ازدواج سفید چیست؟

ازدواج سفید چیست؟ توافقی است که در آن دو نفری که ازدواج نکرده اند باهم زندگی می کنند. اغلب این رابطه شامل روابط عاشقانه یا جنسی طولانی مدت یا دائمی نیز است. در طول چند دهه ی اخیر اینگونه توافقات به مقدار زیادی در کشورهای غربی رو به افزایش است. بر اساس تغییر دیدگاه های اجتماعی ایجاد شده می باشد. خصوصا بی توجهی به ازدواج، مذهب و نقش های هر جنسیت.

برخلاف باور بسیاری از بزرگسالان یا جوانانی که این نوع رابطه را جایگزینی برای ازدواج دانسته یا پله ای برای ازدواج ایمن تر می دانند، تحقیقات نشان داده اند این روابط ساده تر از ازدواج ها به جدایی می رسند و ازدواج هایی که بعد از اینگونه روابط شکل می گیرند کمتر از ازدواج های دیگر دوام خواهند داشت.

این زوج ها به احتمال بیشتری دست به خیانت زده و میزان خشونت در بین آن ها بالاتر است. بعلاوه کودکانی که قبل، در طول دوران زندگی در کنار هم یا بعد از جدایی در یک ازدواج سفید متولد می شوند بیشتر در خطر عوارض منفی قرار دارند. مانند زایمان زودرس، مشکل در مدرسه، تحصیلات پایین تر، فقر بیشتر در دوران کودکی و درامد کمتر در بزرگسالی، مشکلات رفتاری و زندان رفتن، تک والدین بودن، مشکلات سلامت و بیماری های حاد، مشکلات روانی، مصرف زیاد تنباکو یا الکل و خشونت. زنانی که درگیر این روابط هستند بیشتر تصمیم می گیرند قبل از تولد به زندگی جنین خود پایان دهند.

ازدواج سفید چیست و آیا ازدواج شما در آینده را به خطر می اندازد؟

ازدواج سفید | مرکز مشاوره همکده

روابط در ازدواج سفید، خود به تنهایی با مشکلات زیادی همراه است. کسانی که وارد اینگونه روابط می شوند نسبت به کسانی که وارد رابطه ی ازدواج دائمی می شوند شناخت کمتری نسبت به همسر خود دارند. مردان در این روابط نسبت به کسانی که ازدواج کرده اند کمتر کار می کنند و به نسبت دو برابر افراد دیگر از کار بیرون خواهند شد.

زنانی که وارد رابطه ی ازدواج سفید می شوند دو سوم آن ها در حدود سن 25 سالگی ازدواج خواهند کرد و در مقایسه با زنانی که به این روابط نمی روند به احتمال کمتری بعد از 35 سالگی وارد رابطه ی ازدواج خواهند شد. این حقیقت به درصد کمتری در مورد مردان نیز صدق می کند اما تفاوت بعد از 30 سالگی آشکار خواهد شد. ازدواج سفید قبل از رابطه ی ازدواج با رضایت کمتر از ازدواج، تعهد کمتر و کاهش اعتماد به نفس همراه است و زوج ها مکالمات منفی بیشتری داشته و زمان کمتری را با هم می گذرانند. مردن زمان بیشتری را صرف تفریحات شخصی خود کرده و مقدار خشونت و طلاق در آن ها بالاتر است.

خشونت در ازدواج سفید چیست؟

ازدواج سفید | مرکز مشاوره همکده

ما می خواهیم بدانیم اثر خشونت در ازدواج سفید چیست؟ زنانی که در رابطه ی ازدواج سفید هستند نه برابر زنان دیگری که در رابطه ی ازدواج می روند توسط همسر خود کشته خواهند شد. تحقیقات نشان داده اند زن و مردی که قبل از ازدواج این رابطه را داشته اند 5 سال زودتر خشونت بین آن ها اغاز می گردد.

در بین کسانی که جدا شده اند، برای افرادی که ازدواج سفید داشته اند خشونت سه برابر متداول تر است و برای کسانی که بعد از مدتی باز هم در این رابطه مانده اند خشونت دو برابر افرادی است که بعد از مدتی ازدواج می کنند. کسانی که در بین رابطه ازدواج می کنند سه برابر کسانی که در ابتدا ازدواج کرده اند دست به خشونت خواهند زد. در بین این افراد خشونت های شدید و رفتارهای تهاجمی چهار برابر بیشتر از زوج های ازدواج کرده است.

مقایسه ی ازدواج دائم با ازدواج سفید

ازدواج
ازدواج سفید ( زندگی باهم )
نیازهای ازدواج، در هر منطقه متفاوت است از جمله: مدرک ازدواج، آزمایش خون، حداقل سن، مراسمی با حضور یک وکیل قانونی و شاهد ازدواج سفید می تواند هر زمانی باشد، با هر فرد در هر سن و هر جنسیت، بدون نیاز به مدارک قانونی  
ازدواج با یک طلاق قانونی رسمی یا روال فسخ تمام خواهد شد و می تواند زمان و هزینه داشته و همراه با مشکلات عاطفی باشد. اغلب به سادگی و با توافق زوج ها پایان می یابد. اغلب مشکلات عاطفی شبیه به همان مشکلات کسانی است که ازدواج می کنند.  
زوج های طلاق گرفته باید با روش های قانونی اموال خود را تقسیم کنند. در پایان رابطه ی ازدواج سفید زوج ها می توانند هرطور بخواهند اموال خود را تقسیم کنند. با این وجود نبود راهنمای قانونی برای تقسیم وسایل می تواند باعث ایجاد اختلاف شود.  
بر اساس قانون شاید زوج مجبور باشد همسر خود را حمایت مالی نماید، حتی برای مدتی بعد از جدایی و طلاق زوج هایی که با هم زندگی کرده و بعد از مدتی جدا می شوند تعهدی برای حمایت مالی از یکدیگر بعد از جدایی نخواهند داشت مگر اینکه برای آن توافق کرده باشند. در این شرایط زوجی که همیشه نقش حامی مالی را داشته است ممکن است بعد از جدایی با مشکلات مالی مواجه گردد.  
اگر یکی از زوجین بیمار شده یا دچار نقصی شود زوج دیگر اغلب حق دارد برای بیماری فرد مقابل تصمیماتی بگیرد، برای مواردی مانند مراقبت و منابع مالی اهمیتی ندارد رابطه ی شما چقدر قوی یا طولانی بوده است، در مورد بیماری یا ناتوانی فرد باید همسر او به خانواده اش مراجعه کند، مگر اینکه یک وکیل به او اجازه ی تصمیم گیری را بدهد.  

وقتی یکی از زوج

 

ها می میرد زوج دیگر حق قانونی برای به ارث بردن بخشی از اموال همسر خود را دارد.

وقتی یکی از طرفین می میرد اموالش به کسی می رسد که خودش خواسته است و اگر کسی را مشخص نکرده باشد به خانواده اش خواهد رسید.  
فرزندی که در این رابطه متولد شود برای این زن و شوهر است.
فرزندی که در این رابطه متولد شود برای پدر کودکی که در رابطه ی بدون ازدواج متولد می شود اجازه ی قانونی برای سرپرستی ندارد. او باید با آزمایش خون و مراحل قانونی پدر بودن خود را ثابت کند.

 

 

 

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
family.findlaw.comwww.acpeds.orgen.wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا