همه چیز در مورد فوبیا سخن هراسی

گلوسوفوبیا یک بیماری خطرناک یا بیماری مزمن نیست. این واژه پزشکی برای ترس از سخنرانی عمومی است. و از هر 10 آمریکایی تاثیر می گذارد. همه چیز در مورد فوبیا سخن هراسی در ادامه بیان شده است.

برای کسانی که تحت تاثیر قرار می گیرند، صحبت در مقابل یک گروه می تواند باعث احساس ناراحتی و اضطراب شود. با این کارآن ها می تواند دچار لرزش غیر منتظره، عرق کردن، و ضربان قلب کوبنده بیفتد. شما همچنین ممکن است خواهان خروج قریب الوقوع از اتاق یا موقعیتی باشید که سبب استرس شما می شود.

گلوسوفوبیا یک فوبیایی اجتماعی یا اختلال اضطراب اجتماعی است. اختلالات اضطرابی فراتر از نگرانی ناگهانی است. آنها باعث ایجاد ترس های شدیدی می شوند که نسبت به آنچه شما در حال تجربه یا فکر کردن هستند ندارید.

اختلالات اضطرابی اغلب در طول زمان بدتر می شوند. و آنها می توانند با توانایی شما در برخی شرایط تداخل ایجاد کنند.

همه چیز در مورد فوبیا سخن هراسی

احساس سخن هراسی چگونه است؟

هنگامی که با ارائه یک سخنرانی مواجه می شوید، بسیاری از مردم احساس یک مبارزه یا پرواز می کنند این روش بدن برای آماده سازی برای دفاع از خود در برابر تهدیدات درک شده است.

هنگامی که بدن تهدید می شود، مغز شما باعث آزاد شدن آدرنالین و استروئید می شود. این باعث می شود سطح قند خون شما و یا سطح انرژی افزایش یابد. فشار خون و ضربان قلب شما افزایش می یابد و قلب جریان خون بیشتری را به عضلات شما می فرستد.

علائم معمول سخن هراسی عبارتند از:

  • لرزش
  • تعریق
  • سرگیجه
  • تنگی نفس
  • تنش عضلانی
  • ضربان قلب سریع
  • حالت تهوع یا استفراغ

احساس اینکه از دیگران خواهش میکنید که دور شوند.

علل سخن هراسی

ریشه یابی ترس شما ممکن است به شما کمک کند که مراحل موثری را برای مدیریت آن انجام دهید.

بسیاری از افرادی که ترس قوی از سخن گفتن دارند ترس دارند که مورد قضاوت قرار گرفته، خجالت زده شده یا رد شوند. آنها ممکن است یک تجربه ناخوشایند داشته باشند، مانند گزارش دادن در کلاس که به خوبی انجام نشده است. یا از آنها خواسته شده است که در محل بدون آماده سازی کاری را انجام دهند.

اگرچه ترس های اجتماعی اغلب در خانواده ها اجرا می شود، علم پشت این است که درک نمی شود. یک مطالعه سال 2002 نشان داد که پرورش موش هایی که ترس و اضطراب کمتری را به دنبال داشت، باعث شد تا فرزندان با اضطراب کمتری روبرو شوند. اما برای ارزیابی اینکه آیا فوبیا های اجتماعی ارثی هستند، تحقیقات بیشتری لازم است.

تست های انجام شده توسط موسسه ملی سلامت روان نشان می دهد که مغز افرادی که دارای اضطراب اجتماعی هستند، پاسخ منفعلانه ای دارند که نظرات، منفی برای آنها خوانده می شود. مناطق آسیب دیده آن هایی هستند که مسئول بررسی خود ارزیابی و پردازش احساسی هستند. این پاسخ شدید در افراد بدون اختلال مشاهده نشد.

همه چیز در مورد فوبیا سخن هراسی

درمان فوبیا سخن هراسی

اگر ترس از سخنرانی عمومی شدید شده یا دخالت در زندگی روزمره شما داشته باشد، با دکتر خود مشورت کنید. آنها می توانند با شما کار کنند تا یک برنامه درمان هدفمند را بسازند. گزینه هایی برای برنامه های درمان عبارتند از:

روان درمانی

بسیاری از افراد با درمان شناختی رفتاری خود قادر به غلبه بر برانگیختگی شان هستند. کار با یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا علت اصلی اضطراب خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که شما به جای سخن گفتن از خندیدن، به دلیل اینکه شما در کودکی مورد تمسخر قرار گرفته اید، ترس دارید.

با هم، شما و درمانگر خود، ترس های خود را و افکار منفی که با آنها روبرو می شوند، کشف خواهید کرد. درمانگر شما می تواند به شما راه هایی برای تغییر افکار منفی آموزش دهد.

همه چیز در مورد فوبیا سخن هراسی | مرکز مشاوره همکده

نمونه هایی از این راه ها عبارتند از:

به جای فکر کردن “من نمی توانم اشتباه کنم”، قبول کنید که همه مردم هنگام ارائه و سخن گفتن، اشتباهات و یا بی توجهی دارند. مشکلی نیست. اغلب مخاطبان از آنها آگاه هستند.

به جای “همه فکر می کنند من بی کفایت هستم تمرکز بر این واقعیت است که مخاطبان می خواهند شما را به موفقیت برسانند. سپس خودتان را به یاد بیاورید که ذهن شما عالی است و شما آن را به خوبی میدانید.

هنگامی که شما ترس خود را شناسایی کردید، تمرین را به گروه های کوچک و حمایت کننده ارائه دهید. همانطور که اعتماد به نفس شما افزایش می یابد، مخاطبان خود را نیز افزایش دهید.

داروها

اگر درمان نشانه های شما را تسکین نمی دهد، پزشک ممکن است یکی از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات اضطرابی را تجویز کند.

داروهای ضد افسردگی برای درمان افسردگی استفاده می شود، اما آنها همچنین می توانند در کنترل اضطراب اجتماعی موثر باشند.

همه چیز در مورد فوبیا سخن هراسی

استراتژی های دیگر برای غلبه بر فوبیا سخن هراسی

برخی از استراتژی هایی وجود دارد که می توانید آنها را در ترکیب با درمان سنتی و یا خودتان استفاده کنید.

به عنوان مثال، ممکن است مفید باشد که در یک کلاس یا کارگاه عمومی صحبت کنید.

در اینجا چند راهنمایی دیگر برای کمک به شما در شرایط صحبت کردن عمومی وجود دارد:

در آماده سازی

ترس های خود را بشناسید این به این معنا نیست که شما باید خود را حفظ کنید، اما شما باید بدانید که چه چیزی می خواهید بگویید و کلی از نکات کلیدی است. توجه ویژه ای به معرفی داشته باشید، زیرا این زمانی است که شما احتمالا بیشتر عصبی هستید.

نمایش برنامه خود را برنامه ریزی کرده و تا آنجایی که ممکن است، آنرا تمرین کنید. سپس ارائه خود را ضبط کنید

اغلب تمرین کنید شما باید تمرین را ادامه دهید تا زمانی که با چیزی که می خواهید صحبت کنید راحت باشید. سپس بیشتر تمرین کنید اعتماد به نفس شما افزایش می یابد، زیرا شما متوجه می شوید که می دانید چه چیزی را می خواهید بگویید.

فیلم خود را ببینید تا اگر تغییرات مورد نیاز باشد متوجه شوید. شما ممكن است در مورد اعتماد به نفس خود شگفت زده شوید

سوالات معمول مخاطب را به روال خود اضافه کنید. لیستی از سوالاتی را که ممکن است از شما خواسته شود، بنویسید و آماده باشید که به آنها پاسخ دهید. در صورت لزوم، برنامه ریزی کنید تا مخاطبان را با ارائه سؤالات خود مورد خطاب قرار دهید

درست قبل از ارائه شما

اگر ممکن است، قبل از رفتن به ارائه خود، آخرین مطالب خود را تمرین کنید. قبل از صحبت باید از غذا یا کافئین نیز اجتناب کنید.

هنگامی که به موقعیت مکانی خود رسیدید، با فضای آشنا شوید. اگر از هر وسیله ای مانند لپ تاپ یا پروژکتور استفاده می کنید مطمئن شوید همه چیز در حال کار است.

در طول ارائه شما

به یاد داشته باشید که 40 درصد از مخاطبان هم از سخنرانی عمومی هراس دارند. برای استرس خود عذرخواهی نکنید. در عوض، بهترین کار را برای پذیرفتن استرس طبیعی انجام دهید و از آن برای آگاه شدن و پرورش بیشتر استفاده کنید.

لبخند بزنید و مخاطبان را با موضوعات مورد نظر آشنا کنید. از هر فرصتی برای صرف چند لحظه چت با آنها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که چندین تنفس آهسته و عمیق برای کمک به آرامش در صورت نیاز انجام دهید

مارک تواین گفت: “دو نوع سخنرانان وجود دارد. کسانی که عصبی هستند و کسانی هستند که دروغگو هستند. “کمی عصبی بودن طبیعی است. در حقیقت، با تمرین کمی، شما ممکن است یاد بگیرید که از صحبت های عمومی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا