دلزدگی در روابط بعد از ازدواج

ما می توانیم در روابط عاشقانه به راحتی رشد کنیم. دلزدگی در روابط بعد از ازدواج دیده می شود. اما چرا؟

در شش ماه تا یک سال ابتدای رابطه، همه چیز هیجان انگیز بوده و با هر تماس پوستی سطح آدرنالین بدن شما به شدت بالا می رود. اما بعد از دو سال برای حفظ این رابطه ی عاشقانه باید با هم کار کنید.

دلزدگی در روابط بعد از ازدواج

زندگی می تواند کمی روتین و با قاعده شود. شما در شب های خاصی از هفته کار خاصی را انجام می دهید، چه در کنار هم یا جدا. عشق هنوز وجود دارد اما بالا رفتن ضربان قلب، شل شدن زانوها و حس اینکه قلبتان در حال انفجار است به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

این اتفاق در هر رابطه ای می افتد اما شما باید به دنبال درمان این روال باشد، یک نشان مشخص برای نقطه ای که باید شروع به کار کردن روی رابطه مان کنیم. درست در لحظه ای که رابطه ی ما از یک نوجوان با سطح بالای هورمون ها شروع می کند تا به یک فرد بالغ مسئولیت پذیر تبدیل شود.

از نظر علمی غیرممکن است بتوانید با گذر زمان از لحاظ فیزیکی به همان شدت احساسی روزهای اولی که بودن در این رابطه را تجربه می کردید برسید و مسلما شما نیز موافقید که این حس دائمی نیست.

اگر برای باقی عمر بخواهیم در همین شرایط بمانیم متوجه می شویم دیگر انگیزه ی زیادی نداریم و می فهمیم بدون راهی برای بالا رفتن سطح آدرنالین نمی توانیم زندگی کنیم.

با این وجود بین رابطه ای که در ان دو فرد بالغ در یک شرایط آرام در کنار هم بوده و تلاشی برای انجام کاری که باعث تپش قلب همسرشان می شود ندارند تفاوت وجود خواهد داشت.

می توانید برای کار کردن روی رابطه ی خود نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • برای رفع دلزدگی در روابط بعد از ازدواج گوش کردن را کنار نگذارید.
دلزدگی در روابط بعد از ازدواج

در ابتدای رابطه نقطه ای است که شما از شنیدن هر کلمه ی شریک خود هیجان زده می شوید. شنیدن حرف های او برای شما هیچوقت کافی نسیت. دوست دارید افکار، احساسات و عقاید او را حتی روی جزئی ترین چیزها بدانید.

کسب کردن هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد این فرد جدید برای شما مانند یک هدیه است و چشم اندازی نسبت به عشق و هوس بعد از آن برای شما خواهد بود.

نمی گوییم اگر همیشه این حس را ندارید باید به شکلی مصنوعی به این تجربه تظاهر کنید بلکه زمانی برای گوش دادن بگذارید.

بگذارید همسرتان بداند چه زمان هایی دوست دارید خودتان تنها باشید تا بتواند بفهمد یک وقت خوب برای داشتن مکالمه ای طولانی و بیان نظراتتان چه وقت است. زمانی بگذارید تا با دقت به حرف های او گوش دهید و بتوانید حضور واقعی و توجه کامل داشته باشید.

اگر بعد از کار دوست دارید برای سی دقیقه به خودتان برسید ایرادی ندارد. شاید بخواهید بعد از شام به حرف های همسرتان گوش دهید یا زمانی که ظرف ها را می شویید یا قبل از اینکه به تختخواب بروید.

هر زمان می توانید این کار را انجام دهید اما گوش دادن را کنار نگذارید. گوش دادن یکی از اولین راه هاست که به دیگران نشان می دهیم برای ان ها ارزش گذاشته و از نظرمان جذاب هستند. اگر این کار را نکنیم شاید پیام های متناقضی را بفرستیم.

  • یک سورپرایز کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می کند.
دلزدگی در روابط بعد از ازدواج

یکی از اولین کارهایی که باید در روابط طولانی مدت انجام دهید المان سورپرایز است. شما به مرور وارد یک روال شده و دیگر خودتان کمتر تصمیم می گیرید او را برای آخر هفته بیرون برده یا یک هدیه برای او بخرید چون خودتان دوست دارید.

شاید هنوز هدیه می خرید اما جورابی که در سوپرمارکت می خرید چون دیده اید همه ی جوراب های او سوراخ دارند متفاوت از چیز جالبی است که قبل در ابتدای رابطه برای او خریده بودید.

دسته های گل و رفتن برای ناهار با یک سبد پیک نیک حالا فراموش شده اند و شما کمتر خودتان را برای خنداندن فرد مقابل ملزم می کنید.

برای چند دقیقه خودتان را جای او بگذارید و از خودتان بپرسید یک سورپرایز عاشقانه برای من می تواند چه باشد. لازم نیست این هدیه حتما چیز بزرگی باشد، تنها چیز قابل توجهی که قابل تحسین باشد.

شاید این رفتار زیاد جذاب نباشد اما برنامه ریزی برای سورپرایز بیشتر می تواند ان احساسات پرشور اولیه را دوباره در نقطه ی بالا بگذارد.

برای سورپرایزهایی برنامه ریزی کنید که خودجوش بوده و باعث تجربه ی دوباره ی ان عشق پرشور می شود. حتی می توانید دوباره به طور خودجوش آن روابط عاشقانه را به دست آورید.

  • کارهایی را انجام دهید که برای شما اهمیت ندارد اما برای او مهم هستند.

در ابتدای رابطه شاید به سادگی برای جذب محبت همسرتان بعد از خوردن یک وعده ی غذایی خودتان به سراغ شستن ظرف ها بروید.اما وقتی کمی راحت تر شدید این کار سخت تر بوده و شاید حس کنید این کار را دوست ندارید.

شاید فوبیا یا عادتی که یک سال قبل به نظرتان جذاب و خنده دار بود حالا اذیت کننده شود، شما مجبورید مرتبا از دست عنکبوت های خانه در عذاب بوده یا زباله ها را چندبار در روز بیرون ببرید. شاید درک نکنید چرا همسرتان نیاز به زمانی برای تنها بودن داشته و دوست داشته باشید وقتی به خانه رسید افکار و احساسات خود را با شما در میان بگذارد.

اگر چیزی هست که برای شما زیاد مهم نیست. اما برای او اهمیت داشته و به وقت کمی نیاز دارد این کار را انجام دهید. در یک رابطه ی بالغ، شور و عشق شما می تواند با درک و واکنش به نیازهای همسرتان نشان داده شود.

این کارها در هر رابطه ای مفید خواهد بود بنابراین برای شما نیز همانطور است. پیش کشیدن موضوع و صحبت کردن در مورد آن به شما نشان می دهد که هردو می خواهید یکدیگر را سورپرایز کنید. به حرف های هم گوش دهید و راه هایی برای حذب محبت و رابطه ی عاشقانه ی بیشتر پیدا کنید.

راه های زیاد دیگری نیز هستند تا بتوانید رابطه ی خود را شور و هیجان بیشتری دهید. می توانید به پیشرفت زندگی خود نگاه کنید.

مهم ترین چیزی که باید انجام دهید زمان دادن به خودتان برای اولویت بندی رابطه تان است در نتیجه می توانید مرتبا روی آن کار کنید، مانند هر اولویت دیگری که در زندگی خود دارید. سپس می توانید در کنار هم رشد کنید اما هنوز در این مسیر قلب هایتان را پرشور نگه دارید.

  • رفع دلزدگی در روابط بعد از ازدواج – کاری هیجان انگیز پیدا کنید.

علاوه بر تمام موارد گفته شده باید چیزهایی تازه، جذاب و هیجان انگیز در کنار همسر خود پیدا کنید. کارهای جدید هیجان انگیزی پیدا کنید که قبلا با هم انجام نداده اید. نوع فعالیت اهمیتی ندارد و اگر به ایده های جدیدی نیاز دارید می توانید در فضای مجازی پیدا کنید.

نکته انجام کاری متفاوت است. کاری که قبلا با هم انجام نداده اید. نوع کار اهمیتی ندارد- این تنها بستگی دارد که دو فرد داخل رابطه به چه چیزی علاقه دارند و از چه چیزهایی لذت می برند. اگر همیشه کار یکسانی را با هم انجام می دهید می توانید برای یک دوره ی جدید که بتوانید هردو در ان حضور داشته باشید ثبت نام کنید. این کار جدید شما نمی دانید چه چیزی را در پیش رو دارید و البته عشقی بی پایان برای شما همراه خواهد داشت.

  • در کنار هم به تماشای تلویزیون بنشینید.

در کنار هم یک سریال تلویزیونی نگاه کنید. گذشته شاید تلویزیون را تنها در خانه داشته و زیاد گزینه ای برای انتخاب برنامه نداشتیم. اما این روزها می توانید در کنار همسرتان در اتاق نشیمن برنامه ی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. امروزه برنامه های زیادی برای انتخاب بوده و در هر خانه ای یک تلویزیون بوده و تبدیل به یک فعالیت ثابت شده است.

شما می توانید از تلویزیون به عنوان راهی برای ارتباط با همسر خود استفاده کنید. اگر دیدید شما و همسرتان در حال دور شدن از هم بوده و رابطه ی شما کسل کننده شده است  چرا از این ابزار به عنوان یک وسیله برای کنار هم امدن استفاده نکنید؟ برنامه ای را انتخاب کنید که هردو می توانید با هم تماشا کنید. برای مثال یک سریال انتخابی عالی است زیرا می توانید آن را از ابتدا تا انتها باهم ببینید. آهنگ هایی که هردو دوست دارید را تهیه کرده و آن ها را در زندگی خود وارد کنید. چیزی را انتخاب کنید که باعث شود زمان مشخصی از روز را در کنار بمانید.

  • برای رفع دلزدگی در روابط بعد از ازدواج به دنبال آدرنالین باشید.

با چیزهای جدید به دنبال ادرنالین و تغییر باشید و این کار آزادسازی اوکسی توسین را زیاد می کند، هورمون ارتباط که به نام هورمون عشق نیز شناخته می شود. اهمیت این موضوع بسیار زیاد است: وقتی کارهای جدیدی را در کنار هم انجام می دهید در واقع هورمونی را ازاد می سازید که باعث ارتباط بیشتر شما می شود. اوکسی توسین در ارتباط شما ضروری است. این هورمون بعد از زایمان در طول شیردهی از بدن زن منتقل می شود. بعد از ارگاسم نیز در مردان و زنان نیز جریان می یابد.

پیشنهادهایی برای آزادسازی آدرنالین عبارتند از: دو با مانع، رفتن به کلاس های رقص یا آشپزی یا برنامه ریزی برای کلاس یوگای خصوصی. می توانید به بادی جامپینگ و غارنوردی رفته یا حتی عضو تیم پینت بال شوید.

در فعالیت هایی انتخابی خود خلاق باشید و چیزی فراتر از یک شام یا فیلم در کنار هم را انتخاب کنید. مکالمات زمان شام اغلب در مورد موضوعات خاصی هستند. ( خانواده و کار ) و وقتی فیلم می بینید اغلب در سکوت کنار یکدیگر می نشینید. اگر در کنار هم غذا می خورید. البته باید این کار را انجام دهید، امتحان کردن یک رستوران جدید می تواند مناسب باشد. چالش می تواند یک تجربه ی عادی و متفاوت باشد که با خود موضوع دیگری برای صحبت همراه داشته  باشید. کار جدیدی انجام دهید، هرچه که باشد.

  • علایقی مشترک پیدا کنید.

یافتن راه های جدید و جذاب برای گذراندن وقت عالی است اما فراموش نکنید کارهایی را در کنار هم انجام دهید که هردویتان دوست دارید. اگر هردو به فعالیت های بیرون از خانه علاقه دارید می توانید در جایی عضو شوید که بخواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، مانند صخره نوردی یا کایاک سواری.

اگر هردو کمی گرایش فکری دارید یک موزه را انتخاب کنید یا به جلساتی که متناسب برای هردو شما هستند بروید. فعالیت هایی را که دوست دارید تنها انجام ندهید بلکه با تمرکز ذهنی اجرا کنید، هر کاری که به ان علاقه دارید. با یک تعادل خوب می توانید روابط عاشقانه خود را جذاب تر کنید.

  • برای رفع دلزدگی در روابط بعد از ازدواج بدانید این دلزدگی عادی است.

باید بدانید دلزدگی در میانه ی روابط چیزی عادی است. بنابراین اصلا از این موضوع وحشت نکنید. کمی تلاش می تواند شما را از این اوضاع راحت کند. تنها باید بدانید شما تنها کسی در جهان نیستید که در ابتدای رابطه هیجان زیادی را تجربه می کنید. زوج هایی که فعالیت های هیجان انگیز انجام می دهند در سطح بالاتری از رضایت در رابطه ی خود هستند. وقتی این حقیقت را بپذیرید که دلزدگی گه گاه داخل رابطه می آید و می رود می توانید نگرانی های خود را شرح داده و راه شادی برای انجام کاری جدید پیدا کنید.

منابع
bustle.comtinybuddha.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا