هشت راه کاهش اضطراب در شریک زندگی

آیا تا به حال در ارتباط با مشکلات یکدیگر به عنوان یک زوج فکر کرده اید؟ همه این ها سوالاتی است که برای هر کدام از ما خصوصا زوجین ممکن است به وجود بیاید. ازدواج اتفاق خوبی است و طبیعتا همه ما دوست داریم ازدواج کنیم و تنهایی را در خودمان از بین ببریم. نکته ای که باید بدانیم این است که ما نباید برای رفع مشکل با شخص دیگری ازدواج کنیم یا از او توقعات بی جا داشته باشیم. البته این را بدانید که به هم کمک کردن با این موضوعات متفاوت است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با هشت راه کاهش اضطراب در شریک زندگی صحبت کنیم.

هشت راه کاهش اضطراب در شریک زندگی

اضطراب یک چالش دشوار برای سلامت روان در روابط است. اگر شریکی با اضطراب دارید، می تواند به راحتی زندگی  شما و هم رابطه شما را مختل کند. و گرچه نمی توانید “آن ها را برطرف کنید” و یا نگرانی آن ها را از بین ببرید، اما راه هایی وجود دارد که می توانید از آن ها در دوران سخت حمایت کنید.

اضطراب به هر علتی می تواند به وجود بیاید

به هر دلیلی می توان اضطراب ایجاد کرد. برخی از افراد مستعد اضطراب هستند، مانند کسانی که سابقه خانوادگی آن را دارند. و  برخی در نتیجه یك واقعه كه در زندگی گذرانده اند، اضطراب را تجربه می كنند. انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد و هر یک چالش های خود را به همراه دارد. به همین دلیل دریافت یک تشخیص مناسب بسیار مهم است تا شما و همسرتان بتوانید دقیقاً بدانید با چه رو به رو هستید.

تفاوت علائم در اضطراب

اگر چه برخی از علائم ممکن است متفاوت باشد، اما برخی از راه های کلی وجود دارد که می توانید برای نشان دادن حمایت از آن ها استفاده کنید. حمایت شما می تواند تفاوت بزرگی در گام برداشتن آن ها برای کمک گرفتن و غلبه بر اضطرابشان ایجاد کند. نیازی نیست که چیزی باشد که آن ها بقیه زندگی خود را روزانه با آن دست و پنجه نرم کنند. و با وجود آن می توانید یک رابطه سالم داشته باشید.

یکی از هشت راه کاهش اضطراب در شریک زندگی، مقاومت رای رفع آن

وقتی کسی را دوست دارید، آخرین چیزی که می خواهید این است که ببینید چه چیزی او را آزار می دهد. با این حال، وظیفه شما نیست که آن ها را برطرف کنید. شما درمانگر آن ها نیستید. شما شریک آن ها هستید تلاش شما برای  “اصلاح” یا کمک به آن ها اغلب می تواند باعث بدتر شدن آن ها شود. حتی اگر بهترین نیت داشته باشید، آن ها می توانند تلاش های شما برای کمک به خود یادآوری کنند که ممکن است در ذهنیت آن ها ایجاد افکار منفی کند. سپس آن ها باید تصور کنند که شما را نیز ناامید می کنند.

یکی دیگر از هشت راه کاهش اضطراب در شریک زندگی، پذیرش آن ها به همان شکل موجود

وقتی به همسرتان اجازه می دهید بفهمد که آن ها را درست همان طور که هستند می پذیرید، این مکان راحت تری به آن ها می دهد. وقتی آن ها نگران کسب قبولی شما نباشند، این می تواند به آن ها اجازه دهد تا روی کارهایی که می توانند برای بهبود اضطراب خود انجام دهند، تمرکز کنند. اگر شریک زندگی شما احساس می کند که مجبورند مقبولیت شما را به دست آورند، احتمالاً باعث اضطراب بیشتر او می شود.

یکی دیگر از هشت راه کاهش اضطراب در شریک زندگی، عدم کوچک شمردن ترس آن ها  

گاهی اوقات اضطراب می تواند ترس ما را بهتر کند. در نهایت می توانیم از چیزهایی که ممکن است برای شخص دیگری منطقی نباشد نگران و ترس داشته باشیم. اگر همسرتان ترس زیادی دارد، سعی نکنید آن ها را به راحتی از بین ببرید. اگرچه ممکن است درک نکنید که چرا آن ها از ترس های خودشان دچار مشکل هستند، اما لطفاً با آن ها بد رفتار نکنید زیرا نباید ترس داشته باشند. آن ها  ممکن است درک کنند که داشتن یک ترس غیرواقعی است، اما بگذارید کسانی که این حرف را می زنند مشاوران باشند.  هرگز بخاطر آن ترس همسر خود را  مسخره نکنید. این فقط احتمال دارد که مشکلات بیشتری برای آن ها ایجاد کند.

مثل یک کودک با آن ها رفتار نکنید

اگر با همسرتان مثل یک کودک به دلیل اضطراب رفتار کنید، می توانید یک پویایی عجیب و غریب ایجاد کنید. بهتر است اگر در مورد موقعیت ها با آن ها صادق باشید. فقط به این دلیل که نمی خواهید بر اضطراب آن ها  بیافزایید یا آن ها را مجبور به مبارزه کنید چیزها را از آن ها پنهان نکنید. اگر آن ها متوجه شوند که شما این کار را انجام داده اید، می تواند اعتماد آن ها به شما را از دست بدهد.

آن ها را در جریان نگه دارید

این مورد بسیار مهم است. اگر می دانید که شریک زندگی شما به شدت مضطرب است، پس ببینید که برای پیش بینی آن اضطراب چه کاری می توانید انجام دهید و به او کمک کنید تا از بین برود. به عنوان مثال، اگر آن ها به طور مرتب نگران امنیت شما هستند و متوجه می شوید که دیر کار می کنید، برای ارسال آن ها متنی ارسال کنید یا سریع تماس بگیرید. به این ترتیب، وقتی بعد از کار به موقع حاضر نشوید، آن ها نگران اتفاق مهیبی نیستند.

مکانی امن برای شریک زندگی خود باشید

درباره آن ها قضاوت نکنید و آنرها را همان گونه که هستند دوست داشته باشید. این به آن ها این امکان را می دهد که از آمدن به شما و صحبت از مبارزات خود احساس امنیت کنند. شما نمی خواهید که آن ها احساس تنهایی کنند و مثل اینکه جایی برای بازگشت ندارند. اطمینان حاصل کنید که به آن ها اطمینان می دهید که برای آن ها مناسب هستید و مایلید از هر راهی که می توانید کمک کنید. فشار آن ها را از بین ببرید و فکر کنند باید همه چیز را برای ادامه رابطه شما رقم بزنند. اگر همیشه نمی دانید چه باید بگویید و کنار آن ها باشید، اشکالی ندارد.

به یاد داشته باشید که این تقصیر شما نیست

اگر شریک زندگی شما با اضطراب دست و پنجه نرم می کند، این روی زندگی شما تأثیر می گذارد. غیر ممکن است که کسی بگوید برایم مهم نیست. اما، اگر به خود یادآوری کنید که اضطراب آن ها تقصیر شما نیست، کمک می کند. شما می توانید سعی کنید کارهایی را برای سهولت انجام آن ها انجام دهید، اما در نهایت، این چیزی است که آن ها مجبور هستند مسئولیت آن را به عهده بگیرند و به تنهایی از آن کمک بگیرند. شما نمی توانید این کار را برای آن ها انجام دهید. اگر شریک زندگی شما به دلیل اضطراب با عصبانیت و تحریک پذیری دست و پنجه نرم می کند، ممکن است شما را بخاطر وضعیت خود سرزنش کند، اما لازم نیست مالک آن باشید.

به زندگی خود ادامه دهید

شاید همسرتان از اضطراب اجتماعی رنج می برد و کار سختی دارد. با گروه هایی از مردم بیرون می روید ، اما شما مشتاقانه منتظر شام با یک گروه از دوستان هستید. شما مجبور نیستید زندگی خود را متوقف کنید زیرا آنها با انجام کارهای مشابه شما راحت نیستند. برای شما ادامه زندگی سالم و خوب است. اگر شریک زندگی شما را دوست دارد، نمی خواهد مانع انجام کارهایی شود که از آن لذت می برید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که عشق و حمایت خود را نشان دهید. شما می توانید تعادلی بین زندگی خود و بودن برای شریک زندگی خود نیز پیدا کنید.

اجازه رفتار نامناسب را ندهید

هشت راه کاهش اضطراب در شریک زندگی

اگر اضطراب درمان نشود، در برخی افراد منجر به رفتار نامناسب یا خطرناک می شود. اگرچه این چیزی نیست که همه آن را تجربه کنند، اما چیزی است که باید بدانید اگر سایر افراد مهم با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند.

سوء مصرف مواد

بین اضطراب و سو مصرف مواد یا الکل ارتباط وجود دارد. با این حال، اتصال دقیق همیشه یکسان نیست. برخی از افراد به دلیل سو مصرف مواد دچار اضطراب می شوند و برخی دیگر برای پوشاندن علائم اضطراب خود شروع به سو مصرف الکل یا سایر مواد می کنند. اما به هر حال، اضطراب بهانه ای برای سو مصرف مواد مخدر یا الکل نیست. و مطالعات نشان داده است که الکل به اضطراب آسیب می رساند. بنابراین، اگر چه آن ها ممکن است فکر کنند برای آسان تر کردن شرایط اجتماعی نوشیدنی می نوشند، اما در واقع بیشتر از این که به شما کمک کند، آسیب می زند.

سو استفاده کردن

تحریک پذیری و عصبانیت از علائم رایج اضطراب به خصوص در مردان است. وقتی کسی در طول روز با اضطراب دست و پنجه نرم می کند، می تواند او را زودرنج و بی حوصله کند. اگر آن ها نمی دانند که چگونه با عصبانیت خود به درستی کنار بیایند، ممکن است آن را از شما پنهان کنند. این هرگز قابل قبول یا مناسب نیست.

 

 

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا