دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی

دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی چیست؟ بدون شک یکی از اهداف ازدواج کردن برای اغلب افراد رسیدن به آرامش و شادی است . روابط پایدار و صحیح بین زن و شوهر، پایه‌های یک زندگی زناشویی هستند. زندگی زناشویی در ابتدا برای زوجین اغلب لذت‌بخش و شیرین است. ولی ممکن است در برخی از این روابط، با شروع رفتارهای اشتباه و بی توجهی‌های زن و شوهر نسبت به یکدیگر روابط آن‌ها به سردی و خشکی نزدیک شود و رفته رفته زوجین فقط تبدیل به یک همخانه شوند.

محبت و شور عشقی که در ابتدا داشتند از بین رفته و ابراز عشق و خوش‌گذرانی‌های آن‌ها رو به افول برود. مطمئنا اگر زن و شوهر برای این رفتارها و رابطه سردشان کاری انجام ندهند روز به روز بدتر خواهد شد.

دلایل از بین رفتن و سرد شدن رابطه زناشویی

دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی

دلایلی که می‌‌تواند یک زندگی زناشویی را به سردی و متلاشی شدن سوق دهد زیاد است. در ادامه به چند دلیل آن اشاره می‌کنیم:

دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی – عدم حل به موقع اختلافات

بروز اختلافات در روابط زناشویی انکار ناپذیر است. اما حل به موقع مشکلات می‌تواند قدم مهمی برای پیشگیری کردن از سرد شدن روابط بین زن و شوهر باشد. زمان‌هایی که بین زوجین بحث‌هایی اتفاق می‌افتد. حرف‌هایی توسط طرفین زده می‌شود که نباید گفته شود. کدورت‌ها و ناراحتی‌ها زیاد می‌شود. عدم اقدام برای رفع این کدورت‌ها، موجب می‌شود هر زمانی که زوجین به زندگی مشترک خود فکر ‌کنند به یاد تلخی‌ها و ناراحتی‌های خود افتاده و روابطشان کم کم به سردی سوق پیدا خواهد کرد.

عدم صداقت در رابطه زناشویی

راستگویی در یک رابطه به اندازه‌ای با اهمیت است که به رابطه‌ای که صداقت زوجین در آن از بین رفته باشد. رابطه‌ی در حال مرگ می‌‎گویند. عدم صداقت عدم اعتماد را به دنبال دارد و در رابطه‌ای که اعتماد طرفین نسبت به هم از بین رفته باشد. در صورتی که زوجین برای بهبود روابط و اعتماد مابین خود کاری انجام ندهند. یقیناً روابطشان رو به سردی و تباهی خواهد رفت.

تنها گذاشتن بیش از حد همسر

یکی از پیامدهای تنها گذاشتن بیشتر از حد همسر، مشغول کردن خود با موارد دیگر و در نتیجه سردی روابط آن‌ها خواهد بود. زمانی که زن و شوهر مدت زیادی از طول روز را برای پرداختن به مشغله‌های کاری خود صرف کنند نتیجتاً مدت زیادی را نخواهند توانست در کنار همسر خود باشد و بدون شک روابط در این نوع خانواده می‌تواند رو به سردی برود.

یکی دیگر از زنگ خطرهای برای زوجین، زمانی است که زن و شوهر از سر کار بر می‌گردند و به جای گذاشتن زمان برای در کنار هم بودن و توجه به یکدیگر، به تماشای تلویزیون، استفاده از موبایل و … می‌پردازند که این امر موجب تشدید سردی روابطشان با یکدیگر خواهد شد، احساس تنهایی زوجین و بی توجهی نسبت به یکدیگر می‌تواند موجب بروز رفتارهای ناخوشایند و حتی به وجود آمدن درگیری بین آن‌ها شود که این خود می‌تواند عواقب بدی را برای ادامه روابطشان داشته باشد.

غر زدن های مکرر

دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی

معمولاً در غر زدن‌ها، فرد به صورت مکرر درخواست خود را تکرار می‌کند و فرد مقابل نیز به صورت مکرر به درخواست او بی توجهی می‌کند و این در رابطه بسیار خطرناک و موجب نابودی یک رابطه است، بهترین برخورد در مقابل این رفتار این است که شریک زندگی خود را آگاه کنیم که درخواست او را شنیده‌اید و آن را برطرف خواهید کرد و در این صورت می‌توانید این رفتار و غر زدن‌ها را مابین خود حل کنید.

دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی – مانند مجردها رفتار کردن

زمانی که ازدواج کردید نباید مانند فردی که مجرد است رفتار کنید، ازدواج یعنی شروع یک زندگی دو نفره و عاشقانه.

آیا شما بدون توجه به همسرتان برای زندگی برنامه ریزی می‌کنید؟ آیا در زندگی شما چیزهایی وجود دارد که از همسر خود مخفی می‌کنید؟ زمانی که شما ازدواج کردید و وارد رابطه شدید باید نسبت به آن متعهد بوده و مسئولیت احساسات طرف مقابل خود را قبول کنید، ادامه این رفتار سردی زندگی شما را بیشتر خواهد کرد.

دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی | مرکز مشاوره همکده

از دست دادن جذابیت های دیگر زندگی

گذاشتن تمام زمان خود در کنار همسر همانند رفتار کردن مثل مجردها بسیار زیانبار است، شما نیز به زمان‌هایی برای تنهایی، گذراندن با دوستان و سرگرمی‌های خود نیاز دارید. هیچ زن و شوهری نیاز نیست تمام زمان آزاد خود را در کنار یکدیگر بگذرانند، برخی فعالیت‌های شخصی خود را ادامه دهید مانند رفتن به کلاس‌هایی که دوست دارید، رفتن به باشگاه ورزشی و …

اگر ارتباط خود را با تمام دوستانتان به خاطر ازدواجتان قطع کرده‌اید، برای دیدار مجدد آن‌ها برنامه‌ریزی کنید زیرا در صورتی که این رفتارها ادامه پیدا کند می‌تواند در زندگی شما تاثیر منفی گذاشته و روابط شما با همسرتان را یکنواخت و سرد کند.

نشانه های روابط سرد زناشویی

دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی

دور شدن از یکدیگر

درست است در یک رابطه سالم هر دو طرف باید استقلال و هویت شخصی خود را حفظ کنند و زمان‌هایی نیاز به تنهایی دارند اما اگر از حد اعتدال خارج شود و به این دلیل که علاقه‌ای به دیدن یکدیگر ندارند تنهایی را انتخاب کنند، نشانه از بین رفتن عشق و علاقه نسبت به یکدیگر و سردی روابط زناشویی است.

یکدیگر را شاد کنید.

یک زندگی زناشویی شاد و موفق در گرو روابط سالم اعضای آن است، با تلاش برای حفظ روابط و احترام به احساسات یکدیگر، صحبت کردن باهم و برقراری ارتباط موثر به سالم و شاد نگه داشتن روابط خود کمک کنید.

دلایل و نشانه های سردی روابط زناشویی – خودخواه شدن زوجین

در روابط سالم، زوجین علاقه دارند برای یکدیگر کاری انجام دهند تا یکدیگر را خوشحال کنند، اما در روابطی که رو به سردی رفته است، زوجین با رفتاری بدون عشق و خودخواهانه به دیگری توجه نکرده و فقط به خودش فکر می‌کند که با ادامه این روند احترام مابین زوجین از بین رفته و سردی روابط روز به روز بیشتر خواهد شد.

عدم ارتباط زوجین

یکی دیگر از نشانه‌های سردی روابط زوجین این است که در مورد اتفاقات روزمره با یکدیگر صحبت نمی‌کنید، احساسات خود را باهم درمیان نمی‌گذارید، بسیاری از مسائل را از یکدیگر مخفی می‌کنید و تمایلی برای صحبت با یکدیگر ندارید.

به خواسته‌های یکدیگر اهمیت نمی‌دهید.

یک دیگر از نشانه‌های سردی روابط زناشویی این است که خواسته‌های طرفین برای یکدیگر بی‌ارزش می‌شود و زن و شوهر هیچ تلاشی برای رضایت همسرشان انجام نمی‌دهند و اشتباهات خود را مخصوصاً اشتباهاتی که باعث آزار و اذیت طرف مقابل می‌شود را مجدد انجام می‌دهند و مدام این اشتباهات را تکرار کرده و درسی از آن نمی‌گیرند.

روش های کمک به رفع یکنواختی و سردی روابط زناشویی

به زندگی یکدیگر هیجان دهید.

زندگی خود را از یکنواختی و تکراری بودن خارج کنید. کمی هیجان وارد کنید، هیجانات و تفریحات غیر قابل پیش‌بینی، خستگی‌ها و روزمرگی‌ها را از بین می‌برد. سعی کنید با انجام کارهای سرگرم کننده و هیجان انگیز همسر خود را شگفت زده کنید. حتی می‌توانید به همسر خود یک هدیه بدون مناسبت بدهید.

با یکدیگر صحبت کنید.

یا یکدیگر گفتگو کنید، مشکلات را بازگو کنید. نگرانی‌هایتان، نظراتتان در مورد همسر خود، اجازه دهید راه صحبت کردن با همسرتان همیشه باز باشد، دلایل ناراحتی خود را بگویید. به این ترتیب می‌توانید به یکدیگر نزدیکتر شده و مشکلاتتان را بهتر حل کنید.

در مقابل یکدیگر فداکاری کنید.

کمی از خود گذشتگی داشته باشید. قبل از اهمیت دادن به خوشحالی و رضایت خودتان، به رضایت و خوشحالی همسر خود اهمیت دهید. شاید این فداکاری‌ها به ظاهر کوچک باشند. اما می‌تواند یک قدم بزرگ برای دوام زندگی شما و خوشبختی شما با همسرتان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا