مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان

اختلالات مختلفی در روان شناسی وجود دارند و مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان اهمیت بسیاری دارد.  در دنیای روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارند. اما این بدان معنا نیست که قابل درمان نباشد. شما نباید در زندگی به خودتان سخت بگیرید یا بگویید که در زندگی فقط شما مشکل داشتید. این را بدانید که همیشه خدا با افراد است. وقتی که خدا با شما باشد دیگر نیازی نیست نگران چیزی باشید. در روان شناسی ما می گوییم که افراد باید بتوانند اختلالات خود را قبول کنند و برای این که فرآیند آن ها رو به بهبود برود تلاش کنند. این که بخواهیم اختلالات را فقط با چند گزینه معرفی کنیم درست نیست.

در واقع شما باید بدانید که در روان شناسی این گونه نیست که اگر شما دو یا حتی ۴ مورد از ویژگی های اختلالات را داشته باشید یعنی آن اختلال درون شما وجود دارد. باید بدانید که مشکلات روانشناسی ممکن است در طول زندگی به وجود بیاید اما نکته ای که باید بدانید این است که تمام مشکلات بعد از مدتی حل خواهد شد پس نگران نباشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان صحبت کنیم.

بیشتر کودکان بی قرار و پر انرژی هستند.

مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان

بیشتر کودکان بی قرار و پر انرژی هستند. وقتی آن ها برچسب بازی نمی کنند یا سعی در کشتی گرفتن با دوستان خود ندارند، مطمئناً آرزو می کنند که آن ها چنین باشند. این نوع رفتار قابل انتظار است، حتی گرامی داشتن. همه به یاد می آورند که در کودکی چیزهای ساده چقدر ساده بوده است و نگرانی بی دغدغه آن ها چیزی است که باید در همان زمان جشن گرفته شود.

اختلالات رفتاری مانند ADHD در همه کودکان مشترک است

بسیاری از افراد تمایل دارند که باور کنند اختلالات رفتاری مانند ADHD در همه کودکان مشترک است. فهمیدن دلیل آن آسان است – آن ها معمولاً تمایلی به انجام تکالیف ندارند، به نظر می رسد انرژی بی حد و حصر دارند و گاهی اوقات به حرف والدین گوش نمی دهند. در دوزهای خاصی (که لزوماً کم نیستند) انتظار می رود.

نکته ای در ارتباط با مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان

این سوال را به وجود می آورد که “این رفتارها چه زمانی اختلال ایجاد می کنند؟” و مهم تر این که، چه اتفاقی برای کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری می افتد؟

در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، چندین بیماری و علائم آن ها شناسایی شده است.

در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، چندین بیماری و علائم آن ها شناسایی شده است. هر کسی ممکن است دریابد که با یک یا چند نفر از آن ها هویت پیدا می کند و شروع به این باور می کند که ممکن است به آن اختلال مبتلا باشد. غالباً، اینطور نیست. وقتی نوبت به تشخیص اختلالات روانشناختی می رسد، یکی از مهم ترین عوامل میزان تأثیر علائم بر روی زندگی فرد است.

هر کسی ممکن است روزهایی را سپری کند که احساس بسیار خوشبختی و انرژی داشته باشد

هر کسی ممکن است روزهایی را سپری کند که احساس بسیار خوشبختی و انرژی داشته باشد و دیگران وقتی که صبح احساس نمی کند از رختخواب بلند می شود. آیا این لزوماً به معنای اختلال دو قطبی است؟

نکته

اگر در طول روزهای مختلف خود، شخصی مبالغ زیادی از پول را خرج کند و رفتارهای تهدید کننده زندگی را انجام دهد، شاید اینگونه باشد. اگر آن ها دریافتند که از اجتماعی تر و مثبت تر بودن برخوردار هستند، به احتمال زیاد آن ها مانند بقیه فقط روزهای “خوب” و “بد” را تجربه می کنند. مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان موارد بسیاری را در بر می گیرد.

این امر برای اختلالات رفتاری مختل کننده نیز صدق می کند

مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان

این امر برای اختلالات رفتاری مختل کننده نیز صدق می کند. کودکانی که از مدرسه لذت نمی برند زیرا ترجیح می دهند در خارج از خانه بازی کنند، لزوماً بیش فعالی یا اختلال رفتاری مختل کننده دیگری ندارند. با این حال، اگر كودكی مرتباً در كلاسی با صحبت كردن خارج از نوبت یا گفتن چیزهایی كه نباید، رفتار نادرستی از خود نشان می دهد، جای نگرانی وجود دارد. اگر این علائم در طی یک دوره طولانی مشاهده شود و در برابر نظم و انضباط مقاوم باشد، ممکن است اتفاقات بیش از آن چه در چشم است رخ دهد. در این جا چند روش برای مقابله با اختلالات رفتاری مختل کننده آورده شده است.

عوامل تسکین دهنده در مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان

بارزترین روش برای درمان اختلال رفتاری مختل کننده ، تجویز دارو است. اینکه آیا این یک گزینه مناسب است یا نه به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد شامل سن ، سابقه پزشکی و شدت آن است. برای ADHD که احتمالاً شناخته شده ترین این اختلالات است، نسخه هایی مانند Adderall، Ritalin یا Vyvanse ممکن است به مدیریت علائم کمک کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

 فقط یک پزشک مجاز می تواند آن ها را تجویز کند، بنابراین باید آن ها را یا از یک پزشک خانواده یا روانپزشک تهیه کنید.

درک والدین در برابر افراد

برخی والدین ممکن است (به طور قابل فهم) با ایده دادن این قرص ها به فرزندانشان مخالف باشند. آن ها هنوز در حال رشد هستند و مغز آن ها بسیار مستعد تأثیر است. به همین ترتیب، والدین ممکن است ندانند که در مورد عواقب طولانی مدت چه انتظاری دارند.

بیشتر افراد اختلالات رفتاری مختل کننده را یک نقطه ضعف می دانند

بیشتر افراد اختلالات رفتاری مختل کننده را یک نقطه ضعف می دانند و نه چیزی بیشتر، یعنی به دلیل کلمه “بی نظمی” در رفتار آن را اختلالات می دانند. بیماران مبتلا به ADHD می توانند پدیده ای به نام “hyperfocus” را تجربه کنند، جایی که توانایی تمرکز آن ها بر روی چیزی ناگهانی افزایش یابد. این معمولاً در مورد مواردی که فرد به آن علاقه واقعی دارد مانند ورزش یا بازی های ویدیویی اعمال می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بنابراین، یکی از راه های خوب کردن وضعیت بد این است که کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری مختل کننده را ترغیب کنیم تا به دنبال این علاقه ها بروند و وقت خود را برای تمرین آن ها صرف کنند. پیشرفتی که آن ها باید انجام دهند می تواند بسیار برتر از شخص دیگری باشد که قادر به تمرکز بیش از حد نیست.

نکته دوم در ارتباط با مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان

اگر چه ممکن است در مدرسه عملکرد خوبی نداشته باشند، اما ممکن است در سایر تلاش هایی که بیشتر در آن ها سرمایه گذاری شده است، سرآمد باشند. آن ها را به خاطر موفقیتهایشان هر جا که اتفاق افتد ستایش کنید.

برخی از محیط ها بیش از سایر موارد پاسخگوی این اختلالات هستند.

به نظر می رسد برخی از محیط ها بیش از سایر موارد پاسخگوی این اختلالات هستند. بسیاری از دانشمندان، هنرمندان و کارآفرینان مشهور شناخته شده اند که با آن ها زندگی و کار می کنند. در حالی که بعضی از آن ها تقریباً به طور قطع در کار خود تمرکز بیش از حد دارند، اما گاهی اوقات این فعالیت ها برای افرادی که ذهن مسابقه دارند مناسب تر است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک فرد مبتلا به بیش فعالی که به سرعت دنده ها را از یک علاقه به مورد دیگر تغییر می دهد، ممکن است مدیرعامل بسیار با استعدادی را ایجاد کند که به طور حتم در چندین زمینه کسب و کار تجربه کسب می کند.

مبتلایان به بیش فعالی و امثال آن ها اختلال در سیستم پاداش دهی مغز خود دارند.

تصور می شود مبتلایان به بیش فعالی و امثال آن ها اختلال در سیستم پاداش دهی مغز خود دارند. سطح دوپامین آن ها ناکافی است، به همین دلیل مواد محرک مانند موارد ذکر شده در بالا تمایل به کمک دارند. بنابراین، نتیجه می گیرد که بسیاری از افراد مبتلا به ADHD “مواد مخدر آدرنالین” هستند و تجربه های هیجان انگیز برای آن ها بسیار پاداش آور است.

نکته

این ممکن است به همین دلیل باشد که بسیاری به سمت مجری و بازرگان شدن گرایش پیدا می کنند – هر دو فرصت کافی ندارند

کسب پاداش در مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان

مقابله با اختلالات رفتاری مختل در کودکان

این پیامدهای عظیمی برای موسساتی که اختلالات رفتاری مختل کننده در آن ها مشکل ساز است، دارد. کودکی که می تواند بیش از حد روی موضوعات مربوط به اجرای صحنه تمرکز کند، ممکن است در یک مدرسه مبتنی بر هنر شکوفا شود. حتی اگر این یک گزینه نباشد، بیشتر مدارس نوعی برنامه نمایشی دارند، چه از کلاس تشکیل شود و چه از یک باشگاه. علاقه آن ها هرچه باشد، کودک ADHD که مجاز است احساسات خود را دنبال کند موفق خواهد بود.

روال ها را تعیین کنید

یکی از محبوب ترین مکانیزم های مقابله ای برای مبتلایان به بیش فعالی، حفظ لیست کارها است. نگه داشتن یک لیست برای بررسی در طول روز به یادآوری های مداوم کمک می کند. این امر ضروری است زیرا یکی از ویژگی های بارز اختلال مخل فراموشی عادت است.

چک لیست برای هر روز مفید خواهد بود

چک لیست برای هر روز مفید خواهد بود، اما می توان از آن ها در سطح ماکروسکوپی بیشتری نیز استفاده کرد. لیست های هفته، ماه و سال می تواند به بچه ها کمک کند تا به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برسند. این منجر به نمرات بهتر و بهبود مدیریت زمان می شود.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا