چهار مرحله برای مراقبت از خود که همه باید سعی کنند اجرا کنند

تمرین خودمراقبتی چیزی است که همه باید تلاش کنند هر روز روی آن کار کنند. اما دانستن اینکه از کجا شروع می شود همیشه آسان نیست و درک مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرند دشوار است. در این مقاله، شما در مورد مراحل مختلفی که در انتخاب فعالیت های مراقبت از خود انجام می شود. یاد خواهید گرفت و امیدوارم که بتوانید از این نکات برای راهنمایی در جهت یافتن موارد مناسب برای شما و کاهش استرس و بهبود سلامتی استفاده کنید. در ادامه چهار مرحله برای مراقبت از خود را بیان می کنیم.

خودمراقبتی چیست؟

چهار مرحله برای مراقبت از خود که همه باید سعی کنند اجرا کنند

وقتی زندگی شلوغ یا ناخوشایند می شود. گاهی اوقات افراد ممکن است مراقبت از خود را فراموش کنند و این منجر به خستگی جسمی و روحی افراد می شود یا ناتوان هستند. اساساً، یک تمرین مراقبت از خود در واقع حفظ رابطه با خودتان است. تقریباً روشهای بی پایانی وجود دارد که شما می توانید این کار را به طور منظم انجام دهید.

شما احتمالاً قبلاً با داشتن یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی برای سالم ماندن و کاهش و پیشگیری از مواردی مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت، سیستم ایمنی ضعیف و درد مزمن آشنا هستید. اینها مطمئناً می توانند بخشی از هر برنامه مراقبت از خود باشند، اما اغلب فراتر از این هم می روند. اگرچه در پایان روز مراقبت از خود در مورد شماست، اما تلاش برای احساس ارتباط بیشتر با دیگران نیز مهم است. گذراندن وقت با یک دوست صمیمی یا خانواده یا حتی حضور در یک گروه پشتیبانی از روش های عالی برای بهبود زندگی خود از طریق تعامل اجتماعی است و نباید تأثیر آن بر سلامتی و سلامتی شما را دست کم گرفت.

چهار مرحله برای مراقبت از خود

مهم است که بدانید مراقبت از خود همان خودخواهی نیست و سلامتی شما همیشه باید در اولویت باشد. بعلاوه، رفتارهای خودآزاری نیز معمولاً روشهایی برای مراقبت از خود محسوب نمی شوند، حتی اگر بتوانند به نفع روحیه شما باشند. هنگامی که مراقبت از خود را انجام می دهید، بدنبال سوخت گیری روح و جسم خود هستید. این مقاله دقیقاً درمورد ارائه مثالهایی از مراقبت از خود مانند عادات غذایی سالم یا بحث در مورد اهمیت ورزش بر سلامتی و سلامتی شما نیست. بلکه به اشتراک گذاشتن برخی از استراتژیهای مفید مراقبت از خود است. تا بتوانید بفهمید برای مراقبت از بدن و روان شما چه کاری می توان انجام داد.

در حالی که بسیاری از کارهای معمول مراقبت ازمایش زمان را پشت سر گذاشته اند. مراقبت از خود نیز فردی است و همچنان که به ادامه مطالعه ادامه می دهید. در مورد مراحل مراقبت از خود که باید هنگام تصمیم گیری برای خود انجام دهید. یاد خواهید گرفت.

1. بر سلامت جسمی و روانی خود تمرکز کنید

بدیهی است که هر روال خوب مراقبت از خود شامل فعالیت های مختلفی است که در اطراف بهبود سلامت و سلامتی است. به ویژه از طریق کاهش استرس. همانطور که می دانید، ایده های بی شماری وجود دارد که می توانید از این طریق انتخاب کنید و اکثر افراد به طور منظم چندین ایده را شامل در ذهن خود دنبال می کنند. به عنوان مثال، به دنبال مراقبت از سلامت کلی آنها و علاقه مند به سالم ماندن اغلب با مراحل کوچکی مانند مدیریت رژیم غذایی، خواب کافی و شرکت در نوعی فعالیت بدنی شروع می شود.

نکته قابل توجه

تکنیک های آرام سازی مانند تنفس عمیق و مراقبه ذهن آگاهی نیز در همه موارد مراقبت از خود مهم هستند. زیرا می توانند به شما در کنترل و کاهش استرس و آرامش روحی شما کمک کنند و منجر به مزایای فیزیولوژیکی مانند بهبود کنترل نفس، کاهش فشار خون و سلامت قلب بهتر شود. با این حال، برای انجام همه این انواع مختلف فعالیت ها، به طور معمول باید مهارت های مدیریت زمان کار شود. این می تواند راه را برای استراتژی های مراقبت اضافی مانند اختصاص وقت برای سرگرمی ها، مانند تمرین یک ساز یا نشستن برای خواندن کتاب، که ممکن است به دلیل مشغله زیاد کنار گذاشته شود.

2. هدف گرا باشید

چهار مرحله برای مراقبت از خود که همه باید سعی کنند اجرا کنند

یکی از چهار مرحله برای مراقبت از خود  هدف گرا بودن است. روش دیگر برای انتخاب نحوه یافتن چیزها جستجوی ایده هایی است که برای دستیابی به اهداف خاص خدمت می کنند. داشتن اهداف واقع بینانه مهم است زیرا به افراد انگیزه کار در جهت دستیابی به چیزی را می دهد. همچنین باید در نظر داشته باشید که چرا این هدف را برای خود تعیین کرده اید و پس از تحقق آن قصد دارید با آن چه کار کنید. از خود بپرسید، از چه طریق زندگی شما را متفاوت می کند؟ دیدن امکانات به شما کمک می کند تا در این هدف سرمایه گذاری کنید و می توانید همین استراتژی را در مورد بعدی نیز به کار بگیرید.

نکته قابل توجه

می توانید زیاد فعالیت کنید، اما مراقبت از خود همیشه به نتیجه نمی رسد. حتی دستاوردهای کوچک نیز می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند زیرا نشان می دهد تلاش آنها در حال نتیجه دادن است و اهداف اصلی آنها دور از دسترس نیستند. پس از رسیدن به هدف اصلی خود، متوقف نشوید ؛ مداوم موارد جدیدی پیدا کنید که به شما درگیر کردن و حرکت به جلو کمک کند.

همچنین باید سعی کنید درگیر مشکلاتی نشوید که به احتمال زیاد در این راه با آنها روبرو خواهید شد. شما با چالش هایی روبرو خواهید شد، اما این امر مراقبت از خود و دستیابی به اهداف سلامتی و بهبود روحی شما را با پاداش بیشتری همراه می کند.

3. متعهد بمانید

یکی از مهمترین قسمتهای دستیابی به سلامتی و بهبود روانی متعهد بودن است. به روال خود پایبند باشید. اگر فقط بعضی اوقات تصمیم بگیرید که استراتژی های خود را انجام دهید، نتیجه را متوجه نخواهید شد. مراقبت از خود در نهایت یک تلاش طولانی مدت است و می تواند چیزی باشد که با گذشت زمان تغییر می کند.

خوشبختانه، اهداف می توانند به افراد کمک کنند تا در مسیر خود قرار بگیرند. اما همچنین ایده خوبی است که سعی کنید چیزهایی را پیدا کنید که از آنها لذت می برید یا در آنها نیز مهارت دارید. اگر از فعالیت خاصی متنفر باشید، تبدیل آن به یک کار عادی بسیار دشوار است.

به یاد داشته باشید، ممکن است در ابتدا از برخی از استراتژی های مراقبت از خود مانند شروع یک رژیم غذایی جدید یا کار با آن خوشتان نیاید. اما اغلب به این دلیل است که افراد سازگار شده اند و به خوردن غذاهای ناسالم و زندگی بدون تحرک و بدون هیچ نوع عادت خوب عادت کرده اند. مثل فعالیت بدنی. این گزینه یکی از چهار مرحله برای مراقبت از خود می باشد.

نکته قابل توجه

بدن شما هنوز به آن عادت نکرده است و برخی از افراد باید لذت ببرند و از مراقبت از خود قدردانی کنند و اجازه دهند که ارتباط ذهن و بدن ایجاد شود. همین که به بخشی عادی از برنامه های معمول تبدیل شود، پایبند بودن به آن راحت تر می شود.

بنابراین، تعهد کلید سلامتی و بهبود روحی است و باید حتی در هنگام مواجهه با چالش ها نیز در اولویت قرار گیرد. انجام این کار در اسرع وقت می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی و سایر موارد رایج مرتبط با استرس و اضطراب کمک کند.

4. دریغ نکنید که کمک بخواهید

مراقبت از خود در مورد شماست، اما این بدان معنا نیست که شما باید همه کارها را کاملاً توسط خودتان انجام دهید، همچنین نباید بخاطر درخواست کمک احساس گناه کنید. تقریباً برای هر نوع مراقبت از خود منابعی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا در دستیابی موثرتر به اهداف خود متعهد بمانید.

به عنوان مثال، متخصصان تغذیه، مربیان شخصی و پزشکان می توانند مشاوره پزشکی حرفه ای ارائه دهند و به شما کمک کنند. به عنوان مثال، اگر پزشک عمومی شما می گوید شما باید سلامت قلب خود را بهبود ببخشید و فشار خون خود را پایین بیاورید، آنها می توانند اطلاعات بهداشتی مورد نیاز برای اصلاح رژیم غذایی را در اختیار شما قرار دهند. آنها همچنین ممکن است شما را به یک متخصص ارجاع دهند تا به شما کمک کند رژیم خود را کنترل کنید و سایر انتخابهای سالم را انجام دهید و انواع خاصی از فعالیتهای بدنی را به شما پیشنهاد دهند تا بتوانید خطر بیماری قلبی و مسائل مربوط به آن را کاهش دهید. این مطلب یکی از چهار مرحله برای مراقبت از خود  می باشد.

نکته قابل توجه

چهار مرحله برای مراقبت از خود که همه باید سعی کنند اجرا کنند

حتی اگر با شرایطی مانند اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم کنید. ممکن است شما را به متخصصان بهداشت روان معرفی کنند که می توانند مشاوره، تشخیص یا درمان را ارائه دهند. پزشکان می توانند دارویی را تجویز کنند که می تواند به درمان برخی از علائم مانند فشار خون بالا کمک کند. هنوز هم، متخصصان، مانند روانشناسان و درمانگران، به طور خاص آموزش دیده اند تا به مردم كمك كنند تا از طریق مراقبت از خود و سایر فنون، بر مسائل بهداشت روان غلبه كنند.

مشاوره و درمان می تواند منبع مهمی برای بسیاری از افرادی باشد که سعی در سفر به سلامتی و بهبود روحی دارند. زیرا آنها می توانند نکات مختلفی را برای کنار آمدن با شرایط ارائه دهند. ریشه ای از موضوعاتی بگیرند که می تواند مراقبت از خود و بهبودی را بیش از آنچه که لازم است دشوار کند. به عنوان مثال، اضطراب و افسردگی می تواند خواب کافی را سخت کرده و این شرایط را بدتر کند. با کار با یک درمانگر، می توانید به طور موثر هم نگرانی هایی را که منجر به استرس بیشتر می شوند. هم نگرانی های جسمی و روحی، مانند مشکلات سلامتی قلب، مشکلات تنفسی و در کل روحیه نامناسب را برطرف کنید.

احساس ارتباط با دیگران و یافتن حمایت و تشویق از آنها می تواند بخشی جدایی ناپذیر در یادگیری نحوه مراقبت از خود و دستیابی به سلامتی و سلامتی باشد. شاید روزی بتوانید مراحل مشاوره و مراقبت خود را به دیگران که به آن نیاز دارند انتقال دهید.

نتیجه ای در روند چهار مرحله برای مراقبت از خود 

امیدوارم با خواندن این مقاله بهتر بفهمید که مراحل مراقبت از خود شامل چه مواردی است . چگونه می توانید کوتاه مدت و بلند مدت پیدا کردن آنچه برای شما مفید است را شروع کنید. درک آن هنگام شروع کار دشوار است، اما مهمترین چیزهایی که باید بدانید این است که شما باید چیزهایی را پیدا کنید که باید در اطراف آن باشید. بهبود کلی سلامتی شما، ایجاد اهداف و پایبندی به برنامه شما تا رسیدن به آنها باشد. با این حال، پس از انجام این کار، نباید متوقف شوید، مراقبت از خود همچنین حفظ سلامتی و ادامه رشد است. بنابراین، شما باید تلاش کنید اهداف جدیدی برای سلامتی خود ایجاد کنید زیرا همیشه جا برای یادگیری و پیشرفت وجود دارد خصوصا وقتی صحبت از درک نحوه مراقبت بهتر از خود می شود.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا