آیا من برای داشتن یک رابطه آماده هستم؟

رابطه می تواند در شرایط مختلفی برای افراد اتفاق بیفتد و منجر به ایجاد داستان های متفاوتی در زندکی شود. اما اگر برای رابطه ای آماده نباشیم، این مسئله می تواند منجر به دل شکستگی و ناراحتی ما شود. از این رو باید در این زمینه تکنیک هایی را یاد گرفت. علاوه بر آن می توانید به مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز در ایران مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد. اما بیایید در ادامه مقاله ببینیم کهبرای داشتن یک رابطه آماده هستم یا نه؟

برای داشتن یک رابطه آماده هستم؟

رابطه جدید می تواند در پس اتفاقات بسیاری رخ دهد. بهبودی از دل شکستگی می تواند زمانی امتحان کننده  برای شروع رابطه باشد، خصوصاً اگر می خواهید دوباره به رابطه برگردید و دوباره ارتباطی دوستانه را شروع کنید. اگرچه ممکن است مشتاق باشید که رابطه جدیدی پیدا کنید تا خود را در آن غرق کنید، برخی موارد وجود دارد که باید قبل از شروع به کار برای یافتن عشق جدید به آن ها توجه داشته باشید. ابتدا اطمینان حاصل کنید که آخرین رابطه شما کاملاً به پایان رسیده و تمام شده است.‌اگر به طور مخفیانه امیدوار باشید که شریک سابق تان روزی به شما بازگردد، دیگر فایده ای برای شروع یک رابطه جدید ندارد.

دوم، اطمینان حاصل کنید که قصد ندارید فقط از این رابطه جدید به عنوان راهی برای بازگشت به زندگی سابق خود استفاده کنید. در اثر رابطه قبلی شما، افراد زیادی آسیب دیده اند. نیازی به وارد کردن شخص دیگری نیست. سوم، شما باید از خود بپرسید که آیا این همان چیزی است که واقعاً می خواهید. بالاخره شما دل شکسته اید. ممکن است کمی  در این زمینه اهمال کاری کنید. اگر شما اقداماتی را صورت دهید، می توانید بدانید که کاملاً برای پذیرفتن مسئولیت ها و پاداش های یک شریک جدید آماده هستید. این موارد را در ادامه مقاله بررسی می کنیم.

دوباره به عاشق شدن می اندیشید.

آیا تا به حال آن احساسات عشقی را که با همسر سابق خود داشتید به خاطر می آورید؟ یعنی اوقات خوب، قبل از اینکه همه چیز به سمت خراب شدن برود؟ وقتی در جدایی عمیقی هستید، خوب است که این موارد را بخاطر بیاورید. اما، یک بار که از آن رها شدید و چیزهایی را برای واقعیات خود مشاهده کردید، نوبت این می رسد که به آینده فکر کنید. آینده می تواند یک چشم انداز هیجان انگیز باشد که تجربه دوباره آن هیجان انگیز است. همه این احساسات، احساسات خوب و مفیدی هستند. آیا خود را در فکر این می بینید که احساس دوباره این احساسات چگونه خواهد بود؟ باور کنید یا نکنید ، این راهی درست و خوب است. فرقی نمی کند یک ماه باشد یا یک سال بیشتر، این گزینه می تواند نشانه ای از آماده بودن برای حرکت و قرار ملاقات دوباره باشد.

شما می دانید که مردان واقعاً چه می خواهند؟

اگر اکنون در رابطه داشتن تردید دارید، احتمالاً در گذشته سوخته اید. شاید شما با یک مرد از نظر احساسی در دسترس نباشید یا او ناگهان یا غیرمنتظره دور شده باشد. اگرچه شکست در رابطه می تواند دلخراش باشد، اما می تواند یک تجربه یادگیری ارزشمند باشد. زیرا می تواند دقیقاً آنچه مردان از رابطه می خواهند و نمی خواهند را به شما بیاموزد. چیزی که مردان از یک رابطه می خواهند (که در واقع تعداد کمی از خانم ها از آن می دانند) احساس قهرمان بودن است. نه یک قهرمان اکشن مثل

قهرمان فیلم ها، بلکه یک قهرمان برای شما. به عنوان کسی که چیزی را برای شما فراهم می کند که هیچ شخص دیگری نمی تواند آن را ارائه دهد او می خواهد برای شما در آنجا باشد، از شما محافظت کند و از زحماتش قدردانی شود. درست مثل اینکه زنان تمایل به پرورش کسانی دارند که واقعاً به آنها اهمیت می دهند، مردان هم تمایل به تأمین و محافظت دارند. یک پایه بیولوژیکی برای همه اینها وجود دارد جیمز بائر ، متخصص روابط، آن را غریزه قهرمان می نامد. این چیزی اولیه در مردان است. من فکر می کنم غریزه قهرمان برداشت جذابی است از آنچه مردان از رابطه نیاز دارند. بهترین راه برای آمادگی برای یک رابطه مسلح شدن با دانش صحیح در مورد خواسته های مردان از یک رابطه است. یادگیری درباره غریزه قهرمان یکی از کارهایی است که در حال حاضر می توانید انجام دهید.

 شما می دانید که یک فرد عالی هستید

جدایی راهی دارد که ما را در هم می زند و اجازه نمی دهد که دوباره بلند شویم. بسیاری از اوقات، آنها ارزش شخصی و عزت نفس ما را از بین می برند و باعث می شوند که احساس کنیم هیچ نیستیم. ممکن است مدتی چنین احساسی داشته باشید و این طبیعی است. اما یک روز ، همه چیز تغییر خواهد کرد. شما بیدار خواهید شد و دوباره مانند گذشته خود احساس خوبی خواهید کرد. ممکن است آرام باشد یا ممکن است یک باره اتفاق بیفتد. در هر صورت، شما به خاطر خواهید آورد که پیشنهادات شما در یک رابطه چیست.

شما تا امروز هیجان زده هستید.

معمولاً فکر ایجاد رابطه درست بعد از جدایی باعث لرزاندن ستون فقرات می شود. شما نمی خواهید به دنیای روابط برگردید. این ترسناک است و چیزی نیست که شما به آن علاقه مند باشید. بنابراین، وقتی متوجه شدید که از قرار ملاقات هیجان زده اید، اوضاع واقعاً تغییر می کند. تفکر در مورد احتمال بودن در رابطه جدید جالب است. به علاوه شما هرگز نمی دانید که رابطه به کجا منجر خواهد شد. از این رو باید با قدرت پیس بروید‌

شما هنوز برای آخرین رابطه عزادار هستید

رابطه هر چقدر هم که طولانی بود، با پایان یافتن آن دردناک می شود. اگر هنوز در رابطه با عزاداری هستید، زمان بیرون رفتن و قرار ملاقات نیست. اینکه شما جدایی را آغاز کردید یا آنها این کار را انجام دادند مهم نیست. آنچه مهم است این است که شما احساس کنید به درستی برای این رابطه و تغییر زندگی که آن را به وجود آورده است عذاداری نکرده اید. اگر هنوز عزادار آن هستید و آرزو می کنید که بتوانید با آنها برگردید، به دنبال رابطه جدید نباشید.

برای داشتن یک رابطه آماده هستم؟ از گذشته درس گرفته اید.

شاید در رباطه با فرد سمی بوده اید. شاید شما در یک ازدواج خسته کننده بوده اید. هر چه بوده باید از آن بیاموزید. ما عادت داریم دوباره به الگو های آشنا برگردیم و اگر برای خود مشخص نکنی که دوباره چنین چیزی را نمی خواهید، احتمالا دوباره به عقب باز می گردید. شما باید از گذشته و اشتباهاتی که مرتکب شده اید درس بگیرید. زمانی که اشتباهات را تشخیص دادید، حرکت کنید و علائم هشدار دهنده در مسیر راهتان را هم در نظر داشته باشید. سعی کنید به تمام آن ها پایبند باشید.

معتقدید که مردم خوب هستند یا بد!

بدبینی یکی از عوارض جانبی جدایی است. همه ما مرحله “من از دنیا متنفرم” و “همه شبیه به هم هستند” را پشت سر می گذاریم. طبیعی است. اما، برخی از ما می توانیم برای مدت طولانی در آن مرحله بمانیم. ما می بینیم که همه چقدر در اطراف ما بد هستند و از دیدن چیز های خوب امتناع می ورزیم. اما زمانی که برای رابطه جدید آماده می شوید، بهتر است باور های خود را به این مسیر ببرید که شاید مردم خوب هستند. در واقع اکثریت مردم می خواهند خوب باشند.

می توانید ببینید چه اشتباهی انجام داده اید.

گذشته ما پر از مواردی است که به عنوان یک فرد اشتباهاتی را انجام داده ایم. البته در برخی موارد ما به این مسئله فکر می کنیم که حق با ماست و این مشکل اساسی است. درک اینکه ما چه اشتباهی در رابطه انجام داده ایم دشوار است، اما هرچه زمان می گذرد، این کار کمی راحت تر می شود. مسئله این است که شما ممکن است در روابط بعدی خود دوباره همان کار را انجام دهید. تکرار الگوها می تواند منجر به مشکلاتی شود که شما نمی خواهید. بنابراین، کورکورانه وارد رابطه نشوید. اگر دیدن اینکه چه اشتباهی انجام داده اید آسان است، هنگام شروع رابطه جدید این موضوع را به خاطر بسپارید. اگر خیلی مطمئن نیستید، مدتی را صرف تلاش برای کشف آن کنید.

برای داشتن یک رابطه آماده هستم؟ به طرف شخصی جذب شده اید.

یکی از بهترین پیش بینی ها برای ادامه حرکت این است که جذب فرد دیگری شده اید. زمانی که احساسات و خواسته های جدیدی را در خود دیدید، احساس گناه نکنید. این واقعا نشانه خوبی است. این نشانه ای است که بدن و ذهن شما در حال حرکت هستند و فضایی را برای یک رابطه جدید ایجاد می کنند که می تواند عالی باشد.

می دانید که برای خود چه می خواهید.

برای ادامه کار و یافتن عشق جدید، ابتدا باید بفهمید که از این زندگی چه می خواهید. داشتن یک شریک زندگی به خودی خود باعث خوشبختی شما نمی شود. شما باید بفهمید که چه اهداف و آرزوهایی را برای خود می خواهید و سپس برای یافتن شخصی که از نظرات و ارزش های مشابه برخوردار است، تصمیم بگیرید.

شما مایل به گشودگی و صداقت و برقراری ارتباط صمیمی هستید.

هر رابطه ای مشکلاتی دارد، اما مهم است بدانید که بعد از پایان یک رابطه روی خود کار کنید تا دیگر بارها و بارها این مشکلات را تجربه نکنید. شما باید درباره هر آنچه در مورد خود و دیگران می خواهید با خود و شریک زندگی تان صادق باشید. آیا برای داشتن یک رابطه آماده هستم؟

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا