آیا همسرم مرا دوست دارد؟

گاهی اوقات ما حس می کنیم در ازدواجی عجیب و غریب گیر کرده ایم. آیا دعوا های شما عجیب تر از قبل شده است؟ در این حالت ممکن است برای شما سوالی پیش آمده باشد که آیا همسرم مرا دوست دارد؟ در حقیقت شما شرایط سختی را برای کنار آمدن در ازدواج خود خواهید داشت. زمانی که همسر خود را انتخاب کرده اید و زندگی تان را با او سپری می کنید و با شما به گونه ای منفی رفتار می کند، می توانید روح خود را در آسیبی جدی ببینید. و بار ها این سوال را از خود بپرسید که آیا همسرم مرا دوست دارد؟

در هر رابطه زنان و مردان شرایط خاص خود را دارند. به طور مثال زنان موجوداتی بسیار احساساتی و قدرتمند هستند. اگر در رابطه خود مشکلاتی احساس می کنید و فکر می کنید که زندگی برای شما بسیار سخت می گذرد، سعی کنید این مشکلات را از طریق مشاوران بر طرف نمایید. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

آیا همسرم مرا دوست دارد؟

زمانی که در ارتباط با روان شناسی خانم ها و آقایان اطلاعات کسب کرده باشید، می توانید به راحتی در عشق و علاقه موجود بر رابطه و ازدواج تان پیش بروید. در این حالت می توانید ازدواج خود را با علاقه و عشق هدایت کنید. اما در ادامه می خواهیم ببینیم که چه علائمی نشان دهنده عدم علاقه همسرتان به شما است؟

علائمی که نشان می دهد همسرتان دیگر شما را دوست ندارد.

آیا همسرم مرا دوست دارد؟

در ادامه مقاله ما به بررسی دقیق علائمی می پردازیم که نشان می دهد همسرتان شما را دوست ندارد. البته از این علائم نمی توان نتیجه نهایی را گرفت اما نشانه هایی هستند که بر مبنای آن باید ازدواج خود را سر و سامان دهید.

او هرگز پشت و پناهی برای شما نیست.

یکی از نکاتی که نشان می دهد همسر شما، علاقه ای به شما ندارد این است که پشت و پناه شما نمی باشد. حتی اگر شما کاری انجام نداده باشید. در حقیقت همسر شما باید بهترین یار شما باشد. با این حال اگر او آماده است هر زمان که دعوا کردی یا هر اتفاق دیگری افتاد، شما را رها نماید باید به علاقه او مشکوک باشید. در خقیقت زمانی که مشکلات بسیاری را احساس می کنید و فکر می کنید همه دنیا علیه شما هستند، او باید پشت و پناه شما باشد. اما اگر حضور او را در کنار خود نمی بینید، باید به راه چاره ای بیندیشید. اما وقتی او دیگر دوست داشتن شما را متوقف کرد، بی قید و شرط از مراقبت از شما دست بر می دارد.

او رفتاری تهدید آمیز خواهد داشت.

دعوا در یک رابطه طبیعی است. همیشه مشاجره و دعوا وجود خواهد داشت، به خصوص وقتی ازدواج کرده اید و مرحله ماه عسل گذشته است. با این حال و در عین این که دعوا در رابطه می تواند طبیعی باشد، همسر شما می تواند شروع به تهدید کند. این تهدید می تواند برای پایان رابطه و حتی جدایی و طلاق از شما باشد. ممکن است در ابتدای راه ازدواج این تهدید ها زیاد جدی نباشد اما وقتی که زمان می گذرد و این رفتار تکرار می شوند،شما آسیب بسیاری می بینید. در حقیقت تهدید ها مکرر می شوند و حتی در نوعی از درگیری های بسیار کوچک و معمول هم دیده می شوند.

او نه تنها شما را به طلاق تهدید می کند، بلکه تهدید می کند که با شما چه خواهد کرد ، چگونه این کار را خواهد کرد و چقدر خوشحال خواهد شد که سرانجام از شر شما خلاص خواهد شد. وقتی همسرتان این تهدید ها را با جزئیات بیان می کند بدان معناست که مدت های طولانی است که به این مسئله فکر می کند و تنها یک واکنش آنی به روابط شما نخواهد بود.

او خانواده شما را نمی بیند یا تحمل حضور آن ها را ندارد.

در حالی که واقعیت رویایی این است که والدین شما شریک زندگی شما را دوست دارند و والدین او نیز شما را دوست دارند، اما به ندرت چنین چیزی اتفاق می افتد. برخی مواقع شما باید در مقابل خانواده همسرتان و خانواده خودتان نیز ایستادگی کنید. در حقیقت ما این کار را می کنیم تا بتوانیم آرامش خود را حفظ کنیم زیرا هیچ چیز مهمتر از حفظ حرمت و سعادت ازدواج نیست. مهم نیست که پدر و مادر یا سایر اقوام شما تا کجا پیش می روند، همسرتان همیشه مایل بوده که فقط لبخند بزند. اما او مدتی است که تحمل هیچ چیزی را ندارد و تمایل ندارد که با اطرافیان از در صلح وارد شود. او ممکن است خود را در انتهایی روابط ببیند و حتی به این فکر کند که مجبور نخواهد شد که با آن ها کنار بیاید.

او فکر کردن به شما را متوقف کرده است.

یکی از اصلی ترین شاخصه های عشق این است که به همسر و عشق خود حتی زمانی که در کنار هم نباشید فکر می کنید. شما به این فکر می کنید که او در حال انجام چه کاری است؟ آیا غذا خورده است؟ آیا او اکنون احساس تنهایی دارد یا نه؟ به همین دلیل مشخصه اصلی روابط قوی این است که زن و شوهر به طور تصادفی در طول روز به یکدیگر پیام کوتاه یا پیام می دهند. یقینا همسر شما هم دوست داشته این کار را انجام دهد. اما اکنون حتی به یاد ندارید آخرین بار چه زمانی حال شما را پرسیده یا از روز شما سوال کرده است. در واقع او می تواند شما را در ذهن خود نداشته باشد. حتی او ممکن است از این خوشحال باشد که یک روز کامل را بدون تفکر به شما پشت سر می گذارد.

او به خاطر همه چیز از شما انتقاد می کند.

آیا همسرم مرا دوست دارد؟

هیچ کس کامل نیست. همه ما نقص ها، مسائل و ناامنی های خاص خود را داریم. چیزهایی که کاش مجبور نبودیم با آن ها کنار بیاییم. قرار است شریک زندگی شما در کنارتان باشد و شما را کامل کند. این مسئله به شما احساسی می دهد که بر مبنای آن نقض های خود را کم می بینید و فکر نمی کنید آن طور که باید بد باشد. اما او اکنون مدتی است که فقط خود را می بینید. در نهایت به هر کاری که اشتباه انجام می دهید اشاره می کند و حتی آن را اغراق آمیز و برجسته تر هم نشان می دهد.

حتی مواردی که هرگز دیگران به آن فکر هم نمی کنند. در واقع بیشتر دعوا های شما ناشی از این است که شما کاری را که او دوست نداشته است انجام داده اید. او از هر فرصتی استفاده می کند تا از انتقاد شما لذت ببرید. همسر شما دیگر فضای امنی برای تان نخواهد بود. بلکه مکانی است که در آن جا احساس نا امنی می کنید.

وقتی می خواهید صمیمی باشید او از شما دور خواهد شد.

ممکن است از خود بپرسید، آخرین باری که شما و همسرتان دست های هم را گرفته اید و یا حتی رابطه جنسی داشته اید چه زمانی بوده است؟! این مسئله که زندگی جنسی زن و شوهر ها در طول زمان های طولانی دست خوش تغییرات می شود. اما شما نباید آرامش عادی جنسی رابطه را با بی علاقگی کامل همسرتان در ایجاد رابطه با عشق اشتباه بگیرید. در حقیقت مهم نیست که چه مدت با هم بوده اید. یک رابطه سالم، رابطه ای است که هر دو شریک زندگی عاشق احساس صمیمت با هم هستند. این ها حتی از طریق آغوشی ساده یا لمس دست های یکدیگر هم اتفاق می افتد.

برای او مهم نیست که در ارتباط با شما چه می گوید؟

می توانید زمانی را به خاطر بیاورید که در دعوا های خود هر آن چه توانسته اید به هم گفته اید و عصبانیت خود را در کلام تان نشان داده اید؟ اما احتمالا زمانی که متوجه شده اید از خط قرمز ها عبور کرده اید، خود را آزار داده اید و به هم ریخته اید. از این رو احتمالا تلاش کرده اید که به نحوی عذرخواهی خود را ارائه نمایید. شما می توانستید درد را در چشمان همسر خود ببینید و از این بابت عصبانیت شما به سرعت از بین می رفت. با این حال این روز ها می توانید هر چیزی بگویید و ناراحتی را هم از میان بر نمی دارید.

به خاطر اشتباهات یا ناراحتی ها عذرخواهی نمی کند.

آیا همسرم مرا دوست دارد؟

با وجود این که در برخی روابط حتی مشکلات کم تر هستند، اما عذر خواهی یکی از اصلی ترین اصول در یک رابطه می باشد. اما آخرین بار کی او واقعاً به خاطر چیزی که گفته یا انجام داده است عذرخواهی کرده است؟ آخرین باری که به دلیل صدمه زدن به احساسات، توهین یا نادیده گرفتن شما ابراز پشیمانی کرده است چه زمانی بوده؟  این روز ها به طور کلی عذرخواهی کردن را متوقف کرده است.  به اندازه کافی به شما اهمیت نمی دهد تا از احساسی که به شما ایجاد کرده عذرخواهی کند.

او دیگر برای شما کار هایی انجام نمی دهد.

تمام کار هایی که همسرتان برای شما انجام می داده است را به خاطر دارید؟ شگفتانه های در طول روز مانند هدایای کوچک یا حتی قهوه ای خوش طعم. در واقع او فکر می کرد که خوشبختی شما یکی از اصلی ترین مسئولیت هایش است. با این حال مدتی شده است که او دیگر برای شما کاری انجام نمی دهد. از این رو بهتر است تا علت را جویا شوید.

 

 
منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا