برخورد با طلاق و جدایی (قسمت دوم)

برخورد با طلاق و جدایی در قسمت دوم بررسی می شود.

در طول طلاق به کودکان خود کمک کنید.

وقتی پدر و مادر از هم جدا می شوند کودک گیج، خشمگین، نامطمئن از شرایط و بسیار ناراحت خواهند شد. به عنوان والدین شما می توانید با ایجاد ثبات و توجه به نیازهای کودک خود با رفتاری مثبت و اطمینان بخش به او کمک کنید با این جدایی کنار بیاید.

برخورد با طلاق و جدایی (قسمت دوم)

برخورد با طلاق و جدایی – از دیگران کمک بگیرید.

حمایت از جانب دیگران برای بهبود شما بعد از جدایی امری ضروری است. شاید حس تنهایی داشته باشید اما در انزوا گذاشتن خودتان تنها این زمان را برای شما سخت تر خواهد کرد. سعی نکنید خودتان به تنهایی این روزها را پشت سر بگذارد.

برخورد با طلاق و جدایی (قسمت دوم)

ارتباط رودررو با دوستان و اعضای خانواده ی مورد اعتماد

خصوصا کسانی که خودشان درد جدایی یا طلاق را تجربه کرده اند می توانند برای شما بسیار موثر باشند. آن ها می دانند شما چه حسی دارید و می توانند به شما اطمینان دهند که امیدی برای بهبود و روابط جدید وجود دارد. ارتباط رودرروی مداوم نیز راهی عالی برای کاهش استرس جدایی و برگرداندن تعادل به زندگی می باشد.

زمان خود را با کسانی بگذرانید که از شما حمایت می کنند، برای شما ارزش می گذارند و به شما انرژی می دهند.

برای اینکه بفهمید می توانید از چه کسانی کمک بگیرید باید انتخاب عاقلانه ای داشته باشید. اطراف خود را با کسانی پر کنید که دیدگاهی مثبت داشته و واقعا به حرف های شما گوش می دهند، بدون اینکه شما را قضاوت کنند، انتقاد نمایند یا بگویند چه کار انجام دهید.

در صورت نیاز از دیگران کمک بگیرید.

اگر نتوانستید کسی را برای کمک پیدا کنید می توانید از یک مشاور یا گروه های حمایتی استفاده کنید. مهم ترین چیزی که شما به دست می آورید این است که حداقل جایی دارید که برای صحبت کردن احساس راحتی می کنید.

برخورد با طلاق و جدایی – روابط دوستی جدید بسازید.

اگر حس کردید با جدایی یا طلاق ارتباط اجتماعی خود را از دست داده اید تلاش کنید با افراد جدیدی ملاقات داشته باشید. عضو گروه های مجازی شده یا در گروه های جالب عضو شوید، به کلاس بروید، در فعالیت های اجتماعی یا کارهای داوطلبانه شرکت کنید یا عضو دیگر انجمن های اجتماعی شوید.

بعد از طلاق از خودتان مراقبت کنید.

طلاق با استرس زیادی همراه بوده و یک تغییر بزرگ در زندگی شماست. وقتی از این وضعیت بحرانی عاطفی می گذرید و با تغییرات مهم در زندگی خود برخورد می کنید باید بیشتر از همیشه مراقب خودتان باشید. فشار و ناراحتی ناشی از جدایی می تواند از نظر فیزیکی و روانی شما را آسیب پذیر نماید.

مانند وقتی که از آنفولانزا بهبود می یابید با خودتان رفتار کنید. مقدار زیادی استراحت داشته باشید، منابع دیگر استرس در زندگی تان را به حداقل برسانید و در صورت امکان حجم کاری تان را کاهش دهید. یادگیری مراقبت از خودتان می تواند یکی از باارزش ترین درس هایی باشد که شما بعد از جدایی یاد می گیرید. وقتی احساس از دست دادن را تجربه کرده و شروع به یادگیری از تجربیات خود می کنید، می توانید بفهمید چطور بهتر از خودتان مراقبت کرده و برای پیشرفت در زندگی انتخاب های مثبتی داشته باشید.

برخورد با طلاق و جدایی (قسمت دوم) | مرکز مشاوره همکده

نکاتی برای مراقبت از خود:

هر روز زمانی برای آرامش خودتان بگذارید.

با گذاشتن زمانی در روز برای برنامه ریزی کارهایتان می توانید آرامش پیدا کنید. زمانی را با دوستان خوبتان بگذرانید، به طبیعت رفته و کمی پیاده روی کنید، از یک حمام آب گرم لذت ببرید، کتاب مورد علاقه ی خود را بخوانید، به کلاس یوگا بروید یا از یک فنجان چای گرم لذت ببرید.

برخورد با طلاق و جدایی – به نیازهای خود توجه داشته باشید.

هر لحظه نیازهای خود را در نظر گرفته و برای توضیح آن ها صحبت کنید. به خواسته های خود افتخار کرده و باور داشته باشید درست بوده و بهترین انتخاب برای شما هستند، حتی اگر متفاوت از خواسته ی همسر قبلی شما یا دیگران است. بدون احساس گناه یا عصبانیت نه بگویید و چیزی که برایتان خوب است را با افتخار انجام دهید.

یک روال را دنبال کنید.

طلاق یا جدایی در روابط می تواند تمامی جنبه های زندگی شما را ویران سازد، باعث حس استرس، عدم اطمینان و آشفتگی شود. برگشت به یک روال منظم می تواند حس آرامش، داشتن ساختار و یک زندگی عادی را به شما برگرداند.

به خودتان زمان دهید.

در چند ماه اول بعد از جدایی یا طلاق اقدام به گرفتن تصمیم های مهم نکنید، مانند شروع یک کار جدید یا رفتن به یک شهر دیگر. اگر می توانید تا زمانی که از نظر عاطفی فشار کمتری روی شما باشد صبر کنید تا بتوانید با ذهنی آزادتر تصمیم بگیرید.

از مصرف الکل، مواد یا خوراکی ها برای برخورد با شرایط اجتناب کنید.

وقتی در میانه ی راه جدایی هستید شاید هرکاری انجام دهید که حس درد و تنهایی خود را کمی کمتر کنید. اما استفاده از الکل، مواد یا خوراکی ها به عنوان راهی برای فرار ناسالم بوده و در طولانی مدت مخرب خواهند بود. شما باید راه های سالم تری برای برخورد با احساسات دردناک پیدا کنید.

برخورد با طلاق و جدایی – علایق جدیدی پیدا کنید.

طلاق یا جدایی می تواند همان طور که پایان یک رابطه است شروع چیز جدیدی باشد. از این فرصت برای کشف علایق و فعالیت های جدید استفاده کنید. فعالیت های شاد و تازه ای را امتحان کنید که به شما فرصت می دهند از زندگی خود لذت ببرید، نه اینکه با گذشته خودتان را درگیر کنید.

برخورد با طلاق و جدایی (قسمت دوم)

انتخاب های سالمی داشته باشید، خوب بخورید، خوب بخوابید و ورزش کنید.

وقتی در استرس ناشی از طلاق یا جدایی قرار دارید به سادگی عادات سالم را کنار می گذارید. شاید متوجه شوید تغدیه ی خوبی ندارید یا در مصرف غذاهای مورد علاقه یا فست فودها زیاده روی می کنید. به خاطر فشار افزوده شده در خانه ورزش برای تناسب اندام کار سختی بوده و خواب شاید برای شما دشوار باشد. اما تمام کاری که برای حرکت مثبت به سمت جلو انجام می دهید، بدون داشتن انتخاب های سالم برای زندگی، در طولانی مدت به شکست خواهد رسید.

منابع
helpguide.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا