علائم شوهر خودخواه

بسیاری از زنان می دانند که علائم شوهر خودخواه را دارند. اما بسیاری دیگر هم در این مسئله هیچ پیش زمینه ای ندارند. این مسئله می تواند در زندگی مشترک از چندین روش خود را نشان دهد. مثل این که مرد در کار های خانه کمک نمی کند، از نظر احساسی دور و خودخواه است و موارد مهم دیگر. اگر با این وضعیت روبرو هستید، خصوصا با مردی که قبلا خودخواه نبوده است و جدیدا به این شکل درآمده یقینا از خود می پرسید چه اشتباهی رخ داده است؟!

آیا این مسئله به شما مرتبط است یا طبیعت واقعی او در تمام مدت بوده؟! آیا شوهر شما فقط دوران سختی را پشت سر می گذارد یا اکنون دارد نشان می دهد که واقعاً در دورنمای جذاب خود چگونه بوده است؟ برای بهبود روابط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

آیا خودخواهی طبیعی است؟

علائم شوهر خودخواه

همه ما پتانسیل خودخواهی را داریم و گاهی اوقات در درجه اول قرار دادن خودمان هیچ مشکلی وجود ندارد. مواقعی وجود دارد که برای زنده ماندن و غلبه بر چالش های زندگی باید بر نیازهای عاطفی و جسمی خود تمرکز کنیم. اما در ازدواجی که خودخواهی به الگوی یک طرفه و وابسته به شرایط تبدیل شده است، این یک مشکل بزرگ است. با آگاهی از آن چه در زندگی عاشقانه ما می گذرد، یاد می گیریم که به روشی مثبت بر خود تمرکز کنیم. پس چه عواملی باعث می شود شوهرها خودخواهانه عمل کنند؟ برای این سوال هیچ پاسخی وجود ندارد.

با این حال برخی دلایل وجود  دارد که نشان می دهد خودخواهی در همسر شما وجود دارد. یکی از متداول ترین موارد این است که شوهر شما ممکن است توسط پدر یا مادری بزرگ  و تربیت شده باشد که از کودکی او را ناز کرده و مانند یک پادشاه با او رفتار می کردند. این ممکن است انتظارات و هنجارهایی را برای وی ایجاد کرده باشد که تا نوجوانی و بزرگسالی ادامه یابد. مردانی که در فرهنگی پرورش یافته اند که در آن مردان به عنوان مسئول شناخته می شوند، معمولاً این نگرش را در زندگی زناشویی برقرار می کنند و می توانند آن را به حد اعلائی برسانند که اساساً انتظار دارند همسر آنها همه کارها را انجام دهد و کنترل کننده شوند.

داشتن شوهر خودخواه چیزی نیست که هر همسری از آن لذت ببرد. در ادامه خواهیم دید که چه نشانه هایی برای یک شوهر خودخواه وجود دارد.

از علائم شوهر خودخواه: خواست شما برایش مهم نیست!

این نشانه بارز یک شوهر خودخواه است. او هر چقدر هم پر از استرس باشد یا روز شلوغی داشته باشد، حداقل کاری که می تواند انجام دهد این است که حداقل به آنچه می خواهید و احساس می کنید اهمیت دهد. اما وقتی او از نظر احساسی هیچ بروزی نمی دهد یا هر چیزی را که بیان می کنید جواب نمی دهد، پس با یک مرد خودخواه سروکار دارید. اگر شوهر شما به آنچه شما می خواهید اهمیتی نمی دهد ، باید مستقیماً در این مورد به او نزدیک شوید. سعی نکنید رفتار او را به تصویر بکشید زیرا حتی اگر او متوجه شود به احتمال زیاد او عقب نسینی می کند. با او صادقانه و آشکارا در مورد احساس خاموش بودنش صحبت نمایید.

علائم شوهر خودخواه: او کار خود را بالاتر از شما قرار داده است.

اگر از او انتقاد کنید که چقدر کار دارد، می تواند این کار را به عنوان عدم قدردانی از کاری که برای حمایت از شما و خانواده انجام می دهد ، تلقی کند و غریزه قهرمان او را تضعیف کند. در همان زمان ، هنگامی که او شروع به فعال کردن و اولویت بندی کار خود را بالاتر از شما می کند ، وقت آن است که کمی خود را نشان دهید. در این زمینه باید حتما با او صادقانه برخورد کنید. به او در مورد این مسئله بگویید که چگونه تمرکز او روی کار به صورت افراطی باعث دوری تان از هم شده است. این کار باعث می شود تا  او شرایط شما را بیش از گذشته درک کرده باشد و سعی خود را برای بهبود رابطه انجام دهد.

علائم شوهر خودخواه: خوشبختی شما، برای او اولویت آخر است.

علائم شوهر خودخواه

هیچ کس نمی تواند فرد دیگری را خوشحال کند و یافتن کلید آرامش درونی در شما نهفته است، اما با این وجود لذت بردن و جشن گرفتن شادی به عنوان یک زن و شوهر چیز خارق العاده ای است. اگر خوشبختی و رضایت شما برای همسرتان دچار چالش شده است، وقت آن رسیده که حساب کنید جه اتفاقی می افتد و چرا؟! این امر به ویژه در صورتی صادق است که او انتظار دارد شما به هر نیاز و شکایت او پاسخ دهید اما وقت و انرژی برای اختصاص دادن به شما ندارد. یک ازدواج سالم دارای مرزهایی است و درک اینکه شما نمی توانید شخص دیگری را “اصلاح” کنید یکی از آنهاست، اما مراقبت و دلسوزی نسبت به شریک زندگی خود هر دو جهت را دنبال می کند.

علائم شوهر خودخواه: کار ها همیشه با شما است.

تقسیم مسئولیت ها در خانه یک قسمت عادی از ازدواج است، اما اگر طرف مقابل شما توپ را رها کرده باشد، قطعاً مشکلی پیش آمده است. یا او مانند یک رئیس غیر عادل رفتار می کند و به اطرافیان امر و نهی می کند که همه کار های روزمره را مطابق میل آن ها انجام دهند یا کاملا بی تفاوت نسبت به کاری که باید انجام دهد، روی کاناپه لم داده است. در هر صورت، شما هستید که کارهای خانه را انجام می دهید. این کار ممکن است از روی تزویر و حیله فرد باشد. زیرا اگر با او سخت گیرانه رفتار کنید به شما می گوید احترام نمی گذارید.

اگر این اتفاق می افتد، گاهی اوقات شوخ طبعی می تواند رویکرد خوبی باشد. زمانی که می بیند شما اذیت می شوید و در عین حال با شوخ طبعی شما مواجه می شود، می تواند به یاد بیاورد که چرا شما را دوست دارد و از پوسته تنبل خود خارج شود.

علائم شوهر خودخواه: فقط به خود اهمیت می دهد.

همانطور که نوشتم ، گاهی اوقات کاملاً خوب است که بخواهیم روی خودمان متمرکز شویم و زندگی خود را مرتب کنیم  و این برای شوهر شما نیز صدق می کند. اما وقتی او تمام مدت به خود اهمیت می دهد، شرایط سخت می شود. همه چیز از غذا خوردن تا شام گرفته تا برنامه های آخر هفته تا خرید اتومبیل جدید فقط به خود او بستگی دارد و هرچه شما بگویید را خاموش و رد می کند. اگر او روز سختی داشته باشد ، شما برنامه های عصر را لغو می کنید، اما اگر به او بگویید که احساس استرس می کنید و فکر نمی کنید امشب شب خوبی برای رفتن به دیدار دوستان است ، او شما را مورد تمسخر قرار می دهد. همه چیز درمورد آنچه او می خواهد و احساس می کند، است.

او در قبال کار هایی که می کنید، تشکر نمی کند.

اگر دوست دارید کلمات متشکرم یا ممنون را بشنوید، بهتر است فقط منتظر بمانید. شوهر خودخواه شما را اذیت می کند. او هر زمان که بخواهد آنچه را که می خواهد می برد و انتظار دارد شما هر خواسته او را برآورده کنید. اما آیا او تشکر می کند؟ قطعا خیر. او انتظار دارد که همانند پادشاه با وی برخورد شود و همیشه به شما انتقاد می کند که چه کار هایی را می توانید بهتر انجام دهید.

کمبود صمیمیت در رابطه شما احساس می شود.

علائم شوهر خودخواه

متاسفم که باید این را بگویم اما اگر شوهر خودخواهی دارید، به احتمال زیاد کمبود صمیمیت را در زندگی تان تجربه می کند. بهتر است بگوییم خداحافظ نوازش ها و بوسه ها. ممکن است او در رخت خواب فردی مناسب باشد، صمیمت در زمان های مختلف روز،یک رویای دست نیافتنی است. او هنوز هم انواع انتظارات را از شما دارد ، اما ابراز قدردانی نمی کند. اگر او شما را از هرگونه صمیمیت محروم می کند، از ابتدا به او بگویید که احساس می کنید از شما دور شده است.

او مدیر است و شما در پس زمینه هستید.

شوهر خودخواه یک خودخواه کامل است. او مانند خود کارگردان یک فیلم بزرگ عمل می کند و شما فقط جزئیاتی از مناظر پس زمینه یا یک مجموعه کوچک برای صحنه هستید. او در مورد کارها با شما مشورت نمی کند. گاهی اوقات به شما نگاه می کند مثل اینکه فراموش می کند چرا حتی در آن جا هستید. این رفتار کاملاً غیرقابل قبول است و به احتمال زیاد تقصیر شما نیست.

سخن آخر

خودخواهی مسئله ای است که در همه ما وجود دارد، اما این که چگونه با آن پیش برویم هم اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله به همت مرکز مشاوره همکده، ما در ارتباط با علامت هایی که نشان می دهد شوهر شما خودخواه است. صحبت کردیم. این نشانه ها می تواند به شما کمک بسیار زیادی می کند.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا