کنید؟ برای قسمت اضطراب پرسشنامه، شما به سوالات مربوط به اضطراب پاسخ می دهید، از جمله: آیا زیاد نگران هستید؟ آیا حملات وحشت دارید؟

روند مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی

مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی | مرکز مشاوره همکده

شما با انتخاب عددی از 0 تا 3 به هر سوال در مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستان پاسخ می دهید ، نشان می دهد که سوال چقدر با افکار، احساسات و رفتار شما مطابقت دارد. بعد از انجام آزمایش، پزشک نمره را جمع می کند تا تعیین کند که آیا آن ها نیاز به انجام کار دیگری در مورد سلامت روان شما دارند. در این آزمون، نمرات احتمالی از 0 تا 21 برای افسردگی و همین میزان برای اضطراب است. نمرات نشان می دهد:

0 تا 7 – محدوده طبیعی

8 تا 10 – ممکن است اضطراب یا افسردگی وجود داشته باشد

11 و بالاتر – افسردگی یا اضطراب احتمالاً وجود دارد

HADS فقط یک آزمایش غربالگری است که برای اطمینان از آگاهی پزشک از مسائل احتمالی بهداشت روان انجام می شود. نه از مقیاس افسردگی و نه از مقیاس اضطراب برای تشخیص استفاده نمی شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر آزمایش نشان دهد که ممکن است برخی از مشکلات روحی روانی داشته باشید، یک پزشک یا روانشناس با شما صحبت می کند، وضعیت سلامت روانی شما را ارزیابی می کند و در مورد مناسب بودن تشخیص افسردگی یا اضطراب تصمیم می گیرد. در این صورت، آن ها مشخص می کنند که شما نوع خاصی از افسردگی یا اضطراب را دارید.

چرا به HADS نیاز است؟

مراجعه به درمان های پزشکی معمولاً مستلزم انجام آزمایشات زیادی است. بنابراین، اگر سوال کنید که چرا باید یکی دیگر از آن ها را بخورید، قابل درک است. چرا شما باید در حال حاضر به احتمال اضطراب فکر کنید یا مقیاس افسردگی بگیرید؟ چرا باید مقیاس افسردگی بیمارستان و اضطراب را انتخاب کنید؟ پاسخ ساده است. لازم است آن را مصرف کنید تا پزشک بهترین کمک را به شما ارائه دهد.

رنجش بیماران در بیمارستان

حتی قبل از انجام آزمایش اضطراب و مقیاس افسردگی، مانند HADS، پزشکان می دانستند که بیماران در طول اقامت در بیمارستان از نظر روحی و جسمی رنج می برند. با این حال، آن ها نمی دانستند که چگونه وضعیت روانی بیماران خود را ارزیابی کنند یا از انجام این کار احساس اطمینان کنند. مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستان یک روش سریع و مختصر به آنها داد تا تشخیص دهند که آیا بیمارشان در درمان پزشکی و درمان های بهداشت روان نیز به ملاحظات خاصی نیاز دارد یا خیر.

روان شناسان و مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی

پس از به دست آوردن مقیاس افسردگی و سوالات اضطراب، پزشک ممکن است شما را به یک ارائه دهنده بهداشت روان معرفی کند یا پیشنهاد کند که روان درمانی را شروع کنید. همچنین، دانستن وضعیت روانی شما ممکن است در درمان های پزشکی که پزشک در بیمارستان یا کلینیک پزشکی ارائه می دهد، تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از داروها برای مشکلات جسمی همچنین می توانند اضطراب یا افسردگی را افزایش دهند. اگر پزشک شما بداند یکی از این مسائل در حال حاضر برای شما مشکل ساز شده است، بهتر می تواند تأثیر این داروها را بر سلامت روان شما پیش بینی کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این ممکن است نظر آن ها را در مورد دارو یا ترکیبی از داروها به شما تغییر دهد. اگر چه این دارو باعث تغییر در داروهای مصرفی شما می شود یا نه، پزشک شما نسبت به موارد بهداشت روانی که ممکن است بوجود بیاید هوشیارتر خواهد بود.

آیا مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستان معتبر است؟

مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی | مرکز مشاوره همکده

سوال دیگری که ممکن است از خود بپرسید این است که این آزمون چقدر قابل اعتماد است؟ مطالعات زیادی برای ارزیابی اعتبار HADS انجام شده است و بارها و بارها اثبات شده است که موثر است. در سال 2002 با بررسی 747 مطالعه علمی در مورد مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستان مشخص شد که این آزمایش عملکرد خوبی را در:

ارزیابی شدت علائم

شناختن اختلالات اضطرابی و افسردگی

برای بیماران هم در محیط پزشکی و هم در روانپزشکی به خوبی کار می کند

چه زمانی مقیاس کار نمی کند؟

از آن جا که مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستان به پاسخ هایی که می دهید متکی است، فقط در صورت پاسخ صادقانه به آن می تواند موثر باشد. دلایلی وجود دارد که ممکن است احساس نکنید می خواهید در مورد احساس اضطراب یا افسردگی صریح باشید. به عنوان مثال، ممکن است نگران باشید که اگر به روش خاصی پاسخ دهید، مجبور به مراقبت های روانپزشکی خواهید شد. اما مهم است که به یاد داشته باشید هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به درمان بهداشت روانی کند، مگر اینکه برای خود یا دیگران خطری داشته باشید. آن ها می توانند به شدت آن را پیشنهاد دهند، اما انتخاب نهایی با شماست. حتی مهمتر این که، درمان روانشناختی ممکن است به شما کمک کند تا مشکلات پزشکی خود را راحتتر پشت سر بگذارید و زندگی بهتری برای خود ایجاد کنید.

فرار از فرانید بهداشتی درمانی

مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی | مرکز مشاوره همکده

برخی از افراد از این ذهنیت که به عنوان فردی با مشکلات بهداشت روانی دیده می شوند، ترس دارند. ممکن است فکر کنید که اگر مقیاس افسردگی یا مقیاس اضطراب را “خراب” کنید، ممکن است بد به نظر برسید و توسط پزشک خود ناعادلانه رفتار کنید. اما درمان های بهداشت روان همیشه خصوصی هستند. تنها کسانی که باید بدانند پزشک شما، مددکاران آن ها و هر متخصص بهداشت روان هستند که شما را معالجه می کنند. و همه آن ها در کنار شما هستند. همه آن ها در هدف کمک به شما برای دستیابی به نتایج بهتر روح و روان و جسم مشترک هستند.

چگونه مقیاس های افسردگی نتایج شما را بهبود می بخشند

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگرچه خوب است بدانید که آیا شرایطی مانند اضطراب و افسردگی دارید یا خیر، اما ممکن است از خود بپرسید که چگونه این کمک می کند تا در طرح بزرگ کارها کمک کند. آیا سلامت جسمی شما بهبود می یابد؟ در مورد سلامت روان شما چطور؟ این آزمایش هیچ کاری انجام نمی دهد، اما نشان می دهد که شما ممکن است یک مشکل بهداشت روانی داشته باشید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا