دلزدگی و افسردگی

در دنیای روان شناسی تعاریف بسیاری و ارتباطات بسیاری وجود دارد. افسردگی یک اختلال شایع در بین جوامع است. متاسفانه در دوره ای که زندگی می کنیم و به علت وجود ویروس کرونا افراد به مراتب بیشتر دچار افسردگی خواهند شد. حتی روان شناسان می گویند که بعد از رفتن کرونا هم بسیاری از افراد همچنان حالت های افسردگی را خواهند داشت. با این حال امیدواریم این مشکل به زودی از جهان برداشته شود. در ادامه مطلب و مقاله امروز می خواهیم بگوییم رابطه دلزدگی و افسردگی چیست. دلزدگی هم یک اختلال روانی شایع در بین مردمان جهان است.

رابطه دلزدگی و افسردگی چیست؟

بسیاری از مردم می گویند که حوصله آن ها سر رفته و نمی دانند چه باید بکنند، اما در واقع افسرده هستند. بین احساس کسالت و افسردگی تفاوت وجود دارد، اما دانستن این که برای افسردگی چه زمانی به کمک احتیاج دارید، همیشه به راحتی حاصل نمی شود. مطمئناً، می توانید با خود بگویید، کاش دوستان بیشتری داشتم، یا کاش جمعه شب کاری برای انجام دادن داشتم، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که ممکن است در یک افسردگی قرار بگیرید؟ اگر خسته شده باشید، منطقی است که با یک دوست تماس بگیرید و برای بیرون رفتن برنامه ریزی کنید.

دلیل جسمی برای دلزدگی و افسردگی

دلزدگی و افسردگی

با این حال، وقتی افسرده هستید، یک دلیل جسمی وجود دارد که چرا نمی توانید تلفن را بردارید و با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید. افسردگی باعث می شود که مردم بلد نباشند چگونه از راه اختلالی خود خارج شوند. آن قدر شما را تسخیر می کند که بسیاری از مردم حتی نمی فهمند که غیرمعمول رفتار می کنند. وقتی مردم تشخیص می دهند که افسردگی را تجربه می کنند، بعضی از آن ها  می ترسند که کمک بگیرند. همیشه به خاطر داشته باشید، افسردگی چیزی نیست که باید از آن خجالت بکشید و پیدا کردن آن به شما کمک می کند.

دلزدگی یا بی حوصلگی چیست؟

بی حوصلگی بخشی از توالی احساساتی است که مردم برای بیان احساس خود استفاده می کنند. ممکن است افراد بیش از حد در کار شلوغ شده باشند یا کارهای کمی انجام دهند تا حوصله آن ها سر برود. آن ها ممکن است بگویند که آن ها از مرگ خسته شده اند. در حالی که آن ها در واقع نمی میرند، اما آن ها بیان می کنند که چگونه احساس کسالت می کنند.

دلزدگی و افسردگی به عنوان تجربه عاطفی یا روانی

بی حوصلگی به عنوان یک تجربه عاطفی یا روانی زمانی تعریف می شود که فردی کاری برای انجام کار نداشته باشد. فرد ممکن است علاقه ای به مکان خود یا محیط اطراف خود نداشته باشد. همچنین ممکن است احساس فرسودگی کنند یا این که در یک محیط کسل کننده یا غیر تحریک کننده قرار دارند.

آیا علم رابطه دلزدگی و افسردگی را به هم ارتباط می دهد؟

علم دلزدگی و افسردگی مرتبط می داند. در حالی که حوصله داشتن یک حالت روحی است که به نظر بسیاری ناخوشایند یا ناخوشایند است، اما زمان یا واقعه ای که ممکن است در آن شرکت کنند، کمبود تحریک قابل توجهی را در افراد ایجاد می کند. اکثر مردم آرزو دارند که از کسالت راحت شوند. وقتی افراد احساس کسالت می کنند، آگاهانه بدنبال احساس شادی و هیجان هستند. این افراد دیگر نمی خواهند احساس کسالت کنند و به طور معمول کاری برای رفع خستگی خود پیدا می کنند.

افسردگی چیست؟

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که باعث از بین رفتن کامل علاقه و احساس مداوم غم می شود. اگرچه وجود مراحل کوتاهی از علائم تقلید از افسردگی امری طبیعی است، اما کسانی که افسردگی مزمن را تجربه می کنند تقریباً همیشه این علائم را دارند. با این حال، برخی از متخصصان پزشکی خاطرنشان کرده اند که افسردگی می تواند منجر به مراحل قابل توجهی از خلاقیت شود. این امر بیشتر در اختلال دو قطبی دیده می شود که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد. برای تشخیص افسردگی، فرد باید حداقل پنج علائم را به مدت حداقل دو هفته داشته باشد.

برخی از علائمی که منجر به تشخیص افسردگی می شوند عبارتند از:

  • احساس خستگی حتی اگر تمام شب را بخوابید و در ساعت آخر یا همین حدود بیدار شوید
  • داشتن احساس خشم یا ناامیدی باورنکردنی
  • یک احساس غم انگیز غم انگیز
  • مشکل در تمرکز و تمرکز روی کارهای معمول است
  • احساس تحریک پذیری
  • فارغ از شادی که ممکن است دیگران در اطراف شما تجربه کنند، دوره های طولانی ناراحتی داشته باشید
  • از دست دادن علاقه به فعالیت های سرگرم کننده ای که قبلاً از آنها لذت می بردید و در آنها شرکت می کنید
  • کم یا زیاد خوابیدن
  • کمبود انرژی
  • احساس اضطراب در میان جمعیت، اطراف غریبه یا آشنا، علاقه مند به انزوا و حس گناه و بی ارزشی
  • کاهش یا افزایش وزن بدون تغییر در رژیم غذایی

اختلال عاطفی فصلی در افسردگی

دلزدگی و افسردگی

افراد افسرده ممکن است الگوهای افسردگی را ببینند که با توجه به فصول سال شارژ می شود. این به عنوان یک اختلال عاطفی فصلی شناخته می شود. برخی از افراد با افسردگی خود درد نیز تجربه می کنند. این یک جنبه جسمی از این اختلال است. افراد مبتلا به افسردگی همراه با درد ممکن است درد مفاصل، کمر درد، مشکلات معده و تغییر اشتها داشته باشند.

چرا افسرده هستم؟

افسردگی اغلب مربوط به تغییر در شیمی مغز است. به طور خاص، سروتونین و نوراپی نفرین با علائم افسردگی همراه هستند. اگر کاهش هر یک از این مواد شیمیایی را تجربه کنید، ممکن است باعث افسردگی شود. دلایل دیگر افسردگی می تواند به سو استفاده جسمی، جنسی، ذهنی یا عاطفی مربوط باشد. کسانی که در کودکی یا نوجوانی سو استفاده را تجربه کرده اند ممکن است بلافاصله یا بعداً در زندگی علائم افسردگی را تجربه کنند.

آیا کودکان می توانند افسرده شوند؟

کودکان می توانند افسردگی را تجربه کنند، دقیقاً مانند بزرگسالان. در حالی که کودکان و نوجوانان همزمان با رشد تغییرات هورمونی را تجربه می کنند، افسردگی در کودکان از علل متفاوتی است. اگر مشاهده کردید که کودک شما غیرمعمول غمگین است یا دیگر در فعالیت هایی  که قبلاً از آن ها لذت می برد شرکت نمی کند، وقت آن است که آن ها  را نزد متخصص اطفال ببرید تا ببینید آیا افسردگی مقصر است. اگر کودک شما هرگز در اطراف کودکان دیگر نبوده است، ممکن است متوجه نشوید که آن ها دوست ندارند به فعالیت بپردازند یا کارهای لازم مدرسه را انجام دهند. در مقایسه با کودکان اغلب درمورد احتیاط لازم صورت می گیرد، اگر تفاوت قابل توجهی بین فرزند خود و سایر کودکان در محدوده سنی مشابه مشاهده کنید، این ممکن است تحقیقات بیشتری را تضمین کند.

چگونه می توانم تشخیص دهم که کودک من افسرده است؟

اگر کودک شما از فعالیت های عادی اجتماعی بسیار دور شد، ممکن است بخواهید آن ها را از نظر افسردگی در کودکان ارزیابی کنید. این یک بیماری قابل درمان است و هیچ کودکی نباید آن را در سکوت تجربه کند.

تفاوت علائم افسردگی در دوران کودکی

علائم اصلی افسردگی دوران کودکی می تواند از کودکی به کودک دیگر متفاوت باشد. بسیاری از اوقات، افسردگی در کودکان تشخیص داده نمی شود زیرا به دلیل تغییرات معمول کودکی از بین می رود. بلوغ اغلب مقصر است و همچنین بزرگسالان تصور می کنند کودک ممکن است احساس کسالت کند. با این حال، چه کودک شما رفتار عصبانی از خود نشان دهد یا نشان دهد، غمگین به نظر می رسد یا تغییرات خلقی چشمگیری دارد، ممکن است افسرده باشد. همیشه باید این علائم را با پزشک خانواده در میان بگذارید.

شما باید علائم افسردگی را به زودی در کودک خود مشاهده کنید

مهم است که علائم افسردگی زود هنگام مشاهده شود. با بزرگتر شدن، کودکان ممکن است با استفاده از داروها یا الکل در جهت تغییر روحیه خود به خود درمانی بپردازند. این می تواند از سن 12 سالگی آغاز شود. دادن کودکی که این احساسات را دارد، می تواند مشاوره حضوری یا آنلاین باشد، راهی اساسی برای کمک به او در مبارزه با افسردگی است.

درمان افسردگی و دلزدگی در دوران کودکی و بزرگسالان

روش درمانی برای کودکان و بزرگسالانی که افسردگی را تجربه می کنند، مشابه است. اگر افسردگی مزمن و قابل توجهی وجود دارد، بهتر است از یک مشاور پزشکی استفاده کنید. یکی دیگر از درمان های مفید برای افسردگی، مشاوره است. مراجعه به مشاور می تواند همراه با سایر روش های درمانی یا به تنهایی انجام شود. اغلب اوقات، هفته ای یک یا دو بار مراجعه به روانپزشک یا مشاور خانواده می تواند به شما یا فرزندتان کمک کند تا منبع افسردگی و بهترین راه های کنترل علائم افسردگی را پیدا کنید. همچنین می توانید به صورت حضوری یا آنلاین به یک درمانگر مراجعه کنید. برخی سایت ها  دارای متخصصین بهداشت روان است که آماده کمک فوری به شما هستند. این کار و این درمانی که در زمان سریع تر شروع شود باعث می شود که فرد دچار آسیب های بعدی نشود.

 

 

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا