داروی گیاهی ضد استرس در بارداری

درمان گیاهی استرس در بارداری یکی از روش های رفع استرس است که در زمانی که همسر شما باردار است می تواند کمک کننده باشد. به صورت کلی برای رفع استرس روانشناسان سعی می کنند کمتر از مقوله دارو درمانی استفاده کنند. اما زمانی که شما برای رفع و درمان استرس خود نتوانید از روش های ابتدایی استفاده کنید نهایتا باید از داروهای گیاهی رفع استرس یا داروهای شیمیایی استفاده کنید. استرس در بارداری همانند دیگر انواع استرس یک موضوع طبیعی در زنان است اما نوع علائمی که تجربه می کنند ممکن است با هم تفاوت داشته باشد. بعضی اوقات زنان آن قدر درگیر استرس در دوران بارداری، استرس پس از بارداری و حتی قبل از زایمان می شوند که در نهایت منجر به افسردگی و اضطراب شدید برای آن ها می شود. یکی از راه های طبیعی برای رفع استرس در بارداری ورزش و فعالیت های مناسب است. اما برخی داروهای گیاهی ضد استرس نیز می تواند به درمان کمک کنند. ما در مقاله امروز و در وبسایت همکده می خواهیم در ارتباط با درمان گیاهی استرس در بارداری و داروی گیاهی استرس در بارداری صحبت کنیم.

داروی گیاهی ضد استرس در بارداری

درمان گیاهی استرس در بارداری و داروی گیاهی استرس در بارداری - همکده

استفاده از داروهای گیاهی در طول زمان افزایش یافته است. رایج ترین گیاهان مورد استفاده برای داروی گیاهی ضد استرس عبارتند از: زنجبیل، زغال اخته، سنبل الطیب، برگ تمشک، بابونه، نعناع فلفلی، آویشن، شنبلیله، چای سبز، مریم گلی، سیر و …که البته بعضی از آن ها به عنوان داروی گیاهی ضد استرس در بارداری استفاده می شود. استفاده از داروهای گیاهی در دوران بارداری با وضعیت تحصیلی زنان، سطح درآمد خانوار و سن زنان مرتبط است.

داروهای گیاهی در دوران بارداری برای درمان تهوع و استفراغ، کاهش خطر ابتلا به پره اکلامپسی، کوتاه کردن زایمان و درمان سرماخوردگی و عفونت مجاری ادراری استفاده می‌شد. استفاده از درمان گیاهی استرس در بارداری با داروهای گیاهی گهگاه باعث دردسر می شود. سوزش سر دل، زایمان زودرس، سقط جنین، افزایش جریان خون، سقط جنین و واکنش های آلرژیک از مشکلات رایج مصرف داروهای گیاهی در دوران بارداری است. استفاده از داروهای گیاهی در سه ماهه اول و سه ماهه سوم بارداری برای جنین خطرناک نیست. زنان باردار باید قبل از مصرف هر گونه داروهای گیاهی با پزشکان متخصص صحبت کنند.

گیاهان ایمن برای درمان گیاهی استرس در بارداری 

شما ممکن است بخواهید یک رویکرد طبیعی برای کاهش استرس بصورت درمان گیاهی داشته باشید. (Safe herbs for herbal treatment of stress in pregnancy) و البته می خواهید مظمئن باشید که کودک در حال رشد خود را در معرض چه چیزی قرار می دهید. خبر خوب این است که بسیاری از گیاهان بی خطر برای بارداری وجود دارند که می توانند به شما در کاهش استرس کمک کنند.

بابونه

بابونه طبق تحقیقات گیاهی برای کمک به خواب و درمان گیاهی استرس در بارداری است. این یک انتخاب عالی در دوران بارداری به دلیل ملایم بودن آن است و مزیت دیگری نیز دارد که برای معده شما تسکین می دهد.

بسیاری از مردم از طعم شیرین و کمی تلخ بابونه لذت می برند و در مطالعات نشان می دهد که آن استرس را کاهش می دهد و حتی به علائم اضطراب کمک می کند. اگر استرس شما را در شب بیدار نگه می دارد، یک فنجان چای بابونه نیز می تواند به شما کمک کند.

نعناع

به دلیل محبوبیت بیش از حد نعناع، اغلب برخی خواص آن نادیده گرفته می شود، اما توانایی زیادی در کاهش استرس و اضطراب دارد. نعناع همچنین دارای طعم ملایم‌تر و شیرین‌تری نسبت به نعناع فلفلی است که می‌تواند زمانی مفید باشد که شما یک درمان با شدت کمتر می‌خواهید.

تصور می شود که منتول ماده اصلی موجود در نعناع است که سیستم عصبی را آرام می کند. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات موجود در نعناع نیز می توانند به خواص درمانی آن برای استرس در بارداری آن کمک کنند.

برای هضم غذا، یک فنجان چای نعناع را امتحان کنید.

بادرنجبویه

بادرنجبویه یک گیاه دوست داشتنی برای تسکین استرس است. از خانواده نعناع است و برای استفاده در دوران بارداری کاملا بی خطر است. گیاه درمانی سنتی و تحقیقات مدرن هر دو موافق هستند که بادرنجبویه می تواند حس آرامش را بازگرداند و احساس استرس را کاهش دهد.

همچنین می توانید از بادرنجبویه برای کمک به خواب و کاهش سردرد، به خصوص سردرد ناشی از استرس استفاده کنید.

اسطوخودوس برای درمان گیاهی استرس در بارداری

درمان گیاهی استرس در بارداری و داروی گیاهی استرس در بارداری - همکده

اسطوخودوس یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین گیاهان دارویی است. رایحه قوی دارد و می توان از آن به صورت داخلی یا خارجی برای کاهش استرس و اضطراب استفاده کرد. بسیاری از مردم دریافتند که استفاده از اسطوخودوس در رایحه درمانی برای کاهش استرس (و خواب بهتر) موثر است. می توانید از چند راه اسطوخودوس را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

جو دوسر

جو دوسر ممکن است اولین گیاه مورد نظر شما در مورد تسکین استرس نباشد، اما در واقع می تواند حمایت جدی برای سیستم عصبی شما باشد. جو دوسر ساقه گیاه جو دوسر است که دارای دانه‌های سبز رنگی هستند که قبل از سفت شدن و تبدیل شدن به جو، برداشت می‌شوند. هر دو گیاه مقوی هستند که سیستم عصبی شما را تغذیه و بازسازی می کنند. شما لزوماً متوجه تفاوت فوری نخواهید شد. اما مصرف هر یک از آن‌ها برای یک دوره زمانی به بدن شما کمک می کند تا درمان گیاهی استرس در بارداری داشته باشد.

نه تنها هر برای بارداری بی خطر هستند، بلکه محتوای ویتامین و مواد معدنی آن‌ها در دوران بارداری بسیار مفید است و می تواند سطوح مواد مغذی را که ممکن است تخلیه شده است، بازگرداند.

گل سرخ

گل سرخ عطری بسیار دوست داشتنی دارد و گلبرگ ها گیاهی برای قلب محسوب می شوند. تنفس عطر گلبرگ های آن می تواند برای کاهش استرس در بارداری بسیار موثر باشد.

مطالعات بر روی روغن گل سرخ نشان می دهد که این روغن همچنین باعث آرامش می شود و حتی می تواند فشار خون را کاهش دهد. با این حال، از آنجایی که روغن آن کمی گران است، ممکن است بخواهید از گلبرگ های خشک شده برای تهیه چای، بخار صورت یا حمام دم کرده خود استفاده کنید.

گل نپتون یا علف گربه ای ( Nepeta cataria)

این گیاه قرن هاست که به دلیل خاصیت آرام بخش استفاده می شود و ملایم و بی خطر است.

علف گربه ای می تواند اثر آرام بخشی داشته باشد که استرس و اضطراب را آرام می کند و خواب را بهبود می بخشد. اگر متوجه شدید که باعث خواب آلودگی شما می شود، فقط شب ها از آن استفاده کنید یا مقدار مصرفی را کاهش دهید.

نوشیدنی های گیاهی برای درمان استرس در بارداری

درمان گیاهی استرس در بارداری و داروی گیاهی استرس در بارداری - همکده

چای سیاه، سفید و سبز در حد اعتدال در دوران بارداری بی خطر هستند. آن‌ها حاوی کافئین هستند، بنابراین مراقب باشید که چقدر آن ها را می نوشید. در مورد چای های گیاهی که تحت نظارت وزارت بهداشت درمان نیستند، احتیاط کنید.

به طور کلی، چای ها حتی در دوران بارداری و شیردهی کاملا بی خطر هستند. قطعاً گیاهانی وجود دارند که نباید در دوران بارداری مصرف شوند. اما بسیاری از دمنوش ها برای مصرف در حد متعادل کاملاً بی خطر هستند. زنان از نوشیدن چای می ترسند زیرا تحقیقات علمی کافی در مورد مصرف چای توسط جمعیت باردار در دسترس نیست. نوشیدنی های گیاهی برای درمان استرس در بارداری شامل موارد زیر است.

بابونه

بابونه یک گیاه بسیار آرام بخش و برای خواب و استرس به خصوص قبل از خواب است. در دوران شیردهی نیز کاملا بی خطر است.

بادرنجبویه به عنوان درمان گیاهی استرس در بارداری 

بادرنجبویه (Lemon balm as a herbal treatment for stress in pregnancy) نیز مانند بابونه بسیار آرام بخش است و برای خواب، استرس و نفخ معده بسیار مفید است. بابونه و بادرنجبویه ترکیب بسیار خوبی دارند. اما در دوران بارداری و شیردهی، روانشناسان معمولا بیماران را به یکی از آن‌ها محدود می کنند.

برگ گزنه

گزنه سرشار از آهن و سایر مواد معدنی (و ویتامین ها) است که به راحتی توسط بدن شما جذب می شود. این گیاه برای زنانی که کمبود آهن دارند یا به دلیل خستگی در دوران بارداری استرس دارند خوب است. همچنین برای استفاده پس از زایمان عالی است.

داروهای گیاهی مضر برای درمان گیاهی استرس در بارداری

درمان گیاهی استرس در بارداری می تواند کمک زیادی کند. چرا که گیاهان از دیرباز برای درمان بیماری ها و حفظ سلامتی مورد استفاده قرار گرفتند. با این حال، باید از مصرف برخی گیاهان دارویی که در دوران بارداری باید اجتناب کنید، آگاه باشید زیرا ممکن است اثرات نامطلوبی مانند سقط جنین، تاخیر در رشد یا زایمان زودرس داشته باشند. اگرچه برخی گیاهان دارای چندین فواید سلامتی هستند، اما استفاده از آن‌ها در دوران بارداری نامشخص است. داروهای گیاهی مضر برای درمان گیاهی استرس در بارداری شامل موارد زیر است.

گیاه نخل اره

نخل اره ممکن است باعث فعالیت هورمونی شود. مصرف خوراکی این گیاه دارویی می تواند فعالیت هورمونی را تحریک کند.

Goldenseal یا گیاه مهر طلایی

اگر باردار هستید، باید از مصرف این گیاه خودداری کنید. می تواند از جفت عبور کند و بر رشد مغز جنین تأثیر منفی بگذارد.

دونگ کوای

زنان باردار باید از Dong quai دوری کنند زیرا می تواند باعث انقباضات رحمی و سقط جنین شود.

افدرا

افدرا می تواند باعث انقباضات رحمی شود.

مصرف خوراکی این گیاه می تواند باعث انقباضات رحمی و زایمان زودرس شود. بنابراین، در دوران بارداری از محصولات گیاهی حاوی افدرا خودداری کنید.

یوهیمبه

این گیاه می تواند باعث مسمومیت شود و زندگی جنین شما را به خطر بیندازد. لطفا در زمان بارداری از مصرف این گیاه خودداری کنید.

پاو دارکو

دوزهای زیاد این گیاه می تواند خطری در دوران بارداری شما ایجاد کند.

گل ساعتی

گل ساعتی فواید زیادی برای سلامتی دارد. اما در دوران بارداری استفاده از آن قابل اجتناب است.

آیا مصرف گیاهان دارویی در دوران بارداری خوب است؟

درمان گیاهی استرس در بارداری و داروی گیاهی استرس در بارداری - همکده

بسیاری از زنان نوشیدن چای گیاهی را برای کمک به درمان گیاهی استرس در بارداری انتخاب می کنند. نوشیدن برخی از دمنوش های گیاهی در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است، به شرطی که مصرف آن را به 1 یا 2 فنجان در روز محدود کنید و ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

کدام دمنوش گیاهی برای رفع استرس در بارداری بهتر است؟

از بیشتر دمنوش های گیاهی باید اجتناب کرد. برگ تمشک، نعناع، زنجبیل و چای بادرنجبویه تنها چای هایی هستند که در حال حاضر به طور بالقوه ایمن در نظر گرفته می شوند. با این حال، زنان ممکن است از اجتناب از دو مورد اول در سه ماهه اول بارداری خود سود ببرند.

آیا می توان در دوران بارداری و برای رفع استرس در بارداری زردچوبه مصرف کرد؟

مصرف زردچوبه در دوران بارداری در مقادیر کم بی خطر است. با این حال، زنان باردار باید از مصرف مکمل ها یا مصرف مقادیر دارویی این ادویه خودداری کنند. زردچوبه ادویه ای است که مردم برای هزاران سال از آن برای طعم و خواص دارویی استفاده می کردند.

آیا اسطوخودوس برای درمان گیاهی استرس در بارداری بی خطر است؟

در میان همه اسانس‌ها، اسطوخودوس یکی از بهترین گزینه‌های مورد تحقیق و تبلیغ است که برای استفاده زنان باردار نیز به طور گسترده در دسترس است. این گیاه می تواند به آرامش اعصاب و رفع استرس دوران بارداری کمک کند.

منابع
وبسایت frontiersinوبسایت euphoricherbals

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا