تکنیک های درمان زود انزالی

تکنیک های درمان زود انزالی چیست؟ زودانزالی یا انزال زودرس مشکل رایجی است که در بسیاری از مردان وجود دارد و به معنی به ارگاسم رسیدن زودتر از حد معمول است. از منظر پزشکی ماندگار ترین شکل زودانزالی با وجود 3 مشکل در فرد تعریف می‌شود که عبارتند از همیشه انزال قبل از دخول و یا کمتر از یک دقیقه پس از دخول در فرد اتفاق می‌افتد، مرد در اکثر مواقع به عدم توانایی خود در تاخیر انزال پی ‌می‌برد و پیامدهای منفی این رخداد مانند احساس ناامیدی و غم  در وجود فرد به وجود خواهد آمد.

زود انزالی در بسیاری موارد دلیل مشخصی ندارد و معمولاً با افزایش سن و تجربه می‌ توانند بیاموزند که چگونه ارگاسم را به تاخیر بیاندازند. ولی در برخی مواقع نیز عوامل روانی و جسمی در بروز زودانزالی می‌توانند تاثیر گذار باشند، عوامل روانی مانند اضطراب، افسردگی، تازگی رابطه، عدم تجربه جنسی و …  و عوامل جسمی مانند دیابت، ام اس، سوء مصرف الکل، مواد مخدر، فشار خون بالا و … اشاره کرد.

روش های درمان و تکنیک های درمان زود انزالی

اختلال زود انزالی برای زن و شوهر مشکل ساز خواهد بود. زوجین را از داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش و با کیفیت محروم می‌کند. موجب ناامیدی و اضطراب خصوصاً مرد در رابطه جنسی می‌شود. البته مشکل زودانزالی زمانی که دائمی نباشد نگران کننده نیست. در ادامه ما به برخی از روش‌هایی برای بهبود مشکل زودانزالی در فرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تمرین کگل برای درمان زود انزالی

تکنیک های درمان زود انزالی | مرکز مشاوره همکده

ورزش کگل از بی اختیاری در ادرار جلوگیری کرده، به بهبود قدرت و شدت ارگاسم کمک می‌کند. یکی از روش های درمان زود انزالی نیز محسوب می‌شود.

این تمرین بر روی ماهیچه‌های مسئول نعوظ و انزال در مردان تاثیر می‌گذارد. برای پیدا کردن این عضلات در زمان ادرار کردن، ادرار خود را نگه دارید و سپس رها کنید. ماهیچه‌هایی که اینکار را با منقبض شدن و سفت شدن انجام می‎‎دهند ماهیچه‌ها و عضلات تحتانی لگن یا pc هستند. روش تمرین کگل به این صورت است که قبل از شروع باید مثانه خالی باشد. سپس روی صندلی نشسته یا روی زمین دراز بکشید. عضلات کف لگن خود را برای مدت 2 الی 3 ثانیه منقبض کنید و رها کنید. این تمرین را 20 بار صبح و 20 بار شب انجام دهید و هر هفته 10 مرتبه دیگر نیز به آن اضافه کنید تا به عدد 50 بار در صبح و 50 بار در شب رسیده و در همین میزان نگه دارید.

تاثیر مثبت ادامه دادن به این ورزش در فرد معمولاً حداقل 5 تا 6 ماه بعد ازشروع ورزش دیده می‌شود.

رابطه بیشتر  از تکنیک های درمان زود انزالی

تکنیک های درمان زود انزالی | مرکز مشاوره همکده

افزایش تعداد رابطه جنسی شما روشی دیگر برای کمک به زود انزالی شما است، با افزایش تعداد رابطه‌ی جنسی خود در هفته تا حد زیادی می‌توانید زودانزالی را در خود بهبود دهید، یکی از مشکلاتی که می‌تواند باعث شود در زمان رابطه جنسی احساس خوشایند نداشته باشید اضطراب ناشی از زودانزالی است که خود نیز در این مشکل تاثیر گذار است، افزایش تعداد رابطه جنسی شما می‌تواند به کنترل اضطراب در شما کمک کرده و در نتیجه تاثیر مثبتی در بهبود زود انزالی نیز خواهد داشت.

تکنیک های درمان زود انزالی | مرکز مشاوره همکده

استفاده از تکنیک فشار برای درمان زودانزالی

در این روش، فرد در حال مقاربت است و زمانی که احساس کرد به مرحله انزال نزدیک ‌شده است، آلت تناسلی خود را خارج کرده و با انگشت‌ نشانه و شصت حلقه‌ای به صورت حلقه‌ای دور آلت تناسلی فشرده تا زمانی که یک احساس توقف ایجاد شده و فشار جنسی کاسته شود، به مدت 30 ثانیه صبر کرده و مجدد عمل دخول را انجام می‌دهد، این عمل را تا 2 بار انجام داده و برای مرتبه سوم اجازه می‌دهد تا انزال اتفاق بیفتد و با تکرار آن تا 2 بار در هفته می‌تواند باعث افزایش کنترل جنسی فرد شده و  زمان رابطه جنسی را افزایش می‌دهد.

کاندوم برای جلوگیری از انزال زودرس

تکنیک های درمان زود انزالی | مرکز مشاوره همکده

یکی از فواید کاندوم در به تاخیر انداختن انزال در فرد است که با کاهش حساسیت در هنگام مقاربت و در نتیجه کاهش تحریک می‌تواند موجب بهبود زودانزالی در فرد شود، البته در حاضر کاندوم‌هایی حاوی مواد تاخیری هستند که در جلوگیری از  انزال زودرس در فرد کمک خواهند کرد.

تکنیک شروع و پایان برای درمان زود انزالی

در این روش همسر، آلت تناسلی مرد را تا زمان انزال تحریک می‌کند و یا در حین مقاربت تا زمان نزدیک به انزال ادامه می‌دهید، سپس از این عمل را برای مدت 30 تا 60 ثانیه متوقف کنید و مجدد عمل تحریک یا مقاربت را شروع کنید. این کار را برای 4 یا 5 بار انجام داده و در مرحله آخر اجازه دهید انزال به طور طبیعی صورت بگیرد.

تکنیک های درمان زود انزالی  با دارو

تکنیک های درمان زود انزالی | مرکز مشاوره همکده

داروهایی وجود دارند که برای درمان مشکلات دیگری تجویز می‌شوند. به دلیل عوارض جانبی این داروها می‌تواند در درمان زودانزالی تاثیر مثبت داشته باشند. برای مثال برخی داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین  که اغلب در داروهای ضد افسردگی وجود دارند از آن جهت که باعث بالارفتن سطح سروتونین که یک بازدارنده فعالیت جنسی است موجب دشواری در انزال می‌شود. به عنوان دارویی برای جلوگیری از زودانزالی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این قبیل داروها عوارض جانبی زیادی دارند و باید زیر نظر تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از ژل تاخیری یا اسپرس تاخیری از تکنیک های درمان زود انزالی

ژل‌‌های تاخیری و اسپری‌های تاخیری روشی برای جلوگیری از زودانزالی است که به دلیل عوارض زیاد آن توصیه نمی‌شود. اسپری‌های تاخیری معمولاً حاوی 10 درصد لیدوکائین هستند. بی‌حسی زیادی را ایجاد می‌کند و برای افرادی که از مشکل زودانزالی حادی دارند کاربرد بیشتری دارد. ولی ژل‌های تاخیری درصد بسیار کمتری تقریباً 2 درصد است، به همین دلیل معمولاً ژل های تاخیری بی‌حسی بسیار کمتری را در فرد ایجاد می‌کند‎.

طرز استفاده از اسپری تاخیری به این صورت است که به اندازه یک یا دو اسپری 20 دقیقه قبل از رابطه جنسی، زیر کلاهک آلت تناسلی زده می‌شود که ژل تاخیری نیز به همین صورت استفاده می‌شود.

استفاده از این اسپری و ژل های تاخیری برای فرد معایب و عوارضی دارد مانند:

  • اگر ژل یا اسپری تاخیری قوی بوده و تاثیر بی حسی آن زیاد باشد می‌تواند روی حس شما اثر زیادی گذاشته و حتی باعث شود در طول رابطه نتوانید به نعوظ دست پیدا کنید.
  • کم‌تر لذت بردن از رابطه به دلیل بی حس شدن آلت تناسلی و همچنین طولانی شدن مدت زمان رابطه جنسی می‌تواند یکی دیگر از معایب استفاده از اسپری یا ژل تاخیری باشد.
  • احتمال انتقال تاثیر کرم، ژل یا اسپری تاخیری به بدن همسر در صورت عدم شستشویی مناسب (استفاده از کاندوم می‌تواند یه رفع این مشکل کمک کند).
  • استفاده از این محصولات تاثیر آنی در برطرف کردن مشکل زودانزالی داشته و اثر درمانی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا